موزه آینده دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/27
بازدید: 2881
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی شهری زیبا و مدرن، با داشتن جاذبه‌های متنوع با بهترین امکانات مقصدی دلخواه برای گردشگرانی از سراسر جهان است. موزه آینده دبی با معماری شگفت انگیز و طراحی منحصربه‌فرد، باشکوه‌ترین و زیباترین ساختمان جهان در دبی، پایتخت گردشگری امارت است. ساختمان موزه معماری پیچیده و زیبایی دارد و نمای بیرونی جذاب آن، چشم هر گردشگری را به خود خیره میکند. این موزه با متدهای خاص و طراحی پیشرفته، تصویری از آینده بشر را برای بازدیدکنندگان، در زمان حال به نمایش میگذارد. فناوری‌های به کار رفته در ساخت این مجموعه موجب حیرت همگان شده است. به طوری که میتوان آن را باشکوه‌ترین و زیباترین ساختمان جهان دانست.

تجربه سفر به یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان

معرفی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی ساختمانی زیبا و مدرن، در دبی و بزرگراه شیخ زاید در کنار ساختمان‌های بلند امارات قرار دارد.این موزه، جدیدترین موزه امارات و دبی، با نام Museum of The Future شهرت جهانی پیدا کرده است. موزه آینده در ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۲ با هدف نمایش آینده به مخاطبان افتتاح شد. هدف از ساخت این موزه توسعه فناوری‌های روز دنیا در زمینه‌های مختلف به ویژه رباتیک و هوش مصنوعی به جهت پیشرفت دبی است. در این موزه از جدیدترین اختراعات و تکنولوژی‌ها استفاده شده است تا به انسان ثابت شود تکنولوژی روز علاوه بر پیشرفت، موجب حل عمده مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه می‌شود. تفاوت اساسی این موزه با سایر موزه‌ها که اتفاقات گذشته را به تصویر می‌کشند؛ در نشان دادن آینده است.

 معرفی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی کجاست؟

آدرس :دبی، بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر دو، بیزینس بی، موزه آینده دبی

  • شماره تماس موزه آینده: ۰۰۹۷۱۸۰۰۲۰۷۱

  • ایمیل موزه آینده: info@dubaifuture.gov.ae

  • سایت موزه آینده: www.dubaifuture.ae

نحوه دسترسی به موزه آینده دبی

بهترین راه برای رسیدن به این موزه استفاده از مترو خط قرمز است. نزدیکترین ایستگاه به موزه، ایستگاه Emirates Tower با فاصله حدود ۴۵۰ متر است که با حدود ۵ دقیقه پیاده روی روی پل اتصالی موزه به ایستگاه، به موزه میرسید. این موزه هر روز از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان است. بازدیدکنندگان حین بازدید از موزه میتوانند وسایل نقلیه شارژی خود را شارژ کنند. ظرفیت پارکینگ این موزه به جهت تشویق به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، بسیار محدود است. طول مدت بازدید از این موز2 الی 3 ساعت خواهد بود.

موزه آینده دبی کجاست؟

معماری موزه آینده دبی

موزه آینده حدود ۳۰ هزار مترمربع مساحت دارد که ساخت آن حدود 9 سال به طول انجامید. نمای فولادی ضد زنگ موزه آینده با وسعت ۱۷ هزار متر مربع و ارتفاع ۷۷ متر، از ۱۰۲۴ صفحه و توسط ربات‌ها ساخته شده است. هر صفحه نما دارای ۴ بعد بوده که برای ساخت هر بعد ۱۶ مرحله فرآیند انجام داده‌اند. الگوریتم‌های جدید ساختمانی و ابزارهای مدل سازی تازهای برای ایجاد فرم دلخواه و حل چالش‌های به وجود آمده، در ساخت این موزه به کار رفته است. طراحی منحصربه‌فرد و سه‌بعدی این موزه حاصل تلاش شرکت طراحی Killa محسوب می‌شود. طراحی این ساختمان با مشکلات زیادی برای طراحان همراه بوده است و به عنوان یک سازه نامتقارن در لیست ۱۴ موزه زیبای دنیا، در مجله national geographic ثبت شد. این بنا به عنوان یک مدل معماری بینظیر و شیک جایزه بین‌المللی Tikla را دریافت کرد.

طراح موزه آینده دبی کیست؟

طرح‌های بسیاری برای طراحی موزه آینده، از سوی شرکت‌های مختلف ارائه شد که در نهایت طرح شرکت Killa برای این امر در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد. مطر بن لاحج از طراحان کیلا این موزه را به شکل بیضی نقرهای به صورت توخالی و درخشان طراحی کرد.

معماری موزه آینده دبی

ویژگی مهم موزه آینده دبی

از مهمترین ویژگی‌های این بنا استفاده از نور خورشید و مصرف کم انرژی، آب و برق است. این بنا سالانه حدود ۴ هزار مگاوات انرژی از پنل‌های خورشیدی دریافت میکند و توسط ایستگاه‌ها و ادارات مرتبط، برق و آب دبی را تامین میکند. این بنا اولین بنای خاورمیانه بود که موفق به دریافت گواهی پلاتینیوم شد. این گواهی بالاترین رتبه برای بناهای دوست دار محیط زیست با مصرف کم انرژی است.

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

نمای بیرونی موزه آینده دبی

نمای چشم مانند این موزه مدرن، چشم اندازی از آینده دبی را نشان میدهد. بر روی ورقه‌های فولادی این بنا خطوطی با خط زیبای نستعلیق به زبان عربی حکاکی شده است؛ که در کنار خلق ظاهری متمایز، به عنوان پنجره شیشه ای نیز عمل میکنند. این خطوط شامل ردیف‌هایی از اشعار محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و معاون رئیس جمهور امارات و حاکم دبی بوده که توسط هنرمندی اماراتی به نام متار بن لاهج طراحی شده است.

موزه آینده، جهان ۵۰ سال بعد را با پیشرفت انسان در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی به تصویر می‌کشد. راه‌حل‌های نسل بعد برای زندگی بهتر، مانند پیشرفت در استفاده از هوش مصنوعی  را نمایان می‌کند.  

موزه آینده دارای ۳ بخش ساختمان، محوطه تو خالی و تپه سبز است:

تپه سبز : تپه سبز نماد زمین با ویژگی‌های مانند استواری، تاریخ، زمان و مکان است.

ساختمان درخشان: ساختمان درخشان در بالای تپه، نماد بشری خوش ذوق و توانمند در طراحی بنایی متناسب با محیط اطراف است.

فضای خالی: محوطه تو خالی بیضی شکل در قسمت بالایی، نماد ابتکار و نوآوری بوده و نشان دهنده آینده نانوشته و نامعلوم جهان و بشریت است. 

برج خلیفه - زیبایی منحصر به فرد در دبی امارات 

نمای بیرونی موزه آیند دبی

معنی نوشته روی موزه آینده دبی

آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و اجرا کنند. این چیزی نیست که منتظرش باشید، بلکه آن را خلق کنید. راز زندگی تازه و تجدید حیات، توسعه تمدن و پیشرفت بشریت در یک کلمه است: نوآوری نه آن است که ما قرن‌ها زنده خواهیم بود، بلکه میتوانیم چیزهایی بیافرینیم که قرن‌ها زنده باشد.

افتتاح موزه آینده دبی

افتتاح موزه آینده دبی در سال 2021 برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل بیماری کرونا و دلایل دیگر، این اتفاق به تأخیر افتاد. سرانجام تصمیم بر آن شد تا در 22 فوریه 2022 و در یک تاریخ رند آیین افتتاح موزه برگزار شود(22/2/2022). 
موزه آینده دبی، با حضور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون حاکم دبی، در یک مراسم بزرگ در خیابان شیخ زاید و در کنار هتل معروف برج‌های امارات، افتتاح شد. این موزه به عنوان یک پیام امید و یک بستر علمی جهانی معرفی شده است. مقامات امارات متحده عربی تأکید کرده‌اند که این موزه یک پایگاه مهم برای دانشمندان، متفکران و کارشناسان سراسر جهان خواهد بود است و نشانگر امید و آینده بهتری برای همگان است..
اصلی‌ترین هدف موزه آینده دبی، توسعه و ترویج فناوری و نوآوری در زمینه رباتیک، هوش مصنوعی و فناوری‌های دیگر است. این موزه با نگاهی به آینده تا 50 سال آینده، به مطالعه و نمایش راه‌حل‌های نسل‌های بعدی می‌پردازد که قادرند در زندگی انسان‌ها انقلابی ایجاد کنند.

موزه آینده دبی

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

بخش داخلی موزه آینده دبی

محوطه داخلی به شکلی طراحی شده که با دیدن آن احساس میکنید به دنیای رویاهایتان وارد شده‌اید. هر طبقه با یک ایده خاص طراحی شده و هر یک شما را با یکی از حقایق یا پیش‌بینی‌های آینده روبه‌رو میکند. بخش داخلی موزه شامل نمایشگاه‌هایی در هفت طبقه است که موضوعات مختلفی مثل سفرهای فضایی، پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییرات آب‌وهوایی را به تصویر می‌کشند. دو طبقه VIP برای فعالیت اداری و پنج طبقه با بخش‌های مختلف برای بازدید گردشگران است که طبقه اول برای کودکان طراحی شده است.

بخش داخلی موزه آینده دبی

داخل موزه آینده دبی و بخشهای مختلف آن

بازدید از موزه در پنج بخش و در پنج طبقه انجام می‌شود. بعد از ورود به لابی موزه آینده به طرز شگفت‌انگیزی به طبقه پنجم منتقل می‌شوید. بازدید از بالا به پایین و از طبقه پنجم به اول صورت می‌گیرد. طبقات ششم و هفتم بخش خصوصی و ادارای مجموعه هستند که جز برنامه بازدید محسوب نمی‌شوند.

داخل موزه آینده دبی و بخشهای مختلف آن

طبقه پنجم ایستگاه فضایی  hope

در این ایستگاه شما به یک سفر دو ساعته به آینده دبی دعوت می‌شوید. در ایستگاه فضایی امید به کمک یک راهنمای انسانی و یک آواتار وارد فضاپیما می‌شوید و توسط صفحه نمایشگر وضعیت دبی را در سال ۲۰۷۰ مشاهده میکنید. پرواز به آینده دبی خارق‌العاده است. در این ایستگاه به صورت مجازی به خارج از فضای جو زمین، به ارتفاع حدود 600 کیلومتر بالای زمین، سفر می‌کنید. در این بخش سعی شده است سفرهای آینده انسان به فضا برای انسان تصویر سازی شود.

طبقه چهارم موسسه شفا

بعد از سفر به فضا در طبقه پنجم، نوبت کاوش در زمین در طبقه چهارم است. طبقه چهارم مختص محیط زیست، باستان شناسی و زمین شناسی است. هدف از ساخت این موسسه کمک به مردم در جهت درک تغییرات جوی و آب و هوایی و ساخت ابزاری برای آفرینش آیندهای پایدارتر و بهتر است. یکی از بخش‌های جذاب این طبقه برای بازدیدکنندگان، بانک DNA  است که ۲۴۰۰ کد ژنتیکی از حیوانات، گیاهان، موجودات دریایی و دانه‌های گیاهی را به نمایش خواهد گذاشت. در این بخش میتوانید با آینده احتمالی دبی در سال 2071 آشنا شوید. همچنین در این طبقه سعی شده جنگل آمازونی که به احتمال زیاد در آینده با تغییرات ژنتیکی و شرایط آب و هوایی در دبی می‌سازند؛ به تصویر بکشند.

طبقه سوم واحه

در این فضای آرامش بخش با انواع روش‌های درمانی، بازدیدکنندگان به ارتباط بیشتر با ذهن و جسم خود دعوت می‌شوند؛ تا آرامش روح و جسم را تجربه کنند. در این بخش استخر آرزوها وجود دارد که می‌توانید در آن برای آینده خود رویاپردازی کنید. در این بخش یک مرکز اسپا برای به کارگیری حواس مختلف وجود دارد. همچنین فعالیت‌هایی برای آرامش بیشتر روح و جسم قرار گرفته است. حرکت درمانی، ارتباط درمانی، مدیتیشن و زمین درمانی از جمله این روش‌های درمانی هستند.

حرکت درمانی :در این نوع درمان به مخاطبان نشان داده می‌شود چگونه با حرکت و پویش ذهن و بدن خود را جوان نگه دارند.

احساس درمانی :در این نوع درمان گردشگران دستان خود را روی صفحه مانیتور قرار میدهند و امواج الکترومغناطیسی درمانگر را دریافت میکنند.

زمین درمانی: قرارگیری در این مرکز به افراد کمک می‌کند با گوش دادن به صداهای خاص به فرکانس مطلوب و حالت طبیعی خود دسترسی پیدا کنند.

ارتباط درمانی: در این بخش ۶ شرکت‌کننده دور یک میز گرد جمع می‌شوند و جهت تقویت مهارت ارتباطی، با یکدیگر به گفت و گو می‌پردازند.

مرکز مدیتیشن: در این مرکز تخصصی مدیتیشن، مراجعه کنندگان دراز کشیده و ارتعاشات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

طبقه دوم آینده در اکنون

 

در این بخش فناوری‌های همواره در حال تغییر را مشاهده میکنید که می‌توانند آینده را اصلاح کرده و زمین را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند. در این بخش در مورد وسایل و ابداعاتی صحبت می‌شود که می‌توانند بشر را برای حل چالش‌های مختلف آینده راهنمایی کنند. حمل و نقل خودروها با استفاده از تکنولوژی هایپرلوپ، جتهای برقی، لباسهای جت گرانشی، دستگاه‌های تحویل خودکار و... از این دست فناوری‌ها هستند. ورودی عرشه، بهترین نقطه برای عکس برداری، در این طبقه قرار دارد.

طبقه اول قهرمانان آینده

 

در این طبقه فضایی برای تفریح کودکان ۳ تا ۱۰ سال با عنوان قهرمانان آینده با توجه به توانایی‌های کودکان طراحی شده است. در این فضا کودکان در ماموریت‌های مختلف شرکت میکنند و برای خلاقیت‌های استفاده شده، اکتشافات و دستاوردهای خود نشان دریافت میکنند. این بخش به کودکان اجازه میدهد به رویاهایشان بال و پر داده و به عنوان قهرمان و الگو در آینده ظاهر شوند.

طبقه همکف

لابی موزه و کافی شاپ با مجموعه‌ای از تنقلات و خوراکی‌ها در این بخش قرار دارند. در این کافی‌شاپ ربات باریستا برای مشتریان قهوه درست میکند. فروشگاه نیز در این طبقه واقع است که به گردشگران سوغاتی‌های مختلف مانند نوت بوک، کیف مسافرتی، آهن ربا  جا کلیدی و... هدیه می‌دهد.


داخل موزه آینده دبی ایستگاه فضایی هوپ

طبقه پنجم موزه آینده دبی: ایستگاه فضایی هوپ

 

داخل موزه آینده دبی طبقه چهارم موسسه شفا

طبقه چهارم موزه آینده دبی: موسسه شفا

 

داخل موزه اینده دبی طبقه سوم واحه

طبقه سوم موزه آینده دبی :واحه

 

داخل موزه اینده دبی طبقه دوم آینده در اکنون

طبقه دوم موزه آینده دبی : آینده در اکنون

 

داخل موزه آینده دبی طبقه اول قهرمانان آینده

طبقه اول موزه آینده دبی: قهرمانان آینده

شرایط بازدید از موزه آینده دبی

ساعت کاری موزه آینده: همه روزه از ۱۰:۰۰ الی ۱۸:۰۰

مدت زمان لازم برای بازدید از موزه: بین ۲ تا ۳ ساعت

قیمت و خرید بلیط موزه آینده دبی

قیمت بلیط موزه آینده دبی، برای افراد بالای 3 سال در سال 1402، 145درهم است و شما گردشگران میتوانید با تهیه بلیط به صورت آنلاین و حضور در زمان مشخص شده می توانید از تمام بخش های آن دیدن کنید.

توجه داشته باشید که قیمت بلیط برای افراد معلول و افراد سالمند (بالای 60 سال) که مقیم امارات هستند، رایگان است.

موزه آینده دبی کجاست؟

جاذبه های نزدیک موزه آینده دبی

دبی از زیباترین شهرهای امارات، با داشتن آب و هوای معتدل و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان مورد توجه گردشگران زیادی است. از جاذبه‌های اطراف موزه آینده میتوان به دیوار قدیمی و تاریخی دبی، منطقه و قلعه تاریخی الفهیدی، موزه سکه، موزه شهرداری دبی،  مسجد جامع دبی در منطقه بر، مسجد جمیرا الکبیر، معبد هندو دبی، برج خلیفه، دبی مارینا،  گالری مجلس و خانه شیخ سعید آل مکتوم  اشاره کرد.

پارک اطراف موزه

پارک اطراف موزه دارای بیش از ۸۰ نوع گونه گیاهی مختلف و مجهز به سیستم آبیاری خودکار و هوشمند و سیستم بازیافت آب است.

مرکز تجاری و اداری الثانیه

از لوکس‌ترین و زیباترین مراکز خرید دبی در اطراف موزه آینده، مرکز تجاری و اداری الثانیه است که برای افرادی که به دنبال خرید محصولات درجه یک، شیک و گران قیمت در فضایی مدرن و شیک هستند؛ بهترین گزینه است. این مرکز تجاری مغازه‌های ارائه کننده انواع محصولات و لوازم مانند کیف، کفش و لباس را در بر میگیرد. همچنین این مکان برای برگزاری جلسات اداری نیز محل مناسبی است. امکانات تفریحی و رفاهی این مکان مانند مرکز خرید، هتل، رستوران و پارکینگ با طراحی لوکس و مدرن آن را به یکی از بهترین مکان‌های دبی برای تفریح و خرید تبدیل کرده است.

پیست مسابقه ناد الشبا

پیست مسابقه ناد الشبا در سال ۱۹۸۶ افتتاح شده و یکی مرکز مسابقه وسیع و معروف در دبی است. تا ۲۳ سال بعد از افتتاح، این پیست برای مسابقات اسبسواری استفاده میشد. این پیست دارای زمین خاکی به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع و زمین چمن در بخش مرکزی، برای انجام بازی گلف است.

موزه آینده دبی
عکس موزه آینده دبی
موزه آینده
عکس داخل موزه آینده دبی
تصویر داخل موزه آینده دبی
موزه آینده دبی و بخش های داخلی
طبقه پنجم موزه آینده دبی
ایستگاه فضایی هوپ موزه آینده
طبقه چهارم موزه آینده دبی
موزه آینده دبی طبقه چهارم
طبقه سوم موزه آینده دبی
موزه آینده دبی
طبقه دوم موزه آینده دبی
موزه آینده دبی طبقه دوم
معماری موزه آینده دبی
سه بعدی موزه آینده دبی

حرف آخر

دبی نگین گردشگری امارات به دلیل تعدد جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هر ساله میزبان گردشگران زیادی است. موزه آینده دبی با وجود این که زمان زیادی از افتتاح آن نمیگذرد جزو مشهورترین و پربازدیدترین جاذبه‌های دبی است که توجه هر گردشگری را با نمای زیبا و درخشان خود جلب میکند. با سفر به دبی و بازدید از این موزه میتوانید نکات جالبی از آینده را با وجود نامعلوم بودن آن کشف کنید. استفاده از ایستگاه‌های این موزه به دلیل تصویر سازی چندین سال بعد فرصت تجربه هیجانی وصف ناپذیر برای هر گردشگری است. در کنار عزیزان خود از این سفر هیجان انگیز به آینده لذت ببرید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. صبا صبا 1402/03/27
    0 نفر پسندیدند
    من پارسال که دبی رفته بودم، ازین موزه دیدن کردم..واقعا حیرت انگیزه😶.. خوشحالم که نیستم و دنیای به این شکل رو نمیبینم..

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر