نقشه عراق

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/31
بازدید: 41005

نقشه عراق را قبل از سفر به این کشور با کیفیت بالا دانلود کنید. مسلما قبل از سفر به عراق به ویژه در ماه محرم و صفر و اربعین، نیاز به یک نقشه راه دارید تا بتوانید به راحتی به شهرهای زیارتی مانند سامرا، کاظمین، کربلا و... دسترسی داشته باشید. همراه ما باشید تا راهنمایی لازم در خصوص نقشه کامل عراق با کیفیت بالا را دریافت نمایید.

نقشه عراق

نقشه کشور عراق؛ دسترسی بهتر به شهرهای زیارتی

کشور عراق از شمال با ترکیه، از شرق با ایران، از جنوب با کویت و عربستان سعودی؛ و از غرب با اردن و سوریه همسایه است. رودخانه دجله و فرات کشور عراق را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند که بخش شرقی کوهستانی و بخش غربی بیابانی است. این کشور از 19 استان تشکیل شده که پایتخت آن نیز بغداد است. در ادامه جدیدترین نقشه عراق را مشاهده کنید. نقشه شهرهای عراق برای اربعین و سفرهای زیارتی به کربلا، سامرا و کاظمین بهترین مسیرهای دسترسی را به شما نشان می‌دهد. 

به کدام شهرهای عراق سفر کنیم؟

نقشه آنلاین شهر کربلا؛ حرم امام حسین (ع)

در نقشه جغرافیایی عراق به شهر مقدس کربلا برخورد می‌کنیم که در ماه محرم و صفر زائران زیادی راهی آن می‌شوند. حرم امام حسین و حضرت عباس (ع) در این شهر قرار دارد. بین‌الحرمین نیز صحن وسیعی است که این دو حرم را به هم متصل می‌کند. مسجد جام کربلا و تل زینبیه از دیگر اماکن زیارتی این شهر هستند. خیابان‌های اصلی شهر کربلا شامل شارع شهدا، شارع جمهوری، شارع باب بغداد و شارع العباس است. نقشه کربلا را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نقشه آنلاین شهر سامرا؛ دومین شهر مهم عراق

اگر نقشه عراق جدید که بارگذاری کردیم را مشاهده کنید می‌توانید شهر سامرا را مشاهده کنید. البته نقشه این شهر به صورت جداگانه در پایین این متن قرار گرفته است. مرقد امام هادی و امام حسن عسکری (ع) در این شهر قرار دارد و مسجد سامرا و مناره مارپیچ آن از دیگر اماکن دیدنی این شهر هستند. خیابان‌های اصلی مانند شارع المطار، شارع بغداد، شارع صلاح الدین و شارع النهر در نقشه قابل مشاهده هستند.

نقشه شهر کاظمین؛ مقبره مقدس امام کاظم و امام جواد (ع)

در نقشه ی عراق، شهر کاظمین به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی به چشم می‌خورد. در این شهر حرم امام موسی کاظم و امام جواد (ع) قرار دارد و مسجد شیخ ابوالحسن و بازار کاظمین از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شوند. خیابان‌های اصلی کاظمین شامل شارع الشهدا، شارع جمهوری، شارع المهدی و شارع النهر است.

نقشه شهر نجف؛ حرم امام علی (ع)

در نقشه عراق، شهر نجف را مشاهده می‌کنید. شهر نجف از دیگر شهرهای زیارتی عراق است که حرم مطهر امام علی (ع) در مرکز این شهر قرار داشته و مسجد الحضرة و وادی السلام از دیگر اماکن زیارتی مهم این شهر هستند. خیابان‌های اصلی نجف شامل شارع الزعفرانیه، شارع جمهوری و شارع امام علی است.

دانلود نقشه عراق به فارسی

اگر قصد سفر به عراق را دارید، دانلود نقشه عراق می‌تواند کمک زیادی در دسترسی به مسیرهای مختلف به شما کند؛ بنابراین قبل از سفر پیشنهاد می‌کنیم نقشه کامل عراق با کیفیت بالا را از سایت لحظه آخر دانلود نمایید و به راحتی به نقاط مختلف شهرهای مهم دسترسی داشته باشید.

نظرات کاربران

  • حسن حسن 1403/06/28
    0 نفر پسندیدند
    یا الله
  • م.س م.س 1403/05/30
    5 نفر پسندیدند
    سلام تشکر از اطلاعات مفيدتون لطفا تصوير نقشه رو در بالاي مطلب حذف کنيد و يا اسم اسرائيل منحوس رو از روي اون پاک کنيد. اونجا فقط متعلق به فلسطين مظلومه. متشکرم
  • لحظه آخر لحظه آخر 1403/05/30
    1 نفر پسندیدند
    درود بر شما دوست من. بسیار خوشحالیم که مطالب این بلاگ مورد پسند شما بود.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 101 کاربر