نقشه بلغارستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/09
بازدید: 5809
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از بهترین روش های شناخت کشورها و جغرافیای آن‌ها، آشنایی با نقشه کشور مد نظر است. نقشه بلغارستان می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد و یک راهنمای نجات دهنده برای آشنایی با موقعیت این کشور و تعیین شهر مقصد سفر شما باشد. از جمله این اطلاعات می‌توان به شرایط جغرافیایی کشورهای همسایه، شرایط آب و هوایی و... اشاره کرد. همچنین آشنایی با نقشه جغرافیایی بلغارستان می تواند ما را به بینشی وسیع تر در مورد تنوع الگوهای فرهنگی، تاریخ و  پوشش گیاهی از آن منطقه برساند. شما می توانید اهمیت مکان های دیدنی مختلف، مکان های تاریخی و شگفتی های طبیعی که بلغارستان را منحصر به فرد می کند، بهتر درک کنید. بنابراین اگر قصد دارید در مورد کشور بلغارستان اطلاعات جامعی را کسب کنید، بهتر است با نقشه بلغارستان آشنایی داشته باشید.

نقشه بلغارستان به زبان فارسی

کشور بلغارستان در قسمت شرقی شبه جزیره بالکان واقع شده است. بلغارستان از جمله کشورهای جنوب شرقی اروپا محسوب می‌شود. نزدیکی بلغارستان به ترکیه سبب ارزان بودن سفر به این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی شده است. دارا بودن جاذبه‌های گردشگری طبیعی متنوع مانند کوه‌های بالکان، دریای سیاه، رود دانوب، دریاچه‌های بزرگ اطراف وارنا و بورگاس، 500 چشمه آب گرم و پارک ملی ریلا منجر به اشتیاق بسیاری از گردشگران برای سفر به بلغارستان شده است. اگر به نقشه‌خوانی مسلط باشید، می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های طبیعی را روی نقشه کشور بلغارستان مشاهده کنید.

نقشه بلغارستان

تور بلغارستان - بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با طبیعتی بکر و جاذبه‌های تفریحی به یاد ماندنی!

نقشه بلغارستان و همسایگان

یکی از مهم‌ترین مواردی که در نقشه کشورها اهمیت دارد، آشنایی با کشورهای همسایه است. همانطور که بلغارستان در نقشه زیر مشخص می‌کند، از جهت شمال با کشور رومانی، از غرب با صربستان و مقدونیه شمالی از جهت جنوب با یونان و ترکیه همسایه است.  این کشور روابط بسیار خوبی با کشورهای همسایه دارد. همچنین به دلیل مجاورت با دریای سیاه از سمت شرق، بسیاری از روابط تجاری کشور بلغارستان در حوزه حمل و نقل دریایی انجام می‌گیرد.

نقشه بلغارستان

نقشه جدید کشور بلغارستان در اروپا 

اروپا یکی از شناخته شده‌ترین قاره‌ها است که مساحتی معادل با 10360000 کیلومتر مربع دارد. مساحت قاره اروپا با احتساب جزایر، 512000000 کیلومتر مربع بوده که 6.8% از مساحت کره زمین را به خود اختصاص داده است. این قاره پس از قاره استرالیا، دومین قاره کوچک جهان شناخته می‌شود. قاره اروپا شامل جزایر بریتانیا، اسکاندیناوی، اروپای جنوبی، اروپای مرکزی، اروپای شرقی، اروپای جنوب شرقی، اروپای غربی است. بلغارستان کشوری است که مساحتی معادل با 1109936 دارد. بلغارستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جنوب شرقی اروپا محسوب می‌شود. با مشاهده ی نقشه بلغارستان در اروپا می توانید به مقایسه ی وسعت آن با کشورهای همسایه اش بپردازید.

نقشه بلغارستان

نقشه قدیمی کشور بلغارستان

همان طور که اشاره کردیم، بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای قدیمی قاره اروپا شناخته می‌شود. در این کشور بقایای انسان نئاندرتال، که نشان از حضور انسان‌ها 45000 سال پیش در این سرزمین دارد، دیده شده است. اجداد بلغارها که تراکیان نام داشتند، قبل از قرن 12 پیش از میلاد به شبه جزیره بالکان سفر کردند. در آن زمان امپراطوری هخامنشی قسمت‌هایی از بلغارستان را فتح کرده بود. امپراتوری هخامنشی تا سال 479 قبل از میلاد توانست قسمت‌هایی از بلغارستان را حفظ کند. در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد مسیح، گروهی که اودریسیویی نام داشتند، حکومت بر منطقه ترکیا را برعهده گرفته بودند. ترکیا شامل سرزمین‌های بلغارستان، یونان شمالی، ترکیه اروپایی و بخش‌هایی از رومانی میشد. در این سرزمین، ترس اول پادشاهی اودرسیس را تاسیس کرد. این پادشاهی یکی از قدرتمندترین حکومت‌ها در آن زمان بود که در نهایت توسط امپراتوری روم شکست خورد. پس از سقوط امپراتوری روم در سال 476، بیزانسی‌ها بر منطقه حکمرانی می‌کردند.

البته حکومت بیزانس به دلیل جنگ‌های متعدد با امپراطوری ایران نتوانست به خوبی از سرزمین‌های بالکان حفاظت کند. در نتیجه اسلاوها وارد این سرزمین شدند. در سال 681 معاهده صلحی با امپراتوری بیزانس امضا شد. بنابراین  امپراتوری بلغارستان مجدد قدرت گرفت. تا قرن 9  بلغارستان توسط حاکمان باتدبیر قوی شد و پایه های آن شکل گرفت. در سال 864 تغییری در مذهب این کشور شکل گرفت. در آن سال بت پرستی برچیده شد و مسیحیت ارتودکس رواج پیدا کرد. در سال 864 پیشرفت مذهب، زبان و خط موجب تقویت قدرت مرکزی بلغارها شد. این دوره به علت پیشرفت‌های روزافزون، به عصر طلایی بلغارستان معروف شد. پس از مرگ سیمئون، بلغارستان به دلیل جنگ با مجارها و پچینگ‌ها ضعیف شده و از طرف دیگر بلغارستان توسط ارتش بیزانس محاصره شد. در نهایت با پیروزی بلغارستان بر صربستان این کشور مجدد توانست احیا شود. پس از گذشت سال‌ها و از سال 2000 میلادی به بعد، شرایط بلغارستان بسیار بهبود یافت.

بلغارستان

تور وارنا - سفری رویایی به شهری اروپایی با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز!

نقشه پایتخت کشور بلغارستان؛ شهر صوفیه 

صوفیه به عنوان پایتخت کشور بلغارستان و از جمله قدیمی‌ترین شهرهای قاره اروپا شناخته می‌شود. این شهر جمعیتی معادل با 1287000 نفر دارد. مساحت این شهر 492 کیلومتر مربع است. بیش از 90 درصد جمعیت بلغارستان در این شهر زندگی می‌کنند. پایتخت بلغارستان در دامنه کوه ویتوشا و در نزدیکی بالکان واقع شده است. این شهر در میان دریای سیاه و دریای آدریاتیک قرار دارد. اگر به بلغارستان سفر کردید، حتما از جاذبه های گردشگری صوفیه دیدن کنید. از جمله جاذبه های تاریخی این شهر می‌توان به کلیسا جامع الکساندر نوسکی صوفیه، کلیسا جامع سنت ندلیا، کلیسا بویانل، آنفی تاتر سردیکا و مسجد بنیا باشی اشاره کرد. اگر به جاذبه‌های فرهنگی علاقه دارید، بازدید از کتابخانه ملی بلغارستان، تاتر ملی ایوان وازوف و موزه ملی پلی تکنیک را فراموش نکنید. علاوه ‌بر جاذبه‌های اشاره شده، بازدید از کوه ویتوشا، آبشار بویانا دریاچه پانچارو و باغ بوریسووا می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما فراهم کند.

بلغارستان

نقشه توریستی ترین شهر بلغارستان؛ شهر وارنا 

وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. این شهر، یک شهر ساحلی بوده که با صوفیه 470 کیلومتر فاصله دارد. وارنا در امتداد دریا سیاه قرار گرفته است. نزدیکی این شهر به ترکیه سبب شده که بسیاری از گردشگران ایرانی به بازدید از این شهر، علاقه نشان دهند.

نقشه بلغارستان

بلغارستان در نقشه جهان

اگر به کشور بلغارستان در نقشه جهان نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این کشور وسعت زیادی دارد. برخلاف کشور ترکیه که بسیاری از افراد با مرزهای زمینی به آنجا سفر می‌کنند، امکان سفر به بلغارستان از طریق حمل و نقل زمینی وجود ندارد. بهترین راه برای سفر به این کشور، هواپیما است. این کشور توسط آب‌های دریای سیاه احاطه شده است. دریای سیاه در امتداد 400 کیلومتری بلغارستان کشیده شده و به عنوان مهم‌ترین دریای بلغارستان شناخته می‌شود.

نقشه بلغارستان

سخن پایانی 

داشتن درک خوب از نقشه بلغارستان می‌تواند تجارب شما را افزایش دهد، شما را آگاه‌تر کند و به شما کمک کند تا از منظری وسیع‌تر از این کشور بازدید کنید. اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید، آشنایی با نقشه بلغارستان می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در این زمینه کند. این کشور سرشار از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که می‌تواند اوقات لذت‌ بخشی را برایتان فراهم نماید. اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید، سفر به بلغارستان در فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

  1. مهدی مهدی 1402/04/27
    3 نفر پسندیدند
    خیلی دنبال نقشه بلغارستان گرجستان می‌گشتم. ممنون بابت به اشتراک گذاری این اطلاعات مفید.
  2. مهدی لحظه آخر 1402/05/01
    1 نفر پسندیدند
    خوشحالیم که براتون مفید بوده دوست عزیز.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر