تفریحات شبانه باتومی

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/26
بازدید: 4865
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گرجستان کشوری است در شمال غربی ایران که در صنعت گردشگری با پیشرفت‌های چشمگیری در سراسر جهان شناخته می‌شود. شهرهای تفلیس و باتومی در این کشور از نظر توریستی نسبت به شهرهای دیگر، گردشگران بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. اغلب گردشگران علاقه‌مند هستند که از تمامی لحظات سفر خود بهره کافی را ببرند، در نتیجه به دنبال تفریحاتی می‌گردند که بتوانند ساعاتی از شب را نیز به خوش‌گذرانی بپردازند. یکی از بهترین مقاصد برای سفر به گرجستان ساحل باتومی است. در فصول گرم سال پس از تاریک شدن هوا، مردم برای تفریح به سطح شهر می‌روند و به همین سبب این شهر در ساعاتی از شب حس و حالی متفاوت‌تر پیدا کند.

تفریحات شبانه باتومی

اسکای بار هتل کارتولی

هتل کارتولی شهر باتومی یکی از تازه ساخت‌ترین بوتیک هتل‌هایی است که در کشور گرجستان وجود دارد. این هتل زیبا در سال 2019 میلادی در بلوار حدید باتومی در 37 طبقه طراحی و ساخته شد که تنها چیزی در حدود شش کیلومتر با تندیس علی و نینو فاصله دارد. این هتل در هر طبقه دارای 23 اتاق بوده که هر اتاق منظره‌ای وصف نشدنی از دریای سیاه و کوه‌های سر به فلک کشیده قفقاز برای ببینده به تصویر می‌کشد.

سفری ارزان به کشور و شهر اروپایی آسیا

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به تفریحات لوکس و گران ‌قیمت علاقه دارند بی‌شک می‌توان گفت که رفتن به اسکای بار هتل کارتولی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. همچنین از دیگر ویژگی‌های این منطقه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با رفتن به اسکار بار هتل کارتولی قادر هستید تا منظره‌ای پانوراما از دریای سیاه مشاهده کنید؛ به گونه‌ای که خورشید به‌ طور مستقیم در محدوده مشخص شده هتل، غروب کرده و تصویری فراموش ‌نشدنی را به وجود می‌آورد.

اگر شما در هنگام سفر به شهر باتومی در هتل کارتولی اقامت نداشته‌اید، نگران نباشید؛ زیرا در این هتل علاوه بر بار ذکر شده یک بار عمومی نیز در نظر گرفته شده و شما می‌توانید برای مشاهده غروب آفتاب و دیگر تفریحات به ‌آن‌جا مراجعه نمایید. کوکتل، آبجو، آبجوهای دست ‌ساز و شرا‌ب‌های محلی تعدادی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های باتومی هستند که شما در این مکان می‌توانید آن‌ها را بیابید.

اسکای بار هتل کارتولی

مجسمه عاشقانه علی و نینو

شبگردی در سواحل و تجربه تفریحات اطراف آن در تور باتومی با مشاهده نکردن مجسمه عشق، قطعا ارزش چندانی نخواهد داشت. مجسمه علی و نینو که با نام مجسمه عشق نیز در سراسر دنیا شناخته می‌شود، مجسمه‌ای است که در سال 2010 میلادی توسط هنرمند و مجسمه‌ سازی گرجستانی با نام کوسیتادزه از جنس فلز ساخته شد. دو شخصیت اصلی این مجسمه یعنی علی و نینو را از رمانی با همین نام که توسط قربان سعید به تحریر درآمده الهام گرفته‌اند.

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

لازم به ذکر است که نویسنده این داستان از داستان عاشقانه رومئو و ژولیت الهام گرفته و چنان اثر باشکوهی خلق کرده که توانسته طرفداران بسیار زیادی را در سراسر گرجستان، ارمنستان و آذربایجان به خود اختصاص دهد. در همین راستا گردشگران در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهند، می‌توانند از این شاهکار هنری دیدن نمایند؛ اما بهترین ساعت بازدید از آن ساعت هفت شب به بعد خواهد بود، زیرا از این ساعت به بعد این مجسمه‌ها به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند. در بین این حرکت مجسمه‌های علی و نینو برای چند دقیقه با یکدیگر ادغام می‌گردند و همین موضوع سبب شده تا گردشگران بسیاری در این نقطه از باتومی در طول شب گرد هم‌ آیند.

مجسمه عاشقانه علی و نینو

دلفین های دریای سیاه باتومی

در نزدیکی مجسمه عشق شما گردشگران عزیز تور گرجستان می‌توانید گردشگاه و تفرجگاهی ساحلی را پیدا کنید که دارای تفریحات کاملا متفاوت و دوست‌ داشتنی نسبت به دیگر مکان‌های گردشگری است. یکی از اصلی‌ترین تفریحات این منطقه دلفین‌های موجود درون آن بوده، به گونه‌ای که شما با مراجعه به این منطقه می‌توانید دلفین‌های دریای سیاه را مشاهده نمایید که صداهای خارق‌العاده‌ای را از خود تولید کرده و حرکات هیجان‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند.

دلفین های دریای سیاه باتومی

فواره های زیبای باتومی

دقیقا در روبه‌روی بلوار باتومی و در پشت استادیوم می‌توان به وضوح تالابی مصنوعی را مشاهده نمود که توانسته به ‌سادگی زیباترین نمایش شبانه را به اجرا در ‌آورد؛ به این صورت که رقص جالبی از فواره‌های تالاب با موسیقی دلنواز و شاد را در هم آمیخته ‌است. یکی از زیباترین تفریحات شبانه باتومی مشاهده همین فواره‌ها خواهد بود. در فصل تابستان پس از تاریک شدن هوا از ساعت 20:30 صدای موسیقی از بلندگوهای اطراف تالاب به گوش می‌رسد و فواره‌ها با پرتاب رقص منظره‌ای زیبا را به وجود می‌آورند. نکته جالب این فواره‌ها این است که اغلب رقص آن‌ها با ریتم آهنگ‌های سمفونی بسیار معروف بتهوون یا زوربای یونانی هماهنگ بوده است.

فواره های زیبای باتومی

تماشای غروب خورشید در کنار ساحل

بی‌تردید از زیباترین تفریحات شهرهای ساحلی در هر کشوری ‌می‌توان چشم‌انداز ساحلی آن و منظره بی‌نظیر دریای آن دانست. شهر ساحلی باتومی نیز از این قاعده پیروی کرده و این شرایط را برای تمامی گردشگران فراهم کرده ‌است که اوقاتی خوش و به‌ یاد ماندنی را در سواحل این شهر تجربه کنند.

سوغات باتومی - معرفی 14 تا از معروف‌ترین سوغات باتومی گرجستان!

از نظر تمامی افرادی که به کشور گرجستان و شهرهای آن سفر کرده‌اند، شهر باتومی از زیباترین غروب خورشید برخوردار است و گردشگران در این شهر می‌توانند ترکیبی زیبا از انعکاس و پخش نور و همچنین ابرها را روی دریا سیاه در هنگام غروب خورشید مشاهده نمایند. کافی است شما خوراکی و نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را تهیه کرده و سپس به ساحل باتومی بروید تا در زیر نور مهتاب به تماشای یکی از بهترین مناظر سفر خود بپردازید.

تماشای غروب خورشید در کنار ساحل

نایت کلاب های شبانه باتومی

بهترین منطقه برای تجربه هیجان و تخلیه انرژِی برای افراد شبگرد یا شب زنده‌دار نایت کلاب‌هایی است که در شهر باتومی قرار دارند. همچنین اگر شما از آن دسته از افرادی به شمار می‌روید که به رقص، موسیقی و دیگر موارد مرتبط با این دو علاقه‌مند هستید به هیچ عنوان نباید نایت کلاب باتومی را از دست بدهید.

راهنمای سفر به باتومی - آشنایی با همه آن چیزی که باید در مورد باتومی بدانید!

همان‌طور که ذکر کردیم شهر ساحلی باتومی، شهری بسیار زنده و پرشور و نشاط است و همین موضوع سبب شده که در این شهر مکان‌های مختلفی برای تفریح افراد به خصوص در فصل تابستان که روزهای بلندتری دارد به وجود آیند. شما در فصل تابستان پس از گذراندن یک روز کامل در ساحل و لذت بردن از آن با مراجعه به نایت کلاب‌ها می‌توانید شب زنده‌داری و رقصیدن با هیجان‌‌انگیزترین موسیقی‌های گرجی را تجربه کنید.

نایت کلاب های شبانه باتومی

بازدید از میادین زیبای شهر در شب

همانند هر شهر دیگری با تاریک شدن هوا و فرا رسیدن شب میادین مهم شهر باتومی نیز با نوپردازی‌های مختلف جلوه‌ای زیباتر در نگاه گردشگران خواهد داشت. اگر به دنبال محلی برای بازدید در شب در باتومی هستید کافی است یکی از دو مسیر منهتی به میدان اروپایی یا میدان پیزای شهر باتومی را انتخاب کنید و در آن قدم بگذارید. بناهای موجود در اطراف این میادین مشهور اغلب بافتی قدیمی داشته و از معماری جذاب و دیدنی پیروی کرده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که در این مسیر کافه‌ها و رستوران‌هایی قرار دارند که اغلب تا پاسی از شب یا به ‌طور شبانه روزی باز بوده و آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

بهترین زمان سفر به باتومیسفر به شهری رویایی در دل گرجستان!

بازدید از میادین زیبای شهر در شب

خوردن قهوه و چایی دبش در کافی شاپ های باتومی

شهر باتومی یکی از بهترین شهرهای گرجستان به حساب می‌آید که علاوه بر تفریحات مختلف کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای را نیز در خود جای داده است. تعدادی از کافه‌های این شهر ساحلی صرفا در طول روز آماده خدمت‌رسانی به توریست‌ها بوده‌ا‌ند؛ اما ما قصد داریم در ادامه به معرفی کافه‌هایی بپردازیم که تا نیمه شب باز هستند و تفریحات شبانه شما را کامل‌تر خواهند کرد.

هتل‌های 4 ستاره باتومی - آشنایی با هتل‌های لوکس 4 ستاره در باتومی

کافی شاپ بار چاچا تایم

کافی ‌شاپ بار چاچا تایم یکی از بهترین بارهای موجود در باتومی است که توانسته به محبوبیت بسیاری در بین مردم محلی دست یابد و هر روزه گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کند. همچنین این بار برای تفریحات شبانه در باتومی یک انتخاب بسیار مناسب خواهد بود. درست است که در چاچا تایم برای شما چایی و نوشیدنی‌هایی از این قبیل سرو نمی‌شوند؛ اما شما می‌توانید نوشیدنی‌های مختلف را امتحان کنید. در کافی‌ شاپ بار چاچا تایم غذاهایی نظیر همبرگر، پاستا، سالاد و خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند پنکیک نیز وجود دارند که شما می‌توانید در سفر به باتومی آن‌ها را به دلخواه سفارش داده و میل نمایید.

کافی شاپ بار چاچا تایم

وینیل بار

ونیل بار یکی از بارهایی است که در میدان اروپا باتومی قرار گرفته‌ است. با توجه به نام این بار باید متوجه فضا و دکوراسیون داخلی آن شد؛ به طوری که داخل بار با استفاده از صفحه‌های گرامافون و دیگر اقلام که توسط صاحبان و دوستان صاحب کافه طراحی شده، تزئین گردید. این بار علاوه بر این‌که دارای طیف گسترده‌ای از نوشابه‌های مختلف است، فضایی بسیار عالی و موسیقی زنده را نیز دارا بوده که می‌تواند شبی جذاب را برای شما به ارمغان آورد.

تفریحات باتومی - تفریحاتی که در شهر باتومی میتوانید داشته باشید

وینیل بار

کلاب ساحل ایوریا

اگر در سفر به شهر ساحلی باتومی به دنبال تجربه رقص و شادی و تجربه هیجان هستید، کلاب ساحل ایوریا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود؛ زیرا این بار در طول روز چشم‌اندازی بسیار زیبا رو به دریای سیاه دارد که آن را تبدیل به یک مکان ایده‌آل کرده ‌است. در طول شب نیز می‌توانید در کلاب ایوریا اوقات خوشی را پشت سر بگذارید و یک اسنک خوشمزه سفارش دهید و از تماشای دریا لذت ببرید.

مراکز خرید باتومی - آشنایی با بهترین مراکز خرید و فروشگاه های شهر باتومی

تله کابین آرگو

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیز شهر ساحلی باتومی در شب تله‌ کابین آرگو نام دارد. سوار شدن بر این تله ‌کابین در باتومی تجربه‌ای خاص و فراموش نشدنی را ثبت خواهد کرد؛ همین موضوع نیز باعث شده که هر ساله بسیاری از گردشگران شهر باتومی به تجربه آن بپردازند. البته در نظر داشته ‌باشید که سوار شدن بر این تله‌ کابین برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند به هیچ عنوان ایده خوبی نخواهد بود. زیرا این تله کابین در ارتفاع بسیار بالایی نسبت به سطح زمین و دریا قرار می‌گیرد و اگر فرد احتمال می‌دهد که نتواند این ارتفاع را تحمل کند، بهتر است از تجربه کردن آن صرف نظر کند.

اما اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که عاشق آدرنالین و علاقه‌مند به تجربه نمودن هیجانات وصف نشدنی بوده‌اید، سوار شدن بر تله‌ کابین آرگو سفر شما را به سفری به یاد ماندنی تبدیل خواهد کرد.

تله کابین آرگو

چرخ و فلک باتومی

چرخ‌ و فلک باتومی واقع در پارک ساحلی این شهر، نزدیک ساحل دریای سیاه قرار دارد. اگر شما اهل عکاسی هستید پس هرگز این فرصت استثنایی را از دست ندهید؛ زیرا با سوار شدن بر این چرخ‌ و فلک این فرصت را خواهید یافت که عکس‌های زیبایی با پشت صحنه‌ای از دریای سیاه گرفته و این لحظه را برای همیشه ثبت کنید.

چرخ و فلک باتومی

تندیس یادبود ایلیا چاوچاوادزه

ایلیا چاوچاوادزه یکی از شخصیت‌های مهم و ارزشمند سیاسی کشور گرجستان است که عموم مردم این کشور از او به عنوان پدر ملت یاد می‌کنند و برخی دیگر او را به عنوان یک قدیس می‌شناسند. مجسمه یادبود ایلیا چاوچاوادزه در سال 1982 میلادی در محلی نزدیک به تئاتر دولتی شهر باتومی طراحی و ساخته شد و امروزه توانسته به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان و شهر باتومی تبدیل شود. یکی از مشهورترین جملات ایلیا چاوچاوادزه که در سراسر جهان مشهور بوده این جمله است: "حفظ سرزمین مادری، زبان و ایمان رسالت و ماموریت هر کدام از مردم گرجستان است".

زیباترین سواحل باتومی - آشنایی با معروف ترین و جذاب ترین سواحل شهر باتومی!

سخن پایانی

گرجستان کشوری است با تاریخی غنی در همسایگی ایران که امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری دنیا شناخته می‌شود. باتومی یکی از شهرهای بسیار پرگردشگر این کشور بوده که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داد. در شهر زیبای باتومی شما علاوه بر این‌که می‌توانید در طول روز به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید، در شب نیز قادر خواهید بود تا لحظاتی خوش را تجربه نمایید. از مهم‌ترین ویژگی‌های تفریحات شبانه باتومی می‌توان به این مورد اشاره نمود که اغلب این تفریحات رایگان هستند و شما نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 102 کاربر