تفریحات وان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/28
بازدید: 840
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگرچه برای اهالی سفرهای خارجی شناختن نام شهر وان در ترکیه یک امر رایج است، اما این شهر همچنان یکی از مقاصد پرطرفدار در شرق ترکیه برای سفرهای گردشگری است. این شهر با داشتن مناظر طبیعی زیبا و مکان‌های تاریخی و فرهنگی متعدد، به بازدیدکنندگان فرصتی برای تجربه‌ی یک سفر خاطره‌انگیز و شگفت‌انگیز را می‌دهد. همچنین با داشتن مساجد قدیمی، کاخ‌های تاریخی، بازارهای بزرگ و مکان‌های دیدنی طبیعی تفریحات وان به بازدیدکنندگان فرصتی برای کسب تجربیات تاریخی، فرهنگی و طبیعی را فراهم می‌کند. اگر به دنبال یک سفر گردشگری متفاوت و جذاب هستید، این کشور بهترین مقصد است.

تفریحات وان

سفر به وان ، پرطرفدارترین مقصد سفر ایرانیان!

دریاچه وان، جواهری زیبا در میان کوهستان‌های شمال شرقی ترکیه

دریاچه وان با مساحتی بیش از ۳٬۷۵۰ کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های ترکیه بوده که در قلب کوهستان‌های شمال شرقی این کشور واقع شده است. این دریاچه با آبی‌ترین آب‌هایش، زیبایی و آرامش بی‌نظیری به مناظر اطرافش بخشیده و یکی از تفریحات وان ترکیه محسوب می‌شود. کوه‌هایی که در اطراف دریاچه با رنگ‌هایی متفاوت از سبز تا قهوه‌ای پوشیده شده‌اند، چشم اندازی بی‌نظیر را به همراه دارند. شما در این منطقه می‌توانید لحظاتی شاد و آرام را در کنار آب‌های دریاچه سپری کرده و با نگاهی به اطراف، از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرید. این دریاچه بزرگ، فرصت‌های تفریحی بسیاری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. شما می‌توانید در آب‌های آرامش‌بخش آن قایق سواری کرده و از لحظاتی سرشار از سکوت و آرامش لذت ببرید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا به ماهیگیری بپردازید و از جذابیت بیشتری از این دریاچه بهره‌مند شوید. البته با وجود امکاناتی مانند رستوران‌ها و کافه‌هایی که در اطراف دریاچه وجود دارند، می‌توانید اقامت خود را همراه با تجربه‌ی امکاناتی کامل و بی نظیر، تکمیل کنید.

دریاچه وان

موزه وان؛ خاطراتی از دوران باستان

در تفریحات وان اگر شما به دنبال یک تجربه فرهنگی و تاریخی هستید، حتما باید موزه وان را در لیست برنامه های سفر خود قرار دهید. این موزه از دیدنی های بسیاری برخوردار بوده که از جمله آنها می‌توان به نمایشگاه های متعددی از تاریخ و فرهنگ وان یا در واقع مجسمه هایی از شاهکارهای هنری و همچنین تصاویری از جنگ های ویژه تاریخی و آثار باستانی اشاره کرد. این موزه نیز همانند سایر موزه‌ها، به چندین بخش تقسیم شده که هر بخش به یک جنبه مشخص از تاریخ، فرهنگ و هنر منطقه می‌پردازد. یکی از بخش‌های جذاب این موزه با معرفی قتل عامی که در این منطقه رخ داده بود، بازدیدکنندگان را با این حادثه تاریخی آشنا می‌کند. در حیاط درونی، لوح‌های باستانی با کنده‌کاری‌ها و خطوطی موجود است که به تاریخ و فرهنگ منطقه اشاره دارند. همچنین از جمله مواردی که در حیاط موزه مشاهده می‌شود، می‌توان به مقبره‌های باستانی اورارتی، کتیبه‌هایی با خطوط باستانی و آثار سفالی باستانی اشاره کرد.

تفریحات وان ترکیه موزه وان

بهترین زمان سفر به وان - چه زمانی برای سفر به شهر وان بهتر است؟

جزیره آختامار؛ به دنبال رمانتیسم داستان عاشقانه‌ی تامارا و آخ

جزیره آختارما که به عنوان تفریحات وان در خلیج زیبای وان واقع شده، به شهرستان آیوالیک در استان بالیکسیر متعلق است. این جزیره مکانی است که در خود عشق، رمانتیسم و داستانی عاشقانه را پنهان کرده است. نام این جزیره نیز از یک داستان عاشقانه‌ی دلنشین به نام "تامارا و آخ" گرفته شده است که تا به امروز همچنان در ذهن مردم زنده است. در این داستان، شاهزاده‌ای به نام تامارا در جزیره‌ زندگی می‌کند. تامارا با دیدار یک دختری به نام آخ، به شدت عاشق او می‌شود. هر شب او به‌وسیله نور فانوس دختر، با پاروی قایقش به دریاچه وان می‌رفت و از روی عشق به دخترش، در آنجا می‌نشست. این دیدارهای عاشقانه در جزیره ادامه داشت اما بعد از مدتی، پدر شاهزاده وقتی از این موضوع خبردار می‌شود، فانوس دخترش را شکسته و پس از آن، دیدار عاشقانه‌ی آخ و تامارا در جزیره‌ به پایان می‌رسد و این پسرک پس از شکسته شدن فانوس دخترک راه خود را گم می‌کند. پسرک نیز در طی یک طوفان گرفتار صاعقه شده و قایق او در دریاچه غرق می‌شود که آخرین کلمه‌ی او "آخ تامارا" بود. البته همچنان هر کسی که به این جزیره سفر می‌کند، داستان عاشقانه‌ی تامارا و آخ را در خود زنده نگه می‌دارند. این جزیره‌ با چشم‌اندازهای زیبا و مناظر دیدنی فراوان، باورهای مردمی، بافت فرهنگی و تاریخی بسیار قدیمی به همراه داستان عاشقانه‌ی تامارا و آخ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه است.

جزیره آختامار وان

کلیسای صلیب مقدس؛ شاهکار معماری و تاریخی در قلب شهر

یکی از مکان های تفریحی وان کلیسای صلیب مقدس، شاهکار معماری و تاریخی در قلب شهر یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد در جزیره آختارما است. این کلیسا در دوره امپراتوری ارامنه بنا شده و با معماری زیبا و نقوش کهن، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. نمای خارجی این کلیسا شامل سنگ‌های بسیار زیبا با رنگ‌های منحصربه‌فرد بوده و فضای داخلی آن نیز با نقوش و طرح‌های کهنی مزین شده است. این نقوش و طرح‌ها به داستان‌های کتاب‌های مقدس ارتباط دارند و برای مورخان و باستان‌شناسان، به عنوان شواهدی مهم در تحقیقات تاریخی محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه زیبایی و اهمیت تاریخی کلیسا به دلیل نورپردازی بیشتر در فصل بهار بیشتر به چشم می‌آید، بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه در این فصل خواهد بود. همچنین در نوروز که نمای کلیسا با رنگ‌های زیبایی تزئین می‌شود، زیبایی این مکان تاریخی و مذهبی بیشتر به چشم می‌آید.

لیسای صلیب مقدس در وان

کاووس تپه؛ جواهری تاریخی و فرهنگی

قلعه کاووش تپه، جواهری تاریخی و فرهنگی یکی دیگر از تفریحات در وان در منطقه جنوب شرقی این شهر است. قدمت این تپه بیش از دو هزار و پانصد سال بوده که در شهرستان ساردورین که در یک تپّه بلند و با منظره‌ای دلفریب به شهر و منطقه اطراف قرار دارد. این قلعه در دوران صفویه توسط سردار ساردوری دوم ساخته شده و به دلیل نقش مهمی که در دفاع از منطقه ایفا می‌کرد، به عنوان یکی از قلعه‌های دفاعی و کاربردی وان به شمار می‌رفت. طبقه بالای کاووس تپه به نگهداری خدایان و طبقه پایین کاووس تپه، به نگهداری شراب و حبوبات اختصاص داده شده بود. شما می‌توانید با حضور در این جاذبه گردشگری تاریخی، با دنیایی زیبا و شگفت‌انگیز از تاریخ و معماری باستانی ترکیه آشنا شوید.

کاووس تپه

جاهای دیدنی وان - برای سفر به وان با جاهای دیدنیش آشنا شو

آبشار مرادیه؛ شاهکاری از زیبایی طبیعت که در قلب جنوب غربی ایران

وقتی به آبشار مرادیه می‌روید، به یک دنیایی از زیبایی و شگفتی وارد می‌شوید. این آبشار با چشم‌اندازی بی‌نظیر و صدای آب‌های جاری، شما را به دنیایی از آرامش و آرامش بخشی می‌برد. این آبشار با ارتفاع ۵۰ متری و چشم‌اندازی زیبا، یکی از تفریحات وان محسوب شده و فرصتی برای تجربه‌ی یک سفر خاطره‌انگیز و پرطرفدار را می‌دهد. همچنین با پیاده‌روی در مسیر اطراف آبشار، شما می‌توانید از نزدیکی این آبشار زیبا لذت ببرید. این آبشار در هر فصلی از سال با چشم‌اندازهای خیره‌کننده و زیبایی‌های خاص خودش، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. با دیدن این آبشار در فصل زمستان شما می‌توانید از یک چشم‌انداز افسانه‌ای، در دل برف‌های سفید و زیبا لذت ببرید. همچنین در فصل بهار با شروع رشد گیاهان و شکوفه‌ها، شما می‌توانید از یک چشم‌انداز سرسبز و شاداب بهره‌مند شوید. فصل پاییز بدون شک بهترین فصل برای بازدید از این آبشار خواهد بود؛ چراکه در این فصل با رنگ‌های هزارتونی درختان و برگ‌های خشک شده، مناظری جادویی به ارمغان می‌آورد که شما را به دنیایی از زیبایی و شگفتی می‌برد.

آبشار مرادیه

اسکله وان؛ تجربه‌ی لحظاتی از آرامش و شادی

این شهر با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، یکی از شهرهای با هزینه‌های کمتر برای سفر است. اما هزینه کم، هیچگاه به معنای کمبود سرگرمی نیست. اسکله وان یکی از بهترین اماکن رایگان برای سرگرمی و تفریحات وان است. پیاده‌روی در این اسکله، یکی دیگر از فعالیت‌های رایگان در شهر وان است که به شما فرصت می‌دهد تا در کنار دریاچه، از مناظر زیبایی که این شهر به شما ارائه می‌دهد، لذت ببرید و عکس‌های بی‌نظیری از خود و اطراف خود بگیرید. همچنین در کنار این امکانات تفریحی اسکله‌، وجود رستوران‌ها و کافه‌هایی در اطراف به شما فرصت می‌دهد که در کنار لذت بردن از مناظر زیبا، از غذا و نوشیدنی‌های محلی نیز لذت ببرید.

اسکله وان

توشپا؛ جواهری پنهان شده در آغوش طبیعت دل‌نشین شرق ترکیه

توشپا یکی از جاذبه‌های دیدنی و طبیعت دوستانه در شرق ترکیه بوده که زیبایی‌هایی پنهان شده در آغوش طبیعت دل‌نشین خود دارد. این منطقه با ارتفاعات وسیعی که به بلندای ۳۰۰۰ متر می‌رسد، یکی از پربارترین مناطق طبیعی است که دارای آبشارهای بزرگ و کوچک، چشمه‌های طبیعی، دریاچه‌های دیدنی و جنگل‌های اسرارآمیز است که هرکدام به دلیل زیبایی و جاذبه خاص خود، بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند. بازدید از قلعه‌های تاریخی، موزه‌ها، مساجد و کلیساهای دیدنی، به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ و تاریخ این منطقه آشنا شوید. علاوه بر این با مردمان مهربان و مهمان‌نوازش که در این منطقه زندگی می‌کنند، آشنا شده و از خوراکی‌های لذیذ و خاص این منطقه بهره‌مند می‌شوید.

توشبا در وان

آشنایی با شهر وان ترکیه - با شهر وان ترکیه آشنا شو


سخن پایانی
به طور کلی توصیه می‌شود که برای بهترین تجربه از بازدید وان، ماه‌های بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنید. این فصول در این شهر هوایی ملایم و دلنشین داشته و شما می‌توانید از تمامی تفریحات وان و جاذبه‌های شهر لذت ببرید. همچنین در زمستان برای تجربه از تفریحات برفی و اسکی، می‌توانید به مناطقی در نزدیکی این شهر که شرایط آب و هوایی بهتری دارند، سفر کنید. با رعایت این نکات، سفر شما به شهر وان به یادگار ماندنی خواهد بود. البته از طریق تور وان با لحظه آخر، می‌توانید به راحتی‌تر و با هزینه قابل قبول، به تمامی این جاذبه‌های دیدنی و فعالیت‌های محبوب دسترسی پیدا کرده و از تجربه یک سفر دلنشین به این شهر زیبا و طبیعت‌دوست لذت ببرید.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر