موزه شکلات استانبول

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/11
بازدید: 99

در سفر به استانبول، بازدید از عجیب‌ترین موزه دنیا را فراموش نکنید. موزه شکلات استانبول، شاهکاری از هنر است که وقتی وارد آن می‌شوید، با دنیایی از آثار هنری و مجسمه‌های شکلاتی مواجه می‌شوید. این موزه در سال 1957 افتتاح شد و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول شناخته می‌شود. با ورود به موزه شکلاتی استانبول، شاهد بناهای تاریخی و مشهور، تندیس مشاهیر، خانه هانسل و گرتل و کشتی نوح خواهید بود که همه آن‌ها از شکلات ساخته شده‌اند و دیدن آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این موزه و بخش‌های مختلف آن، با ما همراه باشید.

موزه شکلات استانبول

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

موزه شکلات استانبول کجاست؟ مسیر دسترسی به این موزه

موزه شکلات استانبول که با نام موزه شکلات پلیت (Pelit) شناخته می‌شود، در بخش اروپایی استانبول و منطقه اسن یورت قرار گرفته است. فاصله این موزه تا میدان تکسیم حدود 40 کیلومتر است. مساحت کلی موزه شکلات استانبول، 25.000 متر مربع بوده و در کنار کارخانه شکلات‌سازی پلیت قرار گرفته است.

برای اینکه خود را به موزه شکلات استانبول برسانید و آن را از نزدیک ببینید، می‌توانید از خودروی شخصی و یا وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. اگر از مترو یا اتوبوس استفاده کنید، باید در ایستگاه آوجیلا پیاده شده و سپس با یک اتوبوس مسیر مترو تا موزه را طی کنید. از طرفی مینی‌بوس‌های آوجیلار - کارا آغاچ هم از جلوی موزه شکلات استانبول می‌گذرند. در ادامه راه‌های دسترسی به این موزه را به طور کامل شرح داده‌ایم:

  • مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو استانبول به این موزه، ایستگاه Şükrübey است. پس از پیاده شدن از مترو، باید سوار اتوبوس خط A43 شده و دو ایستگاه بعد پیاده شوید.
  • اتوبوس: مسیر اتوبوس کمی طولانی است. شما باید از میدان تکسین سوار خط 76D شوید و 56 ایستگاه بعد (1 ساعت و 25 دقیقه) در ایستگاه Ardıçlıevler پیاده شوید. پس از آن با خط A43، به ایستگاه Spor Toto Tenis Park بروید. فاصله این ایستگاه تا موزه حدود 500 متر است.
  • تاکسی: این روش گران‌تر از دو روش قبلی است؛ اما سریع‌تر به موزه می‌رسید. با تاکسی حدود 50 دقیقه طول می‌کشد تا به موزه شکلات برسید.

موزه شکلات استانبول کجاست؟

تاریخچه موزه شکلات استانبول؛ چه داستانی در این موزه نهفته است؟

ساخت موزه شکلات در استانبول به سال 1957 باز می‌گردد. کارخانه شکلات‌سازی پلیت در سال 1957، اقدام به ساخت این موزه کرد. بولنت باکی، مدیر تولید کارخانه پلیت می‌گوید تاسیس این موزه ایده فردی به‌نام صلاح‌الدین عایان بود. این فرد علاقه شدیدی به شکلات و خلق آثار هنری داشت و این مسئله موجب شد چنین ایده‌ای مطرح کرد. وی پیش از ساخت این موزه، با استفاده از شکلات آثار هنری خلق می‌کرد. پس از مدتی، صلاح‌الدین تصمیم گرفت این ایده را به یک موزه تبدیل کنند تا دیگر عاشقان آثار هنری و شکلات، از دیدن آن غرق لذت شوند. در نهایت این موزه در مجاورت کارخانه شکلات‌سازی پلیت افتتاح شد. در حال حاضر در این موزه می‌توانید آثار و بناهای هنری و تاریخی خارق‌العاده‌ای از جنس شکلات ببینید.

هزینه سفر به استانبول - صفر تا صد هزینه‌های سفر به شهر استانبول ترکیه

تاریخچه موزه شکلات استانبول

بخش‌های مختلف موزه شکلات ترکیه را بشناسید

موزه شکلات استانبول، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که همه آن‌ها به‌جز دیوارها و کف موزه از جنس شکلات هستند. با بخش‌های مختلف آن در ادامه آشنا شوید.

  • سالن ورودی: در بدو ورود، با یک فنجان شکلات گرم از بازدیدکنندگان استقبال می‌شود. پس از آن خانه شکلات هانسل و گرتل، کشتی نوح و حیوانات شکلاتی و تابلوهای تاریخچه ملل پیش روی شماست. کمی جلوتر می‌توانید آبشاری از شکلات ببینید که می‌توانید کمی از آن را تست کنید! در طبقه ورودی، فروشگاه شکلات، برای علاقه‌مندان به خرید وجود دارد.
  • تالار استانبول: بخش دوم موزه شکلات، تالار استانبول است. در این تالار، می‌توانید بناهای تاریخی ترکیه مانند برج گالاتا، مسجد سلطان احمد، برج دختر، پل بسفر و... را مشاهده کنید. در این تالار، درب کاخ دولما باغچه، یکی از معروف‌ترین کاخ‌های استانبول که با شکلات سفید ساخته شده، قابل مشاهده است.
  • تالار بزرگان و مشاهیر ترکیه: در زمان بازدید از مجسمه نیم‌تنه شکلاتی، می‌توانید مجسمه بزرگانی مانند آتاتورک، فاتح سلطان محمد، عثمان قاضی و بیشتر افرادی که نقش مهمی در ترکیه داشته‌اند را مشاهده نمایید.
  • تالار هنرمندان: در تالار هنرمندان، می‌توانید آثار هنری هنرمندان بزرگی مانند پاپلو پیکاسو، تابلوی مربی لاک‌پشت اثر عثمان حمدی بی، مونالیزا و... که از جنس شکلات هستند را ببینید.
  • تالار تمدن ها: در این تالار، نماد دولت‌ها و ملل از جمله یونان باستان، بیزانس، عثمانی و... قابل مشاهده است.
  • تالار مولانا: در این تالار، مجسمه‌های شکلاتی درویش‌ها که در حال رقص هستند، همراه با تنیس نیم‌تنه مولانا قابل مشاهده است.
  • سالن مخصوص کودکان: در نهایت، بخش آخر شامل سالن کودکان است که در آن می‌توانند قهرمان‌های کارتونی را مشاهده نمایند.

راهنمای سفر به استانبول - هر آنچه باید قبل از سفر به استانبول بدانید!

بخش‌های موزه شکلات

اطلاعات بازدید از موزه شکلات استانبول

اگر قصد بازدید از موزه شکلات استانبول را دارید، اطلاعات و شرایط بازدید از این موزه را مطالعه نمایید.

  • آدرس موزه شکلات استانبول: استانبول، اسن‌یورت، جاده حرامی دره، محله تورگوت اوزال (برای مشاهده لوکیشن موزه شکلات استانبول کلیک کنید)
  • شماره تلفن: ۶۹۹۹۰۵۰ ۲۱۲ ۹۰+
  • ساعت بازدید از موزه شکلات استانبول: هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط موزه شکلاتی استانبول: 300 لیر (در سال 2024)

اطلاعات بازدید از موزه شکلات استانبول

عکس موزه شکلات استانبول؛ با این موزه بیشتر آشنا شوید

در ادامه عکس‌های دقیق‌تری از بخش‌های مختلف موزه شکلات استانبول می‌بینید.

موزه شکلات
آثار موزه شکلات استانبول
موزه شکلات ترکیه
مجسمه های موزه
تندیس های موزه شکلات استانبول
بخش های موزه شکلات ترکیه
موزه شکلات استانبول

چه جاذبه‌های دیگری در اطراف موزه شکلات استانبول قرار دارد؟

اگر برای بازدید از موزه شکلات استانبول رفتید، جاذبه‌های اطراف آن را از دست ندهید. اطراف این موزه چندین جاذبه وجود دارد که در ادامه آن‌ها را مطرح کرده‌ایم:

نام جاذبه

 فاصله تا موزه 

ساعت فعالیت

آدرس

مرکز خرید آکباتی

850 متر

10 تا 22

استانبول، باهچه شهیر، محله اسن‌یورت

 پارک رجب طیب اردوغان 

7 کیلومتر

محدودیت زمانی ندارد

استانبول، محله اسن‌یورت

پارک جنگلی شاملار

24 کیلومتر

 محدودیت زمانی ندارد 

استانبول، باشاک‌شهیر، جاده استقلال

مرکز خرید توریوم

8 کیلومتر

10 تا 22

 استانبول، اسن‌یورت، جاده حرامی دره، محله تورگوت اوزال 

تور استانبول را به بهانه بازدید از موزه شکلات و دیگر جاذبه‌ها رزرو کنید

در سفر به استانبول هرگز بازدید از موزه شکلات را از دست ندهید؛ چرا که این موزه بسیار خاص و خارق‌العاده است و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. شما می‌توانید با رزرو تور استانبول لحظه آخر، از موزه شکلات و ده‌ها جاذبه فوق‌العاده دیگر در استانبول دیدن نمایید. به‌منظور مشاهده پکیج‌های استانبول و رزرو این تور به‌صورت نقد و اقساط، به صفحه تور استانبول لحظه آخر مراجعه نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر