تفریحات مجردی ارمنستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 1049
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ارمنستان، همسایه ایران، یک مقصد جذاب برای مسافرت‌های مجردی ایرانی‌ها می‌باشد. سیاست‌های دقیق و سخت‌گیرانه پلیس ارمنستان نیز منجر به کاهش جرم و جنایت و دزدی در این کشور شده و محیطی امن و آماده برای استقبال از گردشگران خارجی فراهم آمده است. هر چند که ارمنستان دارای ظرفیت‌های خاص برای پذیرایی از توریست‌ها و گردشگران می‌باشد و افراد می‌توانند به همراه خانواده به ارمنستان سفر کنند، اما همیشه افرادی هستند که تجربه تفریحات مجردی ارمنستان را به عنوان یک تجربه جدید انتخاب می کنند. مخاطبان اصلی سفرهای مجردی در ارمنستان بیشتر جوانانی هستند که در جستجوی هیجان و تفریح هستند. در نظر داشته باشید که این تفریحات در ایروان، پایتخت زیبای ارمنستان، ارائه می‌شوند. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین و مهیج ترین تفریحات مجردی ارمنستان به همراه معرفی کامل آن ها پرداخته ایم.

تفریحات مجردی ارمنستان

کَسکِید؛ منظره‌ای بی‌نظیر از شهر ایروان

مجتمع کَسکِید، پلکانی خیلی بزرگ با تراس های متعدد، به همراه مجسمه های هنرمندانه و زیبا ساخته شده است، بعلاوه گل‌آرایی‌های زیبایی هم در مرکزی‌ترین قسمت شهر قرار دارند. با رفتن به بالاترین قسمت این مجموعه شما می توانید نمای زیبایی از این شهر را مشاهده نمایید. بازدیداز این مکان یکی از تفریحات مجردی ارمنستان به شمار می رود. بعلاوه شما می توانید از موزه هنر کافسجین که در این محل قرار دارد نیز بازدید نمایید. همچنین می توانید به بالاترین نقطه این پلکان رفته تا بتوانید یک چشم انداز 360 درجه از کوه آرارات و شهر را پیش رویتان ببینید. بازدید از هزار پله ارمنستان جاذبه گردشگری، یکی از تفریحات مجردی ارمنستان محسوب می شود که برای عاشقان فرهنگ و هنر و تاریخ مناسب است و چون مرکز  کافسجین از موزه هنر هم در اواسط این پلکان قرار گرفته است.

سفر به کشور زیبا و تاریخی ارمنستان!

گالری ملی ارمنستان؛ دریچه‌ای به دنیای هنر

گالری ملی ارمنستان، در سال 1921 تاسیس شده است، در میدان جمهوری و در جایگاه موزه ملی هنر ارمنستان است. بازدید از این مجموعه زمانی مناسب و ایده آل را فراهم کرده تا گردشگران در سفر خود به ارمنستان، با هنرهای ارمنی آشنایی پیدا کنند. در این گالری می توانید آثار ارزشمندی را از هنرمندان روس و ارمنی به همراه مجموعه آثار هنرمندان اروپایی ببینید. از جمله هنرمندانی که آثار آن ها در این مجموعه گالری دیده می شود، می توانیم به ایوان آیوازوفسکی، هاکوپ هوناتانیان، وارطان ماخوخیان، هاکوب کوجویان، ماردیروس ساریان، میناس آوتیسیان و ادگار شاهین اشاره کرد.امروزه در این گالری بیشتر از دویست و شصت هزار اثر هنری به نمایش گذاشته شده است. ولی از ابتدا این مجموعه فقط محلی برای نمایش تعداد محدودی از آثار نقاشان ارمنی بود. در افتتاح این مجموعه 130 نفر شرکت داشتند. مدتی بعد از آغاز فعالیت موزه هنرمندان ارمنی زیادی شروع به اهدای آثارشان به این گالری کردند.

برای مطالعه و آشنایی بیشتر با تفریحات ارمنستان می توانید مقاله ی زیر را مطالعه کنید:

تفریحات ارمنستان - با مهیج ترین تفریحات ارمنستان آشنا شوید

گالری ملی ارمنستان

اسکیت سواری روی یخ، تجربه‌ای هیجان‌انگیز در ارمنستان

در ادامه معرفی تفریحات مجردی ارمنستان می‌توان گفت که فصل زمستان، یکی از بزرگترین استخرهای روباز  یروان واتر ورلد با لایه یخی 500 متر مربعی را می‌توانید ببینید و می توانید موقعیتی سرگرم‌کننده و خیلی ایده آل را  برای اسکیت‌سواری داشته باشید. گزینه دیگری که پیش روی شماست اسکیت‌سواری روی یخ است، به عنوان یکی از تفریحات مجردی ارمنستان، می‌توان از بازدید از دریاچه سوآن و اسکیت‌سواری در کنار محلی ها نام برد. این دریاچه دقیقا در کنار خانه اپرا قرار دارد، مکانی خیلی فوق العاده برای اسکیت‌سواری حین لذت بردن از تماشای مناظر پیراون است.

تجربه‌ای متفاوت از تفریحات آبی، در پارک‌های آبی ارمنستان

در یک روز داغ و آفتابی تابستان به پارک آبی ایروان واتر ورلد بروید تا حال و هوایی تازه کنید. این پارک آبی در مساحتی بالغ بر سه هکتار، 7 استخر روباز، میزبان 12 سرسره آبشاری، 3 استخر سربسته و 2 محوطه مخصوص کودکان میزبان شماست. از جمله تفریحات مجردی ارمنستان می توانید از 3 استخر کنار سرسره‌های آبی، 2 استخر شنای بزرگ و یک استخر اختصاصی در کنار رستوران و  غرفه‌های فروش خوراکی این پارک آبی استفاده کنید. از آنجا می توانید به هتل آب درمانی آکواتک بروید و از بازدید چشمه آب معدنی و باشگاه ورزشی استفاده کنید. همچنین امکاناتی برای دیوارنوردی و 2 استخر بزرگ نیز وجود دارد.

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، مقاله زیر، توضیحات جامع و کاملی درباره جاذبه‌های گردشگری ارمنستان ارائه می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه سفری مناسب برای خود طراحی کنید.

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

پارک‌های آبی ارمنستان

زیپ لاین در پارک یل اکستریم؛ پرواز بر فراز طبیعت

زیپ لاین کردندر واقع مناسب کسانی است که ماجراجو و شجاع هستند و ترس از ارتفاع ندارند.  با این وجود، لازم نیست حتما حرفه ای باشید تا این نوع فعالیت لذت ببرید.

پارک یل اکستریم در روستای ینوکاوان و در فاصله 150 کیلومتری ایروان قرار دارد و بهترین مکان برای لذت بردن از زیپ لاین است. این پارک در تمام طول سال باز است و 5 لاین مختلف دارد که شما می توانید هر زمان که احتیاج به تفریح داشتی، به این کشور سفر کنید. متوسط بازدید از این محل 90  دقیقه است که شامل 15 دقیقه آموزش اختصاصی ایمن است.  بعلاوه مدت زمانی هم طول خواهد کشید تا از یک لاین به لاین دیگر برسید. بجز زیپ لاین، این پارک فعالیت های بسیار دیگری هم برای کسانی دارد که ماجراجو هستند. مانند زوربینگ، پارک طناب، اسب‌سواری، پینت بال، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، آفرود.

آفرود سواری در ارمنستان، فرصتی برای کشف طبیعت بکر

تورهای آفرود ارمنستان، در واقع یک تجربه فوق العاده در این کشور است ومناسب کسانی است که رانندگی در جاده های آسفالت و صاف برای آن ها کسل کننده است، آفرود سواری لحظاتی باورنکردنی را در ارمنستان دیدنی و زیبا رقم می‌زند.  رانندگی در جاده های صعب ‎العبور و کوهستانی برای شما اوقاتی متفاوت و هیجان انگیز می‌سازد. از یک طرف طبیعت زیبای ارمنستان شما را محسور خواهد کرد و از سوی دیگر از نبردی که میان شما و جاده های کوهستانی ایجاد می کند، لذت می برید. تورهای آفرود ارمنستان به وسیله رانندگانی حرفه ای به مسافران ارائه می‌شود. این امکان برایتان فراهم می شود که بتوانید شخصا تجربه تورهای آفرود ارمنستان را داشته و برای این منظور شما تحت نظر مربیان حرفه ای آموزش می بینید و در کنار آن ها لذت یک تفریح فوق العاده را تجربه خواهید کرد.

اگر برای اولین بار قصد سفر به ارمنستان را دارید پیشنهاد می کنیم، مقاله ی راهنمای سفر به ارمنستان را مطالعه کنید تا قبل از سفر آشنایی کافی با این کشور را داشته باشید.

راهنمای سفر به ارمنستان - سفری هیجان انگیز و کم هزینه به کشوری در همسایگی ایران!

آفرود سواری در ارمنستان

کنسرت ها و رویدادهای موسیقی؛ تجربه ای فراموش نشدنی

کشور ارمنستان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در جهان است. علل متعددی وجود دارد که هر ساله تعداد بی‌شماری از ایرانیان قصد سفر به این کشور را دارند.  در این کشور مکان های تفریحی بسیاری برای لذت بردن از موسیقی وجود دارد همچون شرکت در کنسرت های مختلف راک، اپرا و دیگر موزیک های معروف جهانی را تجربه خواهید کرد. اغلب در فصول گرم سال در پلکان کَسکِید می توانید رویداد های موسیقی بسیار متنوعی را ببینید که در این کشور برگزار می شوند. بعلاوه در تئاتر اپرای ایروان شما شاهد مراسم های باله و سمفونی های لذت بخش خواهید بود. کافه های جاز نیز در سطح شهر برای دوستداران به موسیقی در نظر گرفته شده‌اند.

سخن پایانی

ارمنستان، کشوری با جاذبه‌های گردشگری متنوع است که می‌تواند مقصدی جذاب برای تفریح و هیجان باشد. این کشور زیبا، تفریحات آبی و شبانه‌ای را در خود جای داده است که می‌توانند لحظاتی شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزنند. در این مطلب لحظه آخر، به معرفی مجموعه متنوعی از جاذبه‌های تفریحی و خوش‌گذرانی‌های مختلف ارمنستان پرداخته‌ایم. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، حتماً این مطلب را مطالعه کنید تا بتوانید برای اوقات فراغتتان برنامه‌ریزی کنید. اگر شما نیز تجربه ی متفاوتی از تفریحات مجردی در ارمنستان داشتید با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  1. sana.m sana.m 1402/08/09
    1 نفر پسندیدند
    علاوه بر مواردی که گفته شد به نظرم پاراگلایدر سواری را هم جزو برنامه های سفرتون قرار بدید. شما با کمک یک فرد ماهر می توانید بر فراز رشته کوه های ارمنستان و دریاچه سوان پرواز کنید و از مناظر طبیعی و بسیار زیبای ارمنستان لذت ببرید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر