اخذ ویزا تایلند

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/21
بازدید: 4085
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا درباره تفریحات شاد و هیجان‌انگیز کشور تایلند چیزی شنیده‌اید؟ تایلند از بهترین کشور‌های توریستی و گردشگری کل جهان به شمار می‌رود. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، این کشور مهد فرهنگ و تعلیم و آموزش نیز است. بنابراین از هر جهت علاقه‌مندان را به سمت خود می‌کشاند و از همین رو اخذ ویزای تایلند از اولویت‌بندی اکثر مردمان دنیا خواهد بود. داشتن اطلاعات کافی و مستند از شرایط آن، برای شما متقاضیان گرامی بسیار سودمند است. قیمت بلیط و ویزای تایلند چندان گران نیست و افراد به راحتی می‌توانند آن را دریافت کنند. 

ویزای تایلند

مدارکی که برای گرفتن ویزای تایلند لازم داریم چیست؟ 

نکته دومی که باید بعد از نحوه گرفتن ویزا تایلند مورد توجه قرار دهید مدارک مورد نیاز و آگاهی از چگونگی نوبت دهی آن است. اخذ ویزای تایلند به دلیل متنوع بودن نوع ویزا‌ها و حتی قیمت آن‌ها، هر کدام به شیوه‌های مختلفی خواهند بود. بنابراین اطلاعات کافی درباره انواع ویزای تایلند نیز بسیار مهم است و بعد از مشخص شدن نوع ویزای اخذ شده، می‌توانید مدارک لازم را جمع‌آوری نمایید. برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند به شرح زیر است:

  • ارائه گواهی معتبر تمکن بیش از 300 میلیون 
  • اسکن از دو طرف کارت ملی به صورت چاپ رنگی
  • مدارکی مبتنی بر گردش حساب نیم ساله
  • پر کردن فرم برای اخذ ویزای تایلند
  • به همراه داشتن اصل پاسپورت و حداقل 7 ماه اعتبار
  • اسکن رنگی از صفحات اول و دوم شناسنامه
  • ارائه یک قطعه عکس با زمینه سفید به صورت رنگی پرسنلی
  • اخذ بلیط هواپیما رفت و برگشت تایلند
  • داشتن اسناد مربوط به رزرو هتل برای اقامت
  • همچنین داشتن یک بیمه سلامت مسافرتی حداقل 100 هزار یورویی با پوشش کرونا

راهنمای سفر به تایلند - آخرین شرایط سفر به تایلند برای ایرانی ها در سال ۲۰۲۳

ویزای تایلند

انواع ویزای کشور تایلند

همانطور که گفتیم، ویزای تایلند انواع مختلفی دارد و این تفاوت در اخذ ویزا تایلند بر اساس نوع و تعداد تردد آن خواهد بود. تصمیم نهایی خود را بعد از مطلع شدن از انواع آن و نیز سنجیدن انها با شرایط و موقعیت خود بگیرید.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

ویزای تجاری یا کاری تایلند

اکثر متقاضیان ویزای تایلند افرادی هستند که دوست دارند در کشور تایلند به اشتغال و کسب و کار بپردازند و با این کشور وارد تجارت شوند. بنابراین این گونه افراد باید به دنبال اخذ ویزای بیزینس تایلند باشند و مدارک مورد نیاز آن را تهیه کنند. همچنین گاهی اوقات، برخی از کارفرما‌ها کسانی را برای کار به این کشور دعوت می‌کنند؛ در این صورت نیز نوع ویزای شما کاری باید باشد. نهایتاً مجوز قانونی کسب و کار برای شما در کشور تایلند از سوی دولت صادر و تا مدت محدودی می‌توانید کار نمایید. هزینه این نوع ویزا نیز بسته به معیار‌ها و فاکتور‌های شما دارد.

ویزای تایلند

ویزای توریستی و جهانگردی تایلند

ویزای گردشگری تایلند و یا ویزای مسافرتی تایلند همان ویزای توریستی است و این ویزا در بین متقاضیان ویزا بیشترین درخواست‌ کننده را دارد. شما با اخذ ویزای توریستی تایلند می‌توانید از تمام نقاط این کشور دیدن کرده و لذت ببرید. گشت و‌گذار و بازدید از مکان‌های تاریخی این کشور زیبا و حتی بازدید از آشنایان خود در این مدت مفیدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. ویزای توریستی هم انواعی دارد و در مدت زمان‌های ۳۰، ۶۰ و یا ۹۰ روزه صادر می‌شوند، ویزای ۹۰ روزه را ویزای ویژه نیز می‌گویند. واضح است که هر کدام از این ویزاها با ترددهای مختلف، مسلماً قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. 

ویزای ترانزیت کشور تایلند

این ویزا مختص کسانی است که مقصد اقامت‌شان کشور تایلند نیست و فقط برای عبور از مسیر تایلند می‌گذرند. همچنین این افراد به دنبال اخذ ویزای کشور‌های دیگر هستند، بنابراین ویزای ترانزیت برای این دسته افراد پیشنهاد می‌شود. ویزای فرودگاهی در واقع نام دیگر ویزای ترانزیت است.

ویزای تایلند

ویزای تحصیلی تایلند ( ویزای دانشجویی ) 

ویزای تحصیلی تایلند همان طور که از اسم‌شان پیدا است برای علاقه‌ مندان به درس و شرکت در دوره‌های تکمیلی دانشگاه‌ها هستند. کشور تایلند از هر لحاظ برای زندگی دانشجویی به‌صرفه و مناسب خواهد بود همچنین به آن‌ها اقامت یک ساله نیز داده می‌شود. جهت تمدید ویزا تا یک ساله شما باید هر سه ماه یک بار به اداره مهاجرت تایلند مراجعه فرمایید.

ویزای تحصیلی تایلند

چگونه برای گرفتن ویزای تایلند اقدام کنیم؟ 

هیچ شخصی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به اخذ ویزای تایلند کند. تمامی اقدامات لازم را یک کارگزار و یا آژانس مسافرتی باید انجام دهد. آژانس‌های مسافرتی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند را از متقاضی دریافت و مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین نتیجه طی حداکثر ۵ روز از طریق سفارت تایلند به شما گزارش داده می‌شود. کارگزار مربوطه به صورت کامل هزینه ویزا را از فرد دریافت و به همراه مدارک تکمیلی به سفارت تحویل خواهند داد. اگر ویزای شما مورد قبول واقع نشود هزینه پرداخت شده به شما باز نمی‌گردد.

نحوه اقدام برای گرفتن ویزای تایلند

براساس اینکه ویزای تایلند انواع مختلفی دارد بنابراین برای اخذ هر یک نیز روش‌های مختلفی وجود خواهد داشت. باید این نکته را توجه داشته باشید که تمام ویزا‌های تایلند در مراحل ابتدایی شرایط یکسانی دارند. یعنی چه ویزای مسافرتی بخواهید و یا تجاری و تحصیلی، برای اقدام اولیه همگی شرایط یکسانی خواهند داشت. بنابراین ما شما را با ابتدایی‌ترین اقدامی که باید برای اخذ ویزای تایلند انجام دهید آشنا خواهیم کرد:

  • گرفتن فرم ویزای کشور تایلند به صورت مجازی و از سایت‌های مرتبط با آن
  • تکمیل فرم مربوط به اخذ ویزا
  • امضا کردن آن توسط متقاضی ویزا
  • پرینت فرم به صورت چاپی و فیزیکی
  • تهیه و آماده سازی تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا
  • و در آخر تحویل دادن تمامی مدارک و اسناد به همراه فرم تکمیل شده به سایت مورد نظر 

علت مسافرت ایرانیان به تایلند - چرا تایلند برای ایرانی‌ها محبوب است؟

ویزای تایلند

اخذ ویزای تایلند چقدر هزینه دارد؟ 

سینگل و ۶ ماهه دو نوع مختلف صدور ویزای تایلند هستند. ویزای ۵۵ یورویی تایلند که معمولاً به همراه یک تور مسافرتی تایلند باید اقدام کرد را ویزای سینگل می‌نامند. همچنین ویزای نیم ساله یا ۶ ماهه تایلند با مبلغی حدود ۱۵۰ یورو قابل دریافت خواهد بود.

مدت زمان اعتبار ویزای تایلند چقدر است؟ 

اگر خواستار اخذ ویزای سینگل تایلند هستند باید بدانید که مدت زمانی که این ویزا اعتبار دارد ۵۸ روز است. همچنین هر دو نوع ویزا ( ۶ ماهه، سینگل ) ظرف حدود ۳ الی ۴ روز کاری صدورشان طول خواهند کشید. نکته قابل توجه این است که در حال حاصر فقط ویزای سینگل برای ایرانیان مجوز صدور دارد.

ویزای تایلند

سفارت تایلند کجاست؟ 

طبق آخرین آمار جابه‌جایی سفارت تایلند در شهر تهران، این آدرس اینگونه است: خیابان کامرانیه شمالی، کوچه ناهید پلاک ۷ خواهد بود. بنابراین برای تحویل مدارک مربوط به گذرنامه و صدور ویزا و دیگر رویداد‌ها به آدرس ذکر شده مراجعه نمایید. شرکت تایسیز به عنوان یک کارگزار در تایلند می‌تواند به مسافرانی که قصد اخذ ویزای توریستی دارند کمک کنند.
سفارت تایلند

کلام پایانی 

تایلند یکی از کشور‌های سرسبز و پر از جاذبه‌های گردشگری است. علاوه بر مکان‌های دیدنی، امکانات و شرایط خوبی نیز برای کسب و کار و اشتغال و همچنین تحصیل و... بر جذابیت این کشور می‌افزایند. فرهنگ و آداب و رسوم غنی و همچنین آب و هوای معتدل و دوست داشتنی آن دل هر توریستی را آب می‌اندازد. اخذ ویزای تایلند بسته به نوع آن‌ها ( تحصیلی، تجارتی، کسب و کار، و... ) از شرایط و مدارک خاصی برخورداراند. به علاوه، قیمت مناسب و سهولت در دریافت آن از دیگر آپشن‌های مثبت این کشور به حساب می‌آیند. حال کدام نوع ویزای تایلند برای شما مناسب است؟

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر