شب‌ های تایلند

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/23
بازدید: 2635
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تایلند یکی از کشورهای توریستی مهم در جهان است که در میان جزیره هند و کشور چین قرار دارد و از آب‌وهوای معتدل و مرطوبی برخوردار است. جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در این کشور بسیار وسیع هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند. یکی از بارزترین تفریحات این کشور را تفریحات جذاب و پرطرفدار در شب‌ها می‌دانند. شب‌های تایلند بهترین موقعیت برای تفریحات شبانه‌ای چون بازارگردی، خیابان‌گردی در بانکوک و پاتایا، استفاده از فستیوال‌های شبانه، دیسکوها و...به حساب می‌آیند. شب‌‎های تایلند را اغلب جوانان می‌پسندند تا بتوانند در جشن‌ها، دیسکوها، فستیوال‌ها و... شرکت کنند. از بهترین تفریحات در شب‌های تایلند می‌توان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری پایتخت این کشور یعنی بانکوک اشاره کرد. برای خوشگذرانی و تفریحات شبانه تایلند می‌توانید به شهرهای مختلف آن سفر کنید.

شب‌ های تایلند

در کدام یک از شهرهای تایلند می توان شاهد بهترین تفریحات شبانه بود؟

یکی از جاذبه‌های گردشگری و پرطرفدار در کشور تایلند، شب‌گردی در خیابان‌های شهرهای این کشور است. بهترین شهر برای گردشگری در تایلند، پایتخت این کشور یعنی بانکوک بوده که انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مغازه‌ها را در خود جای داده که به‌صورت شبانه‌روزی به فعالیت می‌پردازند. به‌طور کلی در این شهر از تایلند همیشه و در هر ساعت زندگی و شور و نشاط در بین مردم جریان دارد. از بهترین خیابان‌های این شهر می‌توان خئوسان و تنگلور را نام برد که با مراجعه به این دو خیابان می‌توانید شور و اشتیاق مردم را تا صبح شاهد باشید.

دومین شهر پربازدید تایلند که اگبا تفریحات شبانه خود بسیار پرطرفدار است، شهر ساحلی پاتایا نام دارد که در نزدیکی پایتخت این کشور قرار گرفته است. یک خیابان بسیار معروف به نام واکینگ استریت در این شهر ساحلی به چشم می‌خورد که انواع رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه را در خود جای داده که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند. از جاذبه‌های تفریحی این شهر می‌توان به قدم زدن در کنار ساحل اشاره کرد که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را در شب ارائه می‌دهد.

عنوان سومین شهر معروف که زیبایی‌های فراوانی را در شب‌ها به چشم‌ها هدیه می‌دهد به پوکت تعلق دارد. در شهر پوکت یک خیابان 400 متری به نام بانگلا وجود داشته که انواع رستوران‌ها، هتل‌ها و دیگر مغازه‌ها را در خود جای داده که به‌صورت شبانه‌روزی میزبان مهمان‌های خود هستند. در جزیره پوکت یک منطقه به نام پاتونگ وجود دارد که حال و هوای آن همانند خیابان واکینگ استریت است. در این جزیره دو منطقه دیگر به نام کارون و کاتا به چشم می‌خورند که امکانات رفاهی و تفریحی شبانه خوبی داشته و نسبت به مکان‌های دیگر پوکت خلوت‌تر هستند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

تفریحات شبانه تایلند

تفریحات شبانه در کدام شهرهای تایلند بهتر هستند؟

بهترین تفریحات شبانه در شهرهای معروف کشور تایلند به نام‌های بانکوک، پاتایا و پوکت قرار دارند. از تفریحات شبانه در بانکوک می‌توان به بازدید از محله چینی‌ها، خیابان خائوسان، بازارهای شبانه‌روزی این شهر اشاره کرد. یکی دیگر از شهرهای معروف تایلند که از تفریحات شبانه زیادی برخوردار است، شهر پاتایا نام دارد. این شهر به‌دلیل برخورداری از ساحلی زیبا، همواره مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته است. همچنین پاتایا در شب چشم‌انداز زیبایی را به نمایش می‌گذارد. از جمله تفریحات شبانه شهر ساحلی پاتایا می‌توان به دیسکوهای ساحلی، نایتکلاب‌ها و خیابان‌گردی اشاره کرد. یکی دیگر از شهرهای معروف در کشور تایلند، پوکت نام داشته که تفریحات زیادی  را در شب به گردشگران و جوانان ارائه می‌دهد. از جاذبه‌های گردشگری پوکت در شب می‌توان به به فستیوال‌های شبانه، گلف دینو پارک و سالن ایلواژن اشاره کرد.

بانکوک پایتخت تایلند - معرفی شهر بانکوک؛ از آب و هوا تا هزینه ها

شب ‌های بانکوک

بانکوک یکی از شهرهای زیبای تایلند است که جمعیتی در حدود 9 میلیون نفر را در خود جای داده و مساحت این شهر زیبا حدودا به 1.600.000 کیلومتر مربع می‌رسد. شب‌های بانکوک بسیار زیبا و منحصربه‌فرد هستند که بهترین موقعیت برای خیابان‌گردی، بازارگردی و... خواهند بود. آب‌وهوای شهر بانکوک در تمام طول سال گرم و بارانی است. شب‌های این شهر از اوایل فروردین ماه تا خرداد ماه بسیار گرم و شرجی است ‌و آب‌وهوا در فصل زمستان علی‌الخصوص دی ماه نسبتا خنک خواهد بود.

از مکان‌های دیدنی این شهر زیبا می‌توان به محله چینی‌ها، مرکز خرید پالادیوم، خیابان خائوسان، مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک، معبد ماهاتاد، کاخ بزرگ و... اشاره کرد که هر کدام از این اماکن در شب چشم‌انداز منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. به‌طور کلی شهرهای کشور تایلند شب‌های زیبایی دارند که هر گردشگر را مجذوب خود می‌کنند.

شب ‌های بانکوک

بازارهای شبانه بانکوک

شهر بانکوک به عنوان پایتخت تایلند از بازارهای شبانه فراوانی برخوردار است که برخی از آن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند. از مهم‌ترین بازارهای شبانه این شهر زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها ی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند.

  • بازار ریلی رود فای ROD FAI TRAIN MARET: این بازار از سه بخش اصلی تشکیل شده که شامل بخش لوازم خانگی، ویلست شاپینگ و بخش‌های عتقیه می‌شود. بازار ریلیز رود فای بافت سنتی و معماری قدیمی این شهر را به نمایش درآورده که بهترین گزینه برای ثبت عکس‌های یادگاری خواهد بود.
  • یکشنبه بازار چاتوچاک CHATUCHAK WEEKEND MARKET: عنوان یکی از محبوب‌ترین بازارهای شبانه در تایلند، به بازار چهارشنبه این شهر تعلق دارد. این بازار از بزرگ‌ترین بازارهای تایلند به شمار می‌رود که تنوع اجناس در آن بسیار زیاد است.
  • بازار گل PAK KHLONG: بازار گل شهر بانکوک یک بازار رنگارنگ مملو از انواع گل‌های زینتی و آپارتمانی است که می‌توانید هر نوع گلی را در این بازار خریداری نمایید.
  • بازار ریورفرانت آسیایی ASIATIQUE THE RIVERFRONT: این بازار یکی از مراکز خرید روباز در تایلند است که تمام اجناس آن برند و اصل هستند و از آن به عنوان بازار محلی و سنتی یاد می‌کنند.
  • بازار شبانه جی جی گرین JJ GREEN NIGHT MARKET: وسعت بازار جی جی گرین تقریبا کوچک است که با صرف چند ساعت به‌راحتی می‌توانید از تمام بازار دیدن کنید، علاوه‌بر این در این بازار محصولات متنوعی به فروش می‌رسند. در این بازار شما شاهد گروهای مختلف موسیقی خواهید بود که به‌صورت زنده به اجرای موسیقی می‌پردازند. بازار جی جی گرین یک محل عالی برای دست‌فروشان به حساب می‌آید. در این بازار انواع نوشیدنی‌های محلی نیز سرو می‌شوند و تمامی این امکانات سبب می‌گردند تا شما یک شب فوق‌العاده را در کنار عزیزان‌تان سپری کنید. ساعت کاری این بازار در روزهای چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت 18 الی 1.30 شب است.
  • بازار شبانه لیاب دوان LIAB DUAN NIGHT MARET: بازار لیاب دوان یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین بازارها در سطح شهر بانکوک شناخته می‌شود. این بازار شبانه در تمام روزهای هفته به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت است. در این بازار شما شاهد غرفه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌های شبانه بسیاری هستید که به‌صورت شبانه به فعالیت می‌پردازند.

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

بازارهای شبانه بانکوک

محله چینی‌ ها

محله چینی‌ها یک منطقه زیبا در پایتخت تایلند بوده و با چراغ‌های رنگی زیادی تزئین شده است. همین امر سبب گردیده تا جذابیت این محله دوچندان گردد. در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از این محله بازدید نمایید؛ چراکه زندگی در هر ساعت در این‌جا جریان دارد. در این محله یک خیابان به نام یائورات به چشم می‌خورد که زمان تاریکی هوا به یکی از جاذبه‌های دیدنی فوق‌العاده مبدل می‌گردد. بسیاری از افراد شب‌ها برای بازدید از این خیابان زیبا به محله مراجعه می‌کنند که همچنین می‌توانند از رستوران‌ها، هتل‌ها و بازارهای شبانه آن نیز بهره‌مند شوند. از جاذبه‌های دیدنی این محله می‌توان به ساختمان‌های تاریخی، کوچه باستانی سمپانگ، معبد WAT MANGKON KAMALAWAT، صومعه WAT CHAKRAWAT، معبد LI THI MIEW، معبد WAT KANIKAPHON اشاره کرد که هر کدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند.

خیابان خائوسان بانکوک

خیابان خائوسان به عنوان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های کشور تایلند شناخته می‌شود که عنوان یکی از مشهورترین خیابان‌های توریستی در جنوب شرق آسیا را نیز به خود اختصاص داده است. این خیابان رستوران‌ها، هتل‌ها و مغازه‌های بسیاری را در خود جای داده که بهترین و ارزان‌ترین هتل‌ها برای اقامت توریست‌ها یا گردشگران در این خیابان قرار گرفته‌اند.

امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه تا پاسی از شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند به همین دلیل افراد زیادی برای بازدید از این خیابان، شبانه به این منطقه مراجعه می‌کنند. خیابان خائوسان در شب یک منظره بسیار زیبایی داشته سبب می‌گردد تا شور و نشاط در این منطقه تا ساعت‌های پایانی شب جریان داشته باشد.

همه چیز درباره پاتایا - پاتایا شهر گناه یا شهر سفرهای به یادماندنی؟!

شب ‌های پاتایا

پاتایا یک جزیره زیبا و سرسبز در کشور تایلند بوده که به‌دلیل برخورداری از ساحل و امکانات تفریحی و رفاهی مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته است. یکی از زیباترین تفریحات در این جزیره خیابان‌گردی و پیاده‌روی در کنار ساحل، آن هم در شب است. توجه داشته باشید که بیشتر جمعیت این جزیره بعد از طلوع آفتاب برای انجام تفریحات شبانه اقدام می‌کنند؛ چراکه هوا در شب خنک‌تر می‌شود. از تفریحات شبانه در این جزیره می‌توان به فستیوال‌های خیابانی، غذاهای خیابانی، بازارهای شبانه، دیسکوهای ساحلی، خیابان‌گردی و پیاده‌روی در کنار ساحل اشاره کرد.

شب ‌های پاتایا

دیسکوهای ساحلی

یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات شبانه در پاتایا رفتن به دیسکوهای ساحلی در این شهر زیبا است. این دیسکوها بهترین مکان برای شادی و رقص به حساب می‌آیند که از دکورهای مدرن و زیبایی ساخته شده‌اند. از برترین دیسکوهای پاتایا می‌توان به دیسکو میکس پاتایا، دیسکو پیر، دیسکو لوسیفر، دیسکو کندی شاپ، مارین دیسکو، کلاب گالیور واکینگ استریت، کلاب اینسومنیا، دیسکو لیما لیما، دیسکو 808، دی کلاب و... اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

توجه داشته باشید که اکثر دیسکوهای پاتایا در خیابان واکینگ استریت قرار گرفته‌اند و با استفاده از بهترین و به‌روزترین سیستم‌ها و دی ‌جی‌ها از مهمان خود پذیرایی می‌کنند.

خیابان ‌گردی شبانه پاتایا

در جزیره پاتایا چندین خیابان معروف وجود دارند که از شب تا صبح میزبان افراد زیادی برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار هستند. عنوان شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان در این جزیره به واکینگ استریت پاتایا تعلق دارد که همچنین از این خیابان به عنوان یکی از گزینه‌های تفریحات شبانه یاد می‌کنند. طول این خیابان حدودا به 760 متر می‌رسد که از ساعت 7 شب الی 3 صبح ورود ماشین به این خیابان ممنوع خواهد بود. در حوالی همین ساعت‌ها چراغ‌های این خیابان روشن می‌شوند و شور و نشاط تمام این خیابان را فرا می‌گیرد.

از دیگر خیابان‌هایی که بهترین فرصت برای خیابان‌گردی در شب را فراهم می‌کنند می‌توان به خیابان دیاموند، ال کی مترو، خیابان ششم و هفتم و هشتم اشاره کرد که هر کدام کافه‌ها و مغازه‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند که به‌صورت شبانه به فعالیت می‌پردازند.

تفریحات تایلند - تفریحات مهیج تایلند را بشناسید

خیابان ‌گردی شبانه پاتایا

نایتکلاب‌ های پاتایا

در جزیره پاتایا انواع کلوپ‌های شبانه وجود دارند که گردشگران می‌توانند ساعت‌های خود را از شب تا صبح در این کلوپ‌ها به سر ببرند. در این کلوپ‌ها انواع موسیقی و رقص صورت می‌گیرند که باعث هیجان و شادی افراد می‌شوند. از نایتکلاب‌های مهم پاتایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که هر کدام از مزایای خاصی برخوردار هستند.

  • نایتکلاب DISKOTHEQUE MIXX: ساعت کاری آن از 10 شب الی 5 صبح است. از مزایای این کلوپ می‌توان به مهمانی‌های باشکوه آن اشاره کرد.
  • نایتکلاب THE PIER DISCO: از ساعت 10 شب الی 7 صبح به فعالیت می‌پردازد. یکی از مزایای این نایتکلاب داشتن سیستم نور و صدای پیشرفته است.
  • نایتکلاب LUCIFER DISKO TK: این کلوپ از 10 شب الی 4 صبح مشغول به فعالیت است. از مزیت‌های این کلوپ می‌توان به مهمانی‌های شبانه بسیار شلوغ و موسیقی‌های عالی اشاره کرد.
  • نایتکلاب FLEXX: این کلوپ از ساعت 1 شب تا 7 صبح مشغول به فعالیت است. از مهم‌ترین مزایای این کلوپ می‌توان به پخش موسیقی تایلندی با بهترین تجهیزات صوتی درجه یک اشاره کرد.

پوکت بهشتی در تایلند - آشنایی و معرفی کامل درباره زیباترین شهر تایلند!

شب ‌های پوکت

پوکت بزرگ‌ترین جزیره در کشور تایلند شناخته می‌شود که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. از ویژگی‌های مهم این جزیره می‌توان به طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد آن، هتل‌های 5 ستاره و ساحل زیبا اشاره کرد. از تفریحات رایج شبانه در پوکت می‌توان فستیوال‌های شبانه، گلف دینو پارک، سالن ایلوژن، بازارهای شبانه و خیابان‌گردی در این جزیره را نام برد. آب‌وهوای این جزیره در شب بسیار معتدل بوده که همین امر سبب می‌گردد که گردشگران زیادی برای گذراندن وقت خود در این جشن‌ها یا فستیوال‌های ساحلی شرکت کنند.

شب ‌های پوکت

فستیوال شبانه پوکت

فستیوال‌های شبانه این جزیره از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات شبانه محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که بعد از غروب آفتاب جشن‌های مختلفی در سواحل پوکت برگزار می‌گردند که این جشن‌ها ممکن است تا صبح ادامه داشته باشند. در این فستیوال‌ها شما شاهد نوازدگان محلی خواهید بود که به‌صورت زنده موسیقی  اجرا می‌کنند.

گلف دینو پارک پوکت

گلف دینو یک پارک موضوعی بزرگ در جزیره پوکت است که به‌دلیل برخورداری از امکانات تفریحی، مورد توجه اکثر گردشگران قرار داشته و این مکان را برای تفریحات شبانه انتخاب می‌کنند. طراحی این پارک به‌صورت ژوراسیک است. در این پارک چندین زمین گلف مدرن، انواع مختلفی از کافه‌ها و رستوران‌ها، فضای بازی مناسب برای کودکان به چشم می‌خورند.

سالن ایلوژن

یکی دیگر از تفریحات شبانه پوکت، رفتن به سالن ایلوژن است. در این سالن سه صحنه وجود دارند که شامل صحنه پایکوبی، محوطه بالکن و جایگاه ویژه برای مهمانان اختصاصی می‌شوند. سالن نمایش ایلوژن در حدود 4500 نفر را در خود جای می‌دهد؛ همچنین نمایش‌های بسیاری در این سالن به روی صحنه می‌روند.

سخن پایانی

تایلند به عنوان یکی از کشورهای توریستی بسیار زیبا شناخته می‌شود که هرساله میزبان گردشگران بسیاری است که به بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌پردازند. از زیباترین تفریحات این کشور می‌توان به تفریحات شبانه‌ همچون خیابان‌گردی، بازارگردی، رفتن به کلوپ‌ها و... اشاره کرد. تایلند جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده که برای تفریح و خوش‌گذرانی در شب بسیار مناسب و شگفت‌انگیز هستند که برخی از آن‌ها در شهرهایی چون پوکت، پاتایا، بانکوک قرار گرفته‌اند. همچنین هر کدام از این شهرها، خیابان‌ها و مکان‌های گردشگری بسیاری را برای تفریحات شبانه به نمایش درآورده‌اند. شب‌های تایلند بسیار فوق‌العاده و دیدنی هستند که برای خلق اوقاتی خوش و همچنین تجربه لذت یک زندگی در جریان نشاط شبانه می‌بایست به جزیره‌های آن سفر کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
تعرفه خدمات ناوبری و فرودگاهی _ به تفکیک هر هواپیما
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر