پارک صفا دبی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 418
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر دبی در سال‌های اخیر به یک مقصد عالی برای گردشگرانی که قصد تجربه ای خاص در سفر خود دارند، تبدیل شده است . پارک صفای دبی با طراحی خاص و فضای سبز چشم‌نواز، دریاچه ها‌، پیادرو‌های زیبا و تفریحات جذابی که دارد،‌ می‌تواند باعث شود تا گردشگران اوقاتی مفرح و آرامش‌بخش را در دبی تجربه کنند. ما در این مقاله در لحظه آخر قصد داریم تا شما را بیشتر با پارک زیبای صفای دبی آشنا کنیم تا مکان تفریحی جدیدی به لیست سفرتان اضافه کنیم.

ورودی پارک صفا

پارک صفای دبی کجاست؟

پارک صفا یکی از قدیمی‌ترین پارک های دبی است که با مساحت بیش از ۶۴ هکتار در مقابل هتل متروپولیتان در خیابان الوصل و خیابان محبوب شیخ زاید در نزدیکی خط افقی ساحل جمیرا قرار گرفته‌است که مشرف بودن آن به ساحل باعث شده تا امکانات تفریحی بیشتری در اختیار گردشگران قرار گیرد و تجربه ای لذت‌بخش تری را برای آنها رقم بزند. این پارک با طراحی هوشمندانه‌اش ، چهار ورودی اصلی دارد که این امر خود دسترسی افراد به این پارک را راحت‌تر‌ می‌کند. هم چنین نزدیکی پارک صفا به دبی داون‌تاون و خلیج تجاری به گردشگران این امکان را‌ می‌دهد تا بعد از تفریح به مکان‌های دیدنی دیگر دبی هم سری بزنید.  

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده شیخ زاید، پارک صفا

چطور به پارک صفای دبی دسترسی پیدا کنیم؟

برای رفتن به این پارک راه های مختلفی در دسترس گردشگران است که هرکدام را با توجه به نوع سفر خود‌ می‌توانند انتخاب کنند تا از این پارک در دبی دیدن کنند. اگرترجیح‌ می‌دهید تا در سفر خود تنها نباشید ،‌ می‌توانید از تورهایی که در این منطقه وجود دارد استفاده کنید تا از بودن در گروه لذت ببرید. اما اگر خود به تنهایی قصد سفر به این شهر دارید،  اصلا نگران نباشید. با توجه به اینکه این پارک از خیابان‌های شیخ زاید، الوصل، الحدیقه و خیابان پنجاه و پنجم قرار دارد، رفتن به آن از محل اقامت شما با تاکسی سخت نخواهد بود ولی اگر قصد دارید تا تجربه ای نزدیک تر به زندگی مردم داشته باشید و کمی از سفر خود را ا مترو بگذرانید‌ می‌توانید از ایستگاه بیزینس بی در مترو نیز به پارک برسید.

 

ساعت بازدید از پارک صفا چگونه است؟

این پارک در تمام طول سال از ساعت 8 صبح تا نزدیک به نیمه شب برای بازدید و تفریح عموم در دسترس است تا گردشگران بتوانند در هر لحظه از روز که بخواهند ، بودن در محیطی مفرح و سرسبز را تجربه کنند.

پارک صفا در دبی

هزینه بازدید از پارک صفا چقدر است؟

خبری خوبی که برای گردشگران وجود دارد این است که علیرغم تصورشان از پرخرج بودن سفر به دبی،‌ می‌توانند فقط با پرداخت 3 درهم از پارک صفا بازدید کنند و از امکانات آن استفاده کنند. هم چنین استفاده از پارک صفا برای کودکان و افراد کم توان به صورت رایگان است. کم هزینه بودن استفاده از این پارک به افراد این امکان را‌ می‌دهد تا ساعت ها‌در این پارک زیبا زمان خود را سپری کنند و از قدم زدن در کنار دریاچه های اطراف پارک لذت ببرند.

راهنمای فضای پارک صفا

تفریحات و جاذبه های پارک صفا

این پارک با امکانات ویژه و کاملی و فضای دل چسبی که دارد سالها است که به مکانی مناسب برای تفریح گردشگران و پیک نیک خانواده ها‌تبدیل شده است. وجود فضای سبز عمومی با انواع درختان سبز در کنار زمین‌های ورزشی، امکان کرایه دوچرخه، محل های باربیکیو و دریاچه ای زیبا برای قایق‌سواری امکانات این پارک را برای یک تفریح جذاب کامل کرده است. همچنین پارک صفا دارای ورودی و پارکینگ مناسب برای صندلی های چرخدار و امکانات و خدمات مناسب برای افراد با نیازهای ویژه است.

امکانات بازی کودکان

این پارک به صورتی طراحی شده است که کودکان با بازی های مختلف سرگرم شوند و اوقات خاطره انگیزی را خارج از خانه سپری کنند. قطعا کودکان شما منطقه بازی را که دارای یک ترامپولین بزرگ، یک چرخ و فلک و ماشین‌های بازی است، دوست خواهند داشت. علاوه بر این، یک شهر کوچک ماشینی وجود دارد که در آن بچه‌ها می‌توانند با وسایل نقلیه باتری‌دار در جاده‌های ساختگی رانندگی کنند. همچنین اگر فرزند شما حوصله ی بازی های فیزیکی را ندارد، پارک صفا دبی دارای یک منطقه مخصوص بازی های ویدیویی است که گیمرها و جوانان را کاملا سرگرم‌ می‌کند.

گردش با قطار 

قطعا وسعت زیاد پارک این اجازه را به شما نمی‌دهد تا کل آنها را قدم بزنید و  گوشه و کنار آن را ببینید پس قطارسواری در پارک گزینه ی مناسبی است زیبایی های آن را بهتر ببینید. این قطار با بیش از ۹ ایستگاه، تمامی بخش‌های اصلی پارک را به گردشگران نشان‌ می‌دهد. با توجه به اینکه بیشتر از ۸۰ درصد پارک شامل چمن‌های سرسبز و گل‌ها و درختان مختلف است، این موضوع لذت قطارسواری را چندین برابر‌ می‌کند.

لذت قدم زدن در کنار آب

کانال آبی دبی که با افتتاح در سال 2016 خلیج تجاری دبی را به خلیج فارس وصل کرده است، می‌تواند فرصت دل انگیزی برای پیاده روی در این پارک باشد تا شما هم از صدای آب نهایت لذت را ببرید و هم در کنار منظره ی زیبای کانال آبی عکس های خاطره انگیزی را ثبت کنید. هم چنین اگر علاقمند به قایق سواری باشید،‌ می‌توانید در دریاچه ی کنار پارک آن را تجربه کنید.

زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر

اگر شما شخصی هستید که به پرندگان و تماشای آنها علاقه دارید یا همراه با فرزندتان که شیفته ی دنیای پرندگان است، به دبی سفر کرده اید، پارک صفا قطعا مکان مناسبی است تا از دیدن پرنده ها‌غرق در لذت شوید . این پارک با تنوع بیش از 200 گونه پرنده بومی و مهاجر به شما این امکان را‌ می‌دهد تا جنبه ی متفاوتی از سفر در دبی را تجربه کنید.

باغ مخصوص بانوان

شهر دبی با توجه موقعیت مکانی خاص خود در نزدیکی کشورهای مسلمان، اقشار متفاوتی از فرهنگ های مختلف را ه سمت خود‌ می‌کشد، به همین دلیل در بخشی از پارک منطقه ای محصور و ویژه ساخته شده است که بانوان‌ می‌توانند با آرامش و امنیت بیشتری اوقات خود را سپری کنند . همچنین در این باغ، بخشی را به مادران اختصاص داده اند تا بتوانند فرزندان خود را هنگام بازی در پارک زیر نظر بگیرند.

باغ بانوان پارک صفا

هنگام بازدید از پارک صفا چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • تمیز نگه داشتن فضای پارک و عدم آسیب به درختان
  • استفاده از محل های مخصوص برای باربیکیو کردن
  • بازی فوتبال فقط در زمین های بازی
  • عدم استفاده از قلیان و دخانیات مشابه
  • عدم فروش اجناس بدون کسب مجوز
  • رعایت پوشش متناسب با محیط

رستوران های پارک صفا

محل های غذاخوری نزدیک پارک صفا

گذراندن وقت در یک پارک در تمام طول روز در کنار لذت بخشی اش، مطمئناً  شما را گرسنه خواهد کرد! پس اگر روز پر تحرک را در پارک گذرانده اید، گزینه های زیر مکان های مناسبی اند تا خستگی تان را با غذاهای خوشمزه برطرف کنید.

رستوران‌های بین المللی درون پارک :

نودل ووکیو: این نودل بار به شما امکان‌ می‌دهد تا تمام غذاهای آسیای شرقی از جمله غذاهای کره ای، چینی و ژاپنی را امتحان کنید. نودل بار ووکیو که شعبه  اصلی آن در توکیو، ژاپن قرار دارد، اکنون درست در مقابل پارک صفا است و تنها با 2 دقیقه رانندگی‌ می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

رستوران تکسیم: منوی رستوران تکسیم یک منوی کامل برای تمام سلیقه ها‌است که ترکیبی از غذاهای عربی، ترکی و ایتالیایی را به مشتریان ارائه‌ می‌کند. شما تنها 7 دقیقه با ماشین از پارک صفا تا یک وعده ی غذایی دلچسب فاصله دارید.

لتس ارگانیک: همانطور که از نامش پیداست، این رستوران غذای خود را فقط با تازه ترین‌و خالص ترین‌مواد آماده‌ می‌کند و برای افرادی که رژیم غذایی وگان و گیاهخواری یا غذاهای بدون گلوتن را دارند،این غذا ها‌بسیار مناسب هستند. کافی است سوار ماشینتان شوید و 6 دقیقه بعد غذایتان را سفارش دهید.

توایس برگر: این غذاخوری که واقع در مجتمع الصفا است، تنها 5 دقیقه با ماشین از پارک فاصله دارد، اما آنها همچنین تحویل غیر حضوری را هم در دسترس مشتریان قرار داده اند که این کار را برای گردشگران آسان تر‌ می‌کند. این رستوران همبرگرها، پیتزاها و غذاهای کلاسیک آمریکایی را ارائه‌ می‌دهد و به خاطر صبحانه ها‌های خاص و برگرهای دو نفره اش بسیار معروف است.

 

 
نزدیکترین هتل ها‌ به پارک صفا

در هر سفر مهم ترین‌چیز برای گردشگران این است که بعد از روزی خسته کننده و پر از جنب و جوش بتوانند در مکانی مناسب استراحت کنند و اقامتی با امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب داشته باشند. ما در لحظه آخر  قصد داریم تا بهترین هتل های نزدیک به پارک صفای دبی را به شما معرفی کنیم.

هتل آوانی دبی :هتل آوانی  یکی از هتل های معروف دبی در نزدیکی خیابان شیخ زاید و مشرف به پارک صفا  است. این هتل لوکس ۵ ستاره با امکانات رفاهی و خدماتی بی‌نظیر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامتی آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز در دبی محسوب می‌شود. معماری و نمای ظاهری هتل آوانی بسیار شیک و دکوراسیون داخلی آن نیز طراحی تلفیقی از سبک سنتی و مدرن است که این تجربه ی شما را لذت بخش تر خواهد کرد.

هتل جوورا دبی: قطعا دسترسی آسان به مراکز خرید و به ویژه مرکز شهر، فاکتور مهمی در طول سفر و اقامت مسافران محسوب می‌شود. هتل جوورا دبی یکی از بلندترین هتل های جهان با امکاناتی بی‌نظیر در خیابان شیخ زاید دبی و در مرکز تجاری شهر قرار گرفته است و چشم اندازی جذاب را به مسافرین ارائه‌ می‌کند.

هتل ریجنسی: اگر قصد سفر به دبی را دارید قطعا یکی از پیشنهادات ما به شما، هتل ریجنسی است که مسافران و گردشگران راضی بسیاری داشته است. طراحی مینیمالیستی اتاق‌های این هتل بدون زرق و برق ولی در عین حال دلنشین و شیک است که این خود خستگی سفر را از تنتان بیرون می‌کند. همک چنین دسترسی آن به مناطق گردشگری دیگر دبی آن را به انتخاب بهتری تبدیل‌ می‌کند.

دیدنی های نزدیک به پارک صفا

دبی مال: این مرکز خرید که جزئی از پروژه میلیاردی الخلیفه است دارای امکانات رفاهی متعددی از جمله یک زمین یخ با استاندارد های المپیک، آکواریوم و چندین سینما و سالن غذاخوری است.

برج خلیفه دبی: برج خلیفه که با ارتفاع بالغ بر 800 متری خود در حال حاضر بلندترین سازه ی سخت بشر است، دارای 163 طبقه است . این برج  نزدیک به پارک صفا است و تنها 3 کیلومتر با آن فاصله دارد.

آبنمای موزیکال دبی: این آبنمای ویژه که در دریاچه مصنوعی الخلیفه قرار دارد دارای رقص نوری بسیار زیبا و فواره های متفاوت و خاص است که در شب های زیبای دبی، هر بیننده ای را به خو جلب‌ می‌کند.

برج العرب : این با ارتفاع بیش از 300 متر و امکانات ویژه ای که دارد جز هتل های هفت ستاره ی جهان محسوب‌ می‌شود. همچنین هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم زیر زمین ساخته شده که این خود باعث خاص تر شدن آن‌ می‌شود.

تاریخچه پارک صفا دبی

 پارک صفا در سال 1975 و در حومه شهر دبی ساخته شده است و پس از در سال  1984  برای اولین بار مورد بازسازی قرار گرفت که طی آن تجهیزات بهداشتی و یک زمین بازی به آن اضافه شد. پس از آن در سال 1989 و آخرین  بار در سال 1992 بازسازی شده و در حال حاضر تقریبا در مرکز شهر دبی قرار دارد و فاصله کمی با مراکز خرید دبی دارد.

گردشگری در پارک صفا

شهر دبی با طراحی مدرن و خاصی که دارد، سالانه مقصد سفر بسیاری از گردشگران است تا بتوانند سفری منحصر‌ به فرد را تجربه کنند. اگر به صورت تنها یا حتی با خانواده تان دبی را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده اید، پارک صفا‌‌ی دبی قطعا یک مکان مناسب برای گذراندن اوقاتی دل چسب در سفرتان است. این پارک با توجه به امکانات ورزشی و تفریحی و همچنین زمین های بازی متنوعی که دارد به گونه ای ساخته شده که برای تمام رده های سنی جذاب است. در کنار امکانات و فضاسازی خاص آن، نزدیک بودن آن به مراکز خرید و تفریحی زیبای دوبی دسترسی گردشگران از پارک صفا به محل های دیگر نیز بسیار ساده است. اگر می خواهید تجربه ی‌ سفرتان را با آرامش و تفریح همراه کنید، پارک صفا قطعا یکی از پیشنهادهای لحظه آخر به شما است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات مقالات مرتبط
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر