سفر با کشتی کروز به دور دنیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/30
بازدید: 760
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر با کشتی کروز به دور دنیا، مسئله‌ای محال و دست‌نیافتنی نیست. شما می‌توانید با این کشتی‌ها از شهرها و کشورهای زیادی دیدن کنید و سفری لذت‌بخش، لوکس و لاکچری، خاطره‌انگیز و پرهیجان داشته باشید. سفر با این کشتی به قدری جذاب است که هر فردی حداقل یک بار باید آن را تجربه کند. این مسئله خیلی دور از ذهن و عجیب نیست. شما می‌توانید با این کشتی از جاذبه‌های زیادی دیدن کنید. شاید از خود بپرسید کشتی کروز چه نوع کشتی است؟ امکانات آن چیست؟ چگونه با این کشتی دنیا را بگردیم؟ امروز در لحظه آخر، قصد داریم در مورد این کشتی مفصل صحبت کنیم. همراه ما باشید تا با کشتی کروز آشنا شوید.

سفر با کشتی کروز به دور دنیا

کشتی کروز به چه کشتی گفته می‌شود؟

اگر قصد سفر با کشتی کروز را دارید، بد نیست ابتدا با این کشتی به طور کامل آشنا شوید. کشتی‌های کروز، به کشتی‌هایی مجلل و لوکس گفته می‌شود که فقط برای حمل و نقل مسافران روی آب استفاده نمی‌شود بلکه برنامه اصلی در این کشتی ها، گشت و گذار و تجربه‌ای لذت‌بخش است. در صورتی که با این کشتی‌ها سفر کنید معمولا از چند شهر ساحلی نیز دیدن می‌کنید.

کشتی کروز به قدری از امکانات گسترده برخوردار است که برخی مسافران تمایلی به ترک ندارند. زمان سفر با این کشتی‌ها از یک شب تا چند هفته متغیر است. جالب است بدانید برخی از این کشتی‌ها توقف ندارند و سفری آرام روی اقیانوس را برای مسافران به ارمغان می‌آورند. کشتی‌های کروز در انواع بادبانی، تک کابینه و چند کابینه وجود دارند. به طور میانگین کشتی‌های کروز 33 تا 50 فوت طول دارند.

کشتی کروز به چه کشتی گفته می‌شود؟

امکانات کشتی کروز و تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر

کشتی‌های کروز به لوکس بودن و تنوع امکانات مهشورند. از این رو هدف اکثر افراد  از انتخاب این کشتی‌ها همین مسئله است. تنوع در رستوران، تفریحات آبی، اسپا، سینما، تئاتر و... از جمله امکانات منحصر به فرد این کشتی‌هاست. در واقع با شرکت در تورهای کشتی کروز، می‌توانید یک سفر تمام عیار و فوق‌العاده را تجربه کنید. شما در این کشتی هر چه بخواهید دارید! از رستوران و کافی شاپ گرفته تا سالن‌های ورزشی و تفریحی.

تور کشتی کروز بسفر - تور چند ساعته در تنگه زیبای بسفر با کشتی کروز!

امکانات کشتی کروز و تجربه‌ای لذت‌بخش

بهترین کشتی‌های کروز برای سفر دور دنیا

به طور کلی دو نوع کشتی کروز وجود دارد که شامل کشتی‌های کروز آزاد و ساحلی است. کشتی کروز آزاد مخصوص دریاهای عمیق است. بنابراین در صورت بروز اتفاق کمک‌های ساحلی در دسترس نیستند. اما کشتی‌های کروز ساحلی فقط تا 14 مایل از خط ساحلی فاصله می‌گیرند. بنابراین در مواقع اضطراری می‌توان به کمک‌ها دسترسی داشت. البته فکر نکنید سفر با این کشتی‌ها خطرناک است. با رعایت نکات ایمنی و داشتن تجهیزات ضروری سفری بی‌دغدغه خواهید داشت. اما سری به بهترین کشتی‌های کروز برای سفر به دور دنیا بزنیم:

کشتی MARIA THERESA SS

بهترین و لوکس‌ترین کشتی کروز، کشتی ماریا ترزا است. این کشتی به شرکت کروز بوتیک یونی ورلد تعلق دارد که این شرکت دارای 18 کشتی است اما بهترین آن‌ها این کشتی‌ست. در واقع با سفر با این کشتی متوجه می‌شوید که جواهری شناور روی اقیانوس است. طراحی و معماری لوکس از جمله اصلی‌ترین ویژگی کشتی ماریا ترزاست. این کشتی دارای اتاق‌هایی لوکس است.

بهترین و لوکس‌ترین کشتی کروز، کشتی ماریا ترزا

کشتی AL MIRQAB

در صورتی که قصد دارید با کشتی کروز سفری دوستانه به دور دنیا داشته باشید، کشتی المرکب، کشتی مجلل است که به وزیر امور خارجه قطر تعلق دارد. این کشتی از 10 سوئیت زیبا و لوکس تشکیل شده است و امکانات گسترده‌ای از جمله استخر شنا، سالن سینما، جایگاه فرود هلیکوپر و... دارد. این کشتی دارای سوئیت‌های VIP و معمولی است.

کشتی کروز المرکب، کشتی مجلل

کشتی SCENIC SPIRIT , MEKONG

از جمله بهترین کشتی‌های کروز آسیایی، کشتی سینک اسپریت است. این کشتی دارای امکانات زیادی است و روی آب‌های ویتنام و کامبوج شناور است. این کشتی، یکی از کشتی‌های پرطرفدار دنیاست. لازم است بدانید کشتی سینک اسپریت دارای چهار سالن غذاخوری، سینمای روباز، سونای بخار و... است. در واقع از طریق سفر با این کشتی، گویی در هتل‌های 5 ستاره اقامت دارید.

از بهترین کشتی‌های کروز آسیایی، کشتی سینک اسپریت

هنگام سفر با کشتی کروز چه لوازم ضروری باید همراه داشته باشیم؟

اگر قصد سفر با کشتی کروز به دور دنیا را دارید، باید چمدان خود را متفاوت ببندید. چرا که این سفر با سفرهای دیگر کاملا فرق دارد. لازم است بدانید در این کشتی‌ها همه امکانات فراهم است. بنابراین نیازی به امکانات رفاهی ندارید. اما باید چند ابزار مهم را بردارید:

  • اپلیکیشن دیکشنری: از آن‌جایی که با این کشتی از چند کشور خارجی ممکن است دیدن کنید، بنابراین برای ارتباط برقرار کردن دیکشنری نیاز دارید. راحت‌ترین روش استفاده از اپلیکیشن دیکشنری است.
  • وسایل کمکی برای خواب: قبل از اینکه به کشتی کروز برسید، سفری نسبتا طولانی با هواپیما دارید. بنابراین برای استراحت خود بهتر است چشم‌بند، بالشتک‌های مسافرتی، گوش‌گیر و... به همراه داشته باشید.
  • آداپتور: متناسب با لوازم خود، آداپتور با خود ببرید. چرا که ممکن است برای شارژ کردن گوشی یا لپتاپ و یا استفاده از لوازم برفی نیاز به به تبدیل داشته باشید.
  • لوسیون و شامپو: بهتر است به طور کلی ابزار بهداشتی با خود به همراه داشته باشید. لوسیون، شامپو، مرطوب‌کننده، محصولات مراقبت از پوست و مو برای خود بردارید.
  • لباس و کفش: لباس و کفش هم که گزینه‌ای جدانشدنی از سفر است. بهتر است لباس‌های مختلف برای ورود به کشورهای مختلف بردارید. لباس رسمی، لباس مهمانی، لباس ورزشی، لباس مخصوص فصل، کفش رانینگ و راحت، کفش مخصوص مهمانی و...
  • کارت اعتباری بین‌المللی و پول محلی: بهتر است برای سفرهای خارجی، کارت اعتباری به همراه داشته باشید. همچنین مقداری پول محلی تهیه کنید. برای گرفتن پول از خودپردازهای بین‌المللی نیاز است رمز 4 رقمی وارد کنید. بنابراین با بانک یا شرکت ارائه‌دهنده کارت مشورت کرده و اطلاعات کسب کنید.
  • پاسپورت: مسلما بدون داشتن پاسپورت نمی‌توانید سفری راحت داشته باشید. بهتر است پاسپورت و مدارک شناسایی با خود بردارید و در محافظت از آن‌ها نیز نهایت دقت را به عمل آورید.

قشم به دبی با کشتی - سفری ارزان ولی هیجان‌انگیز به دبی!

نکات ضروری سفر با کشتی کروز

توصیه‌هایی برای سفر با کشتی کروز

بهتر است قبل از سفر با کشتی کروز، حتما نکاتی را بدانید و رعایت کنید تا در طی سفر با مشکل مواجه نشوید. مهم‌ترین مسائلی که قبل از سفر با این کشتی‌ها باید در نظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • نوشیدنی‌های استوایی در لیوان‌های رنگی کشتی کروز را حتما امتحان کنید.
  • در ابتدای سفر در کشتی بگردید و به خوبی از همه جا دیدن کنید.
  • در صورتی که هدف شما استفاده از خدمات ماساژ است در همان روز اول وقت بگیرید چرا که ظرفیت محدود است.
  • در روزهای اول استفاده از استخر و حوضچه‌های آب گرم را فراموش نکنید.
  • در تور کشتی کروز، تفریحات ساحلی را از قبل رزرو کنید تا ظرفیت تکمیل نشود.
  • فضایی که مخصوص آفتاب است ظرفیت محدودی دارد بنابراین از قبل آن را رزرو کنید.
  • تا قبل از حرکت کشتی تماس‌های مهم را بگیرید و از اینترنت استفاده کنید چرا که در طی سفر ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای اتصال اینترنت یا برقراری تماس باشید.
  • رفتن به عرشه کشتی را فراموش نکنید در این بخش موزیک‌های زیبا پخش می‌شود و نوشیدنی‌های متنوع در انتظار شماست.
  • تماشای غروب آفتاب را فراموش نکنید.

توصیه‌هایی برای سفر با کشتی کروز

انواع تور کشتی کروز به کشورهای مختلف

به طور کلی هر ساله تورهای مختلفی با کشتی کروز برگزار می‌شود. انواع تور کشتی کروز شامل سفر به کشورهای مختلف است. برخی از این کشتی‌ها تک‌ مقصد هستند مانند تور کشتی کروز خلیج فارس، استانبول، کانادا و... اما برخی دیگر شامل سفر به دو یا چند کشور دنیا هستند. در نهایت تورهای کشتی کروز به دور دنیا نیز وجود دارد که در آن ها به چند کشور یا قاره سفر می‌کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین تورهای کشتی کروز را معرفی می‌کنیم.  

تور کشتی کروز اروپا

تور کشتی کروز اروپا، حرکت این کشتی لوکس به شهرهای اروپایی و بازدید از مکان‌های مختلف است. در تور اروپا با این کشتی می‌توان از چند شهر معروف ساحلی اروپا دیدن کرد. در واقع محبوب‌ترین تور کشتی کروز برای ایرانیان، تور کشتی کروز اروپاست. معمولا این تور، شامل بازدید از غرب مدیترانه، بارسلونا، موناکو و چند شهر ساحلی ایتالیا است. در کنار تورهای غرب، شاهد تورهای اروپایی شرق مدیترانه نیز هستیم که در آن از شهرهای شرق ایتالیا، کرواسی، یونان و ترکیه نیز بازدید می‌شود. تجربه دیدن شهرهای اروپایی و آثار باستانی آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

تور کشتی کروز اروپا

تور کشتی کروز کاراییب

در صورتی که به دنبال بهترین سواحل برای آرامشی چند روزه هستید، به سراغ تور کشتی کروز کارایی بروید. در این تور، شاهد آب‌های فیروزه‌ای دریای کاراییب، خلیج مکزیک، جزایر مرجانی، جنگل‌های بارانی، پیاده‌روی کوهستانی و... هستید. در یک جمله می‌توان گفت با شرکت در این تور می‌توانید از طبیعت بکر و زیبای کاراییب لذتی فوق‌العاده ببرید.

تور کشتی کروز کانادا و نیوانگلند

شهرهای ساحلی کانادا و نیوانگلند، شهرهایی خاص و کمتر دیده شده هستند. در صورتی که به این کشورها علاقه دارید، توصیه می‌کنیم در این تور شرکت کنید. سواحل اقیانوس اطلس، تماشای نهنگ ها، نیوپورت، پورتلند، بار هاربور از جمله جاهایی هستند که با شرکت در این تور می‌توانید آن‌ها را ببینید.

تور کشتی کروز استانبول

به طور کلی تور ترکیه و تور استانبول ، برای مردم ایران محبوبیت بالایی دارد. حال فرض کنید این تور را با کشتی زیبای کروز تجربه کنید. کشتی کروز استانبول با اجرای برنامه‌هایی مفرح و جذاب، تجربه سفری بی‌‎نظیر به این شهر را رقم می‌زند. با شرکت در این تور از اسکله‌های مختلف دیدن می‌کنید و با اجرای موسیقی توسط خواننده‌های ترکی و ایرانی، می‌توانید تفریحی جذاب و شاد داشته باشید. از دیگر امکانات این تور می‌توان به رقص محلی، سرو غذاهای مدیترانه‌ای و اجرای برنامه‌های مفرح اشاره کرد. بلیط کشتی کروز استانبول را می‌توانید از اسکله‌های زیر تهیه کنید.

  • اسکله‌ امینونو (Eminonu)

  • اسکله اوسکودار (Uskudar)
  • اسکله اورتاکوی (Ortakoy)
  • اسکله بشیکتاش (Besiktas)
  • اسکله کانلیجا (Kanlica)
  • اسکله ساریر (Sariyer)
  • اسکله روملی کاواگی (Rumeli Kavagi)
  • اسکله آنادولو کاواگی (Anadolu Kavagi)

تور کشتی کروز بسفر - تور چند ساعته در تنگه زیبای بسفر با کشتی کروز!

تور کشتی کروز استانبول

تور کشتی کروز مدیترانه

تور کشتی کروز مدیترانه در اسکله‌های مختلف در حاشیه مدیترانه توقف می‌کند. یعنی یک شب را در فرانسه، یک شب در اسپانیا، یک شب در یونان و... توقف دارید. این تور معمولا در کشتی‌های بزرگ برگزار می‌شود. قیمت تور کشتی کروز مدیترانه بر اساس هر کلاس متفاوت است.

کشتی کروز دور دنیا

شاید سفر به دور دنیا یک رویای سخت و دست‌نیا‌فتنی باشد. اما بهتر است بدانید سفر با کشتی کروز به دور دنیا عجیب و در حد یک رویا نیست. شما می‌توانید با ثبت نام در تور کشتی کروز دور دنیا، از کشورهای مختلف دیدن کنید و لذت ببرید. در واقع سفر به دور دنیا با کشتی کروز ممکن است از چند کشور مطرح دنیا باشد و صرفا دور دنیا نباشد! قیمت کشتی کروز دور دنیا بر اساس نوع کابین، نوع خدمات و تعداد روزها متغیر است.

کشتی کروز دور دنیا

تور کشتی کروز خلیج فارس

با شرکت در تور کروز خلیج فارس، بدون شک تجربه سفر در یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی‌ها را تجربه خواهید کرد. با شرکت در این تور می‌توانید چند کشور زیبا در اطراف را مشاهده کنید. این تور معمولا از سواحل امارات، قطر و عمان عبور می‌کند و در طی سفر امکانات و خدماتی فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌گیرد. قیمت تور کشتی کروز خلیج فارس نیز بر اساس نوع کابین، تعداد روزها، خدمات و... تعیین می‌شود.

قبل از سفر با کشتی کروز این نکات را بدانید!

مسلما چنین کشتی بزرگی قوانین مختلفی دارد تا بتواند به درستی تورهای متنوع خود را برگزار کند. زمانی که شما با این کشتی سفر می‌کنید برخی از کارها در آن ممنوع بوده و نباید انجام شود. در ادامه نکات مهم برای سفر با کشتی کروز را مطرح می‌کنیم.

  • سیگار کشیدن در کشتی کروز: قوانین سیگار کشیدن در کشتی کروز اینطور است که نباید در کابین و یا بالکن‌های خصوصی سیگار بکشید. تنها در اتاق‌های مخصوص امکان کشیدن سیگار را دارید.
  • استفاده از سشوار: سشوار کشیدن در سرویس بهداشتی ممنوع است. در کشتی کروز درون کابین‌ها سشوارهای مخصوص قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • بلند صحبت نکنید: از آن‌جایی که صدا به راحتی از یک کابین به کابین دیگر منتقل می‌شود بنابراین نباید بلند صحبت کنید.
  • درب بالکن را باز نگذارید: به طور کلی در طول سفر نباید درب بالکن‌ها را در کشتی کروز باز بگذارید. در‌ای صورت به سیستم تهویه فشار وارد شده و ممکن است در زمان آتش‌سوزی سنسور آتش عمل نکند.
  • روشن کردن شمع در کشتی کروز: روشن کردن شمع، اتو کردن لباس و استفاده از هر وسیله اشتعال‌زایی ممنوع است. تمامی این خدمات توسط خود کشتی انجام می‌گیرد.
  • استفاده از عطر و اسپری در کشتی کروز: در فضای بسته کابین نباید عطر و اسپری استفاده کنید.

نکات قبل از سفر با کشتی کروز

هزینه سفر با کشتی کروز چقدر است؟

هزینه سفر با کشتی کروز به تعداد روزها، خدمات کشتی، مقاصدی که می‌رو و... تعیین می‌شود. به طور کلی هزینه سفر با کشتی کروز از 500 دلار شروع شده و تا 10 هزار دلار نیز ادامه دارد. درذ این بخش چند مدل از سفر‌های کشتی کروز را به همراه قیمت مطرح می‌کنیم:

  • سفر 7 روزه از میامی به جزایر کارائیت با کشتی Carnival Cruise Lines، 1500 دلار
  • سفر 7 روزه از آتن به ایتالیا و اسپانیا با کشتی Royal Caribbean Cruises، 2500 دلار
  • سفر 14 روزه از سنگاپور به جاکارتا و بالی با کشتی Celebrity Cruises، حدود 5000 دلار

مشکلات سفر با کشتی کروز

مانند هر سفری، سفر با کروز نیز مشکلات خاص خود را به همراه دارد. یکی از مشکلات بزرگ سفر با کشتی‌های کروز، دریازدگی است. در این صورت تا پایان سفر با این مشکل مواجه خواهید بود. البته با انجام یک سری اقدامات می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. رعایت رژیم غذایی، پرهیز از برخی از غذا و نوشیدنی ها، استفاده از داروهای مخصوص و... می‌تواند این مسئله را تا حدی تحت پوشش قرار دهید.

مشکلات سفر با کشتی کروز

راهنمای انتخاب تور با کشتی کروز

برای اینکه سفری راحت و جذاب داشته باشید، بهتر است قبل از انتخاب تور و سفر با کشتی کروز اطلاعات لازم را کسب کنید. در این بخش به طور مختصر راهنمای لازم در خصوص انتخاب تور با کشتی کروز را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

توجه به مکان کشتی کروز

در صورتی که از تورهای کروز استفاده کنید، قبل از سوار شدن به کشتی می‌بایست مسیر را با پرواز سپری کنید. برخی از این خطوط دارای پروازهای چارتر و ترانسفر هستند، برخی از آن‌ها چمدان شما را مستقیم از فرودگاه به کابین تحویل می‌دهند و... بنابراین در زمان رزرو تور باید همه این موارد را در نظر داشته باشید تا هم هزینه کمتری متحمل شوید و هم سفری راحت و آسوده داشته باشید.

مدت زمان سفر با کروز

مدت زمان سفر با کشتی کروز متغیر است اما نرمال آن یک هفته خواهد بود. مدت زمان سفر را بر اساس بودجه و نیاز خود باید تعیین کنید. می‌توانید از تورهای دو، پنج، هفت و 14 شبه نیز استفاده کنید. برای انتخاب تور می‌بایست زود اقدام کنید تا ظرفیت پر نشود.

سفر خانوادگی با کشتی کروز

در صورتی که با خانواده قصد سفر با کشتی کروز را دارید، توصیه می‌کنیم کشتی‌هایی با ظرفیت بیشتر را انتخاب کنید که محیطی امن و خوب داشته باشند. برخی از این کشتی‌ها فضاهایی برای بازی و نگهداری کودکان دارند. اگر کودک به همراه دارید این مسئله را مدنظر داشته باشید.

تنها سفر کردن با کشتی کروز

در صورتی که قصد دارید تنها سفر کنید، کشتی کروز انتخابی مناسب است. چرا که می‌توانید با افراد دیگر تعامل خوبی داشته باشید و از فضای امن و مطمئن نیز لذت ببرید. می‌توانید کشتی‌های کوچک‌تر را نیز انتخاب کنید. در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال سفری هیجان‌انگیز، لوکس، راحت و فوق‌العاده هستید، حتما یک بار در تور کشتی کروز در زندگی‌تان شرکت کنید. این تور تجربه متفاوت و منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد و از این طریق می‌توانید از کشورهای دنیا دیدن کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر