نقشه آفریقا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/14
بازدید: 184

قاره آفریقا تعدادی از جذاب‌ترین کشورهای جهان را برای سفر دارد و همچنین بخش زیاد و مهمی از کره زمین را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل طبیعی است که بررسی نقشه آفریقا، موقعیت جغرافیایی و جزییات آن اهمیت زیادی داشته باشد. قاره آفریقا از غرب با اقیانوس اطلس، از شمال با دریای مدیترانه و از شرق با دریای سرخ و اقیانوس هند هم مرز است. این قاره خط استوا را به دو قسمت تقسیم می‌کند و در آن تنوع آب و هوایی زیادی وجود دارد. همچنین از آنجایی که بسیاری از کشورهای آفریقایی برای سال‌های سال مستعمره کشورهای مختلف بوده‌اند، تنوع فرهنگی بالایی را هم می‌توانید در این قاره مشاهده کنید. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره نقشه آفریقا بررسی کنیم. اگر شما به علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد دانلود نقشه قاره آفریقا با کیفیت بالا را دارید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

نقشه آفریقا

دانلود نقشه قاره آفریقا با کیفیت بالا

قبل از اینکه به سراغ بررسی جزییات نقشه ی آفریقا برویم؛ می‌توانید با کلیک روی تصویر زیر، نسخه باکیفیت این نقشه را برای بررسی بهتر دانلود کنید.

دانلود نقشه قاره آفریقا با کیفیت بالا

نقشه کشورهای آفریقا

در قاره آفریقا تعداد زیادی کشور وجود دارد که برخی از آنها در دنیا مهم‌تر و شناخته شده‌تر هستند. از میان مهم‌ترین کشورهای این قاره می‌توان به الجزایر، آفریقای جنوبی، مراکش، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، مصر و... اشاره کرد. در ادامه می‌توانید برخی از نقشه برخی از کشورهای آفریقا را مشاهده کنید.

محبوب ترین تورهای آفریقا در لحظه آخر

نقشه آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی شاید یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین کشورهای قاره آفریقا باشد. افراد زیادی این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند و به همین دلیل داشتن نقشه آفریقای جنوبی ضروری است. در ادامه می‌توانید این نقشه را مشاهده کنید.

نقشه آفریقای جنوبی

نقشه مراکش در آفریقا

مراکش نیز یکی دیگر از کشورهای زیبای قاره آفریقاست که فیلم معروف کازابلانکا را در آن ساخته‌اند. شما می‌توانید در ادامه نقشه کشور مراکش را نیز مشاهده کنید.

نقشه مراکش در آفریقا

نقشه مصر در آفریقا

به جرعت می‌توان گفت مصر یکی از زیباترین کشورهای آفریقایی است که هر گردشگری آرزو دارد یک بار به آن سفر کند. شما می‌توانید نقشه این کشور زیبا را در ادامه مشاهده کنید.

عکس نقشه مراکش در آفریقا

نقشه شمال آفریقا

به جز الجزایر، مصر و مراکش، کشورهای زیبای دیگری مانند تونس و لیبی در قاره آفریقا وجود دارند که نقشه آنها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

عکس نقشه شمال آفریقا

نقشه جنوب آفریقا

آفریقا قاره بسیار بزرگی است و به راحتی می‌توان آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرد. نقشه جنوب قاره آفریقا را نیز می‌توانید در مشاهده کنید.

عکس نقشه جنوب آفریقا

مسیر شمال آفریقا به جنوب آفریقا روی نقشه

در نقشه زیر می‌توانید مسیر شمال آفریقا به جنوب آن را ببینید تا متوجه شوید در صورتی که می‌خواهید کل قاره را بگردید چه مسیری را باید طی کنید.

مسیر شمال آفریقا به جنوب آفریقا روی نقشه

نقشه طبیعی آفریقا

اگر دوست دارید با پوشش گیاهی قاره آفریقا آشنا شوید، کافی است به تصویر زیر نگاه بیندازید.

تصویر نقشه طبیعی آفریقا

نقشه سیاسی آفریقا

همچنین اگر به مسائل سیاسی و دیپلماتیک کشورهای آفریقایی علاقه دارید نیز بهتر است نگاهی به نقشه زیر بیندازید.

تصویر نقشه سیاسی آفریقا

چرا آشنایی با نقشه قاره آفریقا اهمیت دارد؟

در این مقاله همه چیز را درباره نقشه قاره آفریقا بررسی کردیم. آشنایی با این نقشه بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که قصد سفر به یکی از کشورهای آفریقای جنوبی را دارند و یا به علم جغرافیا علاقه‌مند هستند. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر