نقشه آلمان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/20
بازدید: 574

آلمان را باید یکی از کشورهای اروپایی عضو شنگن دانست که با کشورهایی همچون هلند، فرانسه، سوئیس و اتریش همسایه‌ است و پس از روسیه باید آن را دومین کشور پر جمعیت در اروپا دانست. نقشه آلمان هم شامل بخش غربی و هم شامل بخش شرقی این کشور می‌شود زیرا این دو بخش پس از خراب شدن دیوار برلین یک پارچه شده‌اند. در این مقاله قصد داریم همه چیز را درباره نقشه آلمان بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

مختصری از تاریخچه نقشه آلمان

تاریخ آلمان پر فراز و نشیب بوده و این موضوع در نقشه‌های این کشور نیز به وضوح قابل مشاهده است. نقشه آلمان در دوره‌های مختلف تاریخی به شرح زیر بوده است:

نقشه آلمان در تاریخ باستان

پیش از میلاد مسیح، منطقه‌ای که امروزه آلمان نامیده می‌شود، محل سکونت قبایل ژرمنی بود. در سال ۹ میلادی، امپراتوری روم بخش‌هایی از این منطقه را فتح کرد و به آن ژرمانیا علیا و ژرمانیا اینفریور لقب داد. در قرن پنجم میلادی، امپراتوری روم سقوط کرد و قبایل ژرمنی به سرزمین‌های آن هجوم بردند.

در سال ۹۶۲ میلادی، اتو اول، پادشاه ساکسون، تاج و تخت امپراتوری مقدس روم را به دست آورد و بخش عمده‌ای از آلمان را تحت حاکمیت خود درآورد. امپراتوری مقدس روم تا سال ۱۸۰۶ میلادی وجود داشت و در طول این مدت، مرزهای آلمان بارها تغییر کرد. در این دوره، شهرهای قدرتمندی مانند مونیخ، برلین و هامبورگ در آلمان شکل گرفتند.

نقشه آلمان در تاریخ باستان

نقشه آلمان از قرن شانزدهم تا ظهور هیتلر

در قرن شانزدهم، اصلاحات پروتستانی آلمان را به دو بخش پروتستان و کاتولیک تقسیم کرد. جنگ سی ساله (۱۶۱۸-۱۶۴۸) آلمان را ویران کرد و جمعیت آن را به شدت کاهش داد. در قرن هجدهم، پروس به قدرتمندترین دولت آلمان تبدیل شد. در سال ۱۸۰۶، امپراتوری مقدس روم توسط ناپلئون بناپارت منحل شد و کنفدراسیون راین جایگزین آن شد.

در سال ۱۸۷۱، اتو فون بیسمارک پروس را متحد کرد و امپراتوری آلمان را تشکیل داد. امپراتوری آلمان تا سال ۱۹۱۸ میلادی پابرجا بود و در جنگ جهانی اول شکست خورد. پس از جنگ جهانی اول، آلمان به جمهوری وایمار تبدیل شد. در سال ۱۹۳۳، آدولف هیتلر و حزب نازی قدرت را در آلمان به دست گرفتند. نقشه آلمان زمان‌ هیتلر نسبت به دوره‌های قبلش متفاوت بود.

تور اروپا | لیست قیمت بهترین تورهای اروپایی را از اینجا ببینید!

نقشه آلمان از قرن شانزدهم تا ظهور هیتلر

نقشه ی آلمان در جنگ جهانی دوم

آلمان در سال ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد و جنگ جهانی دوم را آغاز کرد. نقشه آلمان در جنگ جهانی دوم هم شکل متفاوتی از سایر زمان‌ها داشت. در سال ۱۹۴۵، آلمان توسط متفقین شکست خورد و به چهار منطقه اشغالی تقسیم شد. در سال ۱۹۴۹، دو جمهوری در آلمان تشکیل شد: جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی) و جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی). در این زمان کشور آلمان دو نقشه متفاوت داشت. یکی نقشه آلمان غربی و دیگری نقشه آلمان شرقی در سال ۱۹۹۰، آلمان شرقی و غربی به یکدیگر پیوستند و جمهوری فدرال آلمان جدید تشکیل شد. از آن زمان تاکنون نقشه آلمان یه شکل امروزی خود در آمده است. شما می‌توانید نقشه کامل آلمان را در زیر ببینید و دانلود کنید.

نقشه ی آلمان در جنگ جهانی دوم

نقشه شهرهای آلمان

در کشور آلمان چند شهر مهم به نام‌های برلین، دوسلدورف، مونیخ، فرانکفورت و مدنتستر وجود دارد که در زیر می‌توانید نقشه جداگانه هر کدام از این شهرها را مشاهده کنید.

همه چیز درباره کشور آلمان - سفر به کشوری با تاریخ و اقتصادی غنی و جاذبه‌های آن!

نقشه شهر مونیخ آلمان

برای دانلود نقشه شهر مونیخ آلمان روی عکس زیر کلیک کنید.

نقشه شهر مونیخ آلمان

نقشه شهر دوسلدورف آلمان

برای دیدن دوسلدورف در نقشه آلمان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

نقشه شهر دوسلدورف آلمان

نقشه شهر برلین آلمان

شما می‌توانید نقشه شهر برلین آلمان را در زیر مشاهده کنید.

نقشه شهر برلین آلمان

نقشه شهر فرانکفورت آلمان

برای دانلود نقشه فرانکفورت آلمان روی عکس زیر عکس زیر کلیک کنید.

نقشه شهر فرانکفورت آلمان

نقشه شهر مدنتستر آلمان

شما می‌توانید شهر مدنتستر را در نقشه زیر مشاهده کنید.

نقشه شهر مدنتستر آلمان

نقشه آلمان و همسایگانش

در همسایگی کشور آلمان، کشورهای اروپایی وجود دارد. یعنی درواقع اگر بخواهید نقشه آلمان و کشورهای همسایه را مشاهده کنید باید به سراغ نقشه اروپا بروید. با کلیک روی مقاله زیر می‌توانید اطلاعات لازم درباره این نقشه را کسب کنید.

نقشه اروپا | آنلاین + pdf نقشه اروپا با کیفیت    

نقشه جغرافیایی آلمان

اگر بخواهید بیشتر با جغرافیای آلمان آشنا شوید باید نگاهی به نقشه کشور آلمان از نوع جغرافیایی بیاندازید. در زیر می‌توانید این نقشه را مشاهده کنید.

نقشه جغرافیایی آلمان

چرا آشنایی با نقشه آلمان اهمیت دارد؟

در این مقاله همه چیز را درباره نقشه آلمان بررسی کردیم. آشنایی با این نقشه بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که قصد مهاجرت یا سفر به آلمان را دارند و یا به علم جغرافیا علاقه‌مند هستند. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

پرچم کشور آلمان _  رمزگشایی و تاریخچه آن از زمان نازی ها تا امروز

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر