آزمون آیلتس در ترکیه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 18162
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سال‌های گذشته متقاضیان بسیار زیادی قصد ادامه تحصیل و شرکت در آزمون آیلتس در کشور ترکیه را داشتند. شورای برگزاری این آزمون در کشور ترکیه مانند بسیاری از کشور‌های دیگر دارای مراکز زیادی برای برگزاری است، بنابراین متقاضیان می‌توانند در شهر‌های مانند آنتالیا و آنکارا اقدام به شرکت در آن نمایند. با توجه به قوانین ثبت شده در کشور بسیاری از متقاضیان نگران چگونگی شرکت در این آزمون هستند به همین دلیل با استفاده از تور ترکیه و با کمترین قیمت می‌توان در آزمون آیلتس شرکت کرد. با تور ترکیه می‌توانید به کشور مورد نظر سفر داشته باشید و اقدام به شرکت در این آزمون کنید.

آزمون آیلتس در ترکیه

تفاوت آزمون آیلتس در ایران و ترکیه

برخی از متقاضیان بر این باورند که شرکت در آزمون آیلتس در کشور ترکیه دارای امتیازات بیشتری در مقایسه با آزمون برگزار شده در کشور ایران است. توجه داشته باشید این آزمون در کشور ترکیه مانند بسیاری از کشور‌های دیگر با در نظر گرفتن جدول زمان‌بندی برگزار خواهد شد. تنها تفاوت آزمونی که در کشور ایران و ترکیه برگزار می‌شود، هزینه‌ آن است. 
در سال‌های گذشته عوامل بسیار زیادی مانند قیمت و زمان ثبت نام از عوامل بسیار مهم برای شرکت در این آزمون به شمار می‌آمدند. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان که قصد اخذ مدرک آیلتس را دارند ترجیح می‌دهند تا ترکیه را برای شرکت در این آزمون انتخاب نمایند که عموما با تور ترکیه اقدام به انجام این امر می‌کنند.

آزمون آیلتس در خارج از ایران - آزمون آیلتس در ایران یا خارج! صفر تا صد راهنمای آزمون آیلتس در خارج کشور + مزایا

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در ترکیه

همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آزمون آیلتس در ترکیه و ایران در رابطه با هزینه برگزاری آن است. هزینه آزمون آیلتس در کشور ترکیه حدود 3400 لیر ترکیه است و در مقایسه با کشور ایران بالاتر بوده و زبان‌آموزان و متقاضیانی که قصد دریافت مدرک آیلتس را دارند باید توجه داشته باشند که در بهترین حالت هزینه ثبت نام برای شرکت در آیلتس در کشور ترکیه با کشور ایران برابری می‌کند. یکی از موضوعات بسیار مهمی که باعث کاهش هزینه‌ها و تمایل متقاضیان برای شرکت در آزمون آیلتس در ترکیه است. هزینه حمل و نقل به شمار می‌آید. در واقع با خرید تور ترکیه می‌توانید به میزان قابل توجهی هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهید که این موضوع در نهایت سبب کاهش هزینه ثبت نام آیلتس خواهد شد.

 آزمون آیلتس در ترکیه

آزمون آیلتس چگونه در ترکیه برگزار می‌ شود؟

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با تفاوت آزمون آیلتس در این دو کشور، نحوه برگزاری این آزمون در ترکیه است. شایان ذکر است تمامی مؤسساتی که اقدام به برگزاری آزمون آیلتس در کشور‌های مختلف می‌نمایند از اصول، قواعد، ضوابط مخصوص و یکسانی تبعیت می‌کنند. در واقع این قوانین باعث می‌شوند تا آزمون با نظم و دقت بیشتری برگزار گردد. مؤسسات مختلف بر اساس این قوانین رفتار می‌نمایند و تمامی آزمون‌های آیلتس در سرتاسر دنیا با در نظر گرفتن این قواعد و قوانین برگزار خواهد شد. 
از مهم‌ترین موضوعاتی که در رابطه با برگزاری آزمون آیلتس در کشور ترکیه باید به آن دقت کنید قابل تغییر بودن زمان اسپیکینگ است. با توجه به اینکه بسیاری از متقاضیان برای مدت زمان محدودی قادر هستند تا در کشور ترکیه اقامت بگیرند لذا در رابطه با آزمون اسپیکینگ باید هماهنگی‌های مناسبی را با حوزه امتحانی خود داشته باشند. علاوه بر این، تمامی متقاضیان که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند باید مهارت و دانش کافی در رابطه با زبان انگلیسی را دارا باشند.

مزایای شرکت در دوره آیلتس در ترکیه

آزمون آیلتس به عنوان یک آزمون زبان بین‌المللی شناخته می‌شود که دارای اهمیت بسیار زیادی است. این آزمون در چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب تقسیم‌بندی می‌شود. از مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره آیلتس در کشور ترکیه می‌توان به افزایش شانس اشتغال به کار در این کشور اشاره کرد. در واقع متقاضیانی که دارای دوره آیلتس هستند می‌توانند راحت‌تر در کشور ترکیه اقدام به اشتغال نمایند. 
علاوه بر این، دانشجویان و متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور و همچنین بسیاری از کشور‌های دیگر میسر خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره بالا نشانگر مهارت کافی فرد در چهار حوزه شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب است. داشتن مدرک زبان آیلتس در کشور ترکیه می‌تواند یکی از فاکتور‌های مهم برای مهاجرت نیز باشد.

مرکز برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه

در این کشور آزمون‌های آیلتس به صورت ماهانه و در  شهر‌های آدانا، آنکارا، آنتالیا، ازمیر و استانبول برگزار خواهد شد. در صورتی که قصد شرکت در آزمون آیلتس در کشور ترکیه را دارید می‌توانید با خرید تور ترکیه و سفر به هر یک از شهر‌هایی که اقدام به برگزاری این آزمون می‌کنند با کمترین هزینه در آن شرکت داشته باشید.

آزمون آیلتس در ترکیه

نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس ترکیه

بسیاری از متقاضیان که قصد شرکت در آزمون آیلتس در کشور ترکیه را دارند اطلاعات کافی و کاملی در رابطه با نحوه ثبت نام در این کشور ندارند. لازم به ذکر است برای ثبت نام در آزمون آیلتس در کشور ترکیه می‌توانید به وب‌سایت اصلی برگزاری آزمون مراجعه نمایید و نسبت به انتخاب تاریخ اقدام کنید. برخی از مدارک مانند تصویر پاسپورت، ‌ایمیل، شماره موبایل، آدرس پستی و همراه کد پستی از ضروریات زمان ثبت نام در آزمون آیلتس به شمار می‌آیند. پس از اینکه اطلاعات شخص متقاضی در وب سایت اصلی آیلتس وارد شد، فرد باید اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام نماید. پس از این مرحله ثبت نام طی دو ساعت انجام خواهد شد. آزمون آیلتس در ترکیه یک تیر و چند نشان است. شما می‌توانید با استفاده از تور ترکیه لحظه آخر با کمترین قیمت به ترکیه سفر کرده و در کنار تفریح و سفر آزمون خود را بدهید.

همه چیز درباره ترکیه - با دیدنی ها، پرچم، شهرهای مهم و آداب و رسوم کشور ترکیه آشنا شوید. 

کلام پایانی
در حال حاضر بسیاری از متقاضیان در صدد شرکت در آزمون آیلتس در کشور ترکیه هستند بنابراین توجه به زمان و نحوه ثبت نام از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که پیش از تصمیم‌گیری در رابطه با شرکت در آزمون آیلتس باید به آن توجه کرد. برخی از متقاضیان به دلیل قوانین جدید ثبت شده نگرانی‌های زیادی در رابطه با نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس دارند. شایان ذکر است که متقاضیان بدون هیچ نگرانی می‌توانند به کشور‌های همسایه مخصوصاً کشور ترکیه سفر کنند و در آن اقدام به شرکت در آزمون نمایند و برای این منظور می‌توانید با تور ترکیه و با کمترین هزینه و قیمت در این آزمون حضور داشته باشید.

نظرات کاربران

  1. امیر ارسلان امیر ارسلان 1402/09/06
    2 نفر پسندیدند
    ازمون امسال کی برگزار میشه شما اطلاع دارید؟؟
  2. مهتاب انصاری مهتاب انصاری 1402/09/06
    1 نفر پسندیدند
    من دو هفته دیگه ترکیه آزمون ایلتس دارم ولی نمیدونم باید چیا باخودم ببرم ممنوم میشم راهنماییم کنید

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 107 کاربر