جاهای دیدنی کوالالامپور

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 568
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور مالزی، امروزه به یکی از قطب‌های گردشگری جنوب شرقی آسیا تبدیل گشته است و به لطف دیدنی های کوالالامپور، سالانه میلیون‌ها توریست را به خود جدب می‌کند. همراه لحظه آخر باشید تا شما را با بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور آشنا کرده و سفری داشته باشیم از برج‌های دوقلو سر به فلک کشیده پتروناس گرفته تا کف خیابان‌ها و بازازهای رنگارنگ محلی جینی‌ها در خیابان پتالینگ.

جاهای دیدنی کوالالامپور

1.    برج های دوقلو برج پتروناس، نمادی از عظمت معماری مدرن در قلب کوالالامپور

برج‌های دوقلو پتروناس با ارتفاع 452 متر، مسلماً یکی از خیره‌کننده‌ترین نمادهای معماری مدرن و یکی از مشهورترین جای های دیدنی کوالالامپور هستند. این دو برج یکسان که در کنار هم قرار گرفته‌اند و پلی هوایی آنها را به یکدیگر متصل می‌کند، یکی از زیباترین مناظر شهری را به وجود آورده است که کمتر کسی را بی‌تاثیر می‌گذارد. این برج‌ها که از سال 1988 تا 2004 بلندترین برج‌های جهان بودند، نمادی از پیشرفت و ترقی کشور مالزی به شمار می‌آیند و میزبان مراکز تجاری، اداری و تفریحی متعددی هستند. در پایین برج‌ها، مجتمع تجاری عظیم KLCC جای گرفته که دارای انواع گالری‌های هنری، سینما،  رستوران‌های لوکس، آکواریوم غول‌پیکر و حتی یک مرکز تحقیقاتی است. بی‌شک دیدن این مجموعه منحصربه‌فرد، یکی از الزامات سفر به کوالالامپور است که نباید از دست داد. پتروناس در ذهن هر گردشگری، تداعی‌کننده شکوه و زیبایی این شهر خواهد بود.

برج های دوقلو از دیدنی های کوالالامپور

2.    برج مخابراتی KL، منظره‌ای بی‌همتا از اوج زیبایی‌های کوالالامپور 

برج مخابراتی KL با ارتفاع 421 متر، هفتمین برج بلند جهان و یکی از شاخص‌ترین نمادهای معماری مدرن کوالالامپور است که در سال 1995 به بهره‌برداری رسید. این برج عظیم که در مجاورت برج‌های دوقلو پتروناس قرار گرفته، منظره‌ای باورنکردنی از این شهر زیبا را به گردشگران ارائه می‌دهد. در بالای برج، رستوران چرخانی وجود دارد که می‌توان در آن، ضمن چشیدن غذاهای لذیذ، از مناظر خیره‌کننده شهر لذت برد. همچنین از بالای این برج، ماه رمضان را رصد می‌کنند و آغاز ماه مبارک را اعلام می‌نمایند. صعود به بالای برج با آسانسوری با سرعت بالا که تنها 52 ثانیه طول می‌کشد، هیجان و شگفتی خاصی دارد. اما شاید زیباترین لحظات در این برج، شب‌ها باشد که چراغ‌های رنگارنگ شهر، منظره‌ای حیرت‌انگیز را به وجود می‌آورند. برج KL قطعاً یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی سفر به کوالالامپور خواهد بود که هیچ گردشگری نباید از دست بدهد.

3.    موزه نگارا؛ سفری شگفت‌انگیز به گذشته و حال مالزی

موزه نگارا که در مرکز شهر واقع شده، یکی از جاذبه‌های بسیار خاص از دیدنی های کوالالامپور محسوب می‌شود. این موزه در یک کاخ زیبا به سبک معماری سنتی مالایی ساخته شده و محافظ گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ و فرهنگ غنی مالزی است. گالری‌های مختلف آن که بازسازی شده‌اند، بازدیدکننده را به سفری شگفت‌انگیز از دوران پیش از تاریخ تا عصر حاضر مالزی دعوت می‌کنند. نحوه نمایش خلاقانه و جذاب آثار و اشیاء تاریخی، گردشگر را مجذوب خود می‌کند. دو موزاییک بزرگ ایتالیایی کف این موزه نیز به زیبایی گسترش و پیشرفت مالزی را به نمایش می‌گذارند. موزه نگارا قطعاً یکی از لازمه‌های دیدنی سفر به کوالالامپور است که نباید از دست داده شود. بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای بسیار خاص و به یادماندنی باشد.

4.    باغ پرندگان کوالالامپور؛ بهشتی برای عاشقان پرندگان 

باغ پرندگان کوالالامپور با وسعت 20 هکتار در دره‌ای سرسبز، بزرگترین باغ پرواز آزاد پرندگان در دنیا محسوب می‌شود. این باغ زیبا میزبان بیش از 3000 پرنده متعلق به 200 گونه نادر و کمیاب از سراسر جهان است. دیدن پرندگانی همچون کبوتر تاج‌دار، بزرگترین گونه کبوترها، یا لک لک‌های زیبای نوک‌زرد، واقعاً تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر طبیعت‌دوستی خواهد بود. فضای سبز بکر باغ و جویبارهای زلال آن نیز منظره‌ای دل‌انگیز را به وجود آورده است. بازدیدکنندگان می‌توانند بسیاری از پرندگان را از نزدیک مشاهده کرده و حتی در غذادهی به آن‌ها مشارکت نمایند. باغ پرندگان کوالالامپور قطعاً بهشتی برای تمام علاقمندان به طبیعت و پرندگان است.

باغ پرندگان کوالالامپور

5.    پارک پروانه کوالالامپور؛ قلمرو پروانه و حشرات کمیاب

شاید تنوع پرندگان در جای دیدنی قبلی، برای شما طبیعی باشد. منظورم این است که به هرحال انتظار می‌رود که گونه‌های پرنده‌های مختلف بسیار زیاد باشد اما درباره یک گونه جانوری چطور؟ یک موزه صرفا برای یک نوع حشره. مگر چند مدل پروانه می‌تواند وجود داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، پارک پروانه ها با بیش با 120 گونه مختلف، 6 هزار پروانه در دل پوشش گیاهی گرمسیری خود جای داده است. البته این پارک بر خلاف اسم آن فقط به پروانه‌ها محدود نشده و موزه‌ای از حشرات هم دارد  که موجودات عجیبی را در آنجا میزبانی می‌کند. تمام این پارک نیز در یک ساختمان سرپوشیده با ارتفاعی بالا قرار گرفته است که به راحتی می‌توانید در قلب شهر به آن دسترسی پیدا کرده و در طبقه به طبقه آن قدم بزنید. در ضمن یکی از طبقات فروشگاهی هم دارد که مورد علاقه کلکسیون دارهاست.

6.خیابان پتالینگ در محله چینی‌ها؛ سفری رنگارنگ به فرهنگ و سنت چین

محله چینی‌ها، یکی از پرجاذبه‌ترین و پررنگ‌ترین جاهای دیدنی کوالالامپور به‌شمار می‌رود. پرچم‌های رنگارنگ اژدها، مغازه‌های سنتی چینی، رستوران‌های محلی و خیابان‌های پرجنب‌وجوش، فضایی شگفت‌انگیز را به وجود آورده‌اند. در خیابان پتالینگ این محله می‌توانید با فرهنگ و سنت‌های اصیل چینی از نزدیک آشنا شوید و از غذاهای سنتی چین تا صنایع‌دستی و کالاهای خرده‌فروشی را تجربه کنید. اکثر مغازه‌ها تادیرگاه باز هستند و فرصت مذاکره و چانه زنی برای قیمت وجود دارد. دسترسی به این محله از طریق وسایل نقلیه عمومی متعدد از جمله اتوبوس‌های GoKL امکان‌پذیر است. بازدید از محله رنگارنگ و شلوغ چینی‌ها می‌تواند یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های سفر به کوالالامپور باشد.

خیابان پتالینگ جای دیدنی کوالالامپور

7.بازار مرکزی کوالالامپور؛ گنجینه‌ای از صنایع‌دستی و هنر مالزی

بازار مرکزی کوالالامپور که در مرکز این شهر قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین بازارهای خرید در مالزی به‌شمار می‌رود. این بازار که در گذشته محل خرید و فروش میوه و سبزی بوده، امروزه به یکی از مراکز عرضه صنایع‌دستی، هنر و سوغاتی مالزی تبدیل شده‌است. آثار هنری، صنایع‌دستی، لباس‌های محلی، زیورآلات و انواع سوغاتی‌ها در این بازار یافت می‌شوند. اهمیت فرهنگی و تاریخی این بازار به‌حدی است که توسط دولت مالزی به‌عنوان یک گنجینه ملی ثبت شده‌است. بازار مرکزی در جشن‌ها و فستیوال‌هایی مثل دیوالی و سال نو چینی، شلوغ‌تر و پررونق‌تر از همیشه می‌شود. بازدید از این بازار می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گردش در کوالالامپور باشد.

8. گالری هنرهای مدرن آنکس؛ مکانی برای کشف هنر معاصر در کوالالامپور

گالری هنر مدرن آنکس که در سال 2007 در بازار مرکزی کوالالامپور افتتاح شد، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مراکز هنر معاصر در این شهر تبدیل شد. این گالری با هدف معرفی و نمایش آثار هنرمندان معاصر به مخاطبان عام و خاص، مکانی دوست‌داشتنی برای علاقه‌مندان به هنرهای نوگرا شده است. آثار نمایش داده شده در آنکس طیف گسترده‌ای از موضوعات سیاسی و اجتماعی گرفته تا آثار عامه‌پسند را در بر می‌گیرد. هدف اصلی گالری نیز معرفی سبک‌ها و دیدگاه‌های نو به مردم مالزی برای شناخت بهتر خود و دیگران است. بنابراین این مکان فرهنگی - هنری را می‌توان یکی از جاذبه‌های دیدنی و تجربه‌ای متفاوت در سفر به کوالالامپور دانست.

9. غارهای باتو؛ غار آهکی مقدس آیین هندو در خارج از هند

غار باتو یا غار میمون، مجموعه‌ای از غارهای آهکی در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور و نسبتا دور از بافت شهری است و در کنار تپه‌ها و رودخانه باتو واقع شده است. از نطر زمین شناسان این غارهای آهکی حدود 400 میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند. از طرفی، این جای دیدنی کوالالامپور یک معبد هم هست، در واقع معبد یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان و سالانه پیروانی زیادی از این دین را برای زیارت به خود جذب می‌کند. مجسمه‌ای طلایی و بزرگ از یکی خدایان هندی در ورودی پله‌های رنگارنگی که به این غار ختم می‌شود، به شما خوش آمد می‌گوید! این خوش آمد گویی ممکن است شامل میمون‌های بسیاری که درون غار زندگی می‌کنند هم بشود، اگر رفتار ناپسندی با آنها نداشته باشید!

معبد کوان یین

10. معبد کوان یین؛ نمادی از فرهنگ و اعتقادات چینی‌ها در مالزی 

معبد کوان یین که در قرن 19 میلادی توسط مهاجران چینی در جرج تاون پنانگ ساخته شد، نخستین معبد چینی در کشور مالزی به‌شمار می‌آید. این مکان مقدس در گذشته علاوه بر محلی برای انجام مراسم مذهبی، کانونی برای گردهمایی‌های اجتماعی و برپایی جشن‌ها نیز بوده‌است. معبد کوان یین به افتخار خدایی به همین نام ساخته شده که نزد پیروانش مظهر بخشندگی و حامی مهاجران به‌شمار می‌رود. دلیل این امر هم افسانه‌هایی است که در مورد این خدایگان وجود دارد که می‌گوید او یک بودایی بسیار معتقد در راه رسیدن به جاودانگی و کمال مطلق بوده است ولی تصمیم گرفت که روی زمین بماند تا جویندگان این کمال کمک کند. بنابراین بازدید از این معبد می‌تواند بخش جذاب و آموزنده‌ای از سفر به مالزی باشد تا با فرهنگ و اعتقادات چینی‌های این کشور بیشتر آشنا شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر