جاهای دیدنی دبی در تابستان

زمان مطالعه: 10 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/02
بازدید: 1567
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی، شهری پرطرفدار برای کسب تجربه‌های هیجان‌انگیز و چالش برانگیز در تابستان است. جاهای دیدنی متعددی در دبی وجود دارند که می‌توانند تجربه‌های استثنایی را در این فصل به شما ارائه دهند. می‌توان برای کسب اوج هیجان به کویر رفته و سافاری را تجربه نمود. تفریحات آبی و اسکی از دیگر شگفتی‌های دبی به شمار می‌روند. همچنین می‌توان برای بازدید از آسمان‌خراش‌ها و معماری جذاب این شهر اقدام کرد.

جاهای دیدنی دبی در تابستان

تور سافاری دبی؛ سفری هیجان‌ انگیز در دل صحرا

سافاری در بیابان دبی، یکی از  مهم‌ترین تفریحات دبی در تابستان است. جهت رزرو تور سافاری می‌‌توانید به آژانس‌های مسافرتی دبی مراجعه کنید، تا شما را با لوکس‌ترین امکانات به دل صحرای دبی ببرند. تورهای سافاری انواع مختلفی دارند که توسط گردشگران یا مسافران انتخاب می‌شوند. از محبوب‌ترین و مهم‌ترین سافاری دبی می‌توان به تورهای سافاری چند ساعته اشاره کرد که از ساعت 3 الی 4 عصر آغاز می‌گردند و تا ساعت 10 الی 11 شب ادامه دارند. 
شب‌های صحرای دبی بسیار خنک و دلچسب هستند که گردشگران می‌توانند بعد از یک سافاری عالی برای استراحت در کمپین‌های سنتی در کنار بادیه نشینان شب خود را سپری کنند. در تور سافاری تمام امکانات رفاهی از قبل برای مسافران مهیا شده‌اند تا بتوانند هر چند روز که می‌خواهند در دل صحراهای دبی اقامت داشته باشند.
از تفریحات تابستانی صحرای دبی می‌توان به شترسواری روی تپه‌های شنی، اسکی روی شن، موتورسواری و ماشین سواری روی تپه‌های شنی اشاره کرد. اگر شما در رابطه با تفریحات صحرایی دبی از اطلاعات کافی برخوردار نیستید، می‌توانید از راهنمای سفر خود کمک بگیرید. برای رفتن به صحرای گرم دبی باید نکاتی را رعایت نمایید تا سفری خوش و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

نکات تور سافاری دبی

  1. برای رفتن به صحراهای دبی می‌بایست لوازمی چون کلاه، کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی مناسبی را به همراه داشته باشید، زیرا آفتاب صحرا بسیار داغ و سوزان است.
  2. سعی کنید از لباس‌های راحتی و نخی استفاده کنید تا دچار گرمازدگی نشوید.
  3. از کفش‌های مناسب صحرانوردی استفاده کنید تا به‌راحتی بتوانید روی شن‌های صحرا قدم بزنید.
  4. حتما چند بسته آب معدنی و خوراکی‌های سبک با خود به همراه داشته باشید، زیرا در طول مسیر هیچ‌گونه پذیرایی صورت نمی‌گیرد.
  5. سافاری برای افرادی مانند خانم‌های باردار، افراد مسن و همچنین کودکان زیر سه سال مناسب نیست.
  6. هوای صحرای دبی در ماه‌های نوامبر تا ژانویه خنک است و از ماه ژوئن تا سپتامبر بسیار داغ و سوزان خواهد بود.
  7. اگر قصد دارید تا شب در صحراهای دبی بمانید حتما چراغ‌قوه و دوربین را به همراه خود داشته باشید.

تور سافاری دبی

لذت اسکی در دبی 

با وجود آب‌وهوای گرم در تابستان، دبی یک شهر بسیار چندوجهی است که متناسب با سلیقه‌ها و علاقه‌مندیهای مختلف گردشگران، فعالیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. اگر به‌دنبال کسب یک تجربه خنک‌کننده در تابستان هستید، اسکی در دبی یکی از گزینه‌های بی‌نظیر به حساب می‌آید. پیست اسکی در دبی یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی سرپوشیده آسیا و همچنین سومین پیست یخی سرپوشیده در جهان به شمار می‌رود. این پیست یخی در سال 2005 در مجتمع تجاری امارات مال دبی با مساحتی در حدود 22500 مترمربع افتتاح گردید. در این پیست اسکی یک کوی یخی به ارتفاع 85 متر وجود دارد که برای انجام تمرینات و ورزش‌های زمستانه از آن استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های پیست یخی می‌توان به مسیر 400 متری آن برای اسکی، شیب‌ها، رمپ‌ها و... اشاره کرد.

در این مکان، شما می‌توانید در فضایی با دمای منفی و برف‌پاشی، اسکی یا سورف روی صفحه برفی را تجربه نمایید. با وجود آبوهوای گرم و خشک خارج از مرکز، اسکی در دبی در تابستان به شما اجازه می‌دهد تا از این فعالیت هیجان‌انگیز و خنک‌کننده بدون نیاز به سفر به مناطق سردتر لذت ببرید. با اسکی در دبی، شما می‌توانید تابستان را در یک مکان منحصربه‌فرد به سر برده و به تمرین و بهبود مهارت‌های اسکی خود بپردازید. 

توجه داشته باشید که اگر اسکی روی یخ را بلد نیستید، می‌توانید از مربیان مجرب در این مجتمع کمک بگیرید تا آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند. از امکانات پیست اسکی می‌توان به سرسره یخی، پارک برفی، قصر یخی، اسکی روی کوه یخ، گلوله‌های بزرگ برفی و... اشاره کرد. فضای پیست اسکی یک زمستان طبیعی را نشان می‌دهد؛ به همین دلیل برای رفتن به این مکان شما به لباس‌های گرم نیاز خواهید داشت.

همین الان با کمترین قیمت به دبی سفر کن!

اسکی در دبی

اسکای دایو دبی 

اسکای دایو، یکی از تفریحات دبی در تابستان بوده که به عنوان جذاب‌ترین  دیدنی‌های دبی در تابستان شناخته می‌شود. این تجربه هیجان‌انگیز، تمامی حواس شما را به خود جلب می‌کند. با لباس‌ها و تجهیزات حرفه‌ای، به بالاترین ارتفاع مجاز برای پرواز رفته و احساس آزادی کامل را تجربه خواهید کرد. از این ارتفاع آسمانی، مناظر زیبای دبی قابل مشاهده هستند و شما را به دنیایی از هیجان‌ها و زیبایی‌ها راهی می‌کنند. این تجربه به شما فرصتی می‌دهد تا لحظاتی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز را در شهری مدهوش‌کننده تجربه نمایید. برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و تجربه‌های خارق‌العاده، اسکای دایو در دبی جایی است که نباید آن را از دست داد.

اسکای دایو دبی 

هیجان تفریحات آبی در پارک آبی واید وادی دبی 

پارک آبی واید وادی در دبی، یک مقصد هیجان‌انگیز برای تفریحات دبی در تابستان به حساب می‌آید. این پارک آبی فوق‌العاده با طراحی منحصربه‌فرد و امکانات فراوان، شما را در دنیایی از آب و هیجان غرق می‌کند. واید وادی دبی از اسلایدهای بزرگ و متنوعی برخوردار است که شما را به سرعت در آب‌های مواج سوق می‌دهد. از اسلایدهای شیب‌دار و هیجان‌انگیز تا لوله‌های پرسرعت و حوضچه‌های آبی جذاب، هر کسی می‌تواند تجربه‌ بی‌نظیری از تفریحات آبی را در این‌جا کسب نماید. علاوه‌بر اسلایدهای هیجان‌انگیز، پارک آبی واید وادی دبی دارای محیط‌های تفریحی متنوعی بوده که شامل برکه‌های موج‌ساز، رودخانه‌های آرام و استخرهای آب گرم می‌شوند. می‌توانید در آب‌های ملایم رودخانه‌ها شنا کنید و در آب‌های گرم استخرها به آرامش برسید. بازدید از پارک آبی واید وادی دبی در تابستان، تجربه‌ای هیجان‌انگیز، سرشار از لذت و شگفتی بوده و لحظات به یادماندنی را به شما هدیه خواهد داد.

 پارک آبی واید وادی دبی 

تفریحات یخچالی از دیدنی‌های دبی در تابستان 

تفریحات یخچالی در دبی یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در تابستان به شمار می‌روند. شما می‌توانید به مناطقی مانند "سنوپارک مال اوقاف" و "استاکس" بروید و در برف‌تپه‌های یخی برای اسکی و اسنوبورد اقدام کنید. این جاذبه دیدنی دبی محیطی شگفت‌انگیز با تمام امکانات و تجهیزات لازم برای تفریح در برف را فراهم می‌کند. همچنین، شهربازی‌های آبی دبی مانند "آکوافنچر" و "وایلد وادی واترپارک" مکان‌هایی هیجان‌انگیز و خنکی برای تفریح در آب هستند. اسلایدهای آبی مهیج و موج‌سازی هیجان‌انگیز از جذابیت این مکان‌ها به حساب می‌آیند. با تمام گزینه‌های تفریحات یخچالی در دبی، شما می‌توانید از آفتاب تابستان لذت ببرید و در محیطی خنک و هیجان‌انگیز خاطرات خوبی را برای خود به ثبت برسانید.

تفریحگاه یخچالی؛ لذت دیدن مجسمه های یخی


تفریحگاه یخچالی دبی شامل سالن مجسمه‌های یخی می شود که از بهترین جاهای دیدنی دبی در تابستان به شمار می‌رود. در این سالن یخی شما شاهد مجسمه‌های یخی و صندلی‌هایی از جنس یخ خواهید بود که این محیط را به طبیعت زمستان تبدیل کرده‌اند. تفریحگاه یخچالی یکی از مهم‌ترین سالن‌های یخ در سطح خاورمیانه است که به عنوان اولین سالن یخ با دمای زیر صفر در جهان شناخته می‌شود. در این تفریحگاه شما می‌توانید از انواع سوپ‌های گرم، دسرها، شکلات‌های داغ و... استفاده کنید.
تفریحگاه یخپالی دبی در منطقه میدان تایمز، خیابان شیخ زاید، القوز واقع شده که برای مراجعه به این سالن یخی می‌توانید از ساعت 10 صبح الی 10 شب اقدام کنید. قیمت بلیط این سالن یخی برای کودکان بالای سه سال در حدود 40 درهم و برای افراد بالغ در حدود 80 درهم خواهد بود.
 

تفریحات یخچالی دبی در تابستان

پارک آبی وایلد وادی؛ تجربه تفریحات هیجان‌انگیز آبی  

پارک آبی وایلد وادی دبی یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی در تابستان به شمار می‌رود که تمام افراد با هر شرایط سنی می‌توانند در این مکان سرگرم شوند. این جاذبه گردشگری در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح الی 6 بعدازظهر پذیرای مهمان‌های خود است. این پارک یکی از برترین پارک‌های جهان بوده که در دسته 10 پارک آبی برتر جهان قرار دارد. پارک آبی وایلد وادی به‌دلیل برخورداری از امکانات و تجهیزات بسیار، جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرده و همین امر باعث شده که این پارک از نظر گردشگری بسیار مهم باشد. 
تفریجات این پارک آبی شامل سرسره‌های هیجان‌انگیز، بخش مخصوص کودکان، رودخانه خروشان، استخرهای بزرگ برای شنا، امکانات رفاهی و بیش از 20 نوع بازی دیگر می‌شود که برای تمام سنین طراحی شده‌اند. پارک آبی وایلد وادی در دبی، منطقه جمیرا، ناحیه 2 جمیرا، خیابان جمیرا، روبه‌روی برج عرب قرار گرفته که از به‌روزترین تجهیزات تفریحی و رفاهی برخوردار است. قیمت بلیط پارک آبی برای تمام افراد 169 درهم است،؛ اما کودکان زیر سه سال نیاز به بلیط نخواهند داشت.
 

باشگاه گلف امارات؛ تجربه بازی در زمین قهرمانی بین المللی

باشگاه گلف امارات یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی  دبی در تابستان است. این باشگاه یکی از بهترین و مجهزترین زمین‌های گلف در جهان بوده و برای علاقه‌مندان به این ورزش، یک مقصد بسیار جذاب محسوب می‌شود. . این باشگاه دارای چندین زمین قهرمانی بین‌المللی با استانداردهای جهانی بوده که در سال 1988 میلادی تاسیس شد. باشگاه گلف امارات پوشیده شده از چمن است که امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این باشگاه در 7 روزه هفته و در هر ساعت از شبانه‌روز پذیرای مهمانان خود است. 

در تابستان، باشگاه گلف امارات فرصتی عالی را برای تجربه گلف در شرایط آب‌وهوایی مطلوب و خنک فراهم می‌کند. با استفاده از زمین‌های سبز و خوش طراحی این باشگاه، شما می‌توانید لذت و هیجان بازی گلف را تجربه کنید و با تماشای مناظر زیبا و طبیعت فوق‌العاده اطراف، لحظاتی آرامش‌بخش را سپری نمایید. علاوه‌بر بازی گلف، باشگاه گلف امارات امکانات و خدماتی را نیز برای تفریحات تابستانی در نظر گرفته است. در این مکان شما می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های باشگاه استفاده کنید و از فضاهایی که برای استراحت و تفریح طراحی شده‌اند لذت ببرید. همچنین، در این باشگاه می‌توانید از تجهیزات و تسهیلاتی مانند استخرها، سونا و جکوزی بهره‌مند شده و از لحظاتی شاد و راحت در تابستان دبی لذت ببرید.

زمین گلف از دو بخش تشکیل شده که یک قسمت آن دارای 36 حفره و قسمت دیگر آن دارای 18 حفره است. اگر شما به بازی گلف علاقه‌مند هستید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی این باشگاه ثبت ‌نام کنید تا این ورزش را با تمام اصول، تحت نظر برترین مربیان دنیا آموزش ببینید. در این مکان علاوه‌بر بازی گلف می‌توانید از ورزش‌هایی چون تنیس، بدنسازی، اسکواش نیز بهره‌مند شوید.

گلف در دبی

بازدید از سرزمین ماجراجویی آی ام؛ سرزمین ماجراجویی

سفر به دبی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از انواع تفریح‌های مختلف، سرگرمی‌های جالب، خرید و گشت‌و‌گذار خواهد بود. یکی از مقاصد برتر و جاذبه‌های گردشگری محبوب در دبی، شهربازی آی ام جی نام دارد که گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از آن به دبی سفر می‌کنند. سرزمین ماجراجویی آی آم جی در سال 2016 در ماه اوت افتتاح شد و وسعت آن به 140 هزار مترمربع می‌رسد که می‌تواند به‌راحتی در طول روز پذیرای 20 هزار مسافر یا گردشگر باشد.

این مکان مجموعه شگفت‌انگیز از مکان‌هایی است که در سفر به دبی حتما باید از آن دیدن کرد. آی ام جی، یک دنیای ماجراجویی محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان است. بازدید از این شهربازی، به شما فرصتی عالی را می‌دهد تا بازی‌های هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. از ترن‌های هوایی مهیج گرفته تا بازی‌های وحشتناک و دلهره‌آور، دایناسورهای متحرک، بخش کارتون نتورک، بخش مارول، بخش بولوار آی ام جی،  هر آنچه برای تحریک آدرنالین نیاز دارید در اینجا ارائه می‌گردند. بیشتر بازی‌ها براساس شخصیت‌های کارتونی محبوب ساخته شده‌اند که به کسب تجربه‌‌ای عمیق‌تر و جذاب‌تر می‌انجامند. 

سرزمین ماجراجویی آی ام جی در تابستان

پارک آبی آکوا وِنچِر؛ مکانی برای تماشای دلفین‌ ها 

پارک آبی آکوا وِنچرِ یکی از مشهورترین پارک‌های آبی در جهان است که در زیرمجموعه هتل آتلانتیس دبی قرار دارد. چشم‌نواز این پارک آبی به حدی زیبا و منحصربه‌فرد بوده که به آن ونیز کوچک می‌گویند، زیرا این پارک در وسط آب قرار گرفته است. این پارک آبی در مساحتی حدودا 141 هکتار ساخته شده که به چندین بخش تقسیم می‌شود. به‌طور کلی پارک آکوا ونچر از 5 بخش کلی تشکیل شده که شامل سرزمین دلفین‌ها، آکواریوم، بخش شنا و غواصی، سرزمین شیرهای دریایی، بخش بازی و سرگرمی می‌شود که هر کدام از این قسمت‌ها از بخش‌های کوچک‌تری تشکیل شده‌اند.

این پارک آبی بزرگ و مدرن با امکانات و تجهیزات بی‌نظیر خود، تجربه‌ هیجان‌انگیزی از تفریحات آبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در آکوا ونچر می‌توانید از اسلایدهای آبی فوق‌العاده، رودخانه‌های آرام، استخرهای موج‌ساز، سرسره‌های تمام شیب و مناطقی برای کودکان لذت ببرید. همچنین این پارک مناطق تفریحی و بازی‌های آبی مناسب برای کودکان و خانواده‌ها را نیز در خود جای داده است. با فعالیت‌های مختلف آکوا ونچر، شما می‌توانید روزی پرانرژی و سرگرم‌کننده را در آب و آب‌نماهای پارک پشت سر بگذارید. همچنین، امکاناتی مانند رستوران‌ها، کافی ‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های آبی در این مکان به چشم می‌خورند که شما را در هنگام استراحت و جهت تامین نیازهای خود یاری می‌کنند. بازدید از پارک آبی آکوا ونچر به شما فرصتی عالی برای گذراندن وقتی سرگرم‌کننده و خنک در تابستان را می‌دهد. 

آکوا ونچر دبی

مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت 

پارک آند ریز ریزورت یکی از مجموعه‌های تفریحی و سرگرمی برتر در دبی است که به عنوان معروف‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری دبی در تابستان شناخته می‌شود. این پارک با طراحی منحصربه‌فرد و امکانات ویژه‌ای که در آن ارائه می‌گردند، جذابیت بسیاری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

پارک اندریزورت دبی یکی از پارک‌های پهناور دبی است که از 4 بخش بزرگ تشکیل شده و می‌تواند بهترین گزینه برای تعطیلات تابستان باشد. مجتمع تفریحی اندریزورت چهار پارک با موضو‌ع‌های مختلف را در خود جای داده که شامل پارک موشن، پارک بالیوود، پارک لگولند، ریور پارک می‌شوند. هر کدام از این پارک‌ها از مزیت‌هایی برخوردار هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. مساحت پارک اندر ریزورت حدودا به 25 میلیون مترمربع می‌رسد که آب‌وهوای آن خنک و معتدل است، به همین دلیل افراد زیادی برای گردشگری در تابستان از این منطقه دیدن خواهند کرد. 

پارک آند ریز ریزورت از ترکیبات مختلفی از امکانات تفریحی تشکیل شده است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به آب‌نماها، استخرهای متنوع، تونل‌های آبی، سرسره‌های جذاب و سرگرم‌کننده، بازی‌های آبی و امکانات ورزشی اشاره کرد. 
همچنین، این پارک دارای مناطق گلف مینیاتوری، باغ‌های زیبا و مکان‌های استراحتی است که به بازدیدکنندگان امکان گذراندن وقتی آرام و لذت‌بخش را می‌دهد.

آند ریز ریزورت به عنوان یک مقصد سفر خانوادگی محبوب، خدمات و فعالیت‌هایی را برای افراد با هر سن و سلیقه فراهم کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند از تفریحات آبی، ورزشی و تفریحاتی دیگر در پارک لذت ببرند و لحظات شادی و خاطره‌سازی را تجربه کنند. پارک آند ریز ریزورت با محیط زیبا، امکانات وسیع و تنوع فعالیت‌های خود، به شما فرصتی عالی برای تفریح، استراحت و گذراندن وقت با خانواده و دوستان را می‌دهد. این پارک مجموعه‌ای شگفت‌انگیزی است که تجربه‌ای بی‌نظیر و سرگرم‌کننده‌ای را در دبی  برای شما فراهم می‌کند.

بیشترین تفریحات پارک اند ریزورت برای کودکان 2 تا 12 سال طراحی شده؛ اما به‌طور کلی قسمت‌هایی در این پارک وجود دارند که به‌صورت خانوادگی می‌توانید از انجام بازی‌ها و سرگرمی‌های آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که برای بازدید از این پارک ممکن است ساعت‌ها در صف یک بازی منتظر بمانید، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که بلیط خود را به‌صورت آنلاین خریداری نمایید. برای بازدید از این پارک هیجان‌انگیز می‌توانید تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب به این مکان مراجعه کنید.

جاهای دیدنی دبی

نهر دبی؛ رودخانه‌ای طولانی از دل آب های خلیج فارس

نهر دبی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری دبی است و می‌تواند در تابستان تجربه‌ای خاص و لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند. این نهر زیبا و مهم در طول شهر دبی جریان دارد و باعث شده تا فضایی آرام و طبیعی زیبا در میان شهر پدید آید.

نهر دبی یا همان خور دبی یک رودخانه طولانی از آب‌های خلیج فارس است که دبی را به دو قسمت تقسیم می‌کند. نهر دبی به‌دلیل برخورداری از آب گرم و شور، به عنوان یک زیستگاه مهم برای آبزیان شناخته می‌شود که در گذشته صیادان و تاجران روزی خود را از این منطقه با صید ماهی و مروارید به دست می‌آوردند. نهر دبی دقیقا در وسط شهر قرار داشته که شهر را به دو قسمت به نام‌های بخش دیره و بخش بُر تقسیم کرده که قسمت دیره در شمال و بر در قسمت جنوبی دبی قرار دارند. 

در اطراف این نهر زیبا امکانات بسیاری همچون هتل‌ها، رستوران، مراکز خرید مدرن و لوکس به چشم می‌خورند که گردشگران به‌راحتی می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. نهر دبی در چهار هزار سال پیش اولین منطقه برای سکونت‌گاه‌های امارات بوده که به مرور زمان به چند قبیله کوچک و سپس به یک کشور مدرن تبدیل شد. از مهم‌ترین افرادی که در پیشرفت نهر دبی نقش بسزایی داشته‌اند، می‌توان به قبیله بنی یاس اشاره کرد. 

یکی از فعالیت‌هایی که در نهر دبی می‌توانید انجام دهید، تجربه کشتی‌رانی یا قایقرانی است. می‌توانید با یک قایق سنتی یا قایق توریستی روی نهر حرکت کرده و از مناظر زیبا و برجسته شهر لذت ببرید. همچنین، تورهایی نیز وجود دارند که شما را به طول نهر می‌برند و امکان دیدن مکان‌های مختلف و جاذبه‌های شهری را فراهم می‌کند. علاو‌بر قایقرانی، شما می‌توانید در مناطق اطراف نهر دبی قدم بزنید و از چشم‌اندازهای خیره‌کننده آن لذت ببرید. برج خلیفه، یکی از برج‌های مشهور جهان، در نزدیکی نهر دبی واقع شده و از طریق پل‌های معلق و پیاده‌روی روی نهر، می‌توانید به این برج بزرگ دسترسی داشته و از منظره‌ بی‌نظیر آن لذت ببرید. 

نهر دبی

آکواریوم دبی؛ بازدید از اقیانوس کوچک

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی آکواریوم عظیم نام دارد که ظرفیت آن در حدود 10 میلیون لیتر است. در این آکواریوم بزرگ معلق شما شاهد انواع آبزیان دریایی هستید؛ به همین دلیل به این آکواریوم، اقیانوس کوچک می‌گویند. در این مکان شما می‌توانید از تفریحاتی چون اسنورکلینگ و غواصی که قسمت جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته شده استفاده کنید. آکواریوم بزرگ دبی در دبی مال، در طبقه همکف و دوم ساخته شده که از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 11 شب، و روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 12.30 شب میزبان گردشگران است.
تمامی فعالیت‌ها مربوط به ساخت آکواریوم دبی در سال 2006 به پایان رسیدند که بعد از دو سال یعنی در سال 2008 این مکان تفریحی جذاب افتتاح گردید. در این آکواریوم شاهد 140 گونه از آبزیان خواهید بود. همچنین می‌توانید انواع ماهی‌ها، سفرماهی، کوسه‌ها و هر آنچه که در آب‌های شور اقیانوس زندگی می‌کند را از نزدیک مشاهده نمایید. طول آکواریوم دبی در حدود  متر51، عرض آن 20 متر و ارتفاع آن به 11 متر می‌رسد که هزاران جاندار آبزی را در دل خود جای داده است. از مهم‌ترین جانوران این اکواریوم می‌توان به گونه‌ای از کوسه‌ها به نام ببری اشاره کرد.

آکواریوم دبی

سخن پایانی 

دبی شهری است مملو از جاذبه‌های گردشگری که هرساله میزبان طیف گسترده‌ای از گردشگران خواهد بود. این شهر جاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده که می‌توان در تابستان از آن‌ها دیدن کرد؛ اما در نظر داشته باشید که به‌دلیل آب‌وهوای گرم و سوزان دبی بهتر است که تفریحات تابستانی سرپوشیده را انتخاب نمایید. از تفریحات دبی در تابستان می‌توان به سافاری، بازدید از آکواریوم، انواع پارک‌های آبی دبی، تفریحگاه‌های یخی، بازدید از برج‌های معروف دبی و... اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری دبی که همواره مملو از گردشگر بوده می‌توان پارک‌های اندر ریزورت، پارک آبی وایلد وادی، آکوا ونچر را نام برد. هر کدام از این دیدنی‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر