موزه لوور ابوظبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/10
بازدید: 95

موزه لوور ابوظبی را باید یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا در کشور امارات متحده عربی دانست که در جزیره سعدیات واقع شده است. این مکان یک موزه جهانی است که 24 هزار متر مربع مساحت دارد و 23 گالری مختلف را در آن می‌توان دید. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره موزه لوور ابوظبی و ارتباط آن با لوور اصلی در پاریس بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

موزه لوور ابوظبی

معرفی موزه لوور ابوظبی

لوور را باید بهترین موزه ابوظبی دانست که هدف از ساخت آن جذب گردشگران جهانی بوده است. این موزه 24 هزار متر مربع مساحت دارد که بالغ بر 9 هزار متر مربع آن به گالری‌های هنری اختصاص داده شده است. همین مساله باعث شده تا موزه لوور ابوظبی را به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه هنری در شبیه جزیره عربستان بشناسند. برای ساخت این پروژه عظیم در ابتدا 500 میلیون یورو و در پایان 1.5 بیلیون یورو هزینه شده است و جدا از آن 525 میلیون دلار نیز به موزه لوور پاریس پرداخت شده تا اماراتی‌ها بتوانند از این نام استفاده کنند. همچنین ابوظبی برای اشیایی که از لوور اصلی به امانت گرفته، 747 میلیون دلار هزینه کرده است. هدف از تأسیس این موزه ایجاد یک فضای گسترده برای معرفی و مقایسه آثار هنری از گوشه و کنار جهان و از دوره‌های زمانی مختلف بوده است.

  • ساعت بازدید از موزه ابوظبی: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۰، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • تلفن موزه ابوظبی: 971600565566
  • سایت موزه ابوظبی: www.louvreabudhabi.ae
  • قیمت بلیط موزه لوور ابوظبی: ۶۳ درهم (۱۷٫۱۵ دلار) 

به کدام شهرهای امارات سفر می‌کنید؟

موزه لوور ابوظبی کجاست؟

موزهٔ لوور ابوظبی (Saadiyat Island) در جزیره سعدیات واقع شده است. این جزیره در شهر زیبای ابوظبی قرار دارد. شما می‌توانید موقعیت مکانی این موزه را در نقشه زیر مشاهده کنید.

دسترسی به موزه لوور ابوظبی

شما با استفاده از سه وسیله اتوبوس، تاکسی و خودروی شخصی می‌توانید به این موزه دسترسی پیدا کنید که مسیر دسترسی با هر کدام آنها به شرح زیر است:

اتوبوس: نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه موزه لوور ابوظبی است که شما برای دسترسی به آن باید سوار خط 94 شوید.

تاکسی: شما می‌توانید با استفاده از تاکسی و پرداخت هزینه 30 الی 40 درهم از هر نقطه شهر که هستید، خود را به این جاذبه گردشگری در شهر ابوظبی برسانید.

خودروی شخصی: همچنین امکان این را خواهید داشت که با خودروی شخصی هم به موزه لوور ابوظبی بروید. برای این منظور ابتدا باید به بندر زاید بروید و سپس خود را به بندر یاس برسانید. در نهایت از پل شخص خلیفه راهی جزیره سعدیات شوید. زمانی که در بزرگراه شیخ خلیفه E12 قرار گرفتید؛ در اولین خروجی بعد از پل به این موزه خواهید رسید.

همه چیز درباره ابوظبی - ابوظبی پایتخت توریستی امارات را بشناسید.

مختصری از تاریخچه موزه ابوظبی

موزه لوور ابوظبی، در جریان یک توافق 30 ساله میان شهر ابوظبی و کشور فرانسه ساخته شد. این طرح در نهم اکتبر 2007 در پارلمان فرانسه مورد بحث قرار گرفت و در نهایت هر دو دولت برای ساخت آن به توافق رسیدند. ساخت موزه لوور ابوظبی در سال 2009 کلید خورد و این جاذبه در سال 2017 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تاریخچه موزه ابوظبی

همه چیز درباره معماری موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی معماری بی‌نظیری دارد که کار ژان نوول Jean Nouvel فرانسوی بود. مدیریت پروژه و مهندسی سازه را نیز ورو هاپولد Buro Happold از کشور انگلستان به عهده گرفت. در طراحی موزه به تعامل میان سنت و مدرنیته توجه ویژه شده است. درواقع نوول برای طراحی این سازه از معماری عربی الهام زیادی گرفته، به‌طوری که سقف این موزه تداعی‌گر برگ‌های درختان نخل که در گذشته به‌عنوان سقف خانه‌های عربی استفاده می‌شد، است.

در سقف گنبدی شکل موزه لوور ابوظبی، ۷,۸۵۰ ستاره با اندازه‌ها و زاویه‌های متنوع وجود دارند که با تابش نور خورشید نورانی می‌شوند. این گنبد که ساخته کشور اتریش است، هشت لایه متفاوت دارد. چهار لایه بیرونی آن از جنس فولاد ضد زنگ و چهار لایه داخلی از جنس آلومینیوم است. موزه لوور دارای 55 سالن و 23 گالری دائمی است. این موزه را کاملا آب احاطه کرده است.

موزه لوور - یکی از معروف ترین موزه های جهان و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس

پلان موزه لوور ابوظبی

شما می‌توانید تصویر پلان موزه لوور ابوظبی را در تصویر زیر مشاهده کنید.

پلان موزه لوور ابوظبی

بخش های مختلف موزه لوور ابوظبی

بخش‌های مختلف موزه لوور ابوظبی به شرح زیر است:

همه چیز درباره امارات - با دیدنی ها، پرچم، شهرهای مهم و آداب و رسوم کشور امارات آشنا شوید. 

گالری ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گالری‌های لوور داستان بشریت را در 12 فصل مختلف بررسی توضیح می‌دهد. تمام 12 بخشی که گالری‌ها به آن تقسیم شده است؛ بر ایده‌هایی همچون نقاط اشتراک کل بشریت؛ تاکید دارند. در این گالری‌ها آثاری از مصنوعات ما قبل تاریخ تا آثار هنری معاصر را می‌توانید مشاهده کنید. این 12 گالری به شرح زیر هستند:

  • گالری 1: اولین دهکده‌ها
  • گالری 2: اولین قدرت‌های بزرگ
  • گالری 3: تمدن‌ها و امپراتوری‌ها
  • گالری 4: ادیان جهانی
  • گالری 5: مسیرهای تجاری آسیایی
  • گالری ۶: از مدیترانه تا اقیانوس اطلس
  • گالری 7: جهان در چشم‌انداز
  • گالری 8: شکوه دربار
  • گالری ۹: هنر جدید زندگی
  • گالری ۱۰: دنیای مدرن
  • گالری ۱۱: به چالش کشیدن مدرنیته
  • گالری ۱۲: صحنه جهانی

موزه کودکان

بخش کودکان لوور ابوظبی، مکان مناسبی برای سرگرم کردن کودکان است. آنها در این بخش ماجراجویی می‌کنند و به اطلاعات جدیدی دست خواهند یافت. درواقع در این بخش قسمت‌های مختلف موزه به کودکان یک تا 12 سال معرفی خواهد شد.

موزه کودکان

نمایشگاه ها

در هر سال چهار نمایشگاه موقت در موزه لوور ابوظبی برگزار می‌شود که این نمایشگاه‌ها رویکرد موضوعی دارند و تفاوت‌ها و ایده‌های مشترک میان تمدن‌های مختلف را به تصویر می‌کشند.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

در موزه لوور ابوظبی از چه آثاری بازدید کنیم؟

در موزه لوور ابوظبی، می‌توانید باشکوه‌ترین آثار هنری جهان را مشاهده کنید. در این مکان 600 اثر دائمی و حدود 300 اثر قرضی از موزه‌های مختلف فرانسه نمایش داده می‌شود. آثار قرضی این موزه از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به صورت دوره‌ای به نمایش در می‌آیند. کسانی که توانایی بازدید از آنها در کشور فرانسه را ندارید، راهی امارات متحده عربی می‌شوند.

از میان معروف‌ترین آثاری که در موزه لوور ابوظبی به نمایش در آمده است می‌توان به کلکسیون پرتره لئوناردو داوینچی از بانویی ناشناس، رتره «مادر ویسلر» یا «مادر نقاش» اثر ویسلر، مجسمه ابوالهول یونان متعلق به قرن ششم پیش از میلاد، کلاه‌خودهای عمامه‌ای‌ شکل اسلامی متعلق به قرن پانزدهم و چهار ستون رومانسک حکاکی‌ شده از کلیسایی در جنوب فرانسه اشاره کرد. همچنین در این مکان آثاری از هنرمندان معروف همچون ونگوگ، گوگن، پیکاسو و... را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

آثار موزه لوور ابوظبی

در موزه لوور چه تفریحاتی وجود دارد؟

جذابیت موزه لوور ابوظبی به همین‌جا ختم نمی‌شود. در این مکان تفریحات فراوانی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است. یعنی شما پس از یک بازدید جذاب از آثار موجود در این موزه، می‌توانید خود را با تفریحات زیر سرگرم کنید:

  • کایاک سواری
  • خرید سوغاتی
  • تورهای راهنما
  • باشگاه هنر

مراکز خرید دبی - با انتخاب ارزان ترین مراکز خرید در این شهر می توانید خرید به صرفه تری نیز داشته باشید.

بهترین زمان بازدید از موزه لوور

به‌طورکلی بهترین زمان بازدید از شهر ابوظبی را باید فصول خنک سال دانست. گرما و رطوبت بالای این شهر در فصل تابستان و اواخر بهار باعث شده تا گردشگران کمتری این زمان را برای سفر به ابوظبی انتخاب کنند. بازدید از موزه لوور هم بهتر است در فصول خنک سال انجام شود تا گرمای هوا اذیتتان نکند.

بهترین زمان بازدید از موزه لوور

امکانات موزه لوور ابوظبی برای گردشگران

در موزه ابوظبی دبی امکاناتی هم برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است که برخی از این امکانات به شرح زیر است:

  • کافه موزه
  • کافه‌ای روف‌تاپ در موزه لوور ابوظبی
  • اینترنت رایگان
  • پارکینگ
  • صندوق امانت
  • دستگاه خودپرداز
  • خدمات برای معلولان
  • اتاق استراحت
  • اتاق نماز
  • اتاق کمک‌های اولیه 

چرا باید از موزه لوور ابوظبی بازدید کرد؟

در این مطلب موزه لوور ابوظبی را به شما معرفی نمودیم و درباره بخش‌های مختلف آن صحبت کردیم. بازدید از این موزه فرصتی است تا بتوانید بهترین و نفیس‌ترین آثار هنری جهان را از نزدیک مشاهده کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد؛ حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر