تفریحات باکو

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/12
بازدید: 3518
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

باکو یکی از شهرهای کشور آذربایجان است. این شهر از بهترین شهرها و پایتخت‌های جهان به حساب می‌آید و توانسته مجموعه زیادی از بهترین تفریحات را در خود جای دهد. در این شهر جاهای دیدنی همچون مجموعه تفریحی کوهستانی شاهداغ، ونیز کوچک باکو، پیست اسکی طوفان داغ، پارک‌های آبی باکو، آکوا پارک دالگا باکو، بازدید از بر‌ج‌های شعله و... وجود دارند که هر ساله جمعیت زیادی از افراد برای بازدید از آن‌ها به این شهر سفر می‌کنند تا از این‌همه زیبایی لذت ببرند. ما در این مقاله به شرح کاملی از تفریحات باکو می پردازیم با ما همراه باشید.

تفریحات باکو

لیست بهترین تفریحات باکو از نظر مسافران ایرانی:

  • مجموعه تفریحی کوهستانی شاهداغ
  • ونیز کوچک
  • پیست اسکی طوفان داغ
  • آکوا پارک دالگا باکو
  • پارک ‌های آبی باکو
  • بر‌ج‌ های شعله

معرفی باکو پایتخت آذربایجان - آشنایی کامل با پایتخت زیبای آذربایجان

مجموعه تفریحی کوهستانی شاهداغ؛ لذت یک پیاده روی در دل منظر طبیعی

تفریح در مجموعه کوهستانی شاهداغ، واقع در شهر باکو، یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد بود. شاهداغ یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری محبوب در جمهوری آذربایجان است که با زیبایی‌های طبیعی و محیط دلنشین خود گردشگران بسیاری را برای خوش‌گذرانی دعوت می‌کنند. در مجموعه کوهستانی شاهداغ امکانات زیادی در نظر گرفته شده‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای پیاده‌روی و کوهنوردی مناظر طبیعی شاهداغ انتخاب مناسبی برای شما به حساب می‌آیند. همه افراد می‌توانند از مسیرهای مختلف آن لذت ببرند و به تمامی نقاط دیدنی و مناظر طبیعی این منطقه دست یابند.

اگر به دوچرخه‌سواری و همچنین اسکی علاقه‌مند هستید مجموعه تفریحی کوهستانی شاهداغ در فصل تابستان برای شما این امکان را فراهم کرده است که در مناظر طبیعی و خارق‌العاده این مجموعه دوچرخه سواری را تجربه کنید. همچنین اگر در فصل زمستان به همراه خانوداه به باکو رفته‌اید حتما باید از پیست اسکی این مجموعه غافل نشوید. همانگونه که از اسم این مجموعه پیدا است یک مجموعه تفریحی کوهستانی است که برف‌های زیبا دور تا دور آن باعث جذب گردشگر خواهد شد. کافی است شما بعد از رفتن به پیست اسکی شاهداغ سری به رستوران‌های این مجموعه بزنید انواع غذاهای آذربایجانی و ترکی وجود دارد که بی‌شک از خوردن غذاهای مجموعه تفریحی شاهداغ شما لذت کافی خواهید برد.

آدرس:

کشور آذربایجان، شهر باکو، گوسار، کوه شاهداغ، مجموعه تفریحی کوهستانی شاهداغ

ساعت بازدید:

این مجموعه بزرگ و مجهز در هر ساعت از شبانه‌روز میزبان گردشگران است.

تفریحات باکو

ونیز کوچک؛ تجربه زندگی در دل آب

یکی دیگر از بهترین تفریحات باکو ونیز کوچک باکو است. این جاذبه گردشگری جدیدا بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته و اکثر افراد برای بازدید از این جاذبه علاقه نشان می‌دهند. این جاذبه تفریحی در سال ۱۹۶۰ در بلوار باکو شهر کوچک ونیز بنا گردید. این شهر کوچک با پیشرفت خوبی روبه‌رو بوده و در سال ۲۰۱۲ مساحت آن چیزی نزدیک به ۱۰۰۰۰ مترمربع افزایش یافت. در این شهر زیبا چندین جزیره کوچک به همراه دو جزیره بزرگ وجود دارند که با پل‌هایی از جنس سنگ به یکدیگر متصل شده‌اند. قایق‌های کوچکی روی آب‌های این جزیره‌ها به چشم می‌خورند که قادر به جابه‌جایی تقریبا ۴ نفر هستند.

این شهر به ساحل دریای خزر بسیار نزدیک است و به هنگام سفر به این شهر تفریح ایده‌آلی را تجربه خواهید کرد. باتوجه به موقعیت مکانی فوق‌العاده این شهر کوچک مکان‌های دیدنی زیادی را در دل خود جای داده که بعد از بازدید از این محله می‌توانید از این اماکن نیز دیدن کنید. یکی از بهترین اماکن موزه فرش باکو نام دارد.

لازم به ذکر است که در دنیا شهرهای زیادی وجود دارند که در تلاش برای ساخت یک تکه کوچک از ونیز به شکل مصنوعی در گوشه و کنار هستند. حتی بسیاری از مراکز خرید کوچک از شهر ونیز تقلید می‌کنند. ونیز کوچک از مغازه‌های مختلف تشکیل شده و در کنار آن‌ها کانال‌های آبی به چشم می‌خورند که باتوجه به سبک ونیز بنا گردید و شما همچون مردم ایتالیا با قایق‌های کوچک از بین آب گذر خواهید کرد. این منطقه برای افرادی که شور و شوق عکاسی دارند بسیار هیجان‌انگیر خواهد بود. همان‌طور که این منطقه پیداست شهری کوچک بوده؛ اما در دل خود امکانات زیادی را جای داده است.

گشت‌وگذار در ونیز کوچک

پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع بازدید از ونیز کوچک سوار بر قایق شده و از کانال‌های آبی را گذر کنید. شما می‌توانید در مدت زمان ۲۰ دقیقه ونیز کوچک را با قایق مشاهده کرده و از آرامش آب و زیبایی شهر لذت ببرید. همچنین اگر به‌دنبال صرف غذاهایی در ونیز کوچک هستید در جزیزه مرکزی این شهر رستوران‌هایی با کیفیت زیاد وجود دارند که از نظر تنوع غذایی منحصربه‌فرد هستند. شما می‌توانید در این رستوران‌ها انواع غذاهای خوشمزه را تست کنید. ویوی این رستوران‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که به هنگام ورود، زیبایی‌های ونیز کوچک را به چشم خواهید دید.

آدرس:

آدرس ونیز کوچک :  ۷۳ Neftchilar Ave, Baku 1004

ساعت بازدید:

از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

تفریحات باکو

 

تور باکو، سفری شگفت انگیز به کشوری اروپایی در همسایگی ایران

پیست اسکی طوفان داغ؛ تجربه اسکی در ارتفاع 4000 متری از سطح دریا

مجموعه تفریحی پیست اسکی طوفان داغ در حدود ۴ کیلومتری پایتخت قفقاز یعنی شهر گابالا قرار دارد. همچنین این مجموعه به فرودگاه شهر گابالا نزدیک بوده و به‌راحتی می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید. مجموعه تفریحی پیست اسکی طوفان داغ یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در کشور آذربایجان و شهر باکو به شمار می‌رود. شما به هنگام ورود به این مجموعه طبیعی زیبا فرصت انجام ورزش، پیست اسکی، دوچرخه سواری و... را خواهید داشت. این مجموعه توانسته یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی باکو برشمرده می‌شود.

شما می‌توانید یک اسکی بسیار لذت‌بخش را در دل این مجموعه تفریحی تجربه نمایید. این مجموعه تفریحی در شمال غربی آذربایجان و در نزدیکی مرز بین ارمنستان و ایران قرار دارد. جالب است بدانید که ارتفاع قله طوفان داغ در حدود ۴۰۰۰ متر از سطح دریا است و شما هنگام صعود به این قله تمامی چشم‌اندازهای اطراف را به‌خوبی مشاهده خواهید کرد.

آب‌وهوای این مجموعه در فصل زمستان بسیار سرد و پربارش است و به همین خاطر فصل زمستان بهترین زمان برای رفتن به پیست اسکی طوفان داغ خواهد بود؛ اما در فصل بهار و تابستان هوای این مجموعه خنک و معتدل می‌شود و به هنگام ورود به این پیست احساس خوشایندی خواهید داشت. به هنگام ورود به این پیست اسکی از امکاناتی چون تله‌کابین، پیست‌های اسکی، اسکی لیفت، تجهیزات ایمنی و... بهره‌مند خواهید شد. این پیست اسکی تمامی امکانات مورد نیاز برای یک تفریح مفرح و بی‌خطر را برای شما فراهم کرده است تا یکی از بهترین تفریحات باکو را تجربه کنید.

ناگفته نماند این مجموعه بزرگ و عظیم تمامی زیرساخت‌های استاندارد گردشگری را رعایت کرده است. در هنگام سفر به این مجموعه اگر قصد انجام اسکی را نداشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از پارک‌های تفریحی، بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها، کافه و رستوران‌های، اقامتگاه‌ها استفاده کنید.‌ این مجموعه تفریحی بزرگ برای هر قشری مناسب است و شما به هنگام سفر به این مجموعه لذت یک تفریح دلچسب را تجربه خواهید کرد.

آدرس:

آذربایجان، شهر باکو، 20 کیلومتری فرودگاه گابالا، پیست اسکی طوفان داغ

ساعت بازدید:

این مجموعه بزرگ و مجهز در هر ساعت از شبانه‌روز میزبان گردشگران است. 

تفریحات باکو

جاهای دیدنی باکو - اگر قصد سفر به باکو دارید کلیک کنید و جاهای دیدنی این شهر را بشناسید تا برنامه ریزی بهتری در سفر داشته باشید.

پارک ‌های آبی باکو

در فصل گرم تابستان شما برای کاهش گرما نیاز به انجام تفریحاتی در پارک‌های آبی خواهید داشت. در شهر زیبای باکو تعداد زیادی پارک آبی از جمله پارک آبی شیخوف، پارک آبی دالغا بیچ، پارک آبی ابموران و... وجود دارند. وجود این پارک‌های آبی حتی برای مرد محلی باکو نیز هیجان‌انگیز است و هنگامی که به‌دنبال حس آرامش هستند این پارک‌ها را انتخاب می‌کنند. به خاطر داشته باشید که پارک‌های آبی باکو از بهترین تفریحات باکو به حساب می‌آیند که همواره طرفداران خاص خود را دارند.

پارک آبی شیخوف؛ تمیزترین پارک آبی دریای خزر

اگر در فصل تابستان سفر بقبه شهر باکو را انتخاب می‌کنید، بازدید از پارک آبی شیخوف باکو یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید که می‌بایست در لیست اماکن گردشگری قرار دهید. این پارک آبی برای کودکان بسیار مهیج بوده و با استفاده از بهترین امکانات می‌توانید در پارک آبی شیخوف وقت بگذرانید.‌ در این‌ پارک تعداد زیادی سرسره آبی، دوش آب، استخر و... وجود دارند که شما برای فرار از گرمای هوا می‌توانید به دل آب پناه ببرید. ناگفته نماند که این پارک یکی از تمیزترین پارک‌های آبی دریا خزر به شمار می‌رود.

آدرس:

آذربایجان، 10 کیلومتری باکو، بخش جنوبی شهر، پارک آبی شیخوف

ساعت بازدید:

از ساعت 9 صبح الی 8 شب

تفریحات باکو

پارک آبی دالغا بیچ؛ لذت شنا در 7 استخر بزرگ

یکی دیگر از معروف‌ترین پارک‌های آبی باکو دالغا بیچ نام دارد. این پارک آبی در منطقه مسکونی مردکان قرار داشته و مساحت آن حدودا به ۶۸ هزار مترمربع می‌رسد. در سال ۲۰۱۶ با مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربعی فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه به عنوان یکی از بهترین تفریحات باکو شناخته می‌شود که در حدود ۷ استخر متصل برای افراد بزرگسال را در خود جای داده است.

همچنین تعدادی استخر ۷۰۰ متری نیز برای کودکان در این پارک آبی در نظر گرفته شده‌اند که به همراه خانواده خود می‌توانید برای رفع خستگی در این استخرها تنی به آب‌ بزنید. ناگفته نماند که در این پارک آبی در کنار سرسره‌های آبی، استخر و سایر امکانات برای ورزش‌های آبی و غیرآبی فراهم شده تا شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آدرس

آذربایجان، باکو، ۳۷ کیلومتری مرکز شهر، پارک آبی دالغا بیچ

ساعت بازدید:

از ساعت 9 صبح الی 8 شب

تفریحات باکو

پارک آبی آبشوران؛ آفتاب گرفتن همراه با نوشیدنی‌های خوش‌طعم

در راستای ساحل بیلگا پارک یک پارک آبی زیبا و باشکوه به نام پارک آبی ابموران بنا گردید. اگر در مرکز شهر قرار داشته باشید، برای رسیدن به این پارک آبی می‌بایست در حدود ۴۵ دقیقه در مسیر با اتومبیل حرکت کنید. این پارک به‌صورت نیمه خصوصی است و به‌طور کامل تمامی امکانات لازم برای تجربه یک تفریح آبی را برای شما فراهم می‌کند.

در این پارک استخرهای بسیار مجلل، رستوران‌های متنوع و... به چشم می‌خورند که توانسته‌اند این مجموعه را متفاوت سازند. اگر به آفتاب گرفتن در فصل تابستان علاقه‌مند هستید، در این پارک می‌توانید در زیر سایه‌بان‌های بسیار خاص و زیبا استراحت کرده و آفتاب بگیرید. ناگفته نماند که در این پارک نوشیدنی‌های خوشمزه با طعم‌های متفاوتی وجود دارند که قطعا بعد از یک تفریح لذت‌بخش بسیار دلچسب خواهند بود.

آدرس:

آذربایجان، باکو، 44 کیلومتری مرکز شهر، پارک آبی آبشوران

ساعت بازدید:

از ساعت 9 صبح الی 8 شب.

تفریحات باکو

هزینه سفر به باکو - هزینه سفر به باکو چقدر است؟

آکوا پارک دالگا باکو؛ تجربه شنا در دریای مصنوعی

آکوا پارک دالگا یکی از شناخته ‌شده‌ترین پارک‌های آبی در باکو است. این پارک آبی بزرگ و مدرن به عنوان یکی از بهترین تفریحات باکو به شهرت رسیده که امکانات زیادی از جمله سرسره‌های آبی متنوع، استخرهای موج‌دار، ساحل هیجان‌انگیز، مناطق تفریحی و خدمات رستورانی را در خود جای داده است. همچنین، آکوا پارک دالگا با طراحی زیبا و محیطی خوش‌آب‌وهوا، جایی مناسب برای لذت بردن از تفریحات آبی در هوای گرم به شمار می‌رود.

آکوا پارک دالگا یکی از مقاصد برتر تفریحی و آبی در باکو، پایتخت آذربایجان است که با بیش از 30 امکانات متنوع، برای سرگرمی و تفریح تمام خانواده‌ها مکانی بسیار مناسب خواهد بود. در این پارک آبی زیبا مناطق تفریحی و بازی برای کودکان در نظر گرفته شده‌اند که شامل مواردی چون برج‌های آبی، جکوزی بچگانه، آب‌پاش‌ها و مسیرهای آبی اختصاصی برای کودکان می‌شوند. کودکان شما می‌توانند به‌راحتی روز سرگرم‌کننده‌ای را در این پارک آبی تجربه نمایند. پارک دالگا با بیش از 10 استخر آبی هیجان‌انگیز و متنوع میزبان بسیاری از افراد است. این اسخرها شامل استخرهای آبی شخصی و چند نفره می‌شوند که تمامی طیف سنی را در برمی‌گیرد.

از آنجایی که هر استخر عمق متفاوتی داشته شما می‌توانید تجربه‌‌های بسیاری را کسب نمایید. همچنین بخش استخرهای موج‌ساز در آکوا پارک دالگا برای طرفداران تفریح و شنا در آب بسیار جذاب است. با فضایی گسترده و امواج مصنوعی که ساخته می‌شوند، احساس می‌کنی که در دریا هستید. همچنین آکوا پارک دالگا از فضاهای سبز و مناطق استراحتی متنوعی برخوردار است که می‌توانید در این فضاها لحظات آرام و بی‌دغدغه را پشت سر بگذارید. این پارک آبی همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی را جهت تامین نیازهای غذایی و نوشیدنی بازدیدکنندگان در خود جای داده است.

شما می‌توانید در این بوفه این پارک، غذاهای سرد و گرم، نوشیدنی‌های مختلف و میان‌وعده‌ها را صرف کنید. از دیگر زیبایی‌های این پارک آبی می‌توان به رودخانه آرامی اشاره کرد که می‌توانید در آن با حلقه یا تیوب شنا را تجربه نمایید. این رودخانه آرام با مناظر زیبا و طبیعی، محیطی آرامش‌بخش را برای استراحت فراهم می‌کند. اگر به‌دنبال مکانی برای فرار از ازدحام و شلوغی شهر هستید و قصد دارید تا تفریحی شاد و مهیج را با خانواده یا دوستان خود تجربه کنید، این پارک آبی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

آدرس:

Coast st., 55c, Mardakan, Azerbaijan

ساعت بازدید:

هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب

تفریحات باکو

بازدید از بر‌ج‌ های شعله؛ سه برج زیبا در کمار یکدیگر

برج‌های سوزنده و درخشان شعله باکو در آذربایجان از ظاهری فوق‌العاده زیبا برخوردار هستند که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده‌اند. این برج‌ها را شرکت HOK International و پیر بایلارگئون تاسیس کرده‌اند که در حدود ۲۸ هزار مترمربع مساحت دارند و ارتفاع آنها به ۲۶۸ متر می‌رسد. برج‌های شعله باکو در میان تمام سازه‌های باکو قد علم کرده‌اند و از دور دست‌ها نیز قابل مشاهده هستند. این برج‌ها ظاهری خمیده؛ اما بسیار جذاب دارند. این شعله‌ها نماد مدرنیته این شهر به حساب می‌آیند و توانسته‌اند جایزه بین‌المللی MIPIM20133 را به‌دلیل داشتن بهترين هتل‌ها دریافت نمایند.

این برج‌ها در سواحل دریای خزر قرار دارند. اگر قصد سفر به باکو را دارید پیشنهاد می‌شود که حتما از این برج‌ها بازدی نمایید. این سه برج به شکل یک منحنی هستند که قطعات آن‌ها در یک نقطه مانند گردنبند به یکدیگر می‌رسند و روی یک سکوی مشترک قرار گرفته‌اند. فضای میانی برج‌ها با یک سکوی ۷۸ متری در سه طبقه بنا گردیده و یک سقف شیشه‌ای با شباهت به کندوی عسل تزئین شده در این مکان به چشم می‌خورند که هر برج دارای ۵۰ پارکینگ داست.

برج اول یک برج‌ مسکونی با ۳۳ طبقه است که بلندترین برج شعله به حساب می‌آید که در قسمت جنوب این برج‌ها قرار دارد. در این برج حدودا ۱۳۰ آپارتمان باشکوه با ویوی بسیار زیبا از باکو و دریا خزر قرار گرفته‌اند. همچنین یک باشگاه ورزشی در کنار سایر امکانات در این برج موجود است. برج دوم با نام هتل از آن یاد می‌شود؛ که هتل‌های این برج بسیار مجهز هستند و ۳۱۸ اتاق را در خود جای داده که ۶۱ عدد از آن‌ها آپارتمان‌هایی هستند که در میان حدودا ۳۰ طبقه تقسیم شده‌اند.

برای رنگ‌آمیزی اتاق‌های این هتل از رنگ‌های طبیعی و منحصربه‌فرد استفاده شده که به هنگام اقامت در این هتل‌ها به آرامش خواهید رسید. زیبایی هتل‌های این برج با هنرهای معماری نوآورانه ترکیب شده‌ و توانسته یک مجموعه بسیار فوق‌العاده را به وجود آورد. برج سوم نیز به برج اداری معروف است که در سمت غرب مجموعه قرار دارد‌ و دارای ۱۴۰ متر ارتفاع و ۲۸ طبقه است که مساحت آن حدودا به ۳۳۰۰۰ مترمربع می‌رسد و در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار داده می شود و جزء دفاتر تجاری بزرگ باکو به حساب می‌آید.

آدرس:

Mehdi Huseyn Street 1A, Sabayil , AZ1006 Baku, Azerbaijan

ساعت بازدید:

از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

تفریحات باکو

معرفی جمهوری آذربایجان - آشنایی با کشور زیبای آذربایجان

سخن پایانی

باکو پایتخت زیبای کشور آذربایجان، تفریحات بسیاری را در خود جای داده و به همین منظور سالانه میزبان بسیاری از گردشگران است. هنگام بازدید از بهترین تفریحات باکو با دنیای از تفریحات مهیج روبه‌رو خواهید شد که هر کدام به نحوی جذاب هستند. برای بازدید از هر کدام از این تفریحات می‌بایست براساس زمان مشخصی که برای بازدی از آن‌ها در نظر گرفته شده اقدام کنید تا بتوانید از امکانات بی‌نظیر آن‌ها بهره‌مند شوید. پیشنهاد می‌شود که هنگام سفر به باکو حتما از برج‌ شعله و پارک‌های آبی این شهر دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های تفریحی این شهر می‌توان به پارک آبی دالغا بیچ، پیست اسکی طوفان داغ، ونیز کوچک، مجموعه تفریحی کوهستانی شاهداغ و... اشاره کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 102 کاربر