محله های استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 1147
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در استانبول محله های بسیاری به چشم می خورند که برخی از آن ها در بخش آسیایی این شهر و برخی دیگر در بخش اروپایی آن واقع شده اند. از محله های استانبول که بسیار مشهور و زیبا هستند و در بخش آسیایی این شهر قرار دارند می توان به اسکودار، کادیکوی، کانلیکا، مودا، چکور چوما و آرناووت کوی اشاره کرد. همچنین از محله های اروپایی استانبول می توان سلطان احمد، گالاتا، کاراکوی، بشیکتاش، کاگیتان، ساری یر و شیشلی را نام برد. تمامی این مناطق از امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری برخوردار هستند؛ در نظر داشته باشید که نحوه زندگی و فرهنگ مردم در هر یک از مناطق استانبول از جمله نکات مهمی است که باید از آن آگاه بود.

محله های استانبول

محله‌ های بخش آسیایی استانبول

در بخش آسیایی شهر زیبای استانبول، مناطقی با رنگ و بوی محلی وجود دارند که بیشتر توریست‌ها به این مناطق مراجعه می‌کنند. از جمله محله‌های بخش آسیایی استانبول می‌توان موارد زیر را نام برد.

 

محله اسکودار؛ یکی از پرجمعیت ‌ترین محله های استانبول

اسکودار یکی از محله های توریستی استانبول به‌حساب می‌آید که در بخش آسیایی این شهر و در ساحل شرقی تنگه بسفر قرار دارد. در این منطقه کشتی مسافربری به نام فری به‌چشم می‌خورد که با استفاده از آن می توانید به سایر شهر و بخش‌های اروپایی سفر کنید. منطقه اسکودار از سمت شمال با بیکوز، از سمت جنوب شرقی با آتا شهیر، از شرق با عمرانیه، از غرب با تنگه زیبای بسفر و از سمت جنوب با کادیکوی همسایه است. جمعیت این منطقه نزدیک به نیم میلیون نفر تخمین زده شده و یکی از پرجمعیت ترین مناطق استانبول شناخته می شود. منطقه اسکودار حال و هوای محلی و فضای زیبا و طبیعی خود را حفظ کرده است.

در این محله حمام های سنتی زیادی برای آشنایی گردشگران با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن منطقه ساخته شده اند که قدمت برخی از آن ها به بیش از یک قرن می رسد. از جمله مکان های گردشگری اسکودار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برج دختر Maidens Tower: در زبان ترکی این برج را با نام کیز کولسی می‌شناسند. برج دختر استانبول در یک جزیره کوچک در بخش میانی تنگه بسفر قرار دارد. فاصله این برج تا محله اسکودار در حدود 200 متر است. برای دسترسی به این جاذبه گردشگری می‌توانید از محله اسکودار با استفاده از قایق یا کشتی خود را به این جزیره برسانید. از این برج در زمان‌های گذشته به عنوان فانوس دریایی استفاده می‌شد و در حدود 340 سال قبل از میلاد بنا شده است.
  • مسجد مهرماه سلطان: در محله زیبای اسکودار، مساجد متعددی به چشم می‌خورند که هر کدام از معماری خاص و منحصربه‌فردی برخوردار هستند. مسجد مهرماه سلطان یکی از مساجد معروف این محله به‌شمار می‌رود که اغلب آن را با نام مسجد اسکله می‌شناسند. معماری زیبای این مسجد هنر دست معمارانی در دوره عثمانی است. این مسجد توسط معماری به نام سینان برای سوگلی سلطان سلیمان به اسم مهرماه سلطان بنا گردید. دلیل نامگذاری این مسجد به نام مسجد اسکله، قرار گرفتن آن در ضلع شمالی اسکودار و نزدیک اسکله است.
  • کاخ بیلربنی Beylerbeyi Sarayi: کاخ بیلربنی یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در محله اسکودار محسوب می‌شود. این کاخ زیبا متعلق به دوره عثمانی است. کاخ بیلربنی در دهانه تنگه بسفر و همچنین محله بیلربنی اسکودار بنا گردید. قدمت این بنا به دهه 1860 بازمی‌گردد که در آن زمان اقامتگاه پادشاهان عثمانی در فصل تابستان بود. این کاخ یک سبک خاصی از معماری دارد که انسان را مجذوب زیبایی خود می‌کند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

محله اسکودار؛ یکی از پرجمعیت ‌ترین محله های استانبول

محله کادیکوی؛ یکی از مناطق تاریخی استانبول

محله کادیکوی از مناطق تاریخی و یکی از محله‌های استانبول به‌شمار می‌رود. این منطقه در بخش جنوبی و آسیایی استانبول قرار دارد. این محله در بخش انتهایی تنگه بسفر واقع شده و امتداد آن به دریای مرمره منتهی می‌شود. قدمت این محله حدودا به 7000 سال قبل بازمی‌گردد. امروزه محله کادیکوی از نظر خدمات تفریحی و رفاهی پیشرفت کرده و مراکز خرید بسیاری در این محله به‌چشم ‌می‌خورند.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

آب‌وهوای این منطقه بسیار مطبوع و خنک است. در این محله خیابان های طویل و تودرتو نظر شما را جلب خواهند کرد. در منطقه کادیکوی، محله‌های بسیاری از قبیل 19 مایس، بوستانجی، جاده بوستان، گوز تپه، حسن پاشا، کوز یاتایی، مردیون کوی، عثمان آقا، فنر باهچه، دوملو پینار، فیکر تپه، فنر یولو، کوشویولو، سودایه و... وجود دارند. در این محله زیبا شما می توانید از تفریحاتی همچون موارد زیر لذت ببرید:

  • قدم زدن در خیابان بهاریه کادیکوی
  • تماشای ایستگاه قطار حیدر پاشا
  • مسیر ساحلی کادیکوی
  • محله مودا
  • تماشای مجسمه گاو نر کادیکوی
  • خرید از مراکز و بازارها

بهترین محله های استانبول - آشنایی با برترین محله هایی که در سفر به استانبول باید از آن‌ها دیدن کنید.

محله کادیکوی؛ یکی از مناطق تاریخی استانبول

محله کانلیکا؛ روستایی توریستی و زیبا در استانبول

محله کانلیکا یک روستای توریستی و از محله های پایین شهر استانبول است. محله کانلیکا در دوره عثمانی یکی از گران ترین محله های استانبول محسوب می شد و اغلب افراد نجیب و ثروت‌مند در این محله زندگی می‌کردند. این محله در بخش شمالی پل فاتح سلطان در طرف آناتولی و همچنین امتداد ساحل بسفر قرار گرفته است. امروزه کانلیکا از محله‌های زیبای کمیاب و منطقه ساحلی به‌شمار می‌رود.

سبک معماری این محله شما را مجذوب خود خواهد کرد؛ چراکه معماری خانه‌ها و خیابان‌های کانلیکا شبیه به شهرهای قدیمی و تاریخی است. تنها رصدخانه استانبول در این محله قرار دارد. در این منطقه می‌توانید از بیشه زار مهرآباد نیز دیدن کنید. در اطراف کانلیکا بندری به‌چشم می خورد که برای تفریح و استفاده از کافه‌ها برای تهیه شیرهای محلی و ماست محلی مناسب است. از جاهای دیدنی این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبرستان کانلیکا: قبرستان این محله از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشی کانلیکا محسوب می‌شود. قبرستان کانلیکا روی یک تپه مرتفع قرار گرفته است. هنگام رفتن به این قبرستان می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از تنگه بسفر را نظاره‌گر باشید. این قبرستان از نظر ظاهری، بسیار قدیمی به نظر می‌رسد. در این قبرستان افراد معروفی همچون کیهان آچار و باریس منچو به خاک سپرده شده‌اند.
  • مسجد قاضی اسکندر پاشا: یکی از مساجد معروف این محله، مسجد قاضی اسکندر پاشا نام دارد. مقبره اسکندر پاشا در حیاط این مسجد جای گرفته است. معماری زیبایی این مسجد هنر دست معماری به نام سینان است. این مسجد در مقابل اسکله کشتی در محله کانلیکا به‌چشم می‌خورد.

محله کانلیکا؛ روستایی توریستی و زیبا در استانبول

محله مودا؛ یکی از خیابان های پرطرفدار استانبول

این محله در بخش آسیایی استانبول و در منطقه کادیکور قرار دارد. محله مودا از جمله پرطرفدارترین محله های استانبول محسوب می شود. در این محله فروشگاه ها، کافه ها، نانوایی ها، تماشاخانه و تفریحات بسیاری به چشم می خورند. از جاهای دیدنی و تفریحی محله مودا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه اپرای ثریا: خانه اپرای ثریا یکی از بناهای تاریخی تئاتر موزیکال بوده که قدمت آن به سال 1972 بازمی‌گردد. در این خانه معماری بسیار زیبای آن، سرسرای بزرگ با فرش قرمز و نرده‌های پرنقش و نگار نظر شما را به خود جلب خواهند کرد.
  • باغ چای مودا: باغ چای مودا شامل فضایی باز با نمایی رو به دریای مارمارا می‌شود که از دلنشین‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی محله مودا به‌حساب می‌آید. برای دیدن این مکان زیبا پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام غروب خورشید بر فراز دریای مارمارا در این مکان حضور داشته باشید تا منظره زیبایی را تماشا کنید.
  • رستوران تاریخی کوچو: رستوران کوچو یکی از مکان‌های قدیمی این محله است که یکی از بهترین انتخاب ها برای ضیافت غذا به‌حساب می آید. در این رستوران انواع غذاهای دریایی و انواع ماهی سرو می شوند.
  • موزه باریش مانچو: نام این موزه از نام هنرمندی پیشتاز و موسس ژانر راک آناتولی برگزیده شد. خانه این هنرمند که امروزه به عنوان موزه باریش مانچو شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های دیدنی محله مودا است. مجسمه باریش مانچو با موهایی بلند و سبیل چخماقی و یک استایل قومی زیبا در داخل خانه قرار دارد.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

محله مودا؛ یکی از خیابان های پرطرفدار استانبول

محله چوکور جوما؛ مکان عتیقه جات محله بی اغلو

محله چوکور جوما یکی از بخش های بزرگ‌تر محله بی ‌اوغلو است. این منطقه به مکان عتیقه‌جات شهرت دارد. در این محله زیبا که یکی از گران‌ترین محله‌های استانبول شناخته می شود، موزه ادبی توسط فردی به نام اورهان پاموک بنیان نهاده شد. از جاهای دیدنی این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عتیقه فروشی ها: شما در منطقه چوکور جوما می‌توانید انواع عتیقه‌جات و وسایل آنتیک همچون ظروف کریستال، انواع مبل و صندلی، کمدهای چوبی، تابلوهای نفیس و ظروف چینی را مشاهده کرده و در صورت تمایل خرید کنید. در بخش عتیقه فروشی این محله می توانید از مغازه‌هایی همچون الا تورکا و اسلی گونشیرای دیدن نمایید.
  • گالری های هنری: محله چکور جوما بهشتی برای افراد علاقه‌مند به هنر است. شما می‌توانید برای بازدید از انواع هنرهای زیبا به گالری هنری در این محله سری بزنید. از قدیمی ترین گالری هنرهای این محله می‌توان به گالری CMM اشاره کرد که تاریخ افتتاح آن به سال 1992 بازمی گردد. از گالری های هنری دیگر این محله می‌توان به گالری گاما و گالری آراتیست و همچنین بلوک آرت اشاره کرد.
  • موزه معصومیت: اگر به محله چوکور جوما مراجعه کرده‌اید، تماشای موزه معصومیت را از دست ندهید. این موزه به دست اورهان پاموک، نویسنده معروف ترکیه تاسیس شد. در این موزه شما شاهد انواع اشیا، جزئیات نوستالژی و لباس‌های جذاب مربوط به دوره اشراف ترکیه در دهه 70 خواهید بود.

محله چوکور جوما؛ مکان عتیقه جات محله بی اغلو

محله آرناووت کوی؛ یکی از محله های ارزان استانبول با طولانی ترین مرز مشترک با دریای سیاه

محله آرناووت کوی یکی دیگر از محله‌های استانبول ترکیه شناخته می شود و در کنار دریای سیاه قرار دارد. این محله یکی از ارزان‌ترین محله های استانبول به‌شمار می‌رود که طولانی ترین مرز مشترک با دریای سیاه را دارد. محله آرناووت کوی یکی از مناطق روستایی استانبول به‌حساب می‌آید که قدمت چندانی ندارد. نام این محله به معنای دهکده آلبانی‌ها است. امکانات رفاهی زیادی در این مکان به چشم نمی‌خورند؛ اما رستوران‌های بسیار خوبی در این محله قرار گرفته‌اند که می‌توانید برای صرف غذای دریایی به این رستوران‌ها مراجعه نمایید. این منطقه تاریخی به‌دلیل برخورداری از جاهای دیدنی مانند عمارت های چوبی، خیابان های فرعی زیبا، دانشگاه کالج و رستوران‌های غذاهای دریایی به شهرت رسید. از جمله بهترین رستوران‌های این محله می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • رستوران Sur Balik
  • رستوران Adem Baba
  • رستوران Antica Locanda
  • رستوران Hayri Balik
  • رستوران Arnavutkoy Balikcisi

محله آرناووت کوی؛ یکی از محله های ارزان استانبول با طولانی ترین مرز مشترک با دریای سیاه

محله‌ های بخش اروپایی استانبول

در بخش اروپایی استانبول در حدود 25 محله قرار گرفته‌اند که اکثر آن‌ها از مساحت کمتری برخوردار هستند. همچنین درصد بیشتری از جمعیت این شهر در این بخش زندگی می‌کنند که می‌توان گفت که بخش اروپایی از پویایی بیشتری در کسب و کار برخوردار است. از جمله این محله‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

محله سلطان احمد؛ محله ای در یک شبه جزیره در نزدیکی تنگه بسفر

محله سلطان احمد در بخش شرقی و در شهر قدیمی توپکاپی استانبول قرار دارد. این محله در نزدیکی تنگه بسفر و در شبه جزیره‌ای جای گرفته است. در این محله دو بازار بزرگ محلی معروف به نام‌های بازار مصر و بازار استانبول به چشم می‌خورند. در گذشته محله سلطان احمد پایتخت امپراتوری‌های عثمانی بود. در این منطقه می‌توانید از آب انبار باسیلیکا و میدان‌های ارابه‌رانی و هیپودروم دیدن کنید. در محله سلطان احمد سه ساختمان اصلی که در واقع موزه‌های این منطقه هستند، آثار باستانی زیبا و بسیاری را در خود جای داده‌اند. از جاذبه‌های گردشگری این محله می‌توان به مساجد باستانی عثمانی، پیاده‌روی در امتداد دیوارهای باستانی، خیابان بالات و فنر و همچنین حمام بخار ترکی اشاره کرد.

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

محله سلطان احمد؛ محله ای در یک شبه جزیره در نزدیکی تنگه بسفر

محله گالاتا؛ یکی از بهترین مکان های تفریحی استانبول

 از بهترین مکان‌های تفریحی و معروف‌ترین محله‌های استانبول می‌توان به گالاتا اشاره کرد. این منطقه امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. از مکان‌های دیدنی محله گالاتا می‌توان به کلیسای آنتوان، برج گالاتا، موزه یهودیان، خیابان استقلال، پلکان کاموند، پل گالاتا و موزه یهودیان اشاره کرد. محله گالاتا به‌دلیل وجود برج گالاتا به این نام شهرت یافت. هر گوشه از مکان‌ها و خیابان‌های محله گالاتا یک شگفتی برای کشف کردن دارد. در گالاتا می‌توانید یک صبحانه عالی را در کافه پرایوتو و نهار را در کافه ماورا صرف کنید. هنگام سفر به منطقه گالاتا، مشاهده منظره شهر را از برج گالاتا از دست ندهید. از تفریحات دلنشین این محله می‌توان گوش دادن به موسیقی جاز در ناردیس را نام برد.

محله گالاتا؛ یکی از بهترین مکان های تفریحی استانبول

محله کاراکوی؛ محله ای رنگارنگ در کنار بندر

کاراکوی به محله رنگارنگ استانبول مشهور است. این محله زیبا در کنار آب و بندر مهمی قرار دارد. در محله کاراکوی کافه‌های دنج بسیاری به چشم می‌خورند. از امکانات و بخش‌های این محله می‌توان به برج گالاتا، رستوران‌های محلی، کنیسه و کلیساها و... اشاره کرد. در این محله شما می‌توانید از جاهای دیدنی اسکله کاراکوی، موزه هنر مدرن، مسجد کلیچ علی پاشا، موزه بانک عثمانی و کلیسای سنت پیر دیدن نمایید. اگر عاشق قدم زدن در کوچه‌ها و دیدن مناطق تاریخی هستید ما سفر به این محله را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در کاراکوی هتل‌های مدرنی برای اقامت گردشگران وجود دارند که از بهترین و معروف‌ترین هتل‌ها می‌توان هتل تایتانیک را نام برد.

محله کاراکوی؛ محله ای رنگارنگ در کنار بندر

محله بشیکتاش؛ یکی از قدیمی ترین و گران ترین محله های استانبول

بشیکتاش یکی از قدیمی ترین محلات استانبول به‌شمار می رود. محله بشیکتاش همچنین از گران ترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود. این محله در ضلع اروپایی شهر استانبول و در بخش غربی آن قرار دارد. در زمان‌های گذشته عثمانی‌ها نام این منطقه را بستاس به معنای پنج سنگ نهاده بودند. از جاهای دیدنی این محله می‌توان به کاخ دولما باغچه، کاخ ییلدیز، قصرهای فرییه، قصر چیرگان، موزه نیروی دریایی، غرفه احلامور، مقبره بارباروسا، مسجد ببک و قصر چراغان اشاره کرد.

بشیکتاش استانبول - معرفی کامل محله بشیکتاش، یکی از مناطق لوکس و دیدنی شهر استانبول

محله بشیکتاش؛ یکی از قدیمی ترین و گران ترین محله های استانبول

محله کاگیتان؛ محله ای با بافت تاریخی

از جمله محله های قدیمی استانبول که بافتی تاریخی و دیدنی دارند می‌توان به محله کاگیتان اشاره کرد. در گذشته کاگیتان یک منطقه جنگلی بوده و امپراتوری‌ها و سلاطین عثمانی برای تفریح به آنجا سفر می کردند. در دهه 1920 به‌دلیل موقعیت بی نظیر این محله و نزدیکی آن به گلدن هورن، کاگیتان به منطقه‌ای مناسب برای احداث کارخانه‌ ها و یک مکان صنعتی تبدیل شد و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرد. این منطقه در گذشته بخشی از شیشلی به شمار می‌رفت که امروزه به یک منطقه مستقل تبدیل شده است.

محله ساری یر؛ محله ای توریستی، اعیانی و پهناور در استانبول

به‌دلیل نزدیک بودن محله ساری یر به آب و دریا، ماهیگیری از تفریحات مهم آن به‌شمار می‌رود. در این منطقه توریستی، ویلاهای لوکس زیبایی به چشم می‌خورند. این منطقه از اعیانی‌ترین و پهناورترین محله‌های این شهر شناخته می‌شود که در شمال استانبول و در بخش اروپایی این شهر جای گرفته است. این منطقه از سمت غرب با محله ایوب، از جنوب با محله‌های شیشلی و بشیکتاش و از سمت شمال با دریای سیاه همسایه است. ساری یر به‌دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص، به عنوان شهرستانی با نام ترکی ایلچه شهرت دارد. از اماکن گردشی و دیدنی این محله می‌توان به جنگل بلگارد، پارک امیرگان، باغ گیاه‌شناسی آتاتورک، موزه ساکیپ سابانجی، موزه صدبرگ، موزه اتومبیل اورال آتامان، موزه الگیز، کاخ مسلک، مراکز خرید ایستینیه و وادی استانبول اشاره کرد.

محله ساری یر؛ محله ای توریستی، اعیانی و پهناور در استانبول

محله شیشلی؛ محله ای لوکس و گران در نزدیکی تنگه بسفر

شیشلی به عنوان یکی از مناطق لوکس استانبول به‌حساب می‌آید. این محله به تنگه بسفر نزدیک بوده و هتل های بسیاری در آنجا وجود دارد. مساحت کلی این محله در حدود 30 کیلومتر است. شیشلی از گران ترین محله‌های استانبول بوده که افراد معروف و ثروت‌مند زیادی در این منطقه ساکن هستند. از مکان‌های دیدنی محبوب این محله می‌توان به میدان تکسیم، مرکز خرید جواهیر و آستوریا، مسجد تشویکیه، مرکز خرید کانیون، هتل‌های شیشلی و برنج ترامپ، رستوران‌های کباب ترکی و... اشاره کرد. دیدنی‌های منطقه شیشلی:

  • خانه آتاترک: این موزه در سال 1908 بنا گردید. خانه آتاتورک از موزه‌های جالب و دیدنی این محله به‌شمار می‌رود. همچنین آثاری از زندگی مهم رهبر ترکیه در این موزه نگهداری می‌شوند.
  • کلیساهای شیشلی: در سال‌های متمادی شیشلی محل زندگی غیرمسلمانان بوده است؛ به همین دلیل کلیساهای زیادی در آنجا وجود دارند. از معروف‌ترین کلیساها می‌توان به کلیسای پیتر و پائول، کلیسای لوتران، کلیسای سنت پیر و کلیسای سنت بنو اشاره کرد.
  • موزه ارتش: این موزه زیبا از سال 1950 فعالیت خود را آغاز کرد. در این موزه ابزار جنگی بسیار زیبا و قدیمی نگهداری می‌شوند. در موزه ارتش می‌توانید انواع تانک، خمپاره، چادرهای نظامیان عثمانی، سلاح‌های جنگی و هلیکوپتر جنگی را مشاهده کنید.

محله شیشلی؛ محله ای لوکس و گران در نزدیکی تنگه بسفر

نقشه محله‌ های استانبول

مناطق شهر زیبای استانبول و محله‌های مختلف آن را می‌توانید در نقشه محله‌های استانبول مشاهده کنید:

نقشه محله‌ های استانبول

سخن پایانی

استانبول یکی از شهرهای زیبای ترکیه و پایتخت این کشور است که محله های زیادی را در خود جای داده و هر کدام شامل مکان های دیدنی بسیاری می شوند. استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود که از محله‌های واقع در بخش اروپایی آن که پرجمعیت‌تر و پویاتر از بخش آسیایی بوده می‌توان به محله‌های شیشلی، سلطان احمد، کاراکوی، گالاتا، کاگیتان، بشیکتاش و ساری یر اشاره کرد. از محله‌های زیبای بخش آسیایی استانبول نیز می‌توان محله‌های اسکودار، کادیکوی، کانلیکا، چکور چوما، آرناووت کوی و مودا را نام برد. برای اطلاع از تورهای سفر به هر کدام از محله‌های استانبول، دریافت مشاوره جهت بازدید از آن‌ها یا دریافت اطلاعات در رابطه با استانبول می‌توانید به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

  1. سمیرا سمیرا 1402/05/18
    2 نفر پسندیدند
    سلام خیلی مقاله خوبی بود. البته من خودم بیشتر محله های استانبول رو گشتم. اما بعضی ازین محله ها رو نمی شناختم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر