آزمون آیلتس در دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/01
بازدید: 6470
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر دبی به دلایل مختلفی مانند صنعت توریسم و به علت پیشرفت‌های آموزشی نزد ایرانیان یکی از مقاصد مهم تحصیلی به شمار می‌آید. علاوه بر این آزمون آیلتس هر ساله در این شهر برگزار می‌شود. سیر تا پیاز آزمون آیلتس در دبی را مورد بررسی قرار خواهیم داد چرا که به علت وضع قوانین جدید در کشور متقاضیان زیادی نگران نحوه شرکت در این آزمون هستند. لازم به ذکر است جای هیچ گونه نگرانی برای شرکت در آزمون آیلتس در کشور‌های همسایه نیست و با خرید تور دبی با کمترین قیمت می‌توانید به این منطقه سفر داشته باشید و در آزمون مربوطه شرکت کنید.

آزمون آیلتس در دبی

تفاوت آزمون آیلتس در ایران یا دبی

برگزاری و شرکت در آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل همیشه با سؤالاتی همراه است. حال سؤال اینجاست که تفاوت برگزاری و شرکت در این آزمون‌ها در ایران و دبی چیست؟ بسیاری از متقاضیان علی رغم وجود مراکز برگزاری آزمون آیلتس ترجیح می‌دهند تا در خارج از کشور اقدام به شرکت در این آزمون کنند. توجه داشته باشید برگزاری و تصحیح آزمون فوق هیچ تفاوتی با سایر کشور‌ها ندارد. معیار‌های نمره دهی در ایران و دبی کاملاً با هم برابر است و از لحاظ ارزش‌گذاری تفاوتی بین آن‌ها وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال می‌توان بیان کرد که نمره متقاضی از نظر ارزش، تفاوتی با نمره‌ای که در دبی اخذ می‌کند، نخواهد داشت که این موضوع باعث تثبیت ارزش نمره آزمون در تمامی نقاط دنیا می‌شود.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + آفرها و خدمات ویژه در لحظه آخر

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در دبی

به طور کلی هزینه این آزمون در تمامی کشور‌ها با هم متفاوت است؛ بر همین اساس پیش از اینکه قصد شرکت در این آزمون را داشته باشید نیاز است تا از میزان هزینه ثبت نام اطلاعات کافی در اختیار بگیرید. لازم به ذکر است که هزینه ثبت ‌نام در این آزمون در کشور دبی که در سال ۲۰۲۲ تخمین ‌زده شده است، حدود ۱۱۲.۳۲۰.۰۰۰ ریال یا به عبارتی یازده میلیون و ۲۳۲ هزار تومان است.

این هزینه هر سال می‌تواند متغیر باشد به همین علت نیاز است تا به صورت سالانه اقدام به استعلام هزینه ثبت نام کنید. این موضوع یکی از دغدغه‌های برخی از متقاضیان به شمار می‌آید که با مقداری پرس‌وجو می‌توان از میزان هزینه کسب اطلاع کرد. لازم به ذکر است این هزینه در کشور دبی با توجه به خدماتی مانند ثبت نام آزمون در مرکز مورد نظر، اخذ کارنامه و ارسال آن به محل مشخص می‌شود. علاوه بر این درخواست تجدید نظر در نمرات و درخواست کارنامه مجدد دارای هزینه‌های مربوط به خود هستند.

آزمون آیلتس در دبی

هزینه سفر به دبی - شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات مفید در مورد هزینه های سفر به دبی بر روی لینک کلیک کنید. 

چرا در آزمون آیلتس دبی شرکت کنیم؟

شایعات زیادی وجود دارد که بر اساس آن‌ها در صورتی که فرد در دبی اقدام به شرکت در این آزمون کند، شانس بالاتری در قبولی و کسب نمره بالاتر خواهد داشت. با در نظر گرفتن این شایعات برخی از متقاضیان تصور می‌کنند که آزمون آیلتس در بخش‌های خواندن و نوشتن و کسب نمره بالا راحت‌تر است؛ اما تمامی این موارد فقط در حد یک شایعه بوده و تفاوتی در برگزاری این آزمون در دبی وجود ندارد. به دلیل قوانین مهم و جدید کشور در ارتباط با این آزمون نگرانی‌های زیادی درباره نحوه شرکت در آن وجود دارد؛ این قوانین تأثیری بر رفتن به دبی ندارد و به راحتی با تور دبی می‌توان برای شرکت در این آزمون اقدام کرد. پیشنهاد می‌شود تا میزان آمادگی و تسلط خود را در زبان انگلیسی بالا ببرید تا احتمال قبولی در این آزمون را افزایش دهید. با موفق شدن در زمینه اخذ مدرک می‌توانید اقدام به پذیرش در دانشگاه‌های معتبر دبی کنید؛ علاوه بر این احتمال اخذ اقامت نیز بالاتر خواهد رفت. آیلتس یک مدرک بین‌المللی بوده که در سرتاسر دنیا اعتبار بالایی دارا است. تمامی متقاضیانی که می‌توانند این مدرک را با نمره بالا اخذ کنند جزء افرادی به شمار می‌آیند که شانس بالاتری برای اشتغال به کار در خارج از کشور را دارند. اگر قصد سفر به دبی را دارید بهتر است قبل از آن راهنمای سفر به دبی را مطالعه کنید.

هزینه سفر به دبی - شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات مفید در مورد هزینه های سفر به دبی بر روی لینک کلیک کنید. 

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در دبی

بزرگ‌ترین مرکز برگزاری این آزمون در دبی در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. این مرکز در مجاورت فرودگاه دبی است و به عنوان یک مرکز آزمون جدید و زیر مجموعه idp استرالیا فعالیت می‌نماید. با در نظر گرفتن همکاری بسیار مناسب و خوب این مرکز با مؤسسه ملل و با توجه به نمره دهی عالی و ارزش‌گذاری آن، به عنوان یکی از بهترین مراکز برای شرکت در آزمون شناخته می‌شود. همین دلایل باعث شده تا بسیاری از متقاضیان به دنبال شرکت در آزمون این کشور باشند. این مرکز در شهر ابوظبی قرار دارد و از شش سال پیش تاکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز برای ایرانیان معرفی شده است.

آزمون آیلتس در دبی

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس در دبی

برای شرکت در این آزمون باید ابتدا به سایت آیلتس مراجعه کنید؛ علاوه بر این مدارکی را باید برای ثبت نام آماده نمایید. این مدارک به عنوان ضروری‌ترین بخش ثبت نام به شمار می‌آیند. ارائه فرم شماره ۸ صفحه ثبت نام آیلتس و دو قطعه عکس ۴*۶ پاسپورتی که حداکثر در شش ماه گذشته از متقاضی گرفته شده باشد و کپی پاسپورت از مهم‌ترین مدارک برای ثبت نام در این آزمون هستند. برای ثبت نام آزمون فوق با توجه به شرایط موجود می‌توان با خرید تور دبی به این کشور سفر کرد و با هزینه پایین در این آزمون شرکت نمود.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

کلام پایانی

پیش از اقدام به ثبت نام، باید سیر تا پیاز آزمون آیلتس در دبی را بدانید. اطلاع از نحوه ثبت نام و مدارک لازمه که برای این کار نیاز دارید بسیار ضروری است. با خرید تور دبی و سفر به این کشور می‌توانید به سادگی در آزمون آیلتس شرکت کنید. این آزمون در بزرگ‌ترین شهر که ابوظبی است، برگزار می‌شود و دسترسی به این محل بسیار آسان است. موضوع بسیار مهمی که نباید فراموش کنید هزینه‌هایی است که باید برای آزمون پرداخت نمایید.

نظرات کاربران

  1. حامد حامد 1402/09/28
    0 نفر پسندیدند
    یعنی الان برای آزمون آیتلس باید بریم دبی؟ ایران نمیشه؟
  2. نادر درویشی نادر درویشی 1402/09/27
    0 نفر پسندیدند
    واقعا به هر جا بگیم برای آیلتس باید بریمی ه کشور دیگه بهمون پناهندگی میدن
  3. مینا جعفری مینا جعفری 1402/09/27
    0 نفر پسندیدند
    الا تو ایران می تونیم آزمون بدیم یا هنوز باید بریم یه کشور دیگه؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 104 کاربر