زیباترین باغ های جهان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/18
بازدید: 1847
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

باغ‌ها علاوه بر داشتن زیبایی و سرسبزی، مجموعه­ای از تاریخ و فرهنگ مکانی را که در آن قرار گرفته‌اند به ‌وسیله انواع گیاهان موجود در خودشان نمایش می‌دهند. اگر به دنبال گشت‌ و گذار در دل طبیعت هستید، زیباترین باغ‌های جهان انتظار شما را می­کشند. امروزه با هنر طراحی باغ و فضای سبز، می­توان فضاهایی نوین در دل شهرهای شلوغ خلق کرد. در ادامه این نوشتار به سراغ تعدادی از این باغ­های زیبا و باشکوه در گوشه و کنار دنیا می‌رویم. پس در ادامه با ما همراه شوید تا اطلاعاتی پیرامون زیباترین باغ‌ها و تفریحگاه‌های دنیا کسب کنید.

زیباترین باغ های دنیا

Keukenhof هلند

یکی از زیباترین باغ‌های جهان، باغ کوکنهاف در هلند است. این باغ با داشتن 79 هکتار وسعت و 7 میلیون گل یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های جهان محسوب می‌شود. این باغ زیبا در سال 1649 به‌عنوان یک باغ میوه برای قلعه کوکنهاف ساخته شده بود. اما در سال 1949 گروهی از پرورش‌دهندگان گل نمایشگاهی را در این باغ آغاز کردند که این باغ به مرور تبدیل به نمایشگاه دائمی شد. از سال ۱۹۴۹ تاکنون شهرداری مسئولیت رسیدگی به گل­ها را بر عهده دارد. گفته می‌شود در باغ‌های کوکنهوف روزانه هفت میلیون پیاز گل کاشته می‌شوند. این باغ باشکوه گونه‌های مختلفی از گل و گیاه را در خود جای داده و حتی در آن با عمل پیوند زدن گونه‌های جدیدی را به وجود آورده‌اند.

آمستردام پایتخت هلند - پایتخت کشور هلند زیباترین کشور اروپا

هلند

 Fondation Monet in Giverny فرانسه

باغ کلود مونه نقاش امپرسیونیست فرانسوی مکانی اعجاب‌انگیز برای بازدیدکنندگان تلقی می‌شود. رنگ و لعاب این باغ چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. گل‌های متنوعی در این باغ وجود دارند که با دیدن آن‌ها می‌توانید شامه خود را نوازش داده و روحتان را تازه کنید.

همه چیز درباره فرانسه - آشنایی با تاریخ و فرهنگ و مردمان کشور فرانسه

باغ

Jardin Majorelle مراکش

این باغ به دلیل وجود بخش‌های مختلف گیاه‌شناسی، ساختمان آبی‌رنگ و 300 گونه گیاهی نادر و عجیب شهرت فراوانی یافته است. ژاک ماژورل چهار دهه زمان برای ساخت این باغ صرف کرد و گیاهان مختلفی ازجمله کاکتوس، درخت نارگیل، سوکا، گل یاس، بامبو و بوگاینویلا را از 5 قاره جهان در این باغ گردآوری کرد. چهار سال پس از مرگ او در سال 1980، ایو سنت لوران محدوده باغ و ساختمان‌های آن‌ را خریداری و از تخریب آن توسط بنگاه‌های معاملات ملکی جلوگیری کرد. باغ Jardin Majorelle یکی از باغ‌های سرسبز جهان به حساب می‌آید که ساخت آن تقریباً ۴۰ سال به طول انجامید.

جاهای دیدنی مراکش - جاذبه های مسحور کننده کشور مراکش !

مراکش

Isola Bella  ایتالیا

باغ ایزولا بلا  ابتدا در بخشی باتلاقی از پارک ریچموند واقع شده بود. این باغ زیبا در قرن نوزدهم تاسیس شده و در نوع خود یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بازدیدکنندگان  در سراسر جهان است. این باغ وسیع سه حوضچه و چندین زیستگاه متفاوت با بیش از 42 هکتار دارد. بهترین زمان بازدید از باغ ایزولا  بلا در ایتالیا فصل بهار است.

برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا - برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ایتالیا کلیک کنید.

ایتالیا

Longwood Gardens  ایالت متحده

باغ Longwood Gardens  در دامنه‌های شهر و منطقه کنت با 1077 هکتار وسعت قرار گرفته است و قدمت آن به سال 1906 میلادی برمی‌گردد. با وجود اینکه بیش از یک قرن از احداث این باغ گذشته، باغ لانگ وود همچنان از جمله باغ‌های رؤیایی جهان است. این باغ گیاه‌شناسی خارق‌العاده در پنسیلوانیا ایالات‌متحده قرار دارد و باید ۳ تا ۴ ساعت برای قدم زدن و دیدن آن وقت بگذارید. اگر در بهار به باغ لانگ وود بروید، تعداد زیادی از تمساح‌ها و تریلیوم‌ها را در این باغ می‌بینید. اما منظره تابستانی این باغ، نمایش زیبایی از گل سرخ صورتی را در اختیار گردشگران می­گذارد.

ایالت متحده آمریکا - تاریخچه، نام ایالات، جاهای دیدنی    

ایالت متحده

The Butchart Gardens  کانادا

در حال حاضر باغ بوچارت 55 هکتار وسعت، 900 گونه گیاه مختلف و 26 گلخانه دارد. این باغ هر ساله نزدیک به 1 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان داشته و به‌ عنوان یکی از اماکن گردشگری کانادا شناخته شده است. باغ بوچارت یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در بریتیش کلمبیا شناخته شده و گشت‌ و گذار در آن در تمام طول سال مهیج و سرگرم ‌کننده خواهد بود. غنچه‌ گل‌های رز در فصل تابستان، گل‌آرایی در فصل پاییز، ظاهر معماگونه باغ در فصل زمستان و تولد دوباره طبیعت در فصل بهار، همگی سبب جذابیت این مکان شده‌اند.

همه چیز درباره ی کشور کانادا - معرفی 0 تا 100 کشور کانادا

کانادا

Royal Botanic Gardens at Kew  انگلستان

باغ‌ Royal Botanic Gardens at Kew به خاطر گلخانه‌های ویکتوریایی‌اش معروف است. این باغ بزرگ و سلطنتی مرکز مهمی برای تحقیقات باغبانی است. باغ کیو واقع در جنوب غربی لندن و یکی از متنوع‌ترین باغ‌های جهان با بیش از ۵۰ هزار گیاه زنده محسوب می‌شود. این باغ به عنوان بزرگ‌ترین سازه شیشه‌ای ویکتوریا در جهان شناخته شده و ساختمان‌های کاملاً حفظ شده و مجلل ویکتوریایی را در خود جای داده است.

انگلستان

 New York Botanical Garden ایالات متحده

باغ New York Botanical Garden در برانسون شهر نيويورک در زمینی به مساحت 250 هکتار (100 هکتار) واقع شده است. این باغ زیبا از سال 2016، سالانه بیش از یک میلیون نفر از باغ گیاه شناسی نیویورک بازدید می‌کنند. باغ New York Botanical Garden در هر فصلی از سال یک مکان نمایشی از طبیعت و مقصدی است که بازدیدکنندگان نیویورک باید از آن دیدن کنند.

ایالت

 Gardens of Versaillesفرانسه

باغ ورسای شامل قسمت‌های مختلفی است و در آن درختان پرتقال، آب‌نماها و مجسمه‌های سنگی، باغ‌های گل و مسیر مخصوص عبور و مرور کالسکه پادشاهی دیده می‌شود. این باغ بزرگ و زیبا به ‌عنوان مقر حکومتی پادشاهان فرانسه مورد استفاده قرار می­گرفت. ولی امروزه به‌ عنوان یکی از زیباترین باغ‌های جهان شناخته شده است. باغ‌ رسمی ورسای توسط هنرمند فرانسوی منظر آندره لو نوتر ساخته شده‌ و نمونه‌ای عالی از طراحی باغ فرانسوی به شمار می‌رود.

برترین تفریحات فرانسه - شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با تفریحات کشور زیبای فرانسه روی لینک کلیک کنید.

فرانسه

 Monte Palace Gardens, Madeira

یکی از بهترین باغ‌ها، باغ‌ قصر مونته است که دارای مجموعه گسترده‌ای از گیاهان عجیب ‌و غریب از سراسر جهان است. در سال 1987، کاخ مونت مادیرا به وجود آمد. این باغ با گیاهان عجیب ‌و غریب بومی کشورهای مختلف، آزالیا از بلژیک، هدر از اسکاتلند، و گیاهان بومی از جنگل مادیرا بازسازی شده است. این باغ دارای دریاچه نیز است که این دریاچه­‌ها، بدون استفاده از مواد شیمیایی زیستگاه سالمی را برای ماهی­ها تضمین می‌کنند. آبی این دریاچه‌­ها و سبزی درختان باغ و... نمایش لذت‌بخشی از رنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

پالاس گاردن

 Shinjuku Gyoen National Gardenژاپن

باغ Shinjuku Gyoen National Garden یکی از زیباترین باغ‌های ژاپن در توکیو است. این باغ در سال ۱۹۴۹ به یک پارک عمومی تبدیل شده و دارای سه نوع باغ سنتی، رسمی و منظره است. این باغ با 53 هکتار وسعت، از ترکیب سه سبک فرانسوی، انگلیسی و سنتی ژاپنی ساخته شده است. باغ Shinjuku Gyoen National Garden دارای بیش از 20000 درخت است که حدود 1500 رأس از این درختان، درخت گیلاس هستند.

دیدنی های ژاپن - جاهای دیدنی کشور زیبای ژاپن رو بشناسید.

باغ

 Dubai Miracle Garden

باغ Dubai Miracle Garden با داشتن ۵۰ میلیون گل و ۲۵۰ میلیون گیاه، بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی در جهان به شمار می‌رود. این باغ‌ در منطقه دبی لند واقع شده‌ و یکی از بدیع‌ترین جاذبه‌های امارات است. این باغ دارای صدها نمایشگر شکل گل بوده که در 18 هکتار گسترده شده‌اند و همگی در حومه‌های دبی رنگ و بوی خاصی ایجاد می‌کنند. باغ Dubai Miracle Garden در نوع خود در منطقه و جهان برای چنین نمایشی منحصربه‌فرد و مقصد تفریحی فوق‌العاده در فضای باز است.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

باغ

Villa Ephrussi de Rothschild  فرانسه

باغ جذاب Villa Ephrussi de Rothschild، در ریویرای فرانسه واقع شده‌ است. در این باغ فرانسوی، فواره‌های موزیکال در فواصل منظم در طول روز کار می‌کنند. باغ ویلا افروسی روتشیلد، بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۲، توسط بئاتریس افروسی روتشیلد ساخته شده است. دورتادور این باغ بزرگ را ۹ باغ احاطه کرده‌اند که شامل باغ فلورانسی، اسپانیایی،‌ رسمی فرانسوی، گیاهان غیربومی، سنگی، ژاپنی، رز، پروانسی و سور می‌شود.

فرانسه

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

 Nong Nooch Tropical Gardenتایلند

باغ Nong Nooch Tropical Garden تایلند یکی از زیباترین باغ‌های جهان به شمار می‌رود و در شهر ساحلی پاتایا در متراژی حدود 500 هکتار بنا شده است. بیش از 670 نوع گیاه بومی در این باغ وجود دارد و المان‌های عجیبی همچون ماکت کوچکی از استون هنج و یک برج مورچه‌ای نیز در آن دیده می‌شود. بازدیدکنندگان Nong Nooch Tropical Garden همچنین می‌توانند از نمایش‌های فرهنگی تایلند، موزه ماشی استخر ماهیگیری و بازدید از نمایش فیل‌ها لذت ببرند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

باغ

باغ های خلیج سنگاپور - با کلیک بر روی لینک می توانید با یکی دیگر از شگفت انگیز ترین باغ های جهان آشنا شوید.

 Gardens by the Bayسنگاپور

باغ‌ Gardens by the Bay از زمان افتتاح خود تا به حال بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده داشته ‌است. این باغ خیره‌کننده با مساحتی برابر با 101 هکتار در مرکز سنگاپور یک فضای عالی برای عکاسی به شمار می­رود. این پارک دارای سه ‏باغ ساحلی از جمله باغ جنوبی، باغ شرقی و باغ مرکزی است. ‏گردشگران می‌توانند به گردشگاه‌هایی که بین این درختان قرار دارند رفته و نمایی از باغ را از دید پرندگان ببینند. ‏در این باغ بزرگ شما می‌توانید گیاهان مختلفی را بیابید ‏که در ارتفاع 2000 متری از آب در مناطق گرمسیری رشد می‌کنند.

جاهای دیدنی سنگاپور - در سفرت به سنگاپور حتما اینجاهارو ببین

سنگاپور

باغ ملی گیاه‌شناسی Kirstenbosch در کیپ تاون آفریقای جنوبی

اگر به آفریقای جنوبی سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌شود دیدن باغ گیاه‌شناسی ملی کریستن بوش را از دست ندهید. باغ گیاه‌شناسی ملی کریستن بوش یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های آفریقای جنوبی است که در شهر کیپ تاون قرار دارد. این باغ ملی هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. گردشگران تور آفریقای جنوبی با رفتن به این پارک می‌توانند از تماشای مناظر طبیعی و زیبای آنجا نهایت لذت را ببرند.

باغ ملی گیاه شناسی

سخن آخر

عاشقان گل و گیاه به هر نقطه از جهان که سفر کنند، دوست دارند که با طبیعت و پوشش گیاهی آنجا خود بیشتر آشنا شوند. ما این مطلب شما را با برخی از زیباترین باغ­های جهان آشنا کردیم. هرکدام از این باغ‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و در موقعیت آب‌وهوایی خاصی قرار گرفته‌اند. شما با بازدید از زیباترین باغ‌های جهان می‌توانید به آرامش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده و مناظر بدیع و زیبایی ببینید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر