غذاهای قشم

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/17
بازدید: 3328
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از جذاب ترین بخش های سفر خوردن غذاهای خوشمزه است آن هم زمانی که به شهرهای اصیل ایران سفر کنید. غذاهای قشم از محبوبیت زیادی میان مردم برخوردارند و طعم و رنگ بی نظیری دارند. اگر می خواهید با غذاهای خوشمزه قشم آشنا شوید در صفحه درستی قرار گرفته اید.

غذاهای اصیل قشم

قلیه ماهی، اصیل ترین غذای 

قلیه ماهی از‌ جمله غذاهای معروف است که مردم کنار دریا آن را بسیار دوست دارند و مردم کنار دریا معمولا هفته‌ای یک بار این غذا را می‌خورند. در این غذا سبزی‌هایی از جمله گشنیز و شنبلیله استفاده می‌شود. همچنین سیر و تمبر هندی نیز در آن وجود دارد که در طعم آن بسیار تاثیرگذار است. پخت این غذا حدود یک ساعت طول می‌کشد و مردم قشم از این غذا استفاده می.کنند. این غذا همچنین در رستوران‌های قشم نیز به خوبی سرو می‌شود. این جزو غذاهای قشم است.

سفر به قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس!

کاتوغ

کاتوغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه در جنوب کشور به شمار می‌رود، به خصوص در قشم مردم روزانه بسیار دوست دارند که آن را بخورند و تست کنند. این غذای خوشمزه با ماهی درست می‌شود. شما می‌توانید ماهی را به همراه آب بپزید و یا سعی کنید آن را سرخ کنید. این غذا به همراه گوجه فرنگی، سبزیجات و پیاز درست می‌شود که تمامی این‌ها را با هم مخلوط کرده و نهایتا ادویه را به آن اضافه می‌کنید تا طعم خوب بگیرد.

قلیه میگو

قلیه ماهی نوعی غذا است که مردم شریف کشورمان در جنوب بسیار آن را درست می‌کنند ، این غذا بسیار شبیه به همان قلیه ماهی است فقط از نظر ظاهری کمی متفاوت است، اصلیت این غذا به بوشهر بر می‌گردد. این غذا با سبزی‌های خاص و به خوش‌طعم درست می‌شود، برای مثال بسیاری از افراد از سبزی گشنیز استفاده می‌کنند که بسیار هم طرفدار دارد. گشنیز خواص درمانی بسیار زیادی دارد، شما فکر کنید که با میگو سرو شود این گونه بسیار برای بدن می‌تواند مفید باشد.

قلیه میگو

زیبون

زیبون نیز جزو غذاهایی است که بسیار در جنوب کشور به خصوص قشم طرفدار دارد و مردم و زنان این جزیره بسیار در تلاش هستند که این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنند. این غذا شبیه به ته چین است و به همان شکل سرو می‌شود. ماهی و برنج و نان تموشی جزو مواردی هستند که حتما باید در طبخ این غذا استفاده شود. شاید فکر کنید، که به راحتی می‌توانید این غذا را درست کنید و بسیار ساده است اما کاملا اشتباه می‌کنید، زیرا درست کردن آن نیازمند مهارت‌های خاصی است.

کلمبا قشم 

این غذای معروف قشم است. قطعا وقتی به این شهر سفر می‌کنید باید این غذا را امتحان کنید، خالی از لطف نخواهد بود. این جزو بهترین غذاهای قشم است که طبق معمول با ماهی پخته می‌شود. بیشتر غذاهای قشم نیز با ماهی پخته می‌شود که بسیار خوب است، شاید از خود بپرسید که کلمبا چیست؟ کلمبا نوعی گندم است که در دستور این غذا وجود دارد اما پرک شده است. در این غذا از سبزی‌های خاص استفاده شده که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و طعم خاص خود را دارند، اگر به قشم سفر کردید این غذا را امتحان کنید.

ماهی برشته

این غذا جزو غذاهای قشم به شمار می‌رود و زنان قشم بسیار علاقه‌مند هستند تا این غذا را طبخ و آماده کنند. طرز تهیه این غذا بسیار ساده است ماهی را طبخ می‌‌دهند، اما باید در نظر داشت که بهتر است برای تهیه  آن از ماهی‌های کوچک استفاده شود که زودتر برشته می‌شوند و به نوعی دیگر گریل می‌شوند. برای درست کردن این غذا نیز از ماهی‌های به خصوصی استفاده می‌شود برای مثال ماهی‌های ساردین و گاریز جزو بهترین.ها هستند، اگر به قشم سفر کردید حتما این غذا را تست کنید.

ماهی برشته غذای لذیذ قشم

موفلک قشم

موفلک یکی غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه  قشم به شمار می‌رود. در جنوب کشور ما بسیاری از افراد روزانه این غذا را برای شام و ناهار خود درست می‌کنند. موارد لازم برای تهیه  این غذای خوشمزه، گندم، پیاز، زردچوبه، ماهی و تخم گشنیز است. همان طور که تا این جا مشاهده کردید در بیشتر غذاهای قشم ماهی وجود دارد این به خاطر این است که این جزیره بین آب‌ها قرار دارد و صیادان ماهی زیادی در این منطقه وجود دارد. در این غذا باید ماهی را به خوبی سرخ کنید.

راهنمای سفر به قشم - اطلاعاتی کامل از بزرگترین جریره خلیج فارس!

هواری ماهی قشم

هواری ماهی نیز جزو غذاهای قشم به شمار می‌رود. بسیاری افراد می‌کوشند که هر طور شده به قشم سفر کنند تا بتوانند آن را امتحان کنند. شنیده‌ها نشان می‌دهد که این غذا بسیار خوشمزه و لذیذ است. مواد لازم برای تهیه  این غذای خوشمزه پیاز، ماهی، سبزی و ادویه و برنج است. شاید از خود بپرسید که چه نوع سبزی برای طبخ این غذا مناسب است، در جواب شما باید بگوییم که سبزی‌های گشنیز شوید، شنبلیله و سیر جزو بهترین سبزی‌هایی است که می‌توانید در تهیه  آن استفاده کنید.

ماه کبابی

ماه کبابی در اصل همان ماهی کبابی است که در کشور عزیزمان ایران بسیار مورد توجه قرار دارد، شما برای تهیه این غذای خوشمزه می‌توانید ماهی خود را به وسیله  ادویه‌های متنوع مزه دار کنید و سپس آن را کبابی کنید. در قشم این غذا بسیار بیشتر طرفدار دارد، زیرا در این منطقه ماهی بسیار زیاد وجود دارد و شما می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلف طبخ کرده و بخورید و لذت ببرید. کباب کردن ماهی یک روش بین المللی است که سال‌هاست در میان مردم رواج دارد و از آن بهره مند شده‌اند.

ماهی کبابی

پودینی کوسه و یا سفره ماهی تجربه خوردن غذایی متفاوت

پودینی ماهی غذای بسیار خوشمزه برای قشم است، شما می‌توانید این غذای بسیار لذیذ را با هر نوع ماهی  که دوست دارید طبخ کرده و لذت ببرید. شما در ابتدا به اندازه  500 گرم فیله کوسه ماهی احتیاج دارید و گشنیز، زردچوبه و سیر را در اولویت قرار دهید. پیاز، فلفل و روغن مایع را به هیچ عنوان فراموش نکنید زیرا اصل مهمی در آشپزی جنوبی است. گشنیز، شنبلیله، سیر و پیاز را به خوبی با هم مخلوط کرده و چرخ کنید و سپس ماهی را سرخ کرده و اضافه کنید.

کوکوی ماهی شیر

شاید تا به حال نشنیده باشید که بتوان کوکو را به همراه ماهی درست کرد اما زنان قشم این کار را با شیرماهی انجام می دهند و بسیار هم راضی هستند. برای درست کردن این غذا از سیب زمینی، تخم مرغ و شیرماهی استفاده می شود.

عنکاس یا ماهی مرکب

این نیز از غذاهای قشم به شمار می‌رود. همان طور که از نام آن نیز پیداست این غذا به کمک عنکاس درست می‌شود که به آن پیاز، خرما، روغن، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل اضافه می‌کنند و نهایتا غذای لذیذی می‌شود.

عنکاس

نان توموشی

نان توموشی نیز یکی از غذاهای بسیار خوشمزه در جزیره قشم است، اگر یک روز به این جزیره سفر کردید حتما آن را میل کنید، این غذا از آرد، نمک و تخم مرغ درست می‌شود.

برنج دیشو غذای لذیذ قشم

در رابطه با برنج دیشو باید گفت که بسیار غذای خوشمزه و خوش طعمی است. این غذا از شیره خرما و برنج درست می‌شود، جالب است بدانید، که این غذا، از معدود غذاهای جزیره قشم است که در طبخ آن ماهی دخالتی ندارد.

رنگینک دسر عربی مشهور

رنگینک بیشتر جزو دسرهای جزیره قشم به شمار می‌رود. در تهیه  آن از آرد، کره، پودر هل، دارچین، رطب یا خرما استفاده می‌شود.

مهیاوه

اگر به جنوب سفر کردید حتما مهیاوه را امتحان کنید و گرنه از نخوردن آن پشیمان خواهید شد. این غذای خوشمزه که آبکی به شمار می‌آید دارای رنگ تیره‌ای است. مردمان جنوب به این غذاها عادت کرده‌اند و به راحتی می توانند آن را درست کرده و نوش جان کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر