هفت زبان اصلی دنیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 5680
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قصد یادگیری زبانی جدید را دارید و در انتخاب میان این تعداد زبان شیرین شرقی و غربی مانده‌اید؟ امروز در لحظه آخر با ویژگی های هفت زبان اصلی دنیا آشنا می شویم و مزایا و معایب هرکدام از این زبان های پرکاربرد و محبوب را با یکدیگر بررسی می کنیم. تعداد گویشوران هر زبان، کشورهای پوشش دهنده آن‌ها و میزان سختی و آسانی هفت زبان اصلی جهان، مواردی است که با مطالعه این متن از آن ها مطلع خواهید شد تا راحتتر و آسانتر زبان مورد نظر خود را برای یادگیری انتخاب نمایید. همچنین در انتهای این مقاله به این نتیجه خواهید رسید که چه زبانی برای شما مناسب‌تر است.

هفت زبان اصلی دنیا

انگلیسی؛ پر کاربرد ترین زبان اصلی دنیا

بدون شک زبان انگلیسی را می توانیم پرکاربردترین زبان دنیا بنامیم. از آنجا که زبان انگلیسی، زبان مادری حدود 59 کشور از این کره خاکی است، می توانیم این زبان را مهم ترین زبان دنیا به شمار آوریم. وجود کشورهای انگلیسی زبان مدرن و مختلف در دنیا باعث شده است تا زبان آموزان این زبان، بیشترین جامعه آماری را در بین دیگر زبان های دنیا تشکیل داده باشند. زبان انگلیسی بیش از یک میلیارد نفر در جهان گویشور دارد و جالب است بدانید که ایالات متحده آمریکا با حدود 400 میلیون نفر، بیشترین گویشور زبان انگلیسی را در خود جای داده است. راحتی یادگیری این زبان بین المللی در کنار کاربرد و محبوبیت فراوانی که در میان مردم جهان دارد، باعث شده است تا این زبان مهم ترین زبان در کل جهان نامیده شود.

زبان انگلیسی؛ پرکاربردترین زبان دنیا

زبان چینی؛ پر جمعیت ترین زبان جهان

اگر از افراد مختلف جامعه در مورد زبان چینی بپرسید، احتمالا اولین کلماتی که به گوشتان می خورد، سخت، زیاد، پیچیده، در و پنجره و ... خواهد بود؛ اما جالب است بدانید که این زبان علاقه‌مندان بسیاری در سراسر جهان دارد! از آنجایی که کشور چین روابط بسیار گسترده ای در دنیای امروز دارد و لقب اقتصاد دوم جهان را به خود اختصاص داده است، چینی از جمله زبان هایی است که خواهان بسیاری در میان ملل مختلف پیدا کرده است. زبان چینی که امروزه در جهان تدریس می شود، نسخه ساده شده این زبان شیرین شرقی است. نکته جالب دیگری که در مورد این زبان باید بدانید این است که زبان چینی نه تنها مختص به کشور چین نیست، بلکه در ماندارین و تایوان نیز زبان اصلی محسوب می شود و در کشور زیبا و توریستی سنگاپور نیز یکی از زبان های رسمی این کشور به شمار می آید.

سخت ترین زبان دنیا -  زبان های دشوار دنیا به لحاظ یادگیری و تلفظ کدامند؟

زبان چینی؛ پر جمعیت ترین زبان جهان

زبان اسپانیایی؛ دومین زبان زنده دنیا

با وجود زبان هایی مانند آلمانی و فرانسوی شاید باورش سخت باشد که زبان اسپانیایی را بعد از زبان چینی به عنوان دومین زبان زنده دنیا (به لحاظ تعداد افراد گویشور) به شمار آوریم. زبان اسپانیایی در حدود 21 کشور جهان به طور رسمی قابل گفتگوست و همین نکته مهم کافی است تا اهمیت یادگیری این زبان را دریابیم. طبق گفته ها زبان اسپانیایی، بعد از زبان ایتالیایی آهنگین ترین زبان دنیا است و این موضوع باعث شده تا یادگیری این زبان اروپایی بسیار شیرین و لذت بخش باشد و از سختی های هنگام یادگیری آن بکاهد. اگر به دنبال مهاجرت و یا بورسیه تحصیلی به یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکای جنوبی هستید، زبان اسپانیایی می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما عزیزان باشد.

زبان اسپانیایی؛ دومین زبان زنده دنیا

زبان فرانسوی؛ زبان عاشقان جهان

امروزه دیگر همه می دانند که کلاس کاری زبان فرانسوی از دیگر زبان های دنیا متفاوت است. این زبان شیرین اروپایی سال هاست که در کشورهای مختلف جهان در حال یادگیری توسط عاشقان این زبان است. جالب است بدانید که 85 درصد کلمات این زبان را کلمات لاتین تشکیل می دهند و تعدادی از کلمات آلمانی، انگلیسی، اسکاندیناوی و... نیز در آن بکار رفته که به جذابیت های زبان فرانسوی بیش از پیش اضافه می کند. طبق آمار ارائه شده، این زبان در 29 کشور جهان، زبان رسمی بوده و از این حیث جزو پر استفاده‌ترین زبان ها به حساب می‌آید. زمانی قرار بر این بود که زبان فرانسوی، زبان رسمی جهان شود که به دلایلی زبان انگلیسی گوی سبقت را از این زبان شیرین و جذاب ربود و به مهم ترین زبان بین المللی در جهان تبدیل شد. اما هیچ یک از این مسائل نمی تواند از اهمیت یادگیری و کاربرد این زبان برای علاقه‌مندانش بکاهد!

قدیمی ترین زبان دنیا - آشنایی با کهن ترین زبان های دنیا

زبان فرانسوی؛ زبان عاشقان جهان

زبان عربی؛ کاملترین در دنیا!

باورتان بشود یا نشود، طبق تحلیل متخصصان زبان، زبان عربی کاملترین زبان دنیاست؛ که احتمالا اگر به عنوان یک فارسی زبان در مدارس ایران عزیزمان درس خوانده باشید، می دانید که صرف فعل در زبان عربی با زبان های دیگر دنیا متفاوت است! نام صرف فعل‌های عربی، بیشتر ما را به یاد داستان های خنده داری از کلاس های زبان عربی دوران راهنمایی و دبیرستانمان می‌اندازد که در آن کلمات و ترجمه متون عربی و توضیح آن به معلم نقش اصلی را بازی می کنند و خاطرات گذشته مان را زنده می کند. استفهام، بلاغت و فصاحت گفتار، ویژگی های اصلی زبان عربی است که باعث شده آن را کاملترین زبان دنیا بدانند.

قاره آسیا - جاذبه های گردشگری و آب و هوا + لیست شهرهای مهم

زبان عربی؛ کاملترین در دنیا!

زبان روسی؛ گسترده‌ترین زبان اوراسیا

شاید برخی افراد در نگاه اول زبان روسی را جزو زبان های مهم دنیا به شمار نیاورند؛ اما جالب است بدانید که زبان روسی، گسترده ترین زبان حوزه اوراسیا از نظر جغرافیایی است و از طرفی پرگویشورترین زبان مادری در اروپا محسوب می شود. روسی یکی از زبان های رسمی در سارمان ملل متحد است و اگر به دنبال زبانی شیرین، کاربردی و جذاب هستید، می توانید نیم نگاهی نیز به زبان روسی داشته باشید. یادگیری این زبان اروپایی فرصت مناسبی است برای کسانی که می خواهند بیزینس شخصی خود را فراتر از مرزهای کشورمان گسترش دهند و از این پس می توانند  با تجار بیشتری در کشور روسیه ارتباط بگیرید.

زبان روسی؛ گسترده‌ترین زبان اوراسیا

زبان آلمانی؛ دشوار ولی کاربردی!

زبان آلمانی را به جرات می توانیم یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین زبان های بین المللی در کشورمان ایران بدانیم. یکی از زبان های سخت قاره اروپا که سالانه زبان آموزان فارسی زبان بسیاری به دلیل کاربرد و تعداد گویشوران بسیارش، به یادگیری آن می پردازند. به غیر از آلمان، کشورهای اتریش، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین و بلژیک نیز از جمله کشورهایی هستند که زبان آلمانی جزو زبان های رسمی آن هاست. اگر از جمله افرادی هستید که قصد بورسیه شغلی و تحصیلی دارید، کشورهای آلمانی زبان یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید بر روی آن حسابی ویژه باز کنید و از این جهت می توانید یادگیری زبان آلمانی را در اولویت برنامه های خود جای دهید. 

زبان آلمانی؛ دشوارترین زبان اروپا

آسانترین زبان دنیا کدام است؟

اگر به دنبال یادگیری آسانترین زبان دنیا هستید باید بدانید که آسانترینی وجود ندارد! تمامی زبان های دنیا سختی ها و شیرینی های مختص خود را دارند و این که شما عزیزان به دنبال چه هدفی هستید نیز می تواند مسیر شما را برای انتخاب یک زبان هموار کند. بعضی از زبان ها حروف بیشتری دارند و برخی دیگر صرف فعلشان پیچیده‌تر است. بعضی دیگر حروف ترکیبیشان زیاد است و برخی دیگر تلفظشان سختتر! اما به طور کلی اگر به دنبال چند نام به عنوان آسانترین زبان ها هستید، می توانیم به زبان های هلندی، اسپانیایی و انگلیسی اشاره کنیم.

بی ارزش ترین پول دنیا - معرفی بی ارزش ترین پول های جهان به ترتیب از آخر به اول!

مهم ترین عوامل در رتبه بندی زبان های اصلی جهان

عوامل و فاکتورهای مختلفی بر رتبه بندی زبان های اصلی دنیا تاثیر گذار هستند. عواملی همچون تعداد گویشوران آن زبان، تعداد کشورهایی که به آن زبان صحبت می کنند، راحتی و سختی زبان و... همه از جمله دلایلی هستند که زبان آموزان مختلف در سراسر دنیا برای یادگیری این زبان ها اقدام به یادگیری آن ها می کنند. البته باید این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که معیار شما برای انتخاب یک زبان برای یادگیری و آموختن آن چیست؟ چرا که عده ای زبانی را به دلیلی مساحت بیشتری که از دنیا در برگرفته است انتخاب می کنند و عده ای دیگر به این دلیل که کشور مورد نظرشان برای سفر و یا مهاجرت چنین زبانی است. پس معیار واحدی برای رتبه بندی زبان های جهان وجود ندارد و همه چیز به خود شما عزیزان بر می‌گردد.

عوامل رتبه بندی زبان های جهان

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به بررسی هفت تا از کاربردی ترین و در عین حال زیباترین زبان های دنیا پرداختیم تا به شما علاقه مندان به یادگیری زبان های مختلف دنیا کمک کرده باشیم تا بتوانید زبان مورد نظر خود را با دید بازتر و بهتری انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تمامی زبان های دنیا از فارسی گرفته تا عبری، از کره‌ای گرفته تا ژاپنی همگی سختی ها، زیبایی ها و ویژگی های خاص خود را دارا هستند و هر کدام می توانند با توجه به هدفی که در زندگی دنبال می کنید به شما در رسیدن به آن ها کمک نمایند. در انتها از شما عزیزان می خواهیم که نظر خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. به نظر شما محبوبترین زبان کدام است؟ چه زبان های دیگری می توانست در لیست زبان های اصلی دنیا جای گیرد؟

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. متین متین 1402/01/24
    3 نفر پسندیدند
    بنظرم بین این زبان ها می تونیم زبان کره ای رو هم ذکر کنیم. بخصوص که توی جامعه خودمون این موضوع خیلی ترنده بخاطر روابط خوبی که بین کشورما و کره هست.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر