تفریحات رایگان ایروان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/28
بازدید: 613
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تفریحات رایگان ایروان، محبوب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین کاری است که در زمان سفر به این شهر و شرکت در تور ارمنستان می‌توانید از آن برخوردار شوید. شهر ایروان، پایتخت ارمنستان، یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در این کشور است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. در واقع با اطلاع از تفریحات مجانی و رایگان ایروان می‌توانید جاهای بیشتر را با هزینه کمتر بگردید. از آن جایی که شما در این شهر هیچ کجا را نمی‌شناسید، اطلاع از جاذبه‌های گردشگری رایگان ایروان، واجب است. همراه ما باشید تا با مهم‌ترین این تفریحات آشنا شوید و یک سفر کم‌هزینه و مفید داشته باشید.

تفریحات رایگان ایروان

اماکن تفریحی رایگان در ایروان

در این شهر انتخاب‌های زیادی دارید که می‌توانید بدون هزینه آن‌ها را امتحان کنید. بازدید از برخی اماکن گردشگری، پارک‌ها، برخی از رشته‌های ورزشی و... را می‌توانید به رایگان و یا با هزینه کم امتحان کنید. در بلاگ لحظه آخر همراه ما باشید تا با این تفریحات آشنا شوید.

قیمت تور ارمنستان - لیست قیمت های ارزان و لحظه آخری با تضمین بهترین قیمت⚡️

مسجد آبی یا کبود؛ مسجدی با معماری ایرانی

یکی از تفریحات رایگان ایروان، بازدید از مسجد زیبا و قدیمی کبود یا آبی است. این مسجد در زمان نادرشاه افشار ساخته شده است و در مرکز ایروان قرار دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این مسجد طراحی و معماری ایرانی و زیبای آن است که آدم را مجذوب خود می‌کند. این مسجد از یک تالار بزرگ برای برگزاری نماز، کتابخانه و مدرسه‌ای زیبا با 28 حجره تشکیل شده است.

بهترین زمان بازدید: 10 صبح تا 1 ظهر_ 3 بعد از ظهر تا 6 عصر

آدرس: خیابان مسروپ ماشتوتس، شماره 20

مسجد آبی یا کبود؛ مسجدی با معماری ایرانی

میدان جمهوری ایروان؛ میدانی رنگارنگ در شب

از دیگر تفریحاتی که به صورت رایگان می‌توانید در این شهر داشته باشید، آب‌نمای رنگی و زیبای میدان جمهوری ارمنستان است. توصیه می‌کنیم در زمان شرکت در تور ایروان بازدید رایگان از این آب‌نما را فراموش نکنید. فواره‌های این میدان به قدری زیباست که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند و شب‌ها افرادی به منظور تماشای آن دور میدان جمهوری جمع می‌شوند. لازم است بدانید این آب‌نما همراه با موسیقی بوده و تغییر رنگ آن با آهنگ هماهنگ است.

بهترین زمان بازدید: 9 شب به بعد

آدرس: ایروان، میدان جمهوری

شرکت در دورهمی گردشگران؛ نوشیدن چای با آن‌ها

یکی از دورهمی‌های جالب در کشور ارمنستان و شهر ایروان، دورهمی نوشیدن چای با گردشگرهای دیگر و آشنایی با آن‌هاست. این گردهمایی فرصتی عالی، مفرح و رایگان است تا در مکان‌های عمومی، میدان‌ها، پارک‌ها و خیابان‌ها با آن‌ها وقت بگذرانید و با فرهنگ و زبان آن‌ها آشنا شوید. محل و تاریخ برگزاری آن معمولا در صفحه فیس بوک اعلام می‌شود. از این رو شما با چک کردن فیس بوک می‌توانید به راحتی از آن مطلع شوید.

تفریحات ارمنستان - با مهیج ترین تفریحات ارمنستان آشنا شوید

بازدید از موزه نسل‌کشی ارامنه

از دیگر تفریحات رایگان ایروان، می‌توانیم به موزه نسل‌کشی ارامنه اشاره کنیم. در خصوص این موزه باید بدانید که تاریخچه آن به سال 1915 میلادی برمیگردد. در این سال حدود 1.5 میلیون ارمنی توسط ترکان عثمانی قتل عام شدند به همین علت این موزه به عنوان یادبود آن‌ها ساخته شده است. بازدید از این موزه جالب برای مسافران و گردشگرانی که به ایروان سفر می‌کنند کاملا رایگان است.

زمان بازدید: هر روز از 10 صبح تا 16 عصر

آدرس: تپه تسیتسرناکابرد، خیابان تسیتسرناکابرد، شماره 1

بازدید از موزه نسل‌کشی ارامنه

استودیو 45 ایروان؛ بازدید از نمایش‌های هنری

استودیو هنری ART STUDIO45، یک مکان عمومی و هنری است که هنرمندان هنر و خلاقیت خود را به مردم نمایش می‌دهند. در این استودیو فرصتی دارید تا با هنرمندهای محلی خیابانی، نوازندگان، عکاس و نقاش‌ها آشنا شوید. به طور کلی در زمان بازدید از این استودیو می‌توانید از رویداد آن‌ها مانند نمایش فیلم، کنسرت و... به صورت رایگان دیدن کنید.

زمان بازدید: هر روز از ساعت 10 صبح تا 18 عصر

آدرس: خیابان تیگران بزرگ، شماره 45

تور ایروان - سفری رویایی به ارمنستان را با مناسب ترین قیمت تجربه کنید.

AEON ANTI-CAFE؛ کافه‌ای با نیم ساعت تفریح رایگان

یکی از مکان‌های زیبا در شهر ایروان، حضور در AEON ANTI-CAFE است. در این کافه می‌توانید نیم ساعت به صورت کاملا رایگان تفریحات مختلف داشته باشید؛ اما بعد از نیم ساعت نیاز است تا هزینه پرداخت کنید. برای ورود به این کافه کارت شناسایی لازم است. در این نیم ساعت رایگان، می‌توانید نوشیدنی موردعلاقه خود را میل نمایید، از بازی‌های کامپیوتری لذت ببرید، از اینترنت استفاده کنید و از طریق شرکت در ورک‌شاپ‌ها مهارتی جدید بیاموزید.

کافه AEON ANTI-CAFE درایروان

باشگاه Velo Club؛ دوچرخه‌سواری رایگان ایروان

اگر اهل ورزش و دوچرخه‌سواری هستید، دوچرخه‌سواری رایگان ایروان را حتما امتحان کنید. با این تفریح فرصت دارید دورتادور ایروان را بگردید و لذت ببرید. برای برخورداری از این تفریح کافیست به باشگاه ولو ایروان مراجعه کنید. این تورها به صورت رایگان و هر هفته برگزار می‌شود که جزئیات آن را در صفحه فیس بوک آن می‌توانید مشاهده کنید.

آدرس: خیابان ماسیس، شماره 16

باشگاه Velo Club؛ دوچرخه‌سواری رایگان ایروان

کلاس یوگا Rainbow inside You ؛ تجربه یک جلسه آموزش رایگان

از دیگر تفریحات رایگان ایروان می‌توان به یک جلسه آموزش رایگان یوگا اشاره کرد. باشگاهی که معرفی کردیم این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد. شما می‌توانید در جلسه رایگان آن شرکت کنید و اگر دوست داشتید با هزینه باز هم شرکت کرده و از این ورزش زیبا لذت ببرید.

ساعت برگزاری: دوشنبه و جمعه‌ها ساعت 7 صبح

کلاس یوگا Rainbow inside You ؛ تجربه یک جلسه آموزش رایگان

آکادمی Zverev Hairdressing، کوتاه کردن مو رایگان

در شهر ایروان این امکان به شما داده می‌شود تا آکادمی نام‌برده موهای خود را رایگان کوتاه نمایید. در این مکان زیر دست افراد مبتدی و با نظارت کامل افراد حرفه‌ای موهای شما کوتاه می‌شود پس جای هیچ نگرانی نیست. امتحان کردن این کار در شهر ایروان و در سفر شما قطعا یک تجربه جالب و رایگان خواهد بود.

آدرس: خیابان میرزویان، شماره 17

پارک بوئنوس آیرس؛ فرصتی برای ورزش دسته جمعی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید مجانی در سفر به ایروان انجام دهید، ورزش دسته جمعی در پارک بوئنوس آیرس است. این پارک زیبا و خوش آب و هوا یکی از  پارک‌های معروف ایروان است که در زمان‌هایی خاص محل برگزاری ورزش جمعی است. با شرکت در این ورزش‌ها می‌توانید یک ورزش گروهی و لذت‌بخش را تجربه کنید. در این مکان افراد از هر سنی می‌توانند در تمرینات و جلسات آموزشی به صورت رایگان شرکت کنند.

زمان برگزاری: شنبه و یکشنبه

آدرس: خیابان گاسپاریان، شماره 100

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

منطقه کوند (Kond)؛ خیابان‌گردی و عکاسی

ایروان سرشار از خیابان‌های قدیمی، زیبا و با آب و هوای دلپذیر است که یکی از این مناطق، منطقه کوند است. بخش‌های زیادی از این منطقه دارای معماری زیبا و قدیمی هستند که همین مسئله قدم زدن و عکاسی در آن را به یکی از تفریحات رایگان ایروان تبدیل کرده است. معماری قدیمی، خانه‌های قدیمی، ستون و پله‌های زیبا از ویژگی‌های مهم این منطقه است و در کنار تمام این‌ها می‌توانید از نقاشی‌های دیواری و کلیساهای قدیمی لذت ببرید.

زمان: ساعات روشنایی

آدرس: مرکز ایروان، خیابان پارونیان، خیابان کوند

بازار ورنیساژ (Vernissage) ؛ ویترین‌گردی در بازارهای ایروان

از دیگر تفریحات رایگان و مجانی ایروان، پایتخت کشور ارمنستان، می‌توان به بازارگردی اشاره کرد. یکی از بازارهای معروف ایروان نیز بازار ورنیساژ است که فرصتی جالب را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به این بازار سنتی و معروف بروید و سوغاتی بخرید. در واقع این بازار یکی از جاذبه‌های گردشگری ارمستان است که تمام غرفه‌های آن صنایع دستی و کالاهای زیبایی دارند.

آدرس: شرق میدان جمهوری

بهترین زمان بازدید از ورنیساژ: همه روز 9:00 تا 18:00

مراکز خرید ایروان - لذت و تجربه خرید در لوکس‌ترین فروشگاه‌های برند ایروان!

بازار ورنیساژ (Vernissage) ؛ ویترین‌گردی در بازارهای ایروان

مجموعه کاسکاد؛ شاهکار معماری ایروان

گردش در مجموعه کاسکاد، تجربه‌ای لذت‌بخش و پرخاطره برای گردشگران است. این مجموعه مربوط به سال 1970 بوده و ارمنی‌ها سنگ‌ها را چیده‌اند و یک شاهکار جالب معماری را ایجاد کرده‌اند. این مجموعه، مرزی بین شمال و مرکز ایروان است. این شاهکار دارای 600 پله و ارتفاعات مختلف است که در هر بخش آن می‌توانید بخشی از شهر زیبای ایروان را در ارتفاع ببینید. در برخی مواقع در این بخش شاهد اجرای کنسرت و مراسم‌های مختلف هستیم.

بهترین زمان بازدید: صبح و غروب آفتاب

آدرس: خیابان الکساندر تامانیان

مجموعه کاسکاد؛ شاهکار معماری ایروان

بازدید از مجسمه‌های زیبای ایروان؛ تفریحی رایگان و جالب

در میان معرفی تفریحات رایگان ایروان، سری به مجسمه‌گردی در این شهر زیبا بزنیم. ایروان دارای تعداد زیادی مجسمه‌های زیبای کوچک و بزرگ است. یکی از مجسمه‌های معروف این شهر، مجسمه استالین است که نمادی برای ایستادگی و مقاومت زنان ایروان است. علاوه بر این، این شهر دارای هزاران مجسمه زیبا و تراشیده‌شده است که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید.

تجربه سفری کم‌هزینه با تفریحات مجانی ایروان

اگر در تور ایروان و یا تور ارمنستان شرکت کردید، تجربه تفریحات رایگان ایروان را از دست ندهید. در این بخش بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به ایروان کاملاً رایگان و بدون هزینه تجربه کنید را معرفی کردیم. برای آشنایی کاملاً با جاذبه‌های گردشگری ایروان و ارمنستان، به وبلاگ گردشگری لحظه آخر مراجعه نمایید. همچنین به منظور خرید تور ارمنستان با بهترین قیمت و یا رزرو آنلاین هتل ارمنستان و ایروان، به لحظه آخر مراجعه نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر