غذاهای چینی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 8873
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چین از جمله کشور‌هایی با تمدن دیرینه است. از زمان‌های دور چینی‌ها به سلامت غذا و حفظ مواد مغذی آن اهمیت می‌دادند. به همین دلیل است در طبخ غذا‌های چینی، به حفظ ارزش غذایی بسیار توجه می‌شود. به همین علت این نوع غذا ها مضر نبوده و آسیبی به بدن انسان نمی‌رسانند. در فرهنگ چینی سرخ کردن مواد غذایی رایج نبوده و غذا‌ها معمولا به صورت آب پز یا بخارپز پخته می‌شوند. همچنین استفاده از سبزیجات و گوشت سفید و دریایی در لیست غذا‌های این کشور بسیار به چشم می‌خورد.

 

غذاهای چینی

 

وونتون

وونتون یکی از معروف ترین غذاهای چینی است که شباهت بسیار زیادی به دامپلینگ ها دارد. البته توجه داشته باشید که این غذا با دامپلینگ فرق داشته و کاربرد متفاوتی را نسبت به آن دارا است. آنچه سبب متفاوت شدن وونتون شده است، استفاده از آن به عنوان سوپ یا پیش غذا می‌باشد. در واقع نمی توان این غذا را در دسته غذا‌های اصلی قرار داد.

در کشور چین ابتدا وونتون‌ها را آب‌پز کرده و آن‌ها درون سوپ می‌اندازند. وونتون‌ها تا زمانی که از هم باز نشوند، باید درون سوپ پخته شوند. در این صورت طمع سوپ و وونتون‌ها با یکدیگر ترکیب شده و یک غذای لذیذ و خوش طعم آماده می‌شود.

 

جاهای دیدنی چین - معرفی تمامی مکان های دیدنی چین

 

برای پخت وونتون‌ها روش‌های دیگری نظیر سرخ کردن آن‌ها نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که وونتون‌های سرخ شده را به صورت یک غذای کریسپی سرو می‌کنند و نیازی به انداختن آن‌ها در سوپ نیست. وونتون از مواد اولیه‌ای نظیر انواع مختلف گوشت، سبزیجات معطر و ادویه‌های مخصوص تشکیل می‌شود. این غذا با توجه به طعم بی‌نظیری که دارد، با هر ذائقه‌ای سازگار است. با امتحان این غذا، تجربه فوق‌العاده‌ای را برای خود به ارمغان می‌آورید.

 

وونتون غذای چینی

 

ایساکو لانگ بائو

این غذا یکی از مهم‌ترین غذا‌های چین است که در رستوران‌های این کشور بسیار محبوب است. ایساکو لانگ بائو در اصل یکی از بهترین دسر‌های شانگهای می‌باشد که در سبد‌های مخصوص بامبو سرو می‌شود. این غذا به صورت آب‌پز پخته شده و مواد اولیه به کار رفته در آن گوشت و سبزیجات است.

در حقیقت این غذا نیز بسیار مشابه با دامپلینگ‌ها است اما در روش آماده سازی تفاوت‌هایی دارد. پس از اینکه این غذا نیمه آماده شد، آشپزان چینی برای گرفتن آب غذا، آن‌ها را در سبد‌های مخصوص قرار می‌دهند. پس از اینکه غذا همانند دلمه‌های ایرانی جا افتاد، آن را تزیین کرده و با آب باقی مانده در ظرف آن را مانند سوپ نوش جان کنید.

 

ایساکو لانگ بائو

 

دامپلینگ چینی

یکی از خوش طعم‌ترین غذا‌های چینی، دامپلینگ است. این غذا روش پخت خاصی داشته و تنها در برخی از نقاط جهان طبخ می‌شود. اگر قصد دارید برای اولین بار غذا چینی را امتحان کنید، این غذا پیشنهاد خوبی برای آشنایی با ذائقه چینی است. البته این غذا در نزدم مردم چین نیز محبوبیت خاصی دارد. به گونه‌ای که در مراسم شب سال نو سرو می‌شود. دامپلینگ علاوه بر طعم بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای که دارد، جز غذا‌های سنتی چین به شمار می‌رود.

معرفی کشور چین _ قبل از سفر به چین با مقاصد گردشگری و قوانین این کشور بیشتر آشنا شوید!!!

دامپلینگ معمولا به صورت بخارپز طبخ می‌شود. البته روش طبخ آن کاملا سلیقه‌ای است و میتوان از آن به صورت سرخ کرده نیز استفاده کرد. مواد اولیه آن شامل گوشت و سبزیجات می‌شود که در لایه‌های میانی این غذا استفاده شده است. توجه داشته باشید که پخت این غذا به دلیل وجود گوشت و سبزیجات در آن کمی طول می‌کشد. اگر به چین سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که این غذای سالم و خوشمزه را امتحان کنید.

 

دامپلینگ چینی

 

چیکن کونگ پائو

اگر از آن دسته افرادی هستید که غذا‌های آب‌پز و سبزیجات چینی به ذائقه شما نمی‌سازد، پیشنهاد می‌کنیم که چیکن کونگ پائو را امتحان کنید. ایرانیان از جمله افرادی هستند که طعم گوشت مرغ برای آنان خوشایند است. بنابراین اگر گوشت قرمز، دریایی و گوشت اردک به ذائقه‌تان سازگار نیست، این غذا انتخاب بسیار مناسبی برایتان می‌باشد.

 

جمعیت چین - جمعیت کشور چین چقدر است؟

 

در مراحل طبخ چیکن کونگ پائو از سبزیجات و ادویه‌جات مخصوصی استفاده شده است. همچنین وجود فلفل چیلی و بادام زمینی طعم منحصر به فردی را به غذا می‌بخشد. پخت این غذا در مدت زمان کمی انجام می‌شود. از این رو گزینه بسیار مناسبی برای مسافران می‌باشد. چیکن کونگ پائو یکی از بهترین غذا‌ها برای مسلمانان و به ویژه ایرانیان است.

 

چیکن کونگ پائو

 

اردک کبابی

یکی دیگر از محبوب‌ترین غذا‌ها اردک کبابی است. اردک کبابی از غذا‌های شهر پکن است که به دلیل کبابی بودن، با ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار سازگار است. این غذا به عنوان یکی از لذیذ‌ترین غذا‌ها در میان توریست‌های ایرانی شناخته می‌شود. آشپز‌های چینی برای طعم دار کردن اردک کبابی از ادویه‌های مختلف و سس‌های خوش طعمی نظیر سس سویا استفاده می‌کنند.

لذیذ‌ترین بخش اردک کبابی، پوست آن است که برشته و طعم‌دار شده است. به همین دلیل پوست اردک کبابی محبوبیت بسیار بیش‌تری نسبت به گوشت آن در میان چینی‌ها دارد. در صورتیکه غذا‌هایی نظیر دامپلینگ با ذائقه شما سازگار نبود، این غذا می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

 

اردک کبابی غذای چینی

 

نودل‌های چینی

یکی از محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین غذا‌ها در چین نودل‌ها هستند. نودل‌ها در انواع مختلف طبخ می‌شوند که هرکدام از آن‌ها طعم منحصر به فردی دارد. در ادامه به پرطرفدار‌ترین انواع نودل اشاره خواهیم کرد.

 

نودل‌های چینی

 

نودل سرخ شده یا چو مین

این نودل به شیوه سرخ شده آماده می‌شود. به همین علت به آن چو مین گفته می‌شود. چو مین در میان توریست‌های ایرانی به نودل سرخ شده معروف است. در کنار این نودل به عنوان تزیینات از سبزیجات مختلفی استفاده می‌شود. وجود این سبزیجات در کنار نودل، طعم بسیار خاصی را به غذا می‌دهد.

 

نودل سرخ شده یا چو مین

 

 نودل ژاجیانگ می ین

این نودل یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های چینی است که با سس سویا طعم‌دار می‌شود. نودل ژاجیانگ می ین نودل محبوب توریست‌های این کشور است. به دلیل علاقه زیاد مردم چین به این نودل، اصطلاحا به آن نودل پکنی نیز می‌گویند. این نودل بسیار ارزان بوده و شما با پرداخت هزینه بسیار پایینی می‌توانید این نودل خوشمزه را امتحان کنید.

 

 نودل ژاجیانگ می ین

 

چائو فان

این غذا در دسته نودل‌ها قرار نمی‌گیرد اما در ترکیبات آن مقداری نودل استفاده می‌شود. با توجه به ساختار رشته‌ای چائو فان افرادی که به نودل علاقه دارند، از طعم آن بسیار لذت خواهند برد. ترکیبات این غذا شامل قارچ سوخاری، گوشت گاو، نودل و ترکیبات مختلف سبزیجات می‌شود. چائو فان نسبت به دیگر غذا‌های گوشتی چینی، قیمت مناسب‌تری دارد.

 

چائو فان غذای چینی

 

عجیب‌ترین غذا‌های چینی

اگر نگاهی به لیست عجیب‌ترین غذا‌های جهان بیندازید، متوجه خواهید شد که سهم کشور چین در طبخ غذا‌های عجیب بیش‌تر از سایر کشور‌ها است. برخی از افراد تصور می‌کنند که بهترین غذا، عجیب‌ترین آن است. البته این موضوع کاملا بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد. برخی از افراد لذیذ‌ترین غذا را بهترین می‌دانند و برخی نیز مقرون به صرفه‌ترین غذا را بهترین غذا می‌دانند. در این میان برخی افراد هستند که بسیار ماجراجو بوده و علاقه دارند، غذا‌های جدید را امتحان کنند. در ادامه به برخی از غذا‌های عجیب چینی می‌پردازیم.

خوراک خیار دریایی

خوراک خیار دریایی یکی از عجیب‌ترین غذا‌های چینی است. خیار دریایی گیاهی است که با خزه و جلبک‌ها متفاوت بوده و جاندار می‌باشد. این گیاه در میان ماهی‌ها و سایر جانداران آبزی زندگی می‌کند. خیار دریایی در دسته خارپوستان قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که این غذا تنها در مناسبت‌های خاص طبخ می‌شود. به همین علت ممکن است در سفر به چین فرصت امتحان آن را از دست دهید.

 

خوراک خیار دریایی

 

خوراک پای مرغ

بسیاری از مردم جهان پای مرغ را قسمت زائد و بی استفاده مرغ می‌دانند. درصورتیکه چینی‌ها با استفاده از آن غذایی خوش طعم با عطری بسیار خاص آماده می‌کنند. این غذا به صورت روزانه در این کشور طبخ می‌شود.

 

خوراک پای مرغ

 

خوراک تخم مرغ مانده

این غذا عجیب در قسمت‌های داخلی و مرکزی چین بسیار پرطرفدار است و جر رایج‌ترین غذا‌های این کشور محسوب می‌شود. بسیاری از توریست‌های این کشور وسوسه می‌شوند که این غذا عجیب را در این کشور امتحان کنند.

این غذا از تخم مرغ‌هایی که چندین سال در شرایط خاصی نگهداری شده است، تشکیل می‌شود. این تخم مرغ‌ها نسبت به تخم مرغ معمولی بسیار متفاوت بوده و بافت ژله‌ای و تیره‌ای دارد. خوراک تخم مرغ مانده به همراه سبزیجات در رستوران‌های این کشور سرو می‌شود. در طبخ این غذا از ادویه‌های خاصی استفاده می‌شود که تاثیر زیادی بر طعم و عطر آن دارد.

 

خوراک تخم مرغ مانده عجیب ترین غذای چینی

 

سخن پایانی

غذا‌های چینی در دسته محبوب‌ترین غذا‌های ملل قرار می‌گیرد. آنچه سبب محبوبیت غذا‌های چینی شده است، مغذی و سنتی بودن آن‌ها است. در این مقاله سعی کردیم به معروف‌ترین غذا‌های چینی بپردازیم. امیدواریم که با استفاده از مطالب گفته شده، اطلاعات مناسبی را در مورد غذا‌های چینی کسب کرده باشید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر