جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 890
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به لطف وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در شهر مشهد مقدس هر ساله زائران و گردشگران فراوانی عازم این شهر می‌شوند. همین موضوع خود موجب شده است تا مراکز گردشگری، رفاهی، تفریحی زیادی در این شهر ایجاد گردد. از جمله این نوع امکانات می‌توانیم به مراکز تفریحی و جاهای دیدنی مشهد برای کودکان نام ببریم. آشنا شدن با جاهای دیدنی مشهد برای کودکان می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که تور مشهد رزرو کرده و قصد سفر به مشهد می‌کنید، شرایط لازم برای سرگرمی و شادی کودکان خود را هم فراهم کنید تا او هم از این سفر زیارتی لذت ببرد همچنین تجربه‌ای شیرین از سفر به مشهد مقدس در ذهن خود ثبت نماید.در صورتی که قصد سفر به مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) را دارید و می‌خواهید در این سفر به کودکانتان هم حسابی خوش بگذرد، در ادامه با ما همراه باشید تا با 30 مکان از جاهای تفریحی و دیدنی مشهد برای کودکان آشنا شوید.  

جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

۱- شهر مشاغل مشهد

شهر مشاغل کارالند مشهد جزو جاهای دیدنی  شهر مشهد است که مختص کودکان طراحی شده است که یقینا کودک شما از بودن در چنین مکانی لذت خواهد برد.  این شهر در طبقه سوم برج تجاری اداری آرمیتاژ گلشن قرار دارد. هدف از راه اندازی این شهر، تجربه آموزش حین تفریح، تقویت استقلال شخصیتی کودک، تقویت روحیه کار تیمی، یادگیری مهارت‌ها و همچنین آشنایی با هزینه و درآمد و تفکر اقتصادی و شناسایی استعدادهای کودکان بوده است.  
کارالند با فضایی به بزرگی  ۱۰۰۰ مترمربع و در دو طبقه، امکان تجربه مشاغل مختلف را در شرایطی نزدیک به واقعیت در اختیار کودکتان قرار خواهد داد. تمامی مشاغل موجود در این شهر شامل 21 شغل می شود و کودکتان می تواند مشاغلی همچون آتش نشانی، دندانپزشکی، خلبانی، کارگاه نجاری و 17 شغل جالب و جذاب دیگر را تجربه نماید. 
تجربه تمامی مشاغل در این شهر با محوریت بازی انجام می‌شوند. کودکتان ضمن انجام بازی با مشاغل گوناگونی آشنا خواهد شد. ای شهربازی مختص کودکان 3 الی 12 سال است و بجز فضاهای مخصوص یادگیری، فضاهای بخصوص دیگری مانند کافه تریا سینما، آتلیه عکاسی و سن بخصوص برگزاری جشن‌ها را برای جذابیت و رفاه خیلی بیشتری در محیط‌اش برای کودکان در خود دارد. 

  • آدرس و تلفن تماس شهر کارالند مشهد: مشهد مقدس، بلوار هفت تیر، نبش خیابان گلشن، برج آرمیتاژ گلشن طبقه سوم
  • تلفن تماس: ۰۵۱۳۸۳۳۵۳۰۰

۲- هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک مشهد پارکی برای تجربه بازی‌های هیجان انگیز پرشی برای کودکان است. این پارک اولین پارک پرشی ایران به حساب می‌آید. این مجموعه در برج مروارید و حوالی منطقه گوهرشاد مشهد است . بازی های مختلفی برای تمامی سنین از خردسال گرفته تا بزرگسال را در خود جای داده است.  
استفاده از این مجموعه هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و خانم و آقایان می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند. مزیت این مجموعه به این است که یک طبقه آن مختص خانم‌ها و طبقه دیگر آن برای آقایان است. 
بسکتبال، والیبال، صخره‌نوردی، ژیمناستیک، نینجا کورد و فری جامپینگ از جمله بازی هاییی هستند که شما می توانیدآن ها را در هلیوم پارک مشهد تجربه کنید و از آن لذت ببرید. بعلاوه بازی های پرشی و جذاب بخشی دیگر هم در این هلیوم پارک وجود دارد با عنوان بازی‌های VR.  

  • هلیوم پارک مشهد همه‌روزه باز است و فعالیت اش را از ساعت ۱۰ صبح آغاز و ۱۰ شب خاتمه می‌دهد.
  • آدرس: مشهد بلوار جانباز، بین جانباز ۵ و ۷ طبقه ۴ و ۵ برج تجاری مروارید گوهرشاد
  • تلفن تماس: ۰۵۱۳۱۴۳۹

هلیوم پارک مشهد

۳- سالن پاتیناژ مشهد

اگر می‌خواهید با فرزندانتان که عاشق اسکی روی یخ هستند به سالن پاتیناز پدیده مشهد بروید. این سالن پاتیناژ یکی از بهترین گزینه‌هاست. این سایت مساحتی بالغ بر 1600 متر مربع دارد و جزو بزرگترین پیست‌های پاتیناژ در ایران و  خاورمیانه است.

  • آدرس: مشهد، شاندیز، شهر رویایی شاندیز، مرکز خرید و سرگرمی پدیده شاندیز، بلوک ۵

۴- شهربازی معارفی مشهد

شهربازی معارفی مشهد در جوار حرم ملکوتی امام رضا(ع) در طبقه زیرین ورودی باب‌الجواد قرار گرفته است. این شهربازی از بهترین جاهای دیدنی در مشهد مقدس برای کودکان است. در این مجموعه شما با داشتن 14 مجموعه بازی کودک، می توانید کودکتان را با مشاغل و مفاهیم مختلف شهروندی آشنا سازید. بازی های موجود در این مجموعه مناسب کودکان در سنین مختلف طراحی شده است. 

  • شهربازی معارفی مشهد همه‌روزه به‌جزء روزهای شنبه‌ صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ و در بعد‌ از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ باز است. 
  • آدرس: مشهد، حرم مطهر امام رضا(ع) ورودی باب‌الجواد
  • تلفن تماس: ۰۹۱۲۸۵۱۰۷۶۶ 

 شهربازی معارفی مشهد

۵- پارک علمی پروفسور بازیما

از جمله جاهای دیدنی مشهد برای کودکان است. این پارک با محوریت آموزش مطالب علمی برای کودکان احداث شده است. پارک علمی پروفسور بازیما، اولین پارک موضوعی ایران است که در سال 95 با وسعت ۲۱۰۰ مترمربع، در نزدیکی مجتمع الماس شرق و در طبقه +۴ مجتمع تجاری وصال تاسیس و افتتاح شده است. در صورتی که شما علاقه‌مند به مسائل علمی هستید، پارک علمی پروفسور بازیما از جمله مکان های تفریحی مشهد است که مناسب کودکان است که شما در زمان اقامت خود در مشهد می‌توانید از آن دیدن کنید.در این پارک کودک شما با موضوعات علمی بر اساس سه موضوع اصلی یعنی زمین شناسی، زیست شناسی و نجوم از طریق بازی آشنا می‌شود.

  • پارک علمی پروفسور بازیما از ساعت 10 صبح فعالیتش را آغاز کرده و تا ساعت 10 شب به کارش پایان می‌دهد. 
  • آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه +۴
  • تلفن تماس: ۰۵۱۳۷۱۱۵۰۵۲

۶- شهربازی پارک ملت

این شهربازی جزو جاهای دیدنی شهر مشهد است که مناسب کودکان است. در این شهر بازی بزرگترین چرخ‌وفلک در خاورمیانه و هجدهمین چرخ‌وفلک دنیا هم قرار دارد که شما می توانید بر فراز آن کل شهر مشهد را نظاره‌گر باشید. این چرخ فلک حدودا ۸۰ متر ارتفاع و ۲۵۰ تن وزن دارد. 

  • شهربازی پارک ملت مشهد همه روزه از ساعت ۱۶ کارشان را شروع می‌کنند. 1 بامداد زمان تعطیلی شهربازی پارک ملت است.  
  • آدرس: مشهد، بلوار وکیل‌آباد، بلوار امامت، شهربازی پارک ملت

شهربازی پارک ملت

۷- اکسون پارک مشهد

اکسون پارک مشهد از جمله جاهای دیدنی مشهد برای کودکان است که فضایی بلغ بر 4 هزار متر مربع و در مرکز تفریحی تجاری اکسون قرار دارد. در این پارک بیشتر از ۸۰ نوع بازی برای کودکان وجود دارد. از جمله بازی های این مجموعه تفریحی می توان به بازی‌های ادونچر، ماجراجویان، ترامبولینگ و غیره اشاره کرد. هر یک لذت خاص خود را دارند و لحظاتی هیجان انگیز و شاد را برای کودکان رقم می‌زند.

  • آدرس: مشهد، میدان ۱۷ شهریور، مجتمع تجاری اکسون، طبقه ۴
  • تلفن تماس: ۰۵۱۳۳۴۰۲۵۰۰

۸- هپی‌لند از جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

هپی لند مشهد از جاهای دیگر تفریحی مشهد برای کودکان شماست. شما در زمان اقامت خود در مشهد، برای سرگرمی کودکتان و فراهم کردن لحظاتی شاد برای او می‌توانید به این مکان دیدنی مراجعه کنید. از مزیت‌های این مرکز این است که نزدیک حرم حضرت امام رضا (ع) است و دسترسی به آن در مدت زمان چند دقیقه ممکن است. 
هپی‌لند در طبقه سوم مجتمع تجاری آرمیتاژ که در  بلوار طبرسی واقع است، قرار دارد. این مجموعه وسعتی بالغ بر ۲۰۰۰ مترمربع دارد و بازی‌ها و سرگرمی‌های آن به ۵۰ عدد می‌رسد.

  • هپی‌لند همه‌روزه صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳:۳۰ ظهر و بعدازظهرها  هم از  ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲ به روی همگان باز است و شما می‌توانید برای داشتن لحظاتی شاد به آنجا بروید.
  • آدرس: مشهد، بلوار طبرسی، بین طبرسی ۲۷ و ۲۹، مجتمع تجاری و تفریحی آرمیتاژ، طبقه ۳
  • تلفن تماس: ۰۵۱۳۸۴۶۲۵۸۰

هپی‌لند از جاهای دیدنی مشهد

۹- الماس شرق مشهد

مجتمع الماس شرق مشهد قبل از اینکه جزو جاهای دیدنی مشهد برای کودکان باشد، مجتمعی تجاری است. در این مجموعه ضمن داشتن بخش‌های تفریحی و دیدنی، فروشگاه‌های خرید لباس، کیف و کفش آرایشی بهداشتی،کالای خواب و دیگر وسایل ضروری زندگی هم وجود دارد. با توجه به اینکه مجتمع الماس شرق ماهیتی تجاری-تفریحی دارد. برای استفاده از تمامی امکاناتش دست کم چند ساعتی زمان نیاز دارید. در نتیجه باید زمانتان را طوری برنامه ریزی کنید که حداقل چند ساعتی را برای گشت و گذار در این مجتمع داشته باشید.

  • الماس شرق مشهد همه روزه صبح ها از ساعت 10 صبح شروع به کار می‌کند و در ساعت 9 شب به کارش پایان می‌دهد.
  • آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق
  • تلفن تماس: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱

۱۰- سرزمین عجایب مشهد

سرزمین عجایب ازجمله جاهای دیدنی مشهد برای کودکان و جزء مجموعه‌های تفریحی مجتمع الماس شرق به شمار می‌رود. این مجموعه در سال ۱۳۸۶ با بهره‌گیری از امکانات به‌روز و استاندارهای جهانی در طبقه سوم و چهارم الماس شرق افتتاح شده است. در سرزمین عجایب بیش از ۱۴۰ دستگاه بازی وجود دارد و شامل دستگاه‌های مکانیکی، دستگاه‌های چرخشی، دستگاه‌های سرگرمی، دستگاه‌های هدف‌گیری، دستگاه‌های جایزه‌ای و دستگاه‌های بازی ویدئویی جنگی می‌شود.

  • سرزمین عجایب همه‌روزه از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ۱۱ تا ۱۴ و بعدازظهرها از ۱۷ تا ۲۳ فعالیت می‌کند. پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز مجموعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳ پذیرای حضور شماست.
  • آدرس و تلفن تماس سرزمین عجایب مشهد: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق، طبقه سوم و چهارم
  • تلفن تماس: ۷-۰۵۱۳۷۱۱۳۳۲۵
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر