نقشه آمریکا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/31
بازدید: 10077

کسانی که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت یا سفر کنند باید نقشه این کشور را داشته باشند و با مختصات شهرها، ایالت‌های و مناطق مهم کشور آمریکا آشنا شوند. به‌طورکلی 50 ایالت در  United States وجود دارد و این کشور با اقیانوس‌های آرام، اطلس و کشورهای مکزیک و کانادا هم مرز است. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره نقشه کشور آمریکا بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره نقشه آمریکا هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر با ما همراه باشید.

نقشه آمریکا

نقشه قاره آمریکا؛ قاره ای که راه به خشکی ندارد

کشور آمریکا در قاره آمریکا قرار گرفته و بنابراین شما باید ابتدا با نقشه کلی قاره آشنا شوید. این قاره از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده و دورتا دورش را آب فرا گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در نقشه قاره آمریکا هیچ مرز زمینی مشترکی با قاره‌های دیگر دیده نمی‌شود. بخش شمالی قاره که کشورهایی همچون usa، مکزیک و کانادا در آن قرار دارند؛ از نظر فرهنگی و اقتصادی رشد بیشتری نسبت به آمریکای لاتین برزیل، کلمبیا، آرژانتین و... داشته است. در زیر می‌توانید نقشه کلی قاره آمریکا را مشاهده کنید.

نقشه قاره آمریکا؛ قاره ای که راه به خشکی ندارد

نقشه آمریکا به تفکیک ایالت ها

ایالات متحده را می‌توان در قسمت شمالی قاره آمریکا پیدا کرد. این کشور پس از کانادا دومین کشور وسیع در خاورمیانه به حساب می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شهرهای جهان یعنی نیویورک در نقشه کشور آمریکا قرار دارد. شما در زیر می‌توانید نقشه آمریکا را به تفکیک ایالت‌ها مشاهده کنید.

نقشه آمریکا به تفکیک ایالت ها

آشنایی با ایالت های آمریکا

اگر دوست دارید با ایالت‌های کشور آمریکا و مرکزشان آشنا شوید، کافی است نگاهی به جدول زیر بیندازید. تمام این ایالت ها روی نقشه آمریکا قرار دارند. 

نام ایالت

مرکز ایالت

کالیفرنیا

ساکرامنتو

تگزاس

آستین

واشینگتن

اولمپیا، واشینگتن

آریزونا

فینیکس

فلوریدا

تالاهاسی

آلاسکا

جونو

پنسیلوانیا

هریسبورگ

هاوایی

هونولولو

میشیگان

لنسینگ

جورجیا

آتلانتا

اوهایو

کلمبوس

نیوجرسی

ترنتون

کلرادو

دنور

اکلاهما

اکلاهما سیتی

نیومکزیکو

سانتافه

یوتا

سالت لیک سیتی

نوادا

کارسون سیتی

ایالت نیویورک

آلبانی

ویرجینیا

ریچموند هیل

مونتانا       

هلنا

مین

آگوستا

مریلند

آناپولیس

ماساچوست

بوستون

ایندیانا

ایندیاناپولیس

ایلینوی

اسپرینگ فیلد

کنتیکت    

هارتفورد

دلاور

دوور

آیداهو

بوزی

آبووا

دی موین

کانزاس

توپیکا

کنتاکی

فرانکفورت

لوئیزیانا

پاتون روژ

مینه سوتا

سینت پال

میسیسیپی

جکسون

میزوری

جفرسون سیتی

مونتانا

هلنا

نبراسکا

لینکلن

نیو همپشایر

کنکورد

کارولینای شمالی

رالی

داکوتای شمالی

بیسمارک

اوکلاهوما

اکلاهما سیتی

اورگن

سیلم

رودآیلند

پراویدنس

کارولینای جنوبی

کلمبیا

داکوتای جنوبی

پییر

تنسی

نشویل

ورمانت

مونپلیه

ویرجینیای غربی

چارلسون

ویسکانسین

مدیسون

وایومینگ

شاین

قرعه کشی لاتاری آمریکا - صفر تا صد لاتاری آمریکا ( آموزش ثبت نام رایگان، راهنمای کامل، آموزش دریافت نتایج )

نقشه واشینگتن دی سی، پایتخت کشور آمریکا

ایالت واشینگتن در شمال غربی‌ترین ایالت آمریکا قرار دارد و با بریتیش کلمبیای کانادا، ایالت آیداهو و اقیانوس آرام هم مرز است. این منطقه در معاهده‌ای که کشور آمریکا با بریتانیا در سال 1846 امضا کرد، به دست آمد. واشینگتن 184661  نفر جمعیت دارد و در حال حاضر به‌عنوان پایتخت کشور آمریکا شناخته می‌شود. جالب است بدانید این شهر از حاکمیت 50 ایالت آمریکا خارج است. شما می‌توانید نقشه این شهر را که از نقشه امریکا جدا کرده‌ایم، در تصویر زیر مشاهده کنید.

نقشه واشینگتن دی سی، پایتخت کشور آمریکا

نقشه آب و هوای آمریکا

وسعت زیاد آمریکا باعث شده تا در قسمت‌های مختلف این کشور آب و هوای متفاوتی وجود داشته باشد. در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان گفت آب و هوای ایالت‌های جنوبی این کشور نیمه گرمسیری و در نواحی شمالی سرد و قطبی است. هوای معتدل بخش‌های مرکزی این قاره، این ایالت‌ها را برای کشاورزی مناسب کرده است. در تصویر زیر می‌توانید آمریکا از نظر نقشه آب و هوایی را مشاهده کنید و متوجه شوید که هر ایالت در کدام وضعیت آب و هوایی قرار دارد. این مسئله زمانی که بخواهید یکی از این ایالت‌ها را برای زندگی انتخاب نمایید، اهمیت پیدا می‌کند.

کاخ سفید - معرفی محل کار و اقامت رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا

نقشه آب و هوای آمریکا

نقشه جغرافیایی کشور آمریکا

کشور آمریکا در صفحه آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور را به‌طور کلی می‌توان به پنج منطقه جغرافیایی شمال شرقی Northeast، جنوب غربی Southwest، غرب West، جنوب شرقی Southeast و غرب میانه Midwest تقسیم کرد. در قسمت غربی این کشور می‌توانید رشته کوه‌ها را مشاهده کنید. همچنین در آمریکا تعداد زیادی رودخانه وجود دارد که از میان آنها می‌توان به می سی سی پی، میسوری، یوکان، ریو گراینده، کلرادو، آرکانزاس، سرخ و اسنک اشاره کرد. در تصاویر می‌توانید نقشه جغرافیای آمریکا را که از نقشه آمریکا جدا کرده‌ایم؛ مشاهده کنید.

نقشه جغرافیایی کشور آمریکا

پرچم کشور آمریکا

آمریکا یکی از  مهم‌ترین پرچم‌های جهان از نظر سیاسی را دارد. در این پرچم ستاره‌هایی دیده می‌شود که هر کدامشان نماد یکی از ایالت‌های این کشور هستند، درواقع خلاصه نقشه آمریکا را می‌توانید در پرچک این کشور ببینید. تاریخچه و روایت‌هایی که درباره پرچم ایالات متحده وجود دارد هم به نوع خود جذاب و خواندنی است. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید می‌توانید مقاله مربوط به آن در لحظه آخر را بخوانید.

پرچم آمریکا_تاریخچه و معنای هر پرچم لازمه شناخت هر کشور است.

جمعیت کشور آمریکا

کشور آمریکا براساس آماری که در سال 2023 منتشر شده، بیش از 340 میلیون نفر جمعیت دارد و باید آن را سومین کشور پرجمعیت در جهان دانست. در آمریکا جمعیت شهرنشینی بیشتر از روستانشینی است و درواقع بالای 82 درصد از جمعیت این کشور در شهرها زندگی می‌کنند. در نقشه امریکا زیر می‌توانید پراکندگی جمعیت آمریکا را مشاهده کنید.

جمعیت کشور آمریکا

چرا آشنایی با نقشه آمریکا اهمیت دارد؟

در این مقاله همه چیز را درباره نقشه آمریکا بررسی کردیم. آشنایی با نقشه کشور آمریکا بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که قصد مهاجرت یا سفر به آمریکا را دارند و یا به علم جغرافیا علاقه‌مند هستند. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر