آزمون آیلتس در خارج از ایران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/26
بازدید: 5509
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در ایران مراکز زیادی جهت برگزاری آیلتس وجود دارند اما برخی از متقاضیان اقدام به اخذ مدرک آیلتس از خارج از کشور می‌کنند. این آزمون یک آزمون بین‌المللی است که در بسیاری از کشور‌های جهان برگزار می‌شود. امتحان آیلتس خارج از ایران در کشور‌هایی مانند عراق، امارات متحده عربی و ارمنستان انجام خواهد شد. با توجه به قوانین جدید امکان برگزاری این آزمون در کشور‌های همسایه وجود دارد؛ بنابراین متقاضیان بدون هیچ نگرانی می‌توانند اقدام به شرکت در این آزمون کنند. برای شرکت در آزمون آیلتس خارج از کشور اصلا نگران نباشید، با کمک لحظه آخر می‌توانید با کمترین هزینه به کشورهای همسایه سفر کرده و در این آزمون شرکت کنید.

آزمون آیلتس در خارج از ایران

آزمون آیلتس در ایران یا خارج

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که بسیاری از متقاضیان مطرح می‌کنند این است که شرکت در آزمون آیلتس در ایران بهتر است یا در خارج؟ به همین منظور برخی از مزایا و ویژگی‌ها برای شرکت در این آزمون در خارج از کشور وجود دارد که نیاز است تا قبل از تصمیم‌گیری، اطلاعات کافی در رابطه با آن را داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت آزمون آیلتس در سال ۱۹۸۰ توسط کمبریج طراحی شد.

هدف از برگزاری این آزمون به وجود آوردن یک سیستم منسجم بود که در آن میزان مهارت زبان برای متقاضیان مشخص شود. شایان ذکر است تمامی سؤالات آزمون آیلتس به واسطه دانشگاه کمبریج طراحی خواهد شد. برخی از متقاضیان نگران این موضوع هستند که نتوانند در ایران نمره مناسبی را کسب کنند و برای این منظور باید به برخی از نکات توجه داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین نکات این است که برگزار‌کنندگان آزمون آیلتس در ایران پس از دریافت مجوز از سازمان سنجش تحت عنوان نماینده IDP اقدام به برگزاری این آزمون می‌کنند. توجه داشته باشید برخی از دانشگاه‌های بریتانیایی، مدرک آیلتس را فقط برای شروع روند پذیرش قبول می‌نمایند. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است تا قبل از انتخاب محل تحصیل این موضوع را در رابطه با دانشگاه خود چک کنید.

همچنین توجه داشته باشید نمره شما بر اساس تعداد جواب‌های درست و صحیح محاسبه خواهد شد و برگه پاسخ شما به واسطه نرم‌افزار تصحیح می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که چه در ایران و چه در خارج از ایران اقدام به شرکت در آزمون آیلتس کنید تأثیری بر روی نمره نخواهد داشت. یکی دیگر از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با مهارت رایتینگ است.

آزمون آیلتس در ایران یا خارج

پس از آزمون آیلتس سربرگ رایتینگ جدا خواهد شد و پس از کد‌گذاری به مرکزIDP ارسال می‌شود. برگه رایتینگ به هیچ عنوان در داخل ایران تصحیح نخواهد شد و شرکت کردن شما در آزمون آیلتس در ایران یا خارج از کشور تأثیر زیادی نخواهد داشت. یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که نحوه نمره دهی در بخش‌های مختلفی انجام می‌شود. در واقع تمامی مهارت‌های رایتینگ و اسپیکینگ در زمان نمره دهی مد نظر خواهد بود.

شرایط متقاضیان آزمون آیلتس بعد از قوانین جدید کشور

با توجه به اینکه آزمون آیلتس یک سیستم آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است که به واسطه آن می‌توان توانایی و دانش انگلیسی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار داد بنابراین این آزمون با هدف ارزیابی توانایی متقاضیان که قصد ادامه تحصیل در کشور‌های انگلیسی زبان را دارند، انجام می‌شود. توجه داشته باشید آزمون آیلتس به دو صورت آزمون عمومی و آزمون آکادمیک برگزار می‌شود.

آزمون آکادمیک به عنوان یک آزمون شناخته می‌شود که برای متقاضیان طراحی شده تا بتوانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند. آزمون آیلتس توسط سازمان IDP و در مراکزی مانند دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که معمولاً آزمون آیلتس در ماه ۴ بار و در سال حدود ۴۸ بار برگزار خواهد شد.

از شرایط کلی ثبت نام در آزمون آیلتس در کشور ایران می‌توان به ارائه کارت ملی و پرداخت هزینه این آزمون اشاره کرد. در برخی از مراکز نیز شرایط سنی برای شرکت‌کنندگان وجود دارد. توجه داشته باشید که برای شرکت در آزمون آیلتس حداقل باید از دو ماه قبل اقدام کنید. برای ثبت نام در آزمون آیلتس می‌توانید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید و با در نظر گرفتن ظرفیت و پرداخت هزینه، اقدام به شرکت در آن نمایید.

شرایط متقاضیان آزمون آیلتس بعد از قوانین جدید کشور

امتحان آیلتس چگونه برگزار می ‌شود؟

متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط خود و ارائه مدارک می‌توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند. برای شرکت در این آزمون می‌توانید به سامانه‌های مؤسسات برگزار‌کننده آزمون آیلتس مراجعه نمایید. توجه داشته باشید این آزمون از چهار بخش شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن تشکیل خواهد شد و مدت زمان در نظر گرفته برای این آزمون حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

آزمون‌های شنیدن، نوشتن و خواندن در یک روز انجام خواهد شد اما آزمونی که تحت عنوان آزمون صحبت کردن از متقاضی گرفته می‌شود، ممکن است در همان روز یا یک هفته قبل یا پس از امتحان کتبی برگزار گردد. در صورتی که دانشجو بتواند آیلتس با نمره ۷ را کسب کند، احتمال پذیرش در دانشگاه‌های کمبریج و دانشگاه آکسفورد و همچنین دانشگاه هاروارد را خواهد داشت. زمان و ساعت برگزاری آزمون صحبت کردن در روز امتحان اعلام خواهد شد اما توجه داشته باشید این آزمون از عصر روز امتحان شروع شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

تصحیح آزمون آیلتس در ایران یا خارج از کشور تفاوت دارد؟

با توجه به اینکه این آزمون یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است تصحیح آن در ایران یا در خارج از کشور هیچ گونه تفاوتی ندارد. در حقیقت بخشی از این آزمون به واسطه نرم‌افزار تصحیح خواهد شد و بخشی دیگر نیز در خارج از کشور تصحیح می‌شود. این آزمون در کشور‌های همسایه نیز برگزار می‌شود و هیچ تفاوتی بین تصحیح آن در کشور‌های مورد نظر وجود ندارد.

تصحیح آزمون آیلتس در ایران یا خارج از کشور تفاوت دارد؟

چرا برخی افراد می ‌خواهند در خارج امتحان آیلتس دهند؟

برخی از متقاضیان بر این باورند که اگرExaminer  یک Native باشد می‌توانند نمره بهتری را در بخش‌های صحبت کردن و نوشتن آزمون آیلتس دریافت کند. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان ترجیح می‌دهند تا در آزمون آیلتس خارج از کشور شرکت کنند. این دسته از افراد اعتقاد دارند که ممتحن ایرانی نمی‌تواند نمره مناسبی را به این متقاضیان ارائه دهد اما توجه داشته باشید این موضوع صحت نخواهد داشت. با این حال امکان شرکت در آزمون آیلتس در کشور‌های همسایه نیز وجود دارد و متقاضیان بدون هیچ مشکل، نگرانی یا استرس می‌توانند در کشور‌های همسایه اقدام به اخذ مدرک آیلتس نمایند.

آزمون آیلتس در کدام کشور‌ها برگزار می ‌شود؟

به طور کلی می‌توان گفت این آزمون در بسیاری از کشور‌ها حتی در کشور‌های همسایه ایران مانند ترکیه، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان و... به صورت ماهانه برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط خود و زمان آزمون اقدام به شرکت در آن نمایند.

برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه

بسیاری از متقاضیان کشور ترکیه را به عنوان یک مقصد برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، برخی دیگر از این متقاضیان اقدام به شرکت در آزمون آیلتس در این کشور می‌کنند اما دلایل و توجیهات بسیار زیاد و متعددی برای انجام این امر در ترکیه وجود دارد.

شایان ذکر است که آزمون در آنکارا، آنتالیا، ازمیر و استانبول برگزار می‌شود. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با شرکت در آزمون آیلتس در کشور ترکیه این است که متقاضیان باید برای ثبت نام در سایت به نوع آزمون درخواستی توجه داشته باشند. به طور کلی هزینه آزمون آیلتس برای دریافت ویزا یا مهاجرت با هم متفاوت است.

برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه

بیشتر بخوانید: جامع‌ترین راهنمای آزمون آیلتس در ترکیه

برگزاری آزمون آیلتس در گرجستان

این آزمون در شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان برگزار می‌شود. شایان ذکر است هزینه ثبت نام برای شرکت در آن در کشور گرجستان حدود ۴۶۲ لاری است. همچنین برای ثبت ‌نام در آزمون آیلتس باید به وب‌سایت مربوطه مراجعه کنید و پس از اطلاع از زمانبندی برگزاری آزمون، اقدام به شرکت در آن نمایید.

توجه! آزمون آیلتس در گرجستان: از سیر تا پیاز آژمون آیلتس در گرجستان را بدانید.

برگزاری آزمون آیلتس در ارمنستان

کشور ارمنستان بنا بر موقعیت جغرافیایی خوب خود، یکی از مقاصد تحصیلی به شمار می‌آید. این کشور هر ساله با در نظر گرفتن برخی از قوانین اقدام به برگزاری آزمون آیلتس می‌کند. این آزمون در شهر ایروان برگزار خواهد شد و یکی از مهم‌ترین دلایلی که متقاضیان ایرانی کشور ارمنستان را برای آزمون آیلتس انتخاب می‌کنند، نزدیکی آن به ایران است. علاوه بر این، برگزاری آیلتس در کشور ارمنستان می‌تواند از نظر اقتصادی برای متقاضیان به صرفه‌تر باشد.

البته ناگفته نماند که این امر به معنی تحصیل شرکت‌کنندگان در این کشور نخواهد بود. برگزاری آزمون آیلتس در ایروان با در نظر گرفتن وضعیت قوانین و ضوابط خاص امکان‌پذیر است و افراد و متقاضیان می‌توانند در امتحان آیلتس در کشور ارمنستان شرکت کنند اما باید در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشند. ذکر این نکته ضروری است که آزمون آیلتس در کشور ارمنستان به صورت منظم و هر ماه برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون آیلتس در ارمنستان

مطالب پیشنهادی: از سیر تا پیاز آزمون آیلتس در ارمنستان را بخوانید.

برگزاری آزمون آیلتس در آذربایجان

یکی دیگر از مقاصد مهم برای شرکت در آزمون آیلتس کشور آذربایجان است. برخی از داوطلبان و متقاضیان که به دنبال آزمون آیلتس در کشور‌های خارجه هستند به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی این کشور با ایران، اقدام به شرکت در آزمون‌های برگزار شده در کشور ارمنستان می‌نمایند.

بیشتر بخوانید! از صفر تا صد آزمون آیلتس در آذربایجان (از ثبت نام تا محل برگذاری آزمون)

هزینه ثبت نام آیلتس در کشور‌های مختلف

هزینه آزمون آیلتس در کشور‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال هزینه آن در کشور ترکیه برای آزمون کتبی و آزمون اینترنتی حدود ۱۴۰۰ لیر است. علاوه بر این در کشور گرجستان هزینه‌ آزمون آیلتس حدود ۵۵۵ لاری در نظر گرفته شده است. این هزینه برای کشور ارمنستان حدود ۹۷ هزار درام است.

شایان ذکر است که کشور آذربایجان به عنوان یکی از کم هزینه‌ترین کشور‌ها برای شرکت در آزمون آیلتس به شمار می‌آید و مبلغ آن حدود ۳۶۰ منات است. این هزینه در کشور عمان حدود ۹۰ ریال و در کشور بحرین ۱۱۰ دینار است. در صورتی که متقاضی بخواهد در کشور مالزی اقدام به شرکت در آزمون آیلتس نماید باید حدود ۷۹۵ رینگیت را بابت هزینه ثبت نام پرداخت کند. هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در کشور روسیه نیز حدود هشت هزار تا ۱۵ هزار روبل است.

هزینه ثبت نام آیلتس در کشور‌های مختلف

کلام پایانی

بسیاری از افراد در رابطه با آزمون آیلتس اطلاعات کمی دارند. آیلتس از نظر لغوی به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون برای ارزیابی میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. در حال حاضر امتحان آیلتس خارج از ایران نیز در حال برگزاری است و بسیاری از افراد با توجه به قوانین جدید ثبت شده در کشور ترجیح می‌دهند تا از کشور‌های همسایه برای شرکت در این آزمون استفاده کنند. شایان ذکر است هیچ نگرانی در رابطه با شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و تمامی متقاضیان می‌توانند از امکانات در نظر گرفته شده در کشور‌های دیگر مخصوصاً کشور‌های همسایه برای اخذ مدرک آیلتس اقدام کنند.

آزمون آیلتس در دبی - از صفر تا صد آزمون آیلتس در دبی را بدانید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر