بزرگ ترین مار جهان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/28
بازدید: 38249
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بزرگ‌ترین مار دنیا معمولا به مارهای آناکوندا گفته می‌شود که در آمریکای جنوبی و جنگل های آمازون زندگی می‌کنند. امروزه بازدید از حیوانات حیات‌وحش یکی از شاخه‌های جدید طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. مارها به دلیل ظاهر و ویژگی‌های خاص خود حیوان ترسناکی محسوب می‌شوند، خصوصا زمانی که جسه بسیار بزرگی به اندازه یک تن داشته باشند. در ادامه مقاله به معرفی بزرگ ترین مارهای جهان می‌پردازیم.

بزرگ ترین مار جهان چه نام دارد؟

بزرگ‌ترین مار جهان، مارهای آناکوندا هستند که تا به حال چهار گونه از این نوع مارها یافت شده‌اند. آناکوندای سبز، زرد، خال دار، بولیوی از انواع مختلف این حیوان هستند و بسیار بزرگ و وحشتناک می‌باشند. در این میان مارهای آناکوندای سبز به عنوان بزرگ‌ترین مارهای دنیا شناخته می‌شوند. نوع ماده این مار از نرها بزرگ تر هستند. نام دیگر این نوع مارها "بوآی آبی" است و به خطرناک بودن شهرت یافته اند. نوع علمی مار بوآی آبی در زبان زیبای لاتین به معنای "شناگر خوب" می‌باشد.

بزرگ ترین مار دنیا

این مارها آهو، لاک پشت، سوسمار، پلنگ، سوسمار و خزندگان دیگر را شکار می‌کنند. در دهان مارهای آناکوندای سبز 100 دندان متمایل به عقب وجود دارد که به راحتی از پس این شکار بر‌می آید. با اینکه این مار سمی نیست اما عضلات ماهیچه‌ای آن به قدری قدرتمند است که به راحتی می‌تواند یک انسان بالغ را خفه کند. این مار‌ها به دلیل جثه بزرگی که دارند در آب سرعت بیشتری نسبت به خشکی دارند. سوراخ‌های چشم و بینی این خزنده در در بالای سر او قرار دارد تا به راحتی بتواند در آب ببیند و تنفس کند. آناکوندا حس بویایی و چشایی خوبی دارد با این وجود در هنگام شکار  گرمای منتشر شده از طعمه بیشتر توجه آن را جلب می‌کند. آناکوندا با احساس گرمای شکار، موقعیت طعمه را تشخیص داده و به محض دیدن شکار به آن حمله می‌کند. بعد از اینکه آناکوندا شکار خود را خفه کرد و طعمه بی‌جان شد طعمه را یکجا می‌بلعد. مار آناکوندا می‌تواند آرواره‌های خود را تا جای ممکن باز کند و شکار را یکجا ببلعد. با خوردن یک وعده کامل تا هفته‌ها و حتی ماه‌ها سیر خواهد بود. نکته عجیبی که در رابطه با این حیوان غول پیکر وجود دارد این است که بزرگ‌ترین شکارچی این حیوان خود اوست. گاهی نرها خوراک ماده ها می‌شوند! آناکوندای سبز می‌تواند تا 10 سال در طبیعت و 30 سال در اسارت زندگی کند. شکار این حیوان بسیار سخت است.

خطرناک ترین حیوانات دنیا - نزدیک این حیوانات نشوید.

بزرگ ترین مار جهان

بزرگ ترین مار جهان چند متر است؟

بلندترین مار دنیا "پیتون مشبک" است که پس از آن مارهای آناکوندای سبز، بلندترین مار می باشد. قطر زیاد این مار باعث شده وزنی دوبرابر مار پیتون داشته باشد. آناکوندای سبز 7 تا 9 متر طول دارد. وزن این مار 227 کیلوگرم و قطر بدن آن 30 متر می باشد! آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران بچه زا یا زنده زا است. آناکوندا ماده در هر دوره زایش بیش از 10 آناکوندای دیگر به دنیا می آورد که هر کدام طولی معادل 60 سانت دارند. این مارها از همان زمان که متولد میشوند قدرت زایش و شنا کردن دارند.

بزرگ ترین مار جهان چند متر است؟

محل زندگی بزرگترین مار 

مارهای آناکوندای سبز بومی آمریکای جنوبی هستند که به دلیل وزن بالا اغلب اوقات محل زندگی‌شان جریان های آرام رودخانه و مناطق مردابی و باتلاق‌ها، جنگل‌های انبوه و بارانی آمریکا می‌باشد.

جزیره مارها - جزیره ای پر از مار؛ خطرناک ترین جزیره ای که ورود به آن ممنوع است.

آناکوندای سبز آمریکای جنوبی

مار آناکوندای سبز ، در آمریکای جنوبی یکی از اعضای خانواده بوآ هستند که صدها کیلوگرم وزن داشته و به عنوان بزرگ‌ترین مار دنیا شناخته می‌شوند. با اینکه طول این مارها از مار پیتون کوتاه‌تر است اما قطر زیاد آن سبب شده وزن آن دو برابر مارهای پیتون باشد. آناکوندای سبز میتواند تا طول 8.8 متر نیز رشد کند و وزنی معادل 227 کیلوگرم داشته باشد. مارهای سبز آناکوندا در جنگل‌های گرمسیری آمازون و محیط های مرطوب زندگی می‌کنند. اندازه این مار‌ها به سبب اینکه از پزنده ها، خوک ها، آهو ها و سوسمار و حتی پلنگ تغذیه می‌کند بسیار بزرگ است. حتی مارهای نوزاد آناکوندا 60 سانتی متر طول دارند.

بزرگ ترین مار جهان با 2 تن وزن و 40 متر طول

مار‌های سمی بسیار وحشتناک هستند اما اگر ابعاد و اندازه آن ها بیش از حد نرمال باشد بسیار خطرساز خواهد بود. مارهای آناکوندا سمی نیستند اما قدرت عضلات آن ها بسیار هولناک است. در جنگل‌های آمازون مار بسیار بزرگی با وزن دو تن و 40 متر زندگی میکرد که این مار 257 انسان و 2325 حیوان را بلعیده بود. این مار با طول 14 فوت و 2067 گرم وزن توسط گروه Africa’s Royal British commandos  کشته شد.

نظرات کاربران

  1. احمد احمد 1402/10/06
    5 نفر پسندیدند
    شاید خیلی عجیب باشه ولی من مار رو به عنوان حیون خونگی خیلی دوس دارم و این مقاله خیلی برام جالب بود

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 107 کاربر