پارک چهل بازه مشهد

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/28
بازدید: 825

اصلی‌ترین دلیل برای اینکه پارک چهل باز مشهد این نام را را دارد، قرارگیری آن در کنار رودی با همین نام است. این پارک در سال 1400 با هدف توسعه فضای سبز و جذب گردشگر توسط شهرداری مشهد احداث شد. نکته‌های بارزی در این پارک پیدا می‌شود که وسعت آن مهم‌ترین ویژگی چهل بازه مشهد است. همچنین وجود فضاهایی برای ورزش و کودکان نیز این پارک را خاص‌تر از قبل کرده است. در ادامه به توصیف این ویژگی‌های پارک 40 بازه می‌پردازیم.

پارک چهل باز مشهد

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

پارک چهل بازه مشهد کجاست؟

دسترسی به پارک چهل باز مشهد آسان است. این پارک در نزدیکی طرقبه شاندیز و نمایشگاه بین‌المللی مشهد قرار دارد. برای رسیدن به این پارک می‌توانید از مترو، اتوبوس و خودروهای شخصی خودتان استفاده کنید. با استفاده از مترو مسیر شما تا یکی از دو ایستگاه لاهور یا نمایشگاه ادامه می‌یابد. سپس بایستی سوار تاکسی شده و مسیر خود را تا پارک چهل بازه مشهد در مدتی 6 الی 7 دقیقه‌ای طی کنید.

در صورتی که قصد رسیدن به پارک با اتوبوس‌ها را دارید، مسیر شما به مراتب آسان‌تر خواهد شد. در صورت انتخاب این وسیله برای جابجایی تا پارک، شما می‌توانید در یکی از ایستگاه‌های فارغ التحصیلان یا آموزگار 80 پیاده شوید. پس از پیاده شدن در این دو ایستگاه به‌ترتیب با 16 و 5 دقیقه پیاده روی خودتان را به پارک برسانید. پیشنهاد ما پیاده شدن در ایستگاه آموزگار 80 است که درست روبه‌روی پارک قرار دارد. برای اینکه با خودروی شخصی به این پارک سفر کنید، از هر 4 مسیر شمالی، غربی، شرقی و جنوبی به آن دسترسی خواهید داشت. از سمت جنوب با بزرگراه وکیل آباد و سپس بلوار معلم، از شمال بلوار امام علی، از سمت غرب از طریق بلوار نمایشگاه و در نهایت از سمت شرق نیز از طریق میدان قائم راهی پارک چهل باز شوید.

پارک چهل بازه مشهد کجاست؟

2 پارکینگ نمایشگاه میزبان خودروهای مراجعه‌کنندگان

افرادی که به همراه خودروی شخصی راهی پارک 40 باز مشهد می‌شوند، با وجود دو پارکینگ شبانه‌روزی نباید نگران جای پارک ماشین‌های خود نباشند. هر دو پارکینگ در کنار بلوار نمایشگاه قرار دارند و مسافران می‌توانند از طریق این خیابان وارد پارکینگ شوند.

مترو مشهد - قطار شهری مشهد سالانه میلونها زائر و گردشگر را جابه جا می کند. برای دیدن اطلاعات کامل مترو مشهد کلیک کنید.

امکانات پارک چهل باز؛ از والیبال ساحلی تا دریاچه

هر فردی با رده‌های سنی مختلف می‌تواند در این پارک به خوش گذرانی مشغول شود؛ زیرا امکانات این پارک آنقدر متنوع هست که شرایط تفریح برای افراد مختلف وجود داشته باشد. در این بخش به توضیح امکانات پارک چهل باز مشهد برای شما می‌پردازیم:

امکانات پارک چهل باز

زمین بازی کودکان و تونل‌های زیرزمینی 

زمین بازی کودکان در پارک چهل بازه مشهد امکانات مختلفی دارد. به غیر از تاب و سرسره و امکاناتی از این دست که در هر پارکی یافت می‌شود، در چهل بازه امکانات دیگری هم از جمله ترامپولین و وسایل بازی الکتریکی مخصوص کودکان هم وجود دارد. به‌این‌ترتیب می‌توانید در این مجموعه کودکان‌تان را ساعت‌ها سرگرم کنید. در بین زمین‌های بازی کودکان یک تپه وجود دارد که با تونل‌های رنگارنگی از زیر تپه‌ها شرایط عبور کودکان فراهم شده است.

دریاچه مصنوعی و فضای سبز؛ امکاناتی برای گردشگران

در پارک چهل بازه مشهد یک دریاچه مصنوعی ساخته شده است که گردشگران می‌توانند اسکی روی آب و اتراق در کنار آن را تجربه می‌کنند. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف این دریاچه تعبیه شده است تا مردم بتوانند از کنار آن عبور کنند. در بخشی از دریاچه یک آبشار کوتاه مصنوعی وجود دارد که می‌توانید با گذر از زیر این سازه فضا لذت ببرید.

هلیوم پارک مشهد - تجربه لذت و هیجان در پارک هلیوم مشهد

امکانات رفاهی اطراف پارک چهل بازه مشهد

به غیر از تفریحاتی برای خانواده‌ها و کودکان، امکاناتی برای صرف غذا در پارک 40 بازه مشهد هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال می‌توان به کافه‌ها و رستوران‌های نزدیک یا داخل این مجموعه تفریحی بروید و یک وعده یا میان‌وعده غذایی را در آن صرف کنید.

امکانات رفاهی اطراف پارک چهل بازه مشهد

این پارک مناسب ورزشکاران است!

زمین‌های بازی فراوانی در مجموعه‌ی پارک چهل باز مشهد وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به چمن مصنوعی برای فوتبال، زمنین مخصوص والیبال و زمین ساحلی برای انجام والیبال و فوتبال ساحلی وجود دارد.

برنامه یک روزه برای بازدید دیدنی‌های نزدیک 40 بازه

در صورتی که قصد بازدید از این پارک مشهد را دارید، به شما بازدید از جاذبه‌های دیدنی اطراف این مجموعه را هم پیشنهاد می‌دهیم. به‌این‌ترتیب می‌توانید در طی یک روز به جاهای دیدنی مشهد بروید. آن هم در حالی که فاصله‌ی این جاهای دیدنی با حرم امام رضا (ع) تقریبا زیاد است.

دیدنی‌های نزدیک پارک چهل بازه

باغ گل مشهد در فاصله 5 دقیقه‌ای

یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف پارک چهل بازه مشهد، باغ گل است. این باغ با انواع گل‌ها و گیاهان رنگارنگ، فضایی دلنشین و آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. قدم زدن در میان گل‌ها و بو کشیدن عطر دل‌انگیز آن‌ها، می‌تواند خستگی سفر را از تن شما کم کند.

باغ وحش وکیل آباد را از نزدیک ببینید!

باغ وحش وکیل آباد یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب اطراف پارک چهل بازه است. در این باغ وحش می‌توانید انواع حیوانات بومی و خارجی را از نزدیک مشاهده کنید. از شیرها و ببرهای باشکوه گرفته تا پرندگان رنگارنگ و خزندگان عجیب، همه و همه در این باغ جمع شده‌اند تا لحظاتی شاد را برای شما رقم بزنند.

شهربازی های مشهد - بهترین شهربازی های مشهد برای داشتن لحظاتی شاد و مهیج

طرقبه و تفریحات داخل آن

طرقبه مشهد یکی از ییلاقات خوش آب و هوای اطراف مشهد است که با باغ‌های میوه، رستوران‌های سنتی و آبشارهای زیبا، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. پس از بازدید از پارک چهل بازه، می‌توانید به طرقبه رفته و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. همچنین، می‌توانید در یکی از رستوران‌های سنتی طرقبه، غذاهای محلی خوشمزه را امتحان کنید.

ساعت کاری پارک چهل بازه مشهد به چه صورت است؟

در واقع هر روز هفته پارک چهل بازه مشهد باز است و مردم می‌توانند از امکانات این مجموعه بهره‌مند شوند. البته امکانات الکتریکی و تفریحاتی مختلف مانند زمین‌های ورزشی زمان محدودی دارند و احتمالا در ساعات شامگاهی قابل استفاده نیستند.

ساعت کاری پارک چهل بازه مشهد

بازدید از پارک چهل بازه؛ پیشنهادی به شهروندان و مسافران

اگر ساکن شهر مشهد هستید یا حتی در بین مسافران این شهر قرار دارید، یک بار بازدید از پارک چهل بازه مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با این گشت می‌توانید سفرتان به مشهد و زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) را تکمیل کنید و رضایت کودکان را هم برای سفرهای بعدی به طور کامل جلب کنید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.3 از 5 | از 102 کاربر