هزینه سفر به مالزی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/07/16
بازدید: 2352
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هزینه سفر به کشور مالزی یکی از دغدغه‌های اصلی بازدیدکنندگان از این کشور دیدنی و زیبا است. اگر شما جزو گردشگرانی باشید که راه‌و چاه کنترل هزینه‌های مربوط به سفر خارجه را بلد باشید، می‌توانید سفری بی‌دغدغه به کشور مالزی داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای سفر خود به این کشور در کنار گذاشته‌اید سفری مرفه را به سفری با هزینه مناسب و خوش قیمت تبدیل کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین راهکارها جهت کاهش هزینه‌ها و همچنین هزینه‌های سفر به مالزی را ارائه دهیم. رعایت این نکات و راهکارها می‌تواند کمک بسیار مهمی در کنترل هزینه‌های سفر به مالزی برای شما باشد.

هزینه سفر به مالزی

چقدر برای رفتن به مالزی باید هزینه کنیم؟

کشور مالزی یکی از کشورهای بسیار کوچک، زیبا و دوست داشتنی بوده که در قلب قاره آسیا واقع شده است. مالزی به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری مختلف و فرهنگی غنی توانسته از طریق گردشگری درآمدی مناسب و عالی کسب کند. این کشور کوچک هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر نقاط جهان بوده که به همین خاطر تبدیل به یکی از مهم‌ترین ناحیه‌های گردشگری در قاره آسیا شده است. اگر بخواهیم هزینه‌ای مناسب برای رفتن به مالزی را عنوان کنیم باید به چند نکته مهم اشاره داشت. نکاتی مانند دریافت ویزا و مبالغ مربوط به آن، عوارض خروج از کشور، خرید رفت و برگشت بلیط و از همه مهم‌تر هزینه و محل اقامت و خورد و خوراک آن از مواردی هستند که باید به آنها اشاره کنیم. بدون شک با دانستن هزینه‌های مربوط به موارد فوق و رعایت آن‌ها می‌توانید سفری با هزینه‌های مناسب و عالی داشته باشید. پس اگر بخواهیم جواب کلی در خصوص چقدر برای رفتن به مالزی باید هزینه کنیم؟ را بدهیم باید بگوییم به عوامل و نکات مختلفی بستگی دارد.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

هزینه سفر به مالزی 

مالزی - از دین و مذهب تا آب و هوا کشور مالزی 

واحد پول مالزی چیست؟

مالزی کشوری کوچک است که در جنوب غربی قاره آسیا قرار دارد. چند سالی می‌شود که واحد پول مالزی تغییر کرده است. دولت کشور مالزی در سال ۱۹۷۵ واحد پول این کشور را از دلار به رینگیت تغییر داد. اسکناس‌های رینگیت که شامل 1، 4، 10، 20، 50 و 100 می‌شود را می‌توان در این کشور مشاهده کرد. اگر بخواهید هر رینگیت را به تومان تبدیل کنید، قیمت هر کدام از آن‌ها حدود ۹هزار و خورده‌ای تومان تخمین زده می‌شود که البته متغیر است. البته دقت شود که این نرخ قیمت بر اساس سال 1401 بوده و ممکن است قیمت آن تغییر کرده باشد. 
نکته دیگر در خصوص این کشور جمع و جور این است که شما می‌توانید از واحد پول دلار نیز در برخی نقاط این کشور مانند مراکز خرید و دیگران مراکز تفریحی یا گردشگری استفاده کنید. چرا که این کشور یکی از مهم‌ترین نقاط در قاره آسیا بوده که گردشگران خارجی بسیار زیادی را جذب خود می‌کند. اگر شما می‌خواهید به این کشور جذاب سفر کنید، باید بدانید که قبل از سفر خود حتما مقداری از هزینه و بودجه خود را به واحد پول آن کشور یعنی رینگنیت تبدیل کنید.

واحد پول مالزی

هزینه های سفر به مالزی شامل چه چیزهایی می‌ شود؟

مالزی کشور جذاب و در عین حال کوچکی است. این کشور کوچک به علت داشتن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی جذاب، توانسته بخشی از درآمد خود را از طریق جذب گردشگران از دیگر نقاط جهان به دست بیاورد. اما اگر قصد سفر به این کشور کوچک را دارید بدون شک با سوال «میزان هزینه سفر به مالزی چه قدر است؟» یا «این میزان هزینه شامل چه مواردی می‌شود؟» مواجه شده‌اید. برای پاسخ به این سوال‌ها در ابتدا شما باید هزینه‌های خود را تقسیم‌بندی کنید. به طور کلی سفر به یک کشور خارجی دیگر شامل هزینه‌های مختلفی است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های سفر به کشور مالزی نیز می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • هزینه خرید بلیط رفت و برگشت 
  • هزینه گرفتن ویزا و پاسپورت
  • عوارض خروج از کشور
  • هزینه مربوط به رزرو هتل و اقامت در کوالالامپور 
  • هزینه خورد و خوراک در مالزی
  • هزینه مربوط به رفت‌وآمد و حمل‌ونقل در کشور مالزی 
  • هزینه‌های مربوط به اینترنت و خرید سوغات 
  • هزینه مربوط به گشت‌وگذار و تفریح

جمعیت مالزی - جمعیت کشور مالزی چقدر است؟

هزینه سفر به مالزی

هزینه های گرفتن ویزا و بلیط هواپیمای مالزی چقدر می ‌شود؟

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کشور مالزی ماه‌های دسامبر تا ژانویه است. چرا که آب‌وهوا در این بازه زمانی مناسب بوده و کشور مالزی تعداد بسیار زیادی گردشگر را جذب خود می‌کند. به همین خاطر قیمت تمامی بلیط‌های هواپیمایی و زمینی به مقصد این کشور گران می‌شود. از طرفی دیگر قیمت بلیط در زمان‌ها و مناسبت‌های خاص مانند عید چینی‌ها و بازه زمانی کریسمس نیز گران شده و افزایش می‌یابد. پس اگر شما می‌خواهید در خرید بلیط بیشترین سود را ببرید، به سراغ آژانس‌های معتبر داخلی در سطح کشور رفته و بلیط خود را تهیه کنید. چرا که خرید بلیط در آژانس‌های خارجی به مراتب بیشتر از دیگر بلیط‌ها است. در ابتدا شما برای سفر به برخی کشور‌ها نیازمند به دریافت ویزا هستید. اما خوشبختانه اگر شما قصد سفر به کشور مالزی را دارید نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت و می‌توانید با پاسپورت خود به این کشور سفر کنید. بازه زمانی که شما می‌توانید با پاسپورت در کشور مقصد اقامت کنید ۱۴ روز است. برای گرفتن پاسپورت می‌توانید تنها با داشتن ۲ قطعه عکس و یک گذرنامه اقدام به دریافت پاسپورت کنید. البته اگر بیش  از 14 روز قصد اقامت در این کشور را داشته باشید، نیاز است ویزای مالزی را تهیه کنید. 

ویزا

هزینه های مکالمه و اینترنت در مالزی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش در هر سفری تعرفه‌های مکالمه آن کشور است. پس بدون شک یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های هزینه سفر به کشور مالزی، هزینه‌های مربوط به تعرفه‌های مکالمه و اینترنت است. بر اساس سال ۹۸، در مالزی به ازای هر یک دقیقه مکالمه هزینه شما برابر با ۲۴ رینگیت محاسبه می‌شود. اما اگر شما بخواهید یک بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت برای مصارف شخصی خود خریداری کنید باید هزینه‌ای در حدود 15 رینگیت پرداخت نمایید. دقت داشته باشید امروزه با توجه به افزایش واحد‌های پول و تورم، میزان هزینه‌های اعلام شده ممکن است تفاوت داشته باشد.

مالزی

هزینه تردد با وسایل نقلیه در مالزی چقدر است؟

از دیگر هزینه‌هایی که شما در سفر به مالزی باید آن را در نظر بگیرید هزینه‌های مربوط به رفت‌وآمد در خود شهر است. شما می‌توانید با وسیله‌های نقلیه از جمله اتوبوس، تاکسی، مترو و قطار در این کشور رفت‌وآمد کنید. اما هزینه هر کدام از این وسیله‌های حمل‌ونقل چه قدر بوده و شما برای مسافرت به این کشور چه میزان بودجه باید برای این بخش کنار بگذارید؟ همان طور که گفتیم این کشور کوچک و آسیایی دارای وسیله‌های حمل‌ونقل متفاوتی است. اتوبوس‌ها بخش عمده حمل‌ونقل در کشور مالزی را به عهده دارند.

شهرهای دیدنی مالزی - شهرهایی که باید حتما ببینیشون

مالزی

هزینه تردد با اتوبوس در مالزی

اگر شما می‌خواهید برای رفت‌وآمد خود در کشور مالزی روی وسیله اتوبوس حساب باز کنید باید ۱ رینگیت کنار بگذارید. اما اگر دوست دارید از طریق مترو در سطح شهر رفت‌وآمد کنید باید یک بلیط مترو که قیمت آن بین ۲ تا ۳۵ رینگیت است تهیه کنید. اگر مقدار هزینه خرید بلیط مترو و اتوبوس را با یکدیگر مقایسه کنید بی‌شک متوجه خواهید شد که خرید بلیط اتوبوس بسیار مقرون به صرفه‌تر است. البته شما می‌توانید برای استفاده از مترو و اتوبوس به صورت یک ماهه بلیط‌های یک ماهه یا یک باره خرید و از آن‌ها استفاده کنید. قیمت بلیط‌های یک باره مترو و اتوبوس به ترتیب برابر است با 100 و 3 رینگیت است. نکته بسیار مهم این بوده که کشور مالزی برای راحتی بیشتر گردشگران خود اتوبوس‌هایی تحت عنوان گو کی ال در سطح شهر قرار دارد. این اتوبوس بدون دریافت هیچ هزینه‌ای گردشگران را به مقصد آن‌ها می‌رسانند. مقصد نهایی این اتوبوس‌ها به ایستگاه ریلی گو کی سنترال، میدان مدکا، موزه ملی، مرکز شهر و برج کوالالامپور ختم می‌شوند. اگر شما می‌خواهید به فرودگاه بین‌المللی این کشور بروید می‌توانید با استفاده قطار اکسپرس کوالالامپور این کار را انجام دهید. البته اگر می‌خواهید از این وسایل نقلیه استفاده کنید باید کارت‌های الکترونیکی تهیه و خریداری کنید. بلیط این وسایل نقلیه به اسم مای ریپد و تاچ آند گو نام دارند. شما برای تهیه این نوع بلیط‌ها می‌توانید به باجه‌های بلیط فروشی مخصوص به اتوبوس و مترو رفته و خریداری کنید. قیمت این نوع بلیط‌ها به طور معمول 20 رینگیت است. از دیگر ویژگی‌های مهم این نوع بلیط‌ها شارژ دوباره آن‌هاست؛ در صورت یه پایان رسیدن، می‌توانید به هر میزان و هر تعداد آن‌ها را شارژ کرده و دوباره مورد استفاده قرار دهید. کارت‌های تاچ آند گو را می‌توان تا ۱۰ رینگیت شارژ کرده و استفاده کنید.

اتوبوس های مالزی

هزینه تردد با تاکسی در مالزی

همان طور که در بالا اشاره کردیم یکی دیگر از وسیله‌های نقلیه موجود در کشور مالزی تاکسی‌ها است. هزینه پایه و تعرفه اصلی قیمت تاکسی‌های مالزی 3 رینگیت است. اما به ازای پشت سر گذراندن هر 1 کیلومتر، 2 رینگیت به آن اضافه می‌شود. پس قطعا تردد و رفت‌وآمد در کشور مالزی آن هم از طریق تاکسی بسیار پرهزینه و گران خواهد بود. تاکسی‌های موجود در سطح شهر مالزی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی است. اما نکته مهم این است که تاکسی‌های به رنگ آبی مجهزتر هستند.

تفریحات مالزی - آشنایی با بهترین تفریحاتی که در کشور مالزی باید آن ها را تجربه کنید!

 تاکسی های مالزی

هزینه خرید لباس در مالزی چقدر است؟

یکی دیگر از بخش‌های مهم در سفر به هر کشوری تهیه و خرید لباس است. اگر شما می‌خواهید لباسی در مالزی خریداری کنید هزینه‌ آن بستگی به مارک بودن یا نبودن لباس خواهد داشت. مثلا اگر می‌خواهید یک جفت کتانی خریداری کنید باید مبلغی در حدود 265 تا 277 رینگیت و برای خرید یک لباس زنانه 115 رینگیت و خریدن یک شلوار 224 رینگیت بپردازید.

جاهای دیدنی مالزی - آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری مالزی

خرید لباس در مالزی

هزینه اقامت در مالزی 

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موارد در تعیین میزان هزینه سفر به مالزی، هزینه اقامت در کشور مالزی است. معمولاً گردشگران در هنگام سفر به این کشور در هتل‌های چند ستاره این کشور اقامت می‌کنند. البته در کنار هتل شما می‌توانید با توجه به بودجه خود در هتل‌ها، هاستل‌ها، مسافرخانه و اتاق‌هایی با هزینه‌های کمتر اقامت کنید. اگر شما می‌خواهید سفری کوتاه مدت داشته باشید مقرون به‌صرفه‌ترین اقامتگاه، کرایه خانه‌ها است. البته نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که محلی که برای اجاره خانه در نظر می‌گیرید در کدام منطقه از کشور مالزی قرار دارد. به همین خاطر نرخ کرایه نیز متفاوت می‌شود. به طور کلی اگر شما می‌خواهید یک هاستال را اجاره کنید باید مبلغی بین 30 تا 50 رینگیت را بپردازید. اما اگر می‌خواهید بیشتر از یک هفته در این کشور کوچک اقامت کنید باید برای یک واحد یک خوابه در مرکز شهر 1440 و همین واحد در یک منطقه معمولی 889 رینگیت بپردازید. اما اگر شما می‌خواهید در یکی از بهترین هتل‌های مرکز شهر این کشور اقامت کنید برای هتل‌های سه ستاره 225 تا 340 هزار تومان و برای هتل‌های چهار ستاره مبلغی بین 400 تا 680 هزار تومان پرداخت کنید.

لوکس ‌ترین هتل‌ های مالزی - اقامت در بهترین و لاکچری‌ترین هتل‌های کشور مالزی!

 اقامت در مالزی

هزینه یک وعده غذا در مالزی چگونه حساب می ‌شود؟

اگر شما قصد دارید هزینه‌های مربوط به سفر خود را کاهش دهید، به جای رفتن به رستوران‌های کشور مالزی خودتان در محل اقامت خود آشپزی کنید. البته شما می‌توانید در رستوران‌های معمولی برای یک وعده غذا مبلغی در حدود 50 رینگیت بپردازید و غذاهایی با قیمت و کیفیت مناسب در مناطق مختلف این کشور پیدا و میل کنید.
از طرفی اگر می‌خواهید با غذاهای مالزی بیشتر آشنا شوید، غذاهایی که در خیابان‌های این شهر به فروش می‌رسد نیز مناسب است. این غذاها با قیمت‌های بسیار مناسب به فروش می‌رسند. شما می‌توانید برای میل کردن این نوع غذاها مبلغی در حدود 15 تا 20 رینگیت پرداخت کنید.

بهترین رستوران های مالزی - خوش مزه ترین غذاها را امتحان کنید

هزینه غذا در مالزی

هزینه تفریحات و گشت و گذار در مالزی

مالزی یکی از کشورهای آسیایی است که در خود جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی دارد. یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی در کشور مالزی برج‌های پتروناس است. این برج‌ها با زیبایی که دارند توانسته‌اند گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کنند. شما می‌توانید برای بازدید از این جاذبه گردشگری مبلغی در حدود 85 رینگیت پرداخت کنید. همچنین این کشور علاوه‌ بر این مرکز گردشگری مراکز تفریحی و گردشگری زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • باغ پروانه: برای بازدید مبلغی در حدود ۲۵ رینگیت باید پرداخت شود.
  • باغ پرندگان: ۶۷ رینگیت
  • غارهای باتو: ۱۵ رینگیت 
  • کوهنوردی: مبلغی در حدود ۳۵ تا ۷۵ رینگیت 
  • تور پیاده روی از ۷۰ رینگیت 
  • غواصی برای اعماق دریا: 250 تا 300 رینگ

مالزی

هزینه های سفر با تور به کشور مالزی

یکی از روش‌هایی بسیار عالی و مناسب برای کاهش هزینه‌ها جهت سفر به کشور مالزی، شرکت در تورهای مختلف است. شما وقتی با تور به کشور مالزی سفر می‌کنید علاوه‌بر آنکه هزینه کمتری را پرداخت می‌کنید، هیجان و لذت بسیار زیادی را خواهید برد. این تورهای مخصوص در پایتخت کشور مالزی یعنی کوالالامپور برگزار می‌شوند که قیمت آن‌ها بین ۴ تا ۶ میلیون است.

هزینه سفر با تور به مالزی

عوارض خروج از کشور برای سفر به مالزی

یکی دیگر از مسائلی که شما برای سفر به مالزی باید هزینه آن را در نظر بگیرید، عوارض خروج از کشور است. طبق آماری که در سال 1400 گرفته شده است افراد برای خروج از کشور و سفر به مالزی باید مبلغی حدود ۳ میلیون ریال پرداخت کنند. نکته قابل توجه این است که اگر افراد برای بار دوم بخواهند به این کشور سفر کنند باید ۵۰ درصد نسبت به مبلغ فوق اضافه بپردازند.

مالزی

امنیت سفر در مالزی

یکی از نکاتی که شما باید در هنگام سفر به کشور مالزی در نظر بگیرید امنیت خود در کشور مالزی است. شما در هنگام سفر به این کشور باید نکات مختلف و مهمی را بدانید تا سفری کاملا ایمن داشته باشید. کشور مالزی به دلیل آنکه یک کشور توریستی و گردشگری به حساب می‌آید دزدان مربوط به زدن کیف و پول نیز دارد. به همین خاطر در هنگام سفر به این کشور مراقب ساک، چمندان و پول‌های خود  باشید. اگر شما نیمه شب به این کشور رسیدید خود را هر چه سریع‌تر به هتل رزروی خود برسانید. در صورتی که احساس خطر کردید با پلیس کشور مالزی تماس گرفته و درخواست کمک کنید. در سفر به این کشور هیچ گونه مواد مخدر همراه خود حمل نکنید. در صورت پیدا کردن مواد مخدر چه این ماده برای شما باشد و چه نباشد مجازات سنگینی در پی دارد. در صورتی که شما نکات فوق را در زمان سفر خود به این کشور رعایت کنید بی شک امنیت سفر شما به مالزی تضمین می‌شود. در این صورت شما سفری خاطره‌انگیز و عالی خواهید داشت.

امنیت سفر در مالزی

سخن پایانی 

امروزه با توجه به افزایش روزبه‌روز قیمت‌ها سفر به کشورهای دیگر یکی از پر هزینه‌ترین تفریحات است. سفر به مالزی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر  به خارج از کشور محسوب می‌شود. این کشور با توجه به موقعیت مناسبی که دارد یکی از کشورهایی است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و خاصی است. شما با رعایت نکات ذکر شده و کنترل هزینه‌های خود می‌توانید سفری به یاد ماندنی و شیرین به کشور زیبای مالزی داشته باشید. هزینه سفر به مالزی در صورت عدم زیاده‌روی شما بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر