نقشه استان فارس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/23
بازدید: 1210

استان فارس، استانی در جنوب ایران است که مساحتی در حدود 122.608 کیلومتر مربع داشته و چهارمین استان بزرگ ایران شناخته می‌شود. طبق آخرین سرشماری (سال 1400)  جمعیت استان فارس حدود 5.054.700 نفر تخمین زده شده و بر اساس تقسیمات کشوری از 37 شهرستان، 97 بخش و 124 شهر تشکیل شده است. شهر شیراز، کلان شهر و مرکز استان فارس محسوب می‌شود. در این قسمت قصد داریم به بررسی نقشه استان فارس بپردازیم و جدیدترین نقشه استان فارس را بررسی نماییم.

نقشه استان فارس

موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری استان فارس در نقشه ایران

استان فارس در جنوب کشور ایران قرار گرفته و از سمت شمال با اصفهان و یزد، از شرق با کرمان، از جنوب با استان هرمزگان و بوشهر و از غرب با استان کهگیلویه و بویراحمد احاطه شده است. پیش از بررسی نقشهٔ استان فارس بد نیست بگوییم که شهر شیراز نه تنها مرکز این استان، بلکه بزرگ‌ترین شهر فارس و پنجمین شهر پرجمعیت کشور است. پس از شیراز شهرهای مرودشت، جهرم و فسا به ترتیب پرجمعیت‌ترین شهرهای این استان را شامل می‌شوند.

نقشه کامل استان فارس؛ بررسی تقسیمات کشوری این استان

پیش از بررسی نقشه استان فارس با فاصله شهرها، بد نیست اطلاعاتی در خصوص جغرافیای سیاسی این استان کسب کنیم. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری سال 1402، استان فارس دارای 37 شهرستان، 97 بخش و 124 شهر است. شهرستان‌های این استان در جدول زیر قابل مشاهده است.

آباده

داراب

رستم

لامرد

مرودشت

ارسنجان

خنج

زرقان

لارستان

ممسنی

استهبان

خفر

زرین دشت

گراش

مهر

اقلید

خرم بید

سپیدان

کوه چنار

نی ریز

اوز

خرامه

سرچهان

کوار

کازرون

بختگان

جهرم

سروستان

قیر و کارزین

فسا

بوانات

جویم

شیراز

فیروزآباد

فراشبند

بیضا

پاسارگاد

-

-

-

تور داخلی - برای رزرو تورهای مسافرتی داخل ایران با قیمت مناسب همین حالا کلیک کنید!

دانلود نقشه استان فارس با کیفیت بالا

در ادامه می‌توانید نقشه استان فارس را با جزئیات کامل مشاهده نمایید. در این نقشه کلیه شهرها و بخش‌های مختلف استان فارس قابل مشاهده است و به راحتی می‌توانید نقشه جدید استان فارس را ببینید.

نقشه استان فارس؛ قلب تاریخ و فرهنگ ایران

در مطالب فوق می‌توانید در خصوص تقسیم‌بندی و نقشه استان فارس اطلاعات کافی را بدست آورید و به بررسی این نقشه بپردازید. استان فارس به عنوان استانی مهم در جنوب کشور، اهمیت زیادی از نظر تاریخ و فرهنگ دارد. به منظور آشنایی با این استان و شهرستان‌های آن، نقشه این استان را می‌توانید در مطالبی که گفته شد مشاهده نمایید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر