نقشه اصفهان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/01
بازدید: 513

اصفهان را باید یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استانی به همین نام دانست. این شهر 551 کیلومتر مربع مساحت دارد و در فلات مرکزی ایران واقع شده است. این شهر را همچنین باید یکی از مقاصد گردشگری ایران دانست که سالانه عده زیادی گردشگر ایرانی و خارجی از آن بازدید می‌کنند. در این مقاله قصد داریم نقشه اصفهان را بررسی کنیم تا کسانی که قصد سفر به اصفهان را دارند و یا در شهر نصف جهان زندگی می‌کنند، بتوانند بیشتر با نقشه این شهر آشنا شوند. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

نقشه اصفهان

نقشه مناطق 15 گانه اصفهان

شهر اصفهان به‌طور کلی 15 منطقه دارد که هر کدام از این مناطق توسط یک شهردار اداره می‌شود. شما می‌توانید نقشه مناطق 15 گانه اصفهان را در زیر مشاهده کنید.

نقشه مناطق 15 گانه اصفهان

تور داخلی - برای رزرو تورهای مسافرتی داخل ایران با قیمت مناسب همین حالا کلیک کنید!

نقشه اصفهان گوگل مپ

اگر قصد دارید نقشه اصفهان آنلاین را بررسی کنید می‌توانید از نقشه زیر استفاده کنید. با زوم کردن روی این مپ می‌توانید خیابان های اصفهان را هم ببینید.

نقشه استان اصفهان به تفکیک شهرستان ها

همان‌طور که گفته شد شهر اصفهان در استانی به همین نام قرار دارد. اگر دوست دارید نقشه استان اصفهان با جزئیات و به تفکیک شهرستان‌ها را مشاهده کنید؛ می‌توانید تصویر زیر را دانلود نمایید. در استان اصفهان تعداد زیادی روستا نیز وجود دارد که می‌توانید با کلیک روی هر روستا در نقشه اصفهان و روستاهای اطراف، جزئیات آنها را مشاهده کنید.

اصفهان ایران تاریخ طول و درازی دارد. این شهر از زمان شاهنشاهی هخامنشی تا امروز همیشه به‌عنوان یکی از نقاط مهم شناخته می‌شده است. یعنی در واقع در طول همه این زمان‌ها نقشه اصفهان در ایران دیده می‌شده است زیرا این شهر همیشه در فلات مرکزی ایران قرار داشته و هیچ زمانی از خاک کشورمان جدا نشده است. در تصویر زیر می‌توانید نقشه اصفهان قدیم را مشاهده و آن را با نقشه اصفهان جدید مقایسه کنید.

نقشه استان اصفهان به تفکیک شهرستان ها

نقشه جغرافیایی اصفهان

اصفهان در ارتفاع 1570 متری دریا قرار دارد و شمال و شرقش به کویر محدود می‌شود. این استان را نمی‌توان در جرگه نقاط پر آب قرار داد. در چند سال اخیر منابع آبی این استان مانند گاوخونی به شدت کاهش داشته و زاینده رود نیز در طول سال به صورت محدود باز می‌شود. با این حال این استان رتبه نخست را در جنگل‌سازی دارد. در تصویر زیر می‌توانید نقشه جغرافیایی اصفهان را مشاهده کنید.

نقشه جغرافیایی اصفهان

کلام آخر

در این مقاله نقشه ی اصفهان در حالت‌ها و انواع مختلف را را مشاهده کرده‌اید. شما می‌توانید تمام این تصاویر را با کیفیت بالا دانلود نمایید. فقط کافی است یک بار روی عکس کلیک کنید. همچنین نقشه اصفهان گوگل مپ نیز در بالا قرار داده شده است که شما با بزرگ‌نمایی آن می‌توانید تمام جزئیات، مناطق و حتی خیابان‌های شهر را مشاهده کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سی و سه پل - همه چیز درباره سی و سه پل اصفهان به همراه نکات جالب در رابطه با معماری آن

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر