آزمون آیلتس در آذربایجان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/27
بازدید: 2605
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا به تازگی قصد داشته‌اید که در آزمون آیلتس شرکت کنید اما قوانین جدید شما را نگران کرده است؟ تغییر قوانین در زمینه برگزاری آزمون آیلتس در ایران سبب گمراهی افراد زیادی شده است. در صورتی که جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت چرا که راه‌های متنوعی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود دارد. آزمون آیلتس با هدف سنجش میزان دانش و تسلط زبان انگلیسی افراد برگزار می‌شود‌‌. افراد می‌توانند با دانستن سیر تا پیاز آزمون آیلتس در آذربایجان به این کشور سفر کنند و این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آیلتس در آذربایجان

آزمون آیلتس در خارج از ایران - آزمون آیلتس در ایران یا خارج! صفر تا صد راهنمای آزمون آیلتس در خارج کشور + مزایا

تفاوت آزمون آیلتس در ایران و آذربایجان

افراد زیادی جهت شرکت در آزمون آیلتس کشور آذربایجان را انتخاب می‌کنند. سفرهای زیادی به این کشور نیز به همین منظور صورت می‌گیرد. در اصل، تفاوتی در برگزاری و تصحیح آزمون آیلتس میان ایران و سایر کشورها همچون آذربایجان دیده نمی‌شود. برگزارکنندگان اصلی آزمون در بین همه کشورها یکسان است. دپارتمان ESOL، دانشگاه کمبریج و موسسه آموزشی IDP استرالیا را می‌توان برگزارکننده اصلی این آزمون‌ها دانست. 
تصحیح برگه‌های بخش مهارت‌های ریدینگ و لیسینیگ توسط نرم افزار صورت می‌گیرد. شخصی در تصحیح این دو بخش دخیل نیست. از این رو، چه آزمون در آذربایجان و چه آزمون در ایران برگزار شود، در هر صورت نمره‌ای یکسان براساس عملکرد افراد، به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. در زمینه مهارت اسپیکینگ، تفاوتی میان ممتحن ایرانی با ممتحن خارجی دیده نمی‌شود چرا که هردو براساس معیارهای تصحیح و ارزیابی اسپیکینگ عمل می‌کنند. ضبط صدا حین مصاحبه نیز انجام می‌گیرد تا در صورت لزوم و داشتن اعتراض، به آن مراجعه شود. 
در زمینه مهارت رایتینگ نیز جداسازی سربرگ‌ها صورت گرفته و کدگذاری صورت می‌پذیرد. بعد از آن، برگه‌ها به مرکز IDP Australia فرستاده می‌شوند. ممتحنین رسمی، برگه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. از این رو، تفاوتی در معیارهای نمره‌دهی میان آذربایجان با ایران دیده نمی‌شود. تنها نحوه و چگونگی پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس است که با یکدیگر تفاوت دارد. 

آیلتس در آذربایجان

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در آذربایجان

آذربایجان را می‌توان یکی از کشورهای پرطرفدار در زمینه برگزاری آزمون‌های آیلتس دانست. افراد زیادی هستند که با هدف شرکت در آزمون‌های آیلتس به کشور آذربایجان سفر می‌کنند. هزینه ثبت نام در آزمون‌های آیلتس خارج از کشور باید به شکل غیر ریالی پرداخته شود. پرداخت آن، از راه کارت‌های اعتباری بین‌المللی همچون مستر کارت یا ویزا کارت انجام می‌گیرد. 
برای شرکت در آزمون آیلتس در آذربایجان افراد باید ۳۶۰ منات را بپردازند. اگر قصد دارید که در آزمون برگزار شده در آذربایجان شرکت کنید، ابتدا توری با قیمت مناسب پیدا کنید و سپس نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنید. به این صورت هزینه پایین‌تری را به هنگام سفر به آذربایحان متقبل خواهید شد. در صورتی که قصد ثبت نام در آزمون آیلتس را دارید، بهتر است به موارد زیر توجه لازم داشته باشید.

  • به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر همچون گذرنامه، امری الزامی است.
  • در شرایطی که اقدام به ثبت نام برای فرزند خود یا فردی زیر ۱۸ سال کرده‌اید، باید اطلاعات شخصی همان فرد را نیز در فرم ثبت نام آزمون آیلتس به ثبت برسانید. حواستان باشد که اطلاعات فردی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کند با کارت شناسایی تحویل داده شده در روز برگزاری آزمون توسط آن فرد، تطابق داشته باشد. 
  • برای اینکه هزینه شرکت در آزمون را بپردازید، باید کارت بانکی معتبری را به همراه داشته باشید.

آیلتس در آذربایجان

چرا در آزمون آیلتس باکو شرکت کنیم؟

افراد زیادی هستند که تنها با هدف اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارجی یا فعالیت در شغل دلخواه خود در آزمو‌ن‌های آیلتس ثبت نام می‌کنند‌ اما جدا از این مسائل، حضور پیدا کردن در آزمون‌های آیلتس مزایای دیگری را نیز به دنبال دارد. 

تعیین سطح در زبان انگلیسی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که گمان می‌کنید سطح بالایی در زبان انگلیسی دارید. چرا که آزمون‌های تستی انگلیسی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید. کافی است یک‌بار در آزمون آیلتس شرکت کنید تا از سطح اصلی خود باخبر شوید. در این آزمون، مهارت‌های شما طبق استانداردهای جهانی سنجیده می‌شود. در اصل، با شرکت در آزمون آیلتس یک ارزیابی عینی از سطح مهارت‌های شما در زبان انگلیسی به عمل آورده می‌شود.

آیلتس در آذربایجان

دریافت گواهینامه

محک زدن خود، تنها مزیت شرکت در آزمون‌های آیلتس به حساب نمی‌آید. بعد از پایان یافتن آزمون، یک گواهینامه که از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار است نیز به شما داده می‌شود. این مدرک، موردتایید افراد زیادی در موسسات، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های حرفه‌ای و نهادهای دولتی قرار دارد.  پس شرکت در آزمون آیلتس و به دنبال آن دریافت گواهینامه، می‌تواند رزومه کاری شما را پربار سازد. 

بهبود مهارت‌های انگلیسی

آزمون آیلتس در چهار قسمت Writing، Speaking، Reading و Listening برگزار می‌شود. با کمک آن می‌توانید سطح خود را بهبود بببخشید و مشکلات خود را پیدا کنید و سپس برای رفع آن‌ها اقدام نمایید. 

افزایش انگیزه

فارغ از این مسئله که شرکت در آزمون آیلتس چه نمره‌ای را برای شما به دنبال داشته باشد، در هر صورت انگیزه لازم را در شما ایجاد خواهد کرد. بعد از آن، تلاش می‌کنید که تسلط و مهارت خود را در این زمینه بهبود ببخشید و بالا ببرید.

آیلتس در آذربایجان

استفاده از مدرک آیلتس

بخش اعظمی از متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس شامل افرادی می‌شود که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشورهای دیگر را دارند. با کسب نمره‌ای خوب در این آزمون آیلتس، مسیر مهاجرت برای این افراد هموارتر خواهد شد. در صورتی که موفق به کسب نمره دلخواه خود نشدید، کافی است در کلاس‌ها یا کارگاه‌های آمادگی آزمون آیلتس حضور به عمل آورید. 

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در آذربایجان

قبل از اینکه زمان برگزاری آزمون فرا برسد، افراد باید آمادگی‌های لازم را کسب کرده باشند. آشنایی با محل قرارگیری مراکز برگزاری آزمون، یکی از همان مواردی است که باید پیش از آزمون از آن اطلاع داشته باشید. محل برگزاری آزمون‌های آیلتس در کشور آذربایجان، شهر باکو است. برگزاری آزمون روی کاغذ و آزمون کامپیوتری آن در دو مکان مختلف صورت می‌گیرد. 

  • تست روی کاغذ: جمهوری آذربایجان، باکو، خیابان باکیخانف 1، Hyatt Regency Baku
  • تست کلمپیوتری: جمهوری آذربایجان، باکو، Street Nizami90A، Landmark lll Plaza

نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس باکو

افرادی که قصد ثبت نام در آزمون آیلتس را دارند باید به سایت رسمی آیلتس مراجعه کنند‌. به هنگام اقدام برای ثبت نام در آزمون آیلتس، فرمی پیش‌روی آن‌ها قرار داده می‌شود. افراد باید این فرم را با اطلاعات دقیق فرد شرکت کننده تکمیل نمایند. به هنگام پر کردن فرم، بهتر است از صحیح بودن اطلاعات وارده اطمینان حاصل کنید. 
افراد حداکثر تا پنج هفته قبل از برگزاری آزمون فرصت دارند که ثبت نام خود را به انجام برسانند. در هر تاریخی که آزمون برگزار شود، اولویت به افرادی داده می‌شود که زودتر برای ثبت نام اقدام کرده‌اند. متقاضیان بسیاری هستند که پیش از پایان مهلت تعیین شده، ثبت نام خود را به اتمام می‌رسانند. حتی برای این افراد هم تضمینی وجود ندارد که آزمون در آن تاریخ برای آن‌ها رزرو شده باشد چرا که ثبت نام ظرفیت محدودی دارد و تعداد افراد آن بسیار بالا است. از این رو، حتی پیش از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام، رزروها انجام می‌گیرد. 
لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که به محض اینکه نظرتان راجع به شرکت در آزمون آیلتس قطعی شد، برای ثبت نام در آن اقدام کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید؛ در صورتی که افراد بعد از به اتمام رسیدن مهلت ثبت نام، اقدام به ثبت نام نمایند، شارژ اضافی از آن‌ها گرفته خواهد شد.

آیلتس در آذربایجان

برای سفر به آذربایجان و شرکت در آزمون ایلتس نگران نباشید. لحظه آخر این فرصت را فراهم کرده تا با بررسی و مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس‌های مسافرتی، کمترین قیمت تور آذربایجان را پیدا کرده و با بهترین خدمات به این کشور سفر کنید. برای مشاهده قیمت و خدمات کلیک کنید.

تضمین کمترین قیمت و بهترین خدمات تور آذربایجان در لحظه آخر

مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون آیلتس 

متقاضیان برای اینکه در آزمون آیلتس آذربایجان‌ شرکت داشته باشند باید یک‌سری مدارک را تهیه کنند و ارائه دهند. موارد زیر لیستی از مدارک مورد نیاز به حساب می‌آیند: 

  • فرم تکمیل شده ثبت نام
  • سه قطعه عکس با زمینه روشن در سایز شش در چهار
  • پاسپورت امضا شده با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • کپی کارنامه پیشین (در شرایطی که تجربه شرکت در این آزمون را داشته‌اید.)

آیلتس در آذربایجان

سخن پایانی

امروزه افراد زیادی مشتاق شرکت در آزمون‌های آیلتس هستند؛ چرا که این آزمون اعتباری و صهرتی جهانی دارد. این آزمون‌ها مورد تایید اغلب کشورها و  دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند. امروزه شاهد برگزاری آزمون آیلتس در تعدادی بالغ بر ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا هستیم و با دانستن سیر تا پیاز برگزاری آزمون آیلتس در آذربایجان، دیگر جایی برای نگرانی از قوانین جدید باقی نمی‌ماند. همچنین یکی از مراحل مهاجرت تحصیلی را می‌توان کسب نمره قابل قبول در آزمون آیلتس دانست. این افراد کافی است که در آزمون آیلتس آذربایجان ثبت نام کنند و با خرید تور آذربایجان با پایین‌ترین هزینه در آزمون حضور پیدا کنند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر