تفریحات ارمنستان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/25
بازدید: 2476
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پیش از سفر به هر شهر کشور لازم است در خصوص تفریحاتی که در آن کشور وجود دارد اطلاعات کافی را به دست آورید تا در طول سفر خود به مشکلی بر نخورید‌. کشور ارمنستان یکی از کشورهای توریستی بوده که سالانه تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران به آن سفر می‌کنند. لازم به ذکر است که در این کشور تفریحات متنوع بسیار زیادی وجود دارد که شما در هر فصلی که به آن سفر کنید، قادر هستید در این تفریحات شرکت کرده و از آن‌ها نهایت لذت را ببرید‌. از جمله تفریحات معروف ارمنستان می‌توان به پاراگلایدر سواری، تله کابین، اسب سواری و... اشاره نمود.

تفریحات ارمنستان

پاراگلایدر در ارمنستان

یکی از بهترین تفریحاتی که در کشور ارمنستان وجود داشته و مسافران و گردشگران می‌توانند از انجام آن نهایت لذت را ببرند، پاراگلایدر سواری بوده که هیجان بسیار زیادی را به همراه دارد. لازم است بدانید که به طور کلی شهرها و کشورهایی که دارای کوهستان‌ها و ارتفاعات بسیار بلندی هستند، برای انجام پاراگلایدر سواری و تفریحات این‌ چنینی بسیار مناسب بوده و به همین سبب کشور ارمنستان جزو کشورهایی به حساب می‌آید که پاراگلایدر سواری یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین تفریحات در آن است. باشگاه‌‌های بسیار زیادی در کشور ارمنستان وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها به انجام پاراگلایدر سواری بپردازید. همچنین لازم است بدانید در صورتی که تخصص کافی در این امر نداشته باشید، می‌توانید از مربی‌ها و کلاس‌های آموزشی این باشگاه‌ها استفاده کرده و در کمترین زمان ممکن پاراگلایدر سواری را آموزش ببینید و از انجام آن لذت ببرید. پرواز پاراگلایدر‌ها در محدوده‌های ایروان، سوان و گیومری امکان پذیر بوده و افراد می‌توانند در آسمان این مناطق به پرواز بپردازند و از تماشای طبیعت بسیار زیبای کشور ارمنستان نهایت لذت را ببرند. همچنین در این باشگاه‌ها عکاس و فیلمبردار‌هایی وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها درخواست نمایید که در حین پرواز از شما عکاسی و فیلمبرداری کنند تا در نهایت بتوانید خاطرات سفر خود را به همراه خود به کشور ایران باز گردانید.

سفر به کشور زیبا و تاریخی ارمنستان!

پاراگلایدر در ارمنستان

 هزینه تفریح

برای ورود به باشگاه‌های پاراگلایدر سواری و انجام این تفریح بسیار لذت بخش لازم است بلیط‌هایی تهیه کنید. متوسط قیمت این بلیط ۴۸۰۰۰ درام خواهد بود و البته لازم به ذکر است باید توجه داشته باشید که برای دریافت خدمات آموزشی لازم است مبالغ جداگانه بپردازید.

باشگاه و پارک آبی جراشخار

یکی از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید در کشور ارمنستان به خصوص در فصل تابستان در آن شرکت کنید، رفتن به پارک آبی‌های بسیار مجهز و پیشرفته این کشور است.  یکی از بهترین و مجهزترین پارک آبی‌ که در کشور ارمنستان وجود دارد، باشگاه و پارک آبی جراشخارح  بوده که بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به کشور ارمنستان سفر می‌کنند، حداقل یک بار به این پارک آبی رفته و از انجام بازی‌ها و تفریحات موجود در آن نهایت لذت را می‌برند. برای ورود به این مجموعه بسیار لوکس و زیبا لازم است ورودی بپردازید و پس از آن قادر هستید از تمامی بازی‌هایی که در آن وجود دارد، استفاده کنید. به طور کلی بازی‌های این مجموعه شامل سرسره‌های آبی، استخر کودکان، استخر بزرگسالان، کارابین آبی و... است که شما می‌توانید با استفاده از این وسایل بسیار لذت بخش، ساعاتی هیجان انگیز و پرشور را برای خود به ارمغان آورید. با این که اکثر افراد قادر هستند از خود هنگام بازی کردن فیلم و عکس بگیرند اما این امکان وجود ندارد که بتوانید از تمامی افراد فیلمبرداری کنید. این مجموعه دارای امکانات بی‌نظیری است که می‌توانید پس از انجام بازی‌های آن از آنها استفاده کنید. از جمله این امکانات می‌توان به فوت کورت‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های موجود در آن اشاره کرد که در صورتی که نیازمند صرف غذا شدید، می‌توانید به این کافه‌ها و رستوران‌ها مراجعه کرده و غذای مد نظر خود را سفارش داده و میل کنید.

پارک آبی جراشخارج

 هزینه تفریح

به طور کلی هزینه متوسط ورودی پارک‌های آبی ارمنستان بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ درام بوده که شما قادر هستید با پرداخت این هزینه در ابتدا از تمامی تجهیزات و بازی‌های پارک آبی استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید.

تفریحات مجردی ارمنستان - تجربه‌ای متفاوت از سفرهای مجردی

پارک عشاق

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفر به کشورهای خارجی همچون کشور ارمنستان انجام دهید، رفتن به پارک‌ها و جنگل‌های آن کشور است‌. در کشور ارمنستان نیز پارک‌های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از بهترین و زیباترین آن‌ها پارک عشاق است.  به این سبب که در گذشته عاشقان بسیاری در این پارک قرار ملاقات می‌گذاشتند، این پارک به نام پارک عشاق به شهرت رسیده است. امروزه نیز همانند گذشته این پارک محبوبیت خود را حفظ کرده و بسیاری از جوانان و نوجوانان ساعت‌هایی از روز خود را در این پارک بسیار زیبا می‌گذراند. پارک عشاق بسیار بزرگ بوده و مساحتی در حدود دو و نیم هکتار دارد و  برای اینکه مسافران و گردشگران بتوانند به این پارک بروند لازم است خود را به خیابان باقرامیان شهر ایروان برسانند.

پارک عشاق ارمنستان

هزینه تفریح

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که برای وارد شدن به پارک عشاق در کشور ارمنستان لازم است ورودی بپردازند، اما باید ذکر کنیم که هزینه ورود به این پارک کاملا رایگان بوده و افراد می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به پارک عشاق وارد شده و از دیدن طبیعت بسیار زیبای آن نهایت لذت را ببرند.

پلی سیتی

اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به تفریحاتی که شامل بازی می‌شوند، دارید پلی سیتی یکی از بهترین و مناسب‌ترین مراکز برای شما خواهد بود. در این مرکز بسیار زیبا بازی‌های متفاوتی همچون پیست کارتینگ، زمین گلف، پینت بال، بولینگ، بیلیارد، باشگاه تیراندازی، انواع سینماها، بازی‌های کامپیوتری و زمین‌های بازی کودکان وجود دارد که شما می‌توانید با شرکت در این بازی‌ها ساعات خوشی را برای خود به ارمغان آورید. همچنین جالب است بدانید که این مجموعه برای کودکان نیز بسیار مناسب بوده و اگر در سفر خود کودکان را به همراه دارید، می‌توانید به این محل رفته و از انجام سرگرمی‌های آن به همراه کودک خود نهایت لذت را ببرید. مجموعه پلی سیتی در سال ۲۰۰۲ افتتاح شده و علاوه بر گردشگران و مسافران، در بین مردم محلی کشور ارمنستان نیز بسیار معروف و محبوب است.

 هزینه تفریح

هزینه بازی‌هایی که در مجموعه پلی سیتی وجود دارند، به شرح زیر هستند:

  • هزینه بازی بولینگ به ازای هر نفر: ۱۲۰۰۰ درام
  • هزینه پیست کارتینگ به ازای هر نفر: ۲۰۰ درام
  • هزینه بازی گلد به ازای هر نفر: ۲۰۰۰ درام
  • هزینه بازی بیلیارد به ازای هر نفر: ۱۳۰۰۰ درام

 باشگاه سوارکاری آیرودزی

اگر علاقه بسیار زیادی به اسب‌ها و سوارکاری دارید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به کشور ارمنستان حتما سری به باشگاه سوارکاری آیرودزی بزنید. این امکان برای مسافران و گردشگران وجود دارد که بتوانند در باشگاه سوارکاری آیرودزی به اعمالی همچون اسب سواری، غذا دادن به اسب‌ها و همچنین زین کردن اسب‌ها بپردازند. همچنین لازم به ذکر است اگر آشنایی کافی با این موارد نداشته باشید، در این باشگاه مربیانی وجود دارند که این مهارت‌ها را به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید با خیالی آسوده به اسب سواری بپردازید.

 باشگاه سوارکاری آیرودزی

 هزینه تفریح

به طور کلی هزینه‌ای که لازم است برای انجام اسب سواری و باشگاه سوارکاری در کشور ارمنستان بپردازید، متفاوت خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشید که در صورتی که نیاز به راهنمایی و آموزش‌های خاص داشته باشید، لازم است هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

 باشگاه گلف آرارات

یکی دیگر از تفریحات جالب و مهیجی که در کشور ارمنستان وجود دارد، بازی گلف بوده و این امکان برای مسافران و گردشگران وجود دارد که با مراجعه به باشگاه‌های گلف در کشور ارمنستان در این بازی بسیار جالب و مهیج شرکت کرده و نهایت لذت را ببرند.  بسیاری از توریست‌ها و گردشگران علاقه بسیار زیادی به این بازی نشان داده‌اند، به همین سبب در کشور ارمنستان باشگاه‌های گلف بسیار زیادی وجود دارند که یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین باشگاه‌های گلف، باشگاه گلف آرارات بوده که می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و به انجام بازی گلف بپردازید. همچنین لازم است ذکر کنیم که در این باشگاه دو زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین بسکتبال و استخرهای شنا نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. این مجموعه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و از هنگامی که فعالیت خود را آغاز کرد در میان بومیان ارمنستان و همچنین مسافران و گردشگران محبوبیت بسیار زیادی را به دست آورد.

باشگاه گلف آرارات ارمنستان

هزینه تفریح

به طور کلی هزینه ورود به باشگاه آرارات کمی گران بوده و هزینه مورد نیاز برای انجام بازی گلف با دیگر بازی‌ها در این باشگاه متفاوت خواهد بود.

زیپ لاین در ارمنستان

اگر علاقه بسیار زیادی به تفریحات و بازی‌های مهیج و هیجان انگیز دارید، زیپ لاین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح در کشور ارمنستان است که بسیاری از مسافران و گردشگران به این تفریح بسیار خاص علاقه دارند. زیپ لاین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فاصله‌ای در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر تا سطح زمین داشته باشند. بنابراین هنگامی که سوار بر زیپ لاین باشید، قادر هستید از تماشای طبیعت بسیار زیبایی که از کشور ارمنستان قابل مشاهده است، نهایت لذت را ببرید. مکان‌های بسیاری در کشور ارمنستان وجود دارند که سوار شدن زیپ لاین در آن‌ها امکان پذیر باشد. شما قادر هستید با رفتن به این مناطق، از این تفریح بسیار جالب و هیجان انگیز نهایت لذت را ببرید. به طور کلی مناطق کوهستانی و مناطقی که در ارتفاعات قرار داشته باشند، برای انجام زیپ لاین‌ها بسیار مناسب هستند. از آن جایی که در کشور ارمنستان مناطق کوهستانی بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین به راحتی قادر هستید به محل‌هایی که بتوانید در آن‌ها سوار زیپ لاین شوید، دسترسی بیابید.

 زیپ لاین در ارمنستان

 هزینه تفریح

سوار شدن بر زیپ لاین از جمله تفریحاتی در کشور ارمنستان است، که قادر هستید با صرف هزینه متوسطی در آن شرکت کرده و از آن نهایت لذت را ببرید. به طور کلی متوسط قیمت بلیط زیپ لاین‌ها ۱۱ هزار درام به ازای هر نفر خواهد بود‌.

آفرود در ارمنستان

همان طور که پیش از این نیز ذکر کردیم در کشور ارمنستان مناطق کوهستانی بسیار زیادی وجود دارند؛  بنابراین یکی دیگر از تفریحاتی که امکان انجام آن در کشور ارمنستان وجود دارد، آفرود سواری است. اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به هیجان و رانندگی دارند، پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به کشور ارمنستان حتماً در تفریح آفرود سواری شرکت کرده و ساعاتی لذت بخش و هیجان انگیز را برای خود فراهم کنید. زمانی که سوار ماشین‌های آفرود شوید، می‌توانید با سرعت‌های بالا از کوه‌های بکر، صعب العبور و ناهموار عبور کنید و نهایت لذت را ببرید. آفرود سواری بسیار هیجان انگیز بوده و اگر شما از آن دست انسان‌های شجاعی هستید که از سرعت بالا لذت می‌برند، این تفریح گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

آفرود در ارمنستان

 هزینه تفریح

آفرود سواری از جمله تفریحات گران قیمت و پر هزینه در کشور ارمنستان به حساب می‌آید، اما اگر علاقه بسیار زیادی به سرعت و هیجان در رانندگی با ماشین‌های آفرود را دارید، پیشنهاد می‌شود این تفریح بسیار هیجان انگیز را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 تله کابین‌ های ارمنستان

تفریحی همچون تله کابین یکی از محبوب‌ترین تفریحات برای بسیاری از افراد بوده و افراد در هر سنی که باشند، علاقه مند به سوار شدن به تله کابین هستند. در کشور ارمنستان یکی از بلندترین و  مرتفع‌ترین تله کابین‌های دنیا وجود دارد که می‌توانید از سوار شدن به آن نهایت لذت را ببرید.  شما می‌توانید در زمانی که سوار بر تله کابین هستید، در آن ارتفاع بسیار بلند، به مشاهده منظره‌های بسیار زیبا از کشور ارمنستان بپردازید. لازم است بدانید که این تله کابین از روستای هالیدوز در قسمت جنوبی ایروان تا قسمت های جنوبی کشور، نزدیک روستای تاتو مسیر را طی خواهد کرد. بنابراین شما می‌توانید طبیعت بسیار زیبایی از کشور ارمنستان را در حین سوار شدن بر تله کابین مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این مجموعه تله کابین از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر به فعالیت می‌پردازد و مسافران و گردشگران می‌توانند در این ساعت سوار بر تله کابین شود.

 تله کابین‌ های ارمنستان

 هزینه تفریح

هزینه بلیط برای مسافران و گردشگران و بومی‌های کشور ارمنستان متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می‌توان بیان کرد که هر گردشگر لازم است ۳۰۰۰ درام برای سوار شدن بر تله کابین بپردازد‌. این هزینه معادل ۸ دلار یا ۶ یورو خواهد بود.

 قایق سواری در دریاچه سوان

اگر در فصول گرم سال به کشور ارمنستان سفر کرده‌اید یکی از بهترین و مناسب‌ترین تفریحاتی که برای شما وجود خواهد داشت، قایق سواری در دریاچه سوان خواهد بود. این تفریح جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات بین اهالی کشور ارمنستان و مسافران و گردشگران بوده و سالانه بسیاری از گردشگران و مسافران به دریاچه سوان رفته و از قایق سواری در آن نهایت لذت را می‌برند. امکان انجام این تفریح در فصول بهار و تابستان وجود دارد و اگر قصد دارید در فصول سرد سال به قایق سواری در این دریاچه بپردازید، لازم است لباس گرم به همراه خود داشته باشید تا سرما نخورید.

 هزینه تفریح

به طور کلی در دریاچه سوان تفریحات بسیار متنوعی وجود داشته که قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود. قایق سواری در این دریاچه نیز قیمت متوسطی داشته و اگر علاقه مند به تفریحات دریایی هستید، قایق سواری در این دریاچه را از دست ندهید.

 قایق سواری در دریاچه سوان

تفریحات رایگان ارمنستان

با این که اغلب تفریحاتی که در کشور ارمنستان وجود دارند، نیازمند به پرداخت هزینه هستند اما شما قادر خواهید بود که در این کشور به انجام تفریحی بپردازید که کاملا رایگان باشد. در کشور ارمنستان تور‌هایی برگزار می‌شوند که افراد در آن‌ها به صورت رایگان به پیاده روی می‌پردازند‌. مسافران و گردشگران می‌توانند برای گشتن در شهر و یادگیری تاریخ و فرهنگ مردم ارمنستان در این تورهای رایگان پیاده روی شرکت کنند.  از دیگر تفریحات رایگانی که در کشور ارمنستان وجود دارد، می‌توان به مرکز هنرهای کافسجیان در این کشور اشاره کرد، در این مرکز بهترین آثار هنری معاصر ارمنستان گردآوری شده‌اند که شما می‌توانید در صورتی که علاقه بسیاری به هنر دارید از این مجموعه دیدن کنید. بازار ورنیساژ یکی از زیباترین بازار‌های موجود در کشور ارمنستان بوده که در آن  صنایع دستی مردم، کالاهای دست دوم و آثار هنری بسیاری به فروش می‌رسند. به سبب فروش این کالاها جلوه بسیار زیبایی در این بازار به وجود آمده است که پیشنهاد می‌شود در سفر خود به کشور ارمنستان حتما سری به این بازار زیبا بزنید. یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توانید از انجام آن در کشور ارمنستان لذت ببرید، مشاهده فواره‌های رقصان در میدان جمهوری است‌. هر شب ساعت ۹ در این میدان فواره‌های بسیار زیبایی به نمایش در می‌آیند و موسیقی‌های متنوعی پخش می‌شوند. یکی دیگر از آثار تاریخی که در کشور ارمنستان وجود دارد، مسجد کبود بوده که شما می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن نموده و از معماری بسیار زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

جشن آب ارمنستان - هرآنچه لازم است درباره جشن آب بدانید!

تفریحات رایگان ارمنستان

سخن پایانی

کشور ارمنستان از جمله کشورهای توریستی به حساب می‌آید که تفریحات بسیار زیادی برای گردشگران و توریست‌ها دارد. به همین سبب سالانه تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران به این کشور سفر می‌کنند. اگر قصد دارید به کشور ارمنستان سفر کنید، لازم است پیش از سفر خود با تفریحات و امکاناتی که در این کشور وجود دارد، آشنا شوید تا در طول سفر خود بتوانید با اطمینان خاطر در این تفریحات شرکت کرده و نهایت لذت را ببرید.  تفریحاتی که در این کشور وجود دارند مناسب اغلب فصول سال بوده بنابراین شما در هر فصلی که به کشور ارمنستان سفر کنید، می‌توانید در اغلب تفریحات این کشور شرکت نمایید.

نظرات کاربران

  1. کیان مهتدی کیان مهتدی 1402/05/15
    3 نفر پسندیدند
    این قیمت ها که برای تفریحات ارمنستان گذاشتید واسه امساله؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر