بهترین مناطق آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1155
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر آنتالیا، پنجمین شهر معروف کشور ترکیه بوده و به عنوان نگین دریای مدیترانه شناخته می‌شود. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که رویای سفر به آنتالیا را در سر نداشته باشد. سواحل آنتالیا، مقصد خوبی برای تعطیلات تابستانی شما به حساب می‌آیند. آیا با بهترین مناطق آنتالیا برای سفر و تفریح آشنا هستید؟ به نظر شما بهترین مناطق آنتالیا کدام‌اند؟ منطقه لارا، کمر، بلک، کنیالتی و... از جمله بهترین مناطق دیدنی آنتالیا به شمار می‌روند که دارای تفریحات متنوعی بوده و بازدید از این مناطق، می‌تواند لحظاتی به‌یادماندنی را در طول سفرتان به آنتالیا برای شما رقم بزند‌.

بهترین مناطق آنتالیا

بهترین مناطق آنتالیا کدامند؟

شهر آنتالیا، به دلیل نزدیکی به آب‌های آزاد یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه به حساب می‌آید. آنتالیا، شهری بسیار محبوب در بین شهرهای غربی کشور ترکیه بوده که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، همواره مقصد گردشگران بسیار زیادی است. این شهر توریستی، از محله‌ها و مناطق مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی، از فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم خاصی برخوردار هستند؛ بنابراین، قبل از سفر خود به آنتالیا، باید اطلاعاتی درخصوص مناطق مختلف این شهر  و هتل های آنتالیا به دست آورید؛ چرا که برخی از آن‌ها، جزو بهترین مناطق آنتالیا برای زندگی هستند و برخی دیگر، گزینه خوبی برای گشت‌وگذار و سفر به حساب می‌آیند. دقت داشته باشید که انتخاب اینکه کدام یک از مناطق این شهر، مناسب سفر بوده، از دید هرکس متفاوت است؛ بنابراین، بهترین منطقه برای گشت‌و‌گذار، براساس اهداف و روحیات هر شخص می‌تواند متفاوت باشد.

شهر آنتالیا، به طور کلی به چند منطقه کلی تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر می‌شود. همچنین شما می‌توانید از طریق نقشه مناطق آنتالیا، دسترسی راحت‌تری به هر کدام از این مناطق داشته باشید.

  • منطقه لارا | LARA
  • منطقه کمر | Kemer
  • منطقه بلک | BELEK
  • منطقه کنیالتی | KONYAALTI
  • منطقه سیده | SIDE

بهترین مناطق آنتالیا کدامند؟

منطقه لارا؛ یکی از بهترین مناطق آنتالیا

منطقه لارا، جزو آنتالیا ترکیه بوده و از نظر بیشتر گردشگران، بهترین منطقه و مکان برای گردشگری در شهر آنتالیا به حساب می‌آید. منطقه گردشگری لارا که به نام مراد پاشا نیز شناخته می‌شود، در ۱۶ کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است. این منطقه، به دلیل داشتن مشخصه‌های زیادی، برتری نسبی نسبت به دیگر مناطق این شهر دارد. جدای از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، در این منطقه زیرساخت‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورند.

منطقه لارا؛ یکی از بهترین مناطق آنتالیا

اماکن گردشگری منطقه لارا

لارا، منطقه‌ای گردشگری است که به دلیل ساحلی بودن، همواره مقصد گردشگران بسیار زیادی است. این موضوع، سبب شده که مراکز و اماکن گردشگری بسیار زیادی در این منطقه پدید آید. در این منطقه، جاذبه‌ها و اماکن مختلفی وجود داشته که گردشگران می‌توانند در سفر خود به این منطقه، از آن‌ها بازدید کنند. این مراکز، به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند.

اماکن گردشگری منطقه لارا

هتل های لارا

هتل‌های لارا، جزو مناطق گردشگری لارا هستند؛ چرا که این هتل‌ها به قدری زیبا و لاکچری ساخته شده‌اند که می‌توانند در جایگاه خود، این منطقه را از دیگر مناطق ایتالیا ترکیه متمایز سازند. از طرفی دیگر، هتل‌هایی که در این منطقه از آنتالیا قرار دارند، می‌توانند گزینه‌ای عالی برای تجربه یک اقامت خاطره‌انگیز باشند؛ چراکه هزینه اقامت این هتل‌ها، کم‌تر از دیگر مناطق آنتالیا است. در ادامه، به لاکچری‌ترین و خاص‌ترین هتل‌های لارا می‌پردازیم.

  • هالیدی هتل
  • هتل لارا ورند
  • بوتیک لارا هتل
  • کلاب هتل سرا
  • توریست هتل آنتالیا

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

سواحل و پلاژهای لارا

اگر بخواهیم از دیگر جاهای دیدنی منطقه لارا بگوییم، بدون شک به سواحل این منطقه اشاره می‌کنیم. با بودن در سواحل منطقه لارا و استفاده از تفریحات آن، می‌توانید اوقات خوشی را برای خود به ارمغان آورید‌؛ بنابراین، در صورتی که به این منطقه از آنتالیا سفر کردید، حتما سری به سواحل آن بزنید. شما می‌توانید در نقشه مناطق آنتالیا، مناطق مربوط به لارا را پیدا کرده و از طریق نقشه لارا به سواحل این منطقه دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید در سواحل بسیار خاص و دیدنی این منطقه، انواع ورزش‌های آبی را انجام داده و پس از آن، به سراغ حمام آفتاب و جت اسکی بروید.

جشنواره سازه های شنی

جشنواره سازه‌های شنی، یکی از جشنواره‌های بسیار زیبا و جالب منطقه لارا است و هر ساله افراد زیادی جهت بازدید، به این منطقه مراجعه می‌کنند. زمان برگزاری این جشنواره، اوایل فصل تابستان بوده و شما می‌توانید با تهیه بلیط به سراغ این جشنواره بروید. دقت داشته باشید که این جشنواره در سواحل این منطقه و به صورت روباز برگزار می‌گردد.

کافه رستوران های ساحلی

پس از گشت‌وگذار در سواحل این منطقه و انجام تفریحات دریایی، نوبت به میل انواع دسرها و غذاهای خوشمزه ساحلی می‌رسد. شما می‌توانید پس از تفریح در این منطقه، به سوی کافه رستوران‌های ساحلی این منطقه رفته و روی صندلی‌های بیرون از کافه رستوران بشینید‌. در این مکان، به همراه میل یک غذا یا یک دسر می‌توانید از فضای اطراف خود لذت ببرید. در زیر برخی از کافه رستوران‌های ساحلی منطقه لارا آمده است.

  • رستوران ساحلی هپی
  • رستوران ساحلی نمو
  • رستوران ساحلی پاسام
  • رستوران ساحلی لمون
  • کافی شاپ امیر بوفه
  • رستوران ساحلی شادو
  • رستوران ساحلی گاگا
  • رستوران ساحلی مای تای

کافه رستوران های ساحلی

چشم اندازی بسیار زیبا به طبیعت ترکیه و شهر آنتالیا

لارا، به منطقه‌ای گفته می‌شود که در کنار مراکز لاکچری خود، دارای طبیعتی سرسبز نیز است. در صورتی که به سمت شرق این منطقه بروید، با صخره‌هایی دیدنی مواجه خواهید شد. پس از آن، با طی کردن چند کیلومتر به آبشار دیدنی آن یعنی دودن خواهید رسید. در اطراف این آبشار با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، طبیعتی بسیار سبز و بکر پدید آمده است.

منطقه کمر یکی از مناطق مشهور آنتالیا

منطقه‌های آنتالیا به دلایل مختلف و متنوعی در بین گردشگران و مردمان خود مشهور و معروف هستند. برخی از این مناطق، با داشتن طبیعت بسیار زیبا و برخی به دلیل لاکچری بودن بناهای خود، توانسته‌اند گردشگران زیادی را مجذوب خود کنند. منطقه کِمِر، منطقه‌ای دیدنی در جنوب شرق آنتالیا است. مناطق مختلف آنتالیا، به دلایل مختلفی از یکدیگر متمایز شده‌اند. این منطقه نیز با داشتن پرچم آبی، توانسته خود را از دیگر مناطق شهر آنتالیا جدا سازد. تنها کافی است، یک‌بار به این منطقه رفته باشید تا متوجه شوید که این منطقه، از نظر تمیزی و پاکی در رتبه اول مناطق آنتالیا جای دارد و بی دلیل نیست که این منطقه دارای پرچم آبی است. منطقه کمر، علاوه‌بر داشتن تمیزی دارای ویژگی‌های مثبت دیگری نیز بوده که برخی از آن‌ها توانسته‌اند به این منطقه، جایگاهی مناسب دهند.

منطقه کمر یکی از مناطق مشهور آنتالیا

اماکن گردشگری منطقه کمر

کمر، منطقه‌ای بسیار جذاب و دیدنی در شهر آنتالیا است که به دلیل داشتن طبیعتی بسیار زیبا، جزو زیباترین مناطق آنتالیا به حساب می‌آید. این منطقه، اماکن مختلفی جهت تفریح و بازدید گردشگران داشته که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود، بسیار زیبا، جذاب و در عین حال منحصربه‌فرد هستند.

اماکن گردشگری منطقه کمر

منطقه باستانی فاسلیس

منطقه کِمر،ِ منطقه‌ای است که دارای قدمتی بسیار بالا بوده و در اطراف خود، جاهای قدیمی و باستانی بسیار زیادی دارد. یکی از مناطق بسیار قدیمی و خاصی که در نزدیکی این منطقه قرار گرفته، منطقه باستانی فاسلیس است. فاسلیس، نوعی منطقه بندری در زمان خود بوده که قدمت آن، به ۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد. بازدید از این منطقه، می‌تواند انتخابی مناسب و عالی باشد. تنها کافی است با ماشین به این منطقه بروید. این منطقه، در چند کیلومتری کِمِر قرار گرفته است.

تله کابین المپوس

یکی از تفریحات بسیار عالی و دیدنی این منطقه، تله‌کابین المپوس است. این تله‌کابین، در پارک ملی ساحلی Beydaglari قرار گرفته و شما می‌توانید بالای کوه‌های Tahtali بروید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در فصل زمستان به سراغ این تله‌کابین بروید؛ چرا که در این بازه زمانی، شما با منظره‌ای زیبا از درختان و کوه‌های سفیدپوش مواجه خواهید شد.

دینو پارک

دینو پارک، پارکی مختص دایناسورها است. این پارک، تبدیل به جاذبه‌ای بسیار عالی و خاص شده که می‌تواند به تنهایی گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. دینو پارک، در منطقه گوینوک کِمِر و در ۳۵ کیلومتری غرب آنتالیا قرار گرفته است. در صورتی که کودک یا نوجوان دارید، حتما سری به این پارک بزنید. آن‌ها بی‌شک از کاراکترهای موجود در این پارک، لذت خواهند برد.

تور قایق سواری

کِمِر، منطقه‌ای ساحلی بوده که در جوار آب‌های آزاد قرار گرفته است. این موضوع، باعث شده تا قایق‌های مختلفی جهت تفریح در سواحل این منطقه قرار بگیرند. شما می‌توانید با تهیه بلیط جهت استفاده از تور قایق‌سواری این منطقه، از فضاهای اطراف آن نهایت لذت را ببرید. تور قایق‌سواری، تجربه‌ای بسیار خاص در کمر بوده که می‌تواند سفر و گشت‌وگذار شما به این منطقه را جذاب‌تر از هر زمان دیگری کند.

بازدید از دره گوینوک

کِمِر، منطقه‌ای است که توانسته با طبیعت بسیار بکر و دیدنی خود، از دیگر مناطق آنتالیا تمایز پیدا کند و یکی اژ زیباترین مناطق آنتالیا به حساب آید. برای اثبات این ادعا، تنها کافی است به منطقه گوینوک بروید و از دره‌ معروف این منطقه دیدن کنید. در دره گوینوک، شما می‌توانید شاهد انواع درختان و آبشارهای مختلفی باشید. علاوه‌ بر آبشار، برکه‌های مختلفی نیز وجود دارند که بیانگر طبیعت بسیار جذاب این منطقه هستند. شما در این منطقه، می‌توانید از استخرهای فیروزه‌ای آن نیز استفاده کنید.

کمر آنتالیا - معرفی کامل منطقه کمر آنتالیا، همه آنچه که پیش از سفر به کمر باید بدانید!

منطقه بلک؛ یکی از مناطق شناخته شده شهر آنتالیا

از دیگر مناطق آنتالیا، منطقه بلک نام دارد. این منطقه از شهر آنتالیا، سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی است. بلک، منطقه‌ای است که در خود جاذبه‌های مختلفی از جمله مراکز تفریحی و تاریخی را جای داده است. بلک، منطقه‌ای است که می‌تواند انتخابی مناسب برای اقامت باشد؛ چراکه در این منطقه، هتل‌های مختلفی وجود داشته و انتخاب مناسبی برای زندگی به حساب می‌آید. بلک، جزو بهترین مناطق آنتالیا برای زندگی است؛ چرا که شرایط بسیار خوبی برای زندگی برای افراد فراهم کرده است.

منطقه بلک | BELEK

اماکن گردشگری منطقه بلک

بلک، منطقه‌ای است که افراد زیادی جهت تفریح و گشت‌وگذار به آن سفر می‌کنند؛ چراکه این منطقه از شهر، در خود جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی را جای داده است. در این منطقه، تفریحات بسیار متنوع و بسیار زیادی به چشم می‌خورند؛ به‌گونه‌ای که می‌توانید در این منطقه ساعت‌های طولانی را به گشت‌وگذار بپردازید.

  • پاراسل: اگر به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز در این منطقه هستید، ما به شما تفریح پاراسل را پیشنهاد می‌کنیم. این تفریح، می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و بسیار شیرین برای تمامی افراد باشد. منطقه بلک نیز همانند دیگر مناطق این شهر، دارای یک ساحل بسیار زیبا و جذاب است و گردشگران می‌توانند ساعت‌های طولانی را در آن سپری کنند. در این سواحل، شما می‌توانید به سراغ تفریحات آبی رفته و از تمامی این تفریحات لذت ببرید.
  • گلف: یکی از تفریحاتی که باعث متمایز این منطقه، از دیگر مناطق آنتالیا شده، گلف است. در این منطقه، شما می‌توانید به سراغ بهترین زمین‌های بازی مخصوص به گلف بروید و در آنجا، به بازی بپردازید. در صورتی که تا به الان به طور رسمی این بازی را انجام نداده‌اید، نگران نباشید؛ چرا که در این منطقه، زمین بازی برای هردو افراد حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در نظرگرفته شده است؛ اگر عاشق فضای زیر دریا هستید و می‌خواهید با این فضا، بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به سراغ غواصی در آب‌های آزاد منطقه بلک بروید.
  • رافتینگ: نوعی تفریح برای مردمان و گردشگرانی است که به منطقه بلک سفر کرده و مایل هستند که از جنگل کاپروسی و رودخانه مربوط به آن دیدن کنند. در این میان، مردمان بومی این منطقه با ارائه امکانات مختلف در حوزه رافتینگ، توانسته‌اند این منطقه را به یک تفریحگاه مفرح در حوزه رافتینگ تبدیل کنند.

اماکن گردشگری منطقه بلک

منطقه کنیالتی؛ منطقه ای خوش آب و هوا در آنتالیا

از دیگر مناطق آنتالیا که منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا بوده،می‌توان به منطقه کنیالتی اشاره کرد. این منطقه، به دلیل داشتن آب‌وهوای بسیار خوب، انتخاب مناسبی برای اقامت و استراحت به حساب می‌آید. این منطقه از مناطق آنتالیا، به دلیل داشتن سواحل بسیار جذاب و تفریحات مهیج و خاص، تبدیل به یکی از سواحل محبوب در میان گردشگران شده است.

منطقه کنیالتی؛ منطقه ای خوش آب و هوا در آنتالیا

اماکن گردشگری منطقه کنیالتی

در منطقه کنیالتی، شما می‌توانید به تفریحات مختلف و متنوعی بپردازید. تفریحاتی که بسته به شرایط و موقعیت جغرافیایی این منطقه، با دیگر منطقه های آنتالیا متفاوت است. یکی از دلایل مهمی که باعث متمایز شدن این منطقه از دیگر مناطق این شهر شده، وجود آکواریوم آنتالیا است. این آکواریوم، به عنوان بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی این شهر شناخته می‌شود که در منطقه کنیالتی واقع شده است. در این آکواریوم، شما می‌توانید انواع آبزیان را ببینید. نکته قابل توجه این است که درون این آکواریوم، آکواریوم‌های بسیار کوچک‌تری نیز وجود دارند.

اگر به همراه خود، فرزند خردسال دارید و به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز و مناسب برای او هستید، می‌توانید سری به منطقه کنیالتی زده و به سراغ شهربازی اکتور بروید. این شهربازی، در کنار داشتن محیطی بزرگ جهت قرار گیری وسایل بازی، دارای یک محیط بزرگ‌تر به صورت پارک است. از دیگر تفریحاتی که معمولا در تمامی سواحل این شهر وجود دارند، می‌توان به تفریحات آبی اشاره کرد. شما در این منطقه، می‌توانید از تفریحاتی از جمله کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی نیز بهره‌مند شوید.

اماکن گردشگری منطقه کنیالتی

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

منطقه سیده؛ جایی کوچک اما توریستی

اگر بخواهیم لیستی از بهترین مناطق آنتالیا را ارائه دهیم، ذکر منطقه سیده، خالی از لطف نیست. سیده، منطقه‌ای بسیار زیبا بوده که به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و جذاب خود، توانسته به یکی از زیباترین مناطق آنتالیا تبدیل شود. تنها کافی است یک‌بار به این منطقه بروید تا عاشق این منطقه شوید. منطقه سیده، به دلیل داشتن قدمتی بسیار بالا و طولانی، دارای مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری بسیار زیادی است. مراکزی که هر کدام از آن‌ها، به نوبه خود می‌توانند تاثیرگذاری بالایی روی جذب گردشگر داشته باشند؛ اگر اهل تاریخ باشید، به‌طورحتم نام تمدن پامفیلیا به گوش شما خورده است. بزرگ‌ترین آمفی تئاتر مربوط به دوران پامفیلیا بوده و در منطقه سیده قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین بناهای این شهر به حساب می‌آید. بازدید از این بنا، می‌تواند یک تفریح بسیار عالی برای شما باشد.

  • شهر پامفیلیا:  یکی از شهرهای بسیار قدیمی در 15 کیلومتری منطقه سیده است. در این ناحیه از منطقه سیده، شما می‌توانید انواع و اقسام درختان را مشاهده کنید. همچنین در بین جنگل‌های سرسبز این منطقه قدم زده و از زیبایی‌های بصری این ناحیه نهایت لذت را ببرید. یکی از بزرگ‌ترین بناهای موجود در منطقه سیده، موزه سیده است. در این موزه، آثار بسیار زیادی قرار گرفته که هر کدام می‌توانند دارای قدمتی طولانی باشند؛ بمابراین، در صورتی که مایل هستید، در یک مجموعه، ابزارهای بسیار قدیمی و تاریخی بسیار زیادی را مشاهده نمایید، می‌توانید سری به موزه سیده بزنید.

منطقه سیده؛ جایی کوچک اما توریستی

سخن پایانی

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا، تنها در یک منطقه خلاصه نمی‌شوند و شما در طول سفرتان به آنتالیا، می‌توانید از مناطق بسیاری همچون سیده، کنیالتی، بلکه و... دیدن کنید. مناطق آنتالیا، به‌قدری متنوع هستند که می‌توانند سلیقه تمام افراد را پوشش دهند. در هریک از این مناطق، تفریحات و امکانات به‌خصوصی در نظر گرفته شده که امکان دارد در جای دیگری نتوانید آن‌ها را پیدا کنید. پیش از اقدام برای سفر به انتالیا، بهتر است که با بهترین مناطق آنتالیا آشنا شوید تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای سفر خود داشته باشید و در بهترین مناطق آنتالیا سکونت یابید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر