غذاهای تایلندی

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/20
بازدید: 1258
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آشپزی تایلندی شامل غذاهای ملی تایلند می‌شود که به‌ مرور زمان تاثیرپذیری این کشور در رابطه با غذاها از سنت همسایگان خود مانند هند، مالزی و اندونزی در طی قرن‌های گذشته کاملا مشهود است‌. غذاهای تایلندی بیش‌ترین تأثیر را از کشور هند داشته‌اند. در غذاهای تایلندی توجه بیشتری به نحوه استفاده از ادویه‌جات در غذاها شده؛ به گونه‌ای که از ادویه‌ها در غذاهای خود به طوری استفاده می‌کنند که تأثیر دارویی نیز داشته باشد.

سوپ‌ های تایلندی

1.تام یام گونگ (سوپ میگو تند)

طعم و عطر فوق‌العاده این سوپ سبب شده تا در میان سوپ‌های تایلندی بسیار مشهور باشد. مواد تشکیل دهند این سوپ شامل آبلیمو، علف لیمو، موسیر، فلفل تازه، سس ماهی، میگو بزرگ و آبدار می‌شوند. سوپ میگو تند خاصیت بالایی داشته و از طعمی تند و ترش برخوردار است. در این سوپ از سبزیجات محلی تایلند استفاده شده که به ‌همین دلیل عطر فوق‌العاده‌ای از سوپ تام یام گونگ به مشام می‌رسد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

غذاهای تایلندی

2.سوپ نودل

سوپ نودل از غذاهای محبوب خیابانی این منطقه بوده که جزء غذاهای جدید تایلند به شمار می‌رود. اما این سوپ طرفداران بسیاری داشته و اصل آن نیز به کشور چین بازمی‌گردد. این غذا توسط سربازان کشتی که در امتداد بانکوک در حال خدمت بودند وارد تایلند شد. موارد تشکیل دهنده این سوپ شامل گوشت مرغ، گوسفند و رشته فرنگی به ‌همراه ادویه‌جات ترکیبی می‌شود. حال شما با توجه به مزاج غذایی خود می‌توانید سوپ نودل مرغ یا سوپ نودل گوشت گوسفند را صرف کنید.

بهترین رستوران های تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین رستوران های کشور تایلند

3.توم خا گای (سوپ نارگیل مرغ، سوپ گالانگال)

این سوپ شبیه به سوپ تام یام گونگ بوده که ترکیبات آن شامل علف لیمو، آبلیمو، گالانگال، شیر نارگیل و ادویه‌جات تازه می‌شود. علاوه ‌بر این ترکیبات در آن از سینه مرغ و قارچ آسیایی نیز استفاده می‌گردد و میزان فلفل به کار برده شده در این غذا دل‌بخواه است و برای افرادی که حساسیت دارند می‌توان آن را حذف کرد. سوپ توم خا گای به ‌خوبی سنت و فرهنگ تایلند را به نمایش می‌گذارد.

غذاهای اصلی تایلندی

غذاهای اصلی تایلندی

4.گائنگ دائنگ

گائنگ دائنگ به معنی مرغ کاری قرمز بوده که یک غذای متفاوت است. این غذا با کاری‌های قرمز به‌ همراه گوشت لقمه‌ای آماده می‌شود و طعمی شیرین دارد. از مواد اصلی تشکیل دهنده کاری قرمز شیر نارگیل تند بوده و در آن خمیر کاری قرمز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین درون غذای گائنگ دائنگ برگ ریحان شیرین، برگ لیمو کفیر، سس ماهی و برنج استفاده شده‌اند.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

5.مرغ سبز 

این غذا از سس ماهی، شیر نارگیل و مرغ تشکیل شده به طوری که این مواد به میزانی با یکدیگر طبخ داده خواهند شد تا مرغ به ‌طور کامل نرم شود. سپس مرغ را از ترکیب جدا کرده و شیر نارگیل را روی حرارت قرار می‌دهند تا کاملاً غلیظ گردد و به آن خمیر کاری را می‌افزایند. در آخر مرغ را به شیر نارگیل اضافه نموده و ترکیباتی مانند ریحان، فلفل، نخود و برگ لیمو نیز به آن افزوده شده و در نهایت مرغ سبز آماده سرو است.

6.پد خائو

ممکن است بعد از گذشت چند روز اقامت در تایلند و خوردن غذاهای دریایی دلتان برای برنج تنگ شود. پد خائو یکی از گزینه‌هایی بوده که از برنج پخته و سرخ شده، تهیه می‌گردد. ترکیبات این غذا برنج پخته شده و تخم ‌مرغ، مرغ، ریحان، فلفل، پیاز و دانه‌ چند گیاه هستند. به این ‌دلیل که این غذا را از ترکیب نمودن چند نوع غذا آماده می‌کنند مطمئنا با مزاج شما سازگار خواهد بود و مزه تندی ندارد.

سالادهای تایلندی

سالادهای تایلندی

7.سام تام 

سام تام یک سالاد تند و ترد بوده که از محبوبیت بالایی در سراسر جهان برخوردار است. این سالاد را به ‌دلیل خاصیت بالایی که دارد می‌توان به‌ عنوان یک وعده غذایی صرف کرد. زیرا قرار گرفتن میگو، خرچنگ و بادام زمینی درون این سالاد باعث شده تا میزان کالری بالایی داشته باشد و همچنین آن را با انواع ادویه‌جات‌ها طعم‌دار کرده‌اند. مواد تشکیل دهنده این سالاد شامل سبزیجات تازه، سیر، هویج، لوبیا سبز، عنبه هندی و برگ می‌شود.

فستیوال های تایلند - آشنایی با بهترین و مهیج‌ترین جشن‌های کشور فیل‌های سفید یا تایلند!

8.یام نوا

با خوردن این خوراکی کاملا احساس سیری خواهید کرد؛ اما مردمان تایلند آن را در دسته سالادها قرار داده‌اند. یام نوا از تکه‌های گوشت گوسفندی تند به همراه پیاز و سیب‌زمینی و ترکیب نمودن با ادویه‌جاتی مانند نعناع، فلفل و لیمو تشکیل شده است.

نودل‌ های تایلندی

نودل‌ های تایلندی

9.پد سی ئیو (نودل صاف سرخ شده به ‌همراه سس سویا)

در دستور آشپزی تایلندی این غذا از نودل برنجی، تخم‌ مرغ، سیر، پیاز، گوشت سرخ شده به‌ همراه سبزیجات تازه تشکیل شده است. این غذا را برای این‌که طعم‌دار شود با سس سویا یا صدف سرو می‌کنند، که این سس باعث طعم دلپذیر و عطر مطبوع غذا خواهد شد.

10.پد تای (نودل صاف سرخ شده به ‌روش تایلندی)

این یک غذای ساده و پرطرفدار تایلندی است که در خیابان‌های آن نیز سرو می‌شود. از دکه‌های خیابانی گرفته تا رستوران‌های بین‌المللی این غذا را در منوهای خود قرار داده‌اند. مواد تشکیل دهنده این غذا نودل برنجی، میگو تازه، تخم‌ مرغ، سبزیجات تازه، تکه‌های توفو، جوانه خورد شده لوبیا، بادام زمینی ریز شده به همراه پیاز بوده که به ‌عنوان طعم دهنده، قبل از سرو این غذا کمی آبلیموی تازه به آن اضافه می‌کنند.

دسر‌های تایلندی

دسر‌های تایلندی

11.موز پنکیک 

موز پنکیک یک غذای خیابانی محبوب در تایلند است که اکثر افراد هنگام دیدن آن نمی‌توانند از آن بگذرند. این دسر میزان شیرینی بالایی داشته و درون آن از موز استفاده می‌شود و دو طرف آن را در یک ظرف داغ سرخ می‌کنند. پنکیک‌های سرخ شده را درون شیره‌ای که از ترکیب شیر و شکر بوده قرار می‌دهند. بنابر سلیقه افراد می‌توان توت فرنگی را به موز پنکیک اضافه کرد.

12.کدو حلوایی تفت داده شده

یکی از دسرهای گیاهی پرطرفدار در تایلند کدو حلوایی بوده و افرادی که گیاه‌خوار هستند با خوردن این غذا، به آن علاقه‌مند خواهند شد. پیشنهاد می‌شود این کدو حلوایی را امتحان کنید؛ گاهی اوقات در کنار آن برنج نیز سرو می‌گردد که بسته به مزاج فرد خواهد داشت.

کلام آخر

آشپزی تایلندی که از غذاهای همسایگان خود نیز تاثیر پذیرفته طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. غذاهای تایلندی به ‌دلیل داشتن طعم ادویه‌جات و ترشی در دسته غذاهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند. از بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند باید به برنج سرخ شده و پدتای اشاره کرد که بسیار محبوب هستند. البته با صرف بیشتر غذاهای تایلندی به دلیل داشتن طعم بی‌نظیر، مزه آن‌ها تا مدت‌ها در خاطر شما می‌ماند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر