نقشه ارمنستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 12039
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برخی از افراد و گروه‌های گردشگری تمایل دارند که به‌صورت زمینی به کشور ارمنستان سفر کنند. داشتن نقشه راهنما یکی از موارد مهم و اساسی است که می‌بایست آن را به همراه داشت. از روی نقشه ارمنستان می‌توان بهترین مسیر را انتخاب کرد تا به ارمنستان رسید و سپس شهر مقصد یا پایتخت این کشور را برگزید و راهی مقصد شد. گوگل مپ بهترین نقشه آنلاین است که می‌توان از آن بهره برد و به‌راحتی به شهر مقصد دسترسی پیدا کرد. در حالت کلی دانستن مهم‌ترین شهرهای ارمنستان یکی از مواردی است که به شما کمک می‌کند تا بدانید در کدام شهر قرار دارید و چه میزان مسافتی تا مقصد شما باقی مانده است.

نقشه ارمنستان

نقشه ارمنستان در گوگل مپ

گوگل مپ برنامه‌ای مفید است که می‌توان تمام مسیرها و خیابان‌های ارمنستان را در آن مشاهده کرد و باتوجه به میزان تردد و شلوغی و خلوتی خیابان‌ها، بهترین انتخاب را برای رسیدن به مقصد در اختیار داشت.

 

موقعیت جغرافیایی ارمنستان روی نقشه

اگر به نقشه جهان نگاه کنید می‌توانید ارمنستان را در بالای ایران و در سمت راست مشاهده نمایید. ارمنستان از طریق رود ارس با ایران مرز مشترک دارد. در مقابل می‌توان گفت که ارمنستان با دیگر کشورها نظیر ترکیه از غرب، گرجستان از شمال، آذربایجان از شرق، نخجوان از جنوب غرب دارای مرز مشترک بوده و آن‌ها همسایگان ارمنستان را تشکیل می‌دهند. ارمنستان در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیاری را شاهد بوده است؛ اما در حال حاضر بدون تغییر، ثابت مانده و توانسته استقلال خوبی را از آن خود کند. نقشه فعلی ارمنستان به شرح زیر است.

نقشه ارمنستان

همسایه های ارمنستان روی نقشه

علاوه‌بر ایران، ترکیه از غرب، گرجستان از شمال، آذربایجان از شرق، نخجوان از جنوب غرب با ارمنستان دارای مرز مشترک هستند. اگر بخواهید از دیگر کشورها راهی این کشور خوش آب‌وهوا شوید، می‌توانید از طریق زمینی یا هوایی خود را به مقصد برسانید.

شهرهای مهم ارمنستان در نقشه

در ارائه لیست شهرها یا استان‌های مهم ارمنستان می‌بایست به شهر‌های آپاران، هرادزان، گیومری، آشتاراک، گاوار، آرماویر، آرارات، کاراجان، کاپان، سیسان، آیروم، گاوار، وایک، آقوجاتزور، یغوراد، آپاران، وارچنیس، آشولا، آموسلو و... اشاره کرد.

سفر به کشور زیبا و تاریخی ارمنستان!

نقشه ارمنستان و کشورهای همسایه

نقشه شهر ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و توانسته به جایگاه خوبی بین ایرانیان و گردشگران خارجی دست یابد. در صورت تمایل برای رفتن به ایروان با از طریق مرز زمینی از ایران، می‌بایست در حدود 485 کیلومتر را طی کنید تا به پایتخت ارمنستان برسید.

نقشه مرز ایران و ارمنستان

نقشه کشور ارمنستان از گذشته تا اکنون

ارمنستان در گذشته جزء شوروی بوده است. این کشور در طول تاریخ جنگ‌ها و فراز و نشیب‌های بسیاری را به خود دیده تا توانسته در حال حاضر به استقلال دست یابد. ایران در طول جنگ‌هایی با شوروی و عقد قرارداد با این کشور، نخجوان و قسمت‌هایی دیگر را واگذار کرد. پس از واگذاری قسمت‌های وسیعی از کشور، مرز شوروی و ایران را رود ارس تعیین نمود. پس از گذشت سال‌ها و فروپاشی شوروی، ارمنستان توانست به استقلال دست یافته و به عنوان کشوری مستقل شناخته شد.

نقشه ارمنستان و ایران

سخن پایانی
برای گشت و گذار در هر شهری، نیاز به نقشه و راهنما وجود دارد. ارمنستان و شهرهای آن از زیبایی‌های ویژه‌ای برخودار هستند که باعث شده‌اند بسیاری از افراد برای دیدن این زیبایی برای سفر به این کشور علاقه نشان دهند. شهرهای مهم این کشور شامل گاوار، شهر آرماویر، آرارات، کاراجان، کاپان، سیسان، آیروم و... می‌شوند که پایتخت آن نیز ایروان نام دارد. دیدن همه ی این شهرها زمانی محقق می شود که تسلط کاملی به همه شهرهای آن داشته باشید و نقشه ارمنستان را به صورت آنلاین و دقیق همراه داشته باشید. فاصله مرز زمینی ایران تا ایروان در حدود 485 کیلومتر راه است که می‌توان از طریق گوگل مپ بهترین مسیر را انتخاب کرد و به سوی پایتخت ارمنستان راهی شد. همسایگان ارمنستان کشورهای آذربایجان، ترکیه، تخجوان، گرجستان هستند که می‌توان از ارمنستان نیز به این کشورها سفر کرد و سفری چند مقصده داشت.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. یحیی تندیس یحیی تندیس 1402/05/16
    6 نفر پسندیدند
    نقشه ارمنستان در گذشته خیلی فرق داشته و کلا ارمنستان جزو ایران بوده

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر