چگونه از استانبول به آلانیا برویم

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 3128
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول و آنتالیا از جمله شهرهای پرطرفدار و  محبوب در کشور ترکیه به حساب هستند که هر ساله جزو مقاصد گردشگران و مسافرانی هستند که قصد دارند تعطیلات خود را در شهرهای ترکیه بگذرانند. بسیاری از مسافرانی که به کشور ترکیه سفر می‌کنند، قصد دارند در سفر به این کشور هم در شهر استانبول و هم در آلانیا اقامت داشته باشند.  بنابراین یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای مسافران و گردشگران به وجود آید، این است که چگونه می‌توانیم از استانبول به آلانیا برویم.  در این خصوص لازم است ذکر کنیم که راه‌ها و روش‌های بسیاری وجود دارند که مسافران بتوانند خود را از استانبول به آنتالیا و آلانیا برسانند. از جمله آنها می‌توان به استفاده از هواپیما، استفاده از اتوبوس، استفاده از قطار و اتوبوس اشاره کرد.

چگونه از استانبول به آلانیا برویم

هواپیماهای استانبول و آنتالیا به آلانیا

از جمله بهترین روش‌ها برای طی کردن مسافت بین دو شهر استفاده از هواپیما است. در خصوص طی کردن مسافت بین دو شهر استانبول و آنتالیا نیز این امر صادق بوده و مسافرانی که قصد دارند خود را از استانبول به آلانیا برسانند، می‌توانند از هواپیمایی که بین دو شهر استانبول و آنتالیا پرواز می‌کند، استفاده کنند.  از جمله شرکت‌های هواپیمایی که می‌توانید برای رسیدن به آلانیا از آنها استفاده کنید، می‌توان به شرکت‌های پگاسوس و ترکیش ایرلاینز اشاره کرد. لازم است بدانید که هواپیماهای این پروازها در فرودگاهی که در ۳۷ کیلومتری آنتالیا واقع شده است، فرود آمده و برای رساندن خود از این فرودگاه‌ به آلانیا نیازی نیست مسافت بسیاری را بپیمایید. 

همه چیز درباره شهر آلانیا ترکیه - از موقعیت، آب و هوا تا تاریخ و جغرافیا

سفر از استانبول به آنتالیا با هواپیما

هواپیماهای شرکت هواپیمایی پگاسوس ارزان‌تر بوده و هزینه هر سفر در حدود ۳۰ دلار و مدت زمان سفر در حدود ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه تخمین زده می‌شود. این هواپیماها دو بار در روز در صبح و عصر از فرودگاه سابیها گوکچن به سمت فرودگاه مقصد پرواز می‌کنند. لازم است توجه داشته باشید به سبب قیمت  پایین هواپیماها مسافران ملزم هستند برای چمدان‌های خود هزینه اضافه بپردازند‌. همچنین از جمله دیگر معایب این پرواز‌ها، تاخیر‌های بسیار و لغو شدن‌ آن‌ها است.  شما می‌توانید از پروازهای ترکیش ایرلاین استفاده کنید، این پروازها دوبار در روز انجام می‌شوند و مدت زمان هر سفر یک ساعت و ۴۰ دقیقه خواهد بود. همچنین لازم است بدانید که هزینه پرواز از استانبول به آنتالیا در شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در حدود ۱۵۸ دلار است.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

از استانبول به آلانیا با اتوبوس مستقیم

یکی از بهترین راه‌ها و روش‌هایی که برای رسیدن به آلانیا از استانبول وجود دارد، استفاده از اتوبوس‌ها است. ایستگاه اتوبوس‌های بسیاری در شهر استانبول وجود دارند که مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و خود را به آلانیا در شهر آنتالیای ترکیه برسانند. ایستگاه اتوبوس بایرام پاشا در حدود ۱۵ کیلومتر تا فرودگاه آتاتورک فاصله داشته و همچنین فاصله این ایستگاه اتوبوس تا فرودگاه سابیها گوکچن در حدود ۵۴ کیلومتر است‌.  بنابراین شما در هر کدام از این فرودگاه‌ها قرار داشته باشید، لازم است در ابتدا خود را به ایستگاه اتوبوس بایرام پاشا برسانید.

استانبول به آنتالیا با اتوبوس مستقیم

در این ایستگاه اتوبوس لازم است سوار اتوبوس‌های پاموکاله شوید. لازم به ذکر است که این اتوبوس‌ها شش بار در روز از این ایستگاه به سمت مقصد حرکت می‌کنند. همچنین لازم است بدانید که در شب نیز ۲ سفر به همراه این اتوبوس‌ها امکان پذیر خواهد بود.  به طور کلی برای طی کردن فاصله بین آلانیا و استانبول با استفاده از اتوبوس لازم است ۱۲.۵ ساعت در راه بوده و هزینه ۳۱.۵ دلار را بپردازید.  این اتوبوس‌ها دارای امکانات بسیاری  همچون تلویزیون، صندلی‌های راحت و سوکت هستند تا مسافران  به علت مدت زمان زیاد سفر اذیت نشوند. همچنین مسیر این اتوبوس‌ها بدین شرح است:

  • ایستگاه اتوبوس اتوگار استانبول، کوتاهیا، بوردور، آنتالیا، ماناوگات، آلانیا

آنتالیا یا استانبول - آنتالیا برای سفر بهتر است یا استانبول؟

از استانبول و آنتالیا به آلانیا با قطار و اتوبوس

جالب است بدانید که این امکان برای مسافران و گردشگران وجود دارد که برای رساندن خود به آنتالیا از شهر استانبول، از قطار و اتوبوس به صورت ترکیبی استفاده کنند. البته استفاده از این روش نیازمند آن است که مسافران وقت کافی را در اختیار داشته باشند. از جمله مزیت‌های استفاده از قطار و اتوبوس برای طی کردن این مسیر آن است که می‌توانید در مسیر خود از جاذبه‌های توریستی و شهر‌های داخلی ترکیه نیز دیدن کنید.  در ابتدا لازم است شما با استفاده از قطار سریع السیر خود را از استانبول به اسکی شهیر برسانید‌.

استانبول به آنتالیا با قطار و اتوبوس

در این منطقه، محله‌های بسیار زیبا و قدیمی وجود دارند که می‌توانید شاهد صحنه‌های هنری پر جنب و جوش در آن‌ها باشید. در روز بعد لازم است سوار سرویس پاموکاله اکسپرس شوید و یک مسیر ۸ ساعته را تا دنیزلی طی کنید.  شما می‌توانید در منطقه دنیزلی توقف کرده و از جاذبه‌های بسیار زیبا و گردشگری این شهر نهایت لذت را ببرید. در منطقه دنیزلی ایستگاه‌های اتوبوس بسیاری وجود دارند که با صرف ۲۰ دقیقه شما را به روستای پاموکاله می‌رسانند، بنابراین شما می‌توانید در حین توقف در منطقه دنیزلی به روستای پاموکاله نیز سری بزنید و از مناطق زیبا و طبیعت آن لذت ببرید. در روز بعد نیز قادر هستید سوار اتوبوس‌های آنتالیا شده و پس از طی کردن مسیری  در حدود ۴ ساعت به آنتالیا برسید.

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

شاید طی کردن مسیر با استفاده از قطار و اتوبوس‌ها برای شما سخت و منزجر کننده باشد، اما لازم است بدانید که قطار‌های سریع و السیر و اتوبوس‌های ترکیه بسیار مجهز و پیشرفته هستند و صندلی‌هایی که در آنها استفاده شده‌اند به شیوه بسیار راحت و ایمنی طراحی شده‌اند که می‌توانید با اطمینان خاطر و بدون ذره‌ای آزردگی مسیر خود به آنتالیا را با استفاده از این اتوبوس‌ها و قطارها طی کنید. از آن جایی که ممکن است بلیط قطار‌ها بسیار زود به فروش برسند، پیشنهاد می‌شود پیش از سفر خود در خصوص این مورد برنامه ریزی کرده و بلیط قطار را خریداری کنید.

ترانسفر و تاکسی در آلانیا

نکاتی که لازم است پیش از سفر از استانبول به تور آلانیا در نظر داشته باشید و در خصوص آن برنامه ریزی نمایید، رزرو ترانسفر و تاکسی به آلانیا خواهد بود.  مسافران و گردشگران قادر هستند برای رسیدن به آلانیا از فرودگاه از تاکسی‌ها استفاده کنند.  همچنین این امکان برای مسافران وجود خواهد داشت که ترانسفر انفرادی فرودگاه را رزرو نمایند. از جمله مزیت تاکسی‌ها و ترانسفر‌های انفرادی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وقت مسافران تلف  نخواهد شد و می‌توانند بلافاصله پس از این که پروازشان به زمین نشست، سوار بر تاکسی شده و به هتل مورد نظر خود برسند.

تاکسی در آلانیا

از جمله دیگر مزیت‌های این روش‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد که از آن‌ جایی که اغلب مسافران دارای بار زیادی هستند، حمل کردن این بار‌ها با استفاده از تاکسی و ترانسفر انفرادی بسیار راحت‌تر و ساده‌تر خواهد بود. البته لازم است توجه داشته باشید که  هزینه استفاده از تاکسی و ترانسفر انفرادی فرودگاه بسیار بیشتر از وسایل نقلیه عمومی خواهد بود.  به طور کلی زمان رسیدن به آلانیا از فرودگاه در حدود ۵۰ دقیقه تخمین زده می‌شود که در صورتی که از ترانسفر و تاکسی استفاده کنید، قادر هستید بدون هیچ سختی این مسیر را طی نمایید.

فاصله استانبول تا آنتالیا - اطلاع از فاصله زمانی، فاصله زمینی و هوایی

نکاتی از سفر ترکیبی استانبول به آنتالیا

  • لازم است پیش از سفر به کشور ترکیه و سفر ترکیبی استانبول و آنتالیا نکاتی را در نظر داشته باشید.
  • قیمت این سفر بستگی بسیار زیادی به زمان حرکت دارد و ممکن است در ماه‌های مختلف سال متفاوت باشد.
  • پیشنهاد می‌شود بلیط هواپیمای درجه یک و بیزینس را از قبل رزرو کنید و بلیط هواپیمای اکونومی را ۲ تا ۴ ماه قبل حتماً خریداری نمایید.
  • همان طور که می‌دانید قیمت بلیط هواپیما رفت و برگشت بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از بلیط یک طرفه خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود بلیط‌های خود را به صورت رفت و برگشت تهیه کنید.
  • اگر قصد دارید بلیط هواپیما را با مقدار ارزان تهیه کنید، لازم است بدانید که ارزانترین پرواز‌‌ها AYT و IST هستند و  این پروازها را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام می‌شوند‌.  به طور معمول قیمت پروازهای آخر هفته بسیار بالا است.
  • در خصوص فاصله بین استانبول و آنتالیا لازم است ذکر کنیم که فاصله بین این دو شهر در حدود ۵۱۸۳ کیلومتر است.
  • خطوط هواپیمایی بسیاری از استانبول به آنتالیا وجود دارند که شما می‌توانید پروازهای آنها را رزرو کنید و از جمله این خطوط می‌توان به ترکیش ایرلاینز و هواپیمایی پگاسوس اشاره کرد.
  • از جمله فرودگاه‌هایی که پروازهای آنتالیا به استانبول در آن‌ها انجام می‌شوند، می‌توان به فرودگاه‌های آتاتورک، سابیها گوکچن، فرودگاه استانبول و... اشاره نمود.

سخن پایانی

کشور ترکیه دارای شهر‌های بسیار زیاد و محبوبی بوده که از جمله این شهر‌ها می‌توان به استانبول و آنتالیا اشاره کرد. سالانه تعداد بسیاری از مسافران و گردشگران به این شهر‌ها سفر می‌کنند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به صورت ترکیبی بین شهرهای استانبول و آنتالیا سفر کنند که در این صورت داشتن اطلاعات کافی در خصوص راه‌هایی که برای رفت و آمد بین این دو شهر وجود دارند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. به طور کلی مسافران قادر هستند با استفاده از هواپیما، اتوبوس و قطار مسافت بین دو شهر آلانیا و استانبول را طی کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر