فاصله اصفهان تا شهرهای ایران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/20
بازدید: 228

اصفهان را باید یکی از شهرهای بزرگ و مهم ایران دانست که هم از نظر گردشگری و هم از نظر سیاسی - اجتماعی اهمیت زیادی دارد. توریست‌پذیر بودن این شهر باعث شده تا فاصله‌اش تا شهرهای دیگر ایران مهم شود. درواقع گردشگران دوست دارند بدانند از شهرشان باید چقدر راه طی کنند تا به اصفهان برسند. در این مطلب قصد داریم فاصله اصفهان تا شهرهای ایران را بررسی نماییم. اگر به چنین اطلاعاتی نیاز دارید، این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر را تا انتها دنبال کنید.

فاصله اصفهان تا شهرهای ایران

فاصله اصفهان تا تهران

بیایید قبل از هر چیز درباره فاصله نصف جهان تا پایتخت صحبت کنیم. اگر تصمیم دارید این فاصله را با ماشین شخصی طی کنید، بین 431 تا 449 کیلومتر مسیر پیش رو دارید. در صورتی که قصد دارید با قطار خود را از شهر تهران به اصفهان برسانید، حدود 410 کیلومتر در راه خواهید بود. فاصله اصفهان تا تهران با هواپیما نیز حدود 338 کیلومتر است. به‌طورکلی اگر سفر زمینی را انتخاب کنید حدود 5 تا 5 و نیم ساعت و در صورتی که سفر هوایی را انتخاب نمایید حدود 1 ساعت در مسیر خواهید بود.

تور داخلی - برای رزرو تورهای مسافرتی داخل ایران با قیمت مناسب همین حالا کلیک کنید!

فاصله اصفهان تا تهران

فاصله اصفهان تا یزد

یزد را باید یکی از استان‌های چسبیده به اصفهان دانست. بنابراین کسانی که می‌خواهند از شهر اصفهان به یزد یا برعکس بروند، زمان زیادی را در مسیر نخواهند بود. چند مسیر مختلف برای رسیدن به یزد از اصفهان به صورت زمینی وجود دارد. فاصله اصفهان تا یزد از بهترین مسیر انتخابی (مسیر فرودگاهی جاده بهشتی) 310 کیلومتر است که حدود 3 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد. اگر بخواهید از شهرهای اصفهان، شهرضا، ایزدخواست، آباده، ابرکوه و تفت بگذرید حدود 5 ساعت معادل 437 کیلومتر را در مسیر خواهید بود. شما می‌توانید راه سوم که از کرمان می‌گذرد را نیز انتخاب کنید که از دو مسیر اول طولانی‌تر است. در صورتی که بخواهید با قطار از اصفهان به یزد بروید نیز حدود 5 ساعت در مسیر خواهید بود.

فاصله اصفهان تا یزد

فاصله اصفهان تا مشهد

اگر قصد دارید از شهر مشهد به اصفهان سفر کنید، مسیر نسبتا طولانی را در پیش خواهید داشت. فاصله اصفهان تا مشهد با خودرو حدود 1200 کیلومتر است. اگر بخواهید با قطار این مسافرت را انجام دهید حدود 21 ساعت است درحالی که اگر بخواهید همین مسیر را با اتوبوس طی کنید حدود 23 تا 26 ساعت طول می‌کشد. شما می‌توانید فاصله اصفهان تا مشهد را با هواپیما طی نمایید که در این صورت 2 ساعت در مسیر خواهید بود.

فاصله اصفهان تا مشهد

فاصله اصفهان تا شهرکرد

از اصفهان تا شهرکرد فاصله زیادی نیست. از آنجایی که اصفهانی‌های زیادی تعطیلات آخر هفته خود را در شهرکرد می‌گذرانند، دانستن این فاصله برای آنها اهمیت بالایی دارد. فاصله اصفهان تا شهرکرد حدود 105 کیلومتر یعنی حدود 1 تا 2 ساعت با ماشین شخصی است.

فاصله اصفهان تا شهرکرد

فاصله اصفهان تا نجف آباد

نجف‌آباد یکی از شهرهای استان اصفهان است که فاصله بسیار کمی تا شهر اصفهان دارد. از این شهر تا اصفهان حدود 35 کیلومتر یعنی 42 دقیقه فاصله است. مردم این دو شهر معمولا فاصله اصفهان تا نجف آباد را با تاکسی یا خودروی شخصی طی می‌کنند.

فاصله اصفهان تا نجف آباد

فاصله شاهین شهر تا اصفهان

شاهین شهر نیز یکی از توابع استان اصفهان است که در 33 کیلومتری خود شهر اصفهان قرار دارد. شاهین شهری‌ها نیز به دلیل فاصله کمی که با اصفهان دارند، رفتار و آمد زیادی به این شهر می‌کنند. با طی کردن حدود 31 کیلومتر معادل نیم ساعت می‌توانید خود را از شاهین شهر به اصفهان یا برعکس برسانید. در تصویر زیر می‌توانید فاصله شاهین شهر تا اصفهان را طی کنید.

فاصله شاهین شهر تا اصفهان

فاصله اصفهان تا زیار

یکی دیگر از شهرهای استان اصفهان که شهروندانش رفت و آمد زیادی به مرکز استان دارند، زیار است. فاصله اصفهان تا زیار 34 کیلومتر است که یعنی حدود 40 دقیقه طول می‌کشد تا خود را از زیار به اصفهان و یا برعکس برسانید.

فاصله اصفهان تا زیار

فاصله اصفهان تا شهرهای ایران چقدر است؟

در این مطلب درباره فاصله اصفهان با برخی از شهرهای ایران صحبت کردیم و دلیل اهمیت این موضوع را نیز بررسی نمودیم. فاصله شهر شما تا اصفهان چقدر است؟ برایمان در کامنت‌ها بنویسید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر