بهترین مکان‌ های عکاسی در دبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 1629
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است مسافران و گردشگران پیش از سفر به شهر دبی به آن توجه نمایند، آگاهی از بهترین مکان‌های این شهر برای عکاسی است. به طور کلی دبی مکان‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده که می‌توانید با بازدید از آنها علاوه بر این‌ که ساعات خوشی را برای خود رقم می‌زنید با عکاسی این خاطرات را ثبت نموده و تا سالیان سال همراه خود داشته باشید.  در ادامه سعی داریم شما را با بهترین مکانهای دبی که می‌توانید در آنها به عکاسی بپردازید آشنا کنیم.

بهترین مکان های عکاسی در دبی

عکاسی از کویر

یکی از زیبا‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید در آن به عکاسی پرداخته و عکس‌های بسیار زیبا و جذابی را بگیرید، کویر‌های دبی هستند. از آنجایی که این کویر‌ها به صورت یک دست و پوشیده از شن بوده‌اند، عکس‌هایی که می‌گیرید بسیار زیبا و جذاب خواهند شد. علاوه بر عکاسی مسافران و گردشگران می‌توانند در این کویر‌ها به فعالیت‌هایی همچون آفرود، موتور سواری و شتر سواری بپردازند که بسیار هیجان انگیز نیز خواهد بود. 

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

همچنین قادر خواهید بود که تصاویر خود را در زمان انجام این تفریحات به ثبت برسانید. اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به بالن سواری دارید، می‌توانید در این کویر‌ها سوار بالن شده و در این هنگام نیز خاطرات خود را ثبت کنید.

عکاسی در کویر

ساحل برج العرب

همان‌طور که می‌دانید عکاسی در ساحل سبب می‌شود تصاویر بسیار زیبا و خارق‌العاده‌ای را از خود به ثبت برسانید. دبی نیز دارای سواحل بسیار زیبایی است که می‌توانید در آن‌ها به عکاسی بپردازید. یکی از زیبا‌ترین سواحل این شهر، ساحل برج العرب نام دارد که علت این نامگذاری را نیز نزدیکی این ساحل به برج العرب می‌دانند. این برج یکی از نماد‌های دبی به حساب می‌آید و در واقع یک آسمان خراش با سبک معماری فوق‌العاده است. پیشنهاد می‌شود در هنگام غروب یا طلوع آفتاب در این ساحل به عکاسی پرداخته تا پرتو‌های نور آفتاب به همراه این برج زیبا بر زیبایی تصاویر شما بی‌افزایند.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + آفرها و خدمات ویژه در لحظه آخر

نخل جمیرا

نخل جمیرا یکی از جزایر جالب و البته مصنوعی در دبی بوده که مسافران و گردشگران می‌توانند در هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی که در این جزیره وجود دارند، اقامت نمایند.  البته در صورت اقامت نداشتن در این هتل‌ها نیز قادر خواهید بود تا به عنوان مهمان به این جزیره رفته و به عکاسی و به علاوه خرید و بازدید از مکان‌های دیدنی آن بپردازید. به سبب طراحی جالب نخل جمیرا، این جزیره برای مسافران و گردشگران بسیار جالب و جذاب خواهد بود. به همین سبب بسیاری از گردشگران به منظور عکاسی به این جزیره مراجعه می‌نمایند.

نمایشگاه جیتکس دبی - سفر به آینده با نمایشگاه جیتکس دبی

بهترین زمان برای عکاسی در این جزیره و دیگر مکان‌ها در هنگام طلوع آفتاب است؛ زیرا در هنگام طلوع آفتاب پرتوهای نور خورشید به بهترین شکل نمایان شده و همچنین به احتمال زیاد ساحل و مکان عکاسی خلوت و ساکت خواهد بود. این ساحل زیبا به همراه انعکاس آسمان خراش‌های آن بر سطح آب، جلوه بسیار زیبایی به عکس‌های شما خواهند بخشید.

نخل جمیرا

برج خلیفه

یکی دیگر از نماهای بسیار زیبا برای عکاسی در دبی نمایی است که بتوان در آن برج خلیفه را به تصویر کشید. احتمالاً نام این برج به گوشتان خورده باشد؛ این یکی از معروف‌ترین برج‌ها در دبی بوده که بسیار زیبا و جذاب نیز به نمایش درآمده است. برای این که بتوانید تمامی ارتفاع برج را در تصویر خود داشته باشید، پیشنهاد می‌شود در یک کیلومتری برج بایستید. 

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

جالب است بدانید که در ساعت ۶ بعدازظهر تا ۱۱ شب هر نیم ساعت یکبار فواره زیبای برج خلیفه روشن خواهد شد؛ با روشن شدن این فواره ترکیبی زیبا از رقص نور و آب ایجاد شده که بسیاری از افراد علاقه‌مند به نظارتهآن یا تصویربرداری از آن هستند. بنابراین شما می‌توانید در این ساعت و در زمان‌هایی که این فواره روشن می‌شود در یک کیلومتری برج ایستاده و عکاسی نمایید.

برج خلیفه

باغ معجزه دبی

شاید باغ معجزه دبی را بتوان به عنوان زیباترین و مناسب.ترین مکان برای عکاسی نام برد. این باغ بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی در جهان به حساب می‌آید و این به این سبب است که در حدود ۴۵ میلیون گل رنگارنگ و ۱۵ هزار گونه‌ متفاوت از پروانه‌ها در آن وجود داشته و زندگی می‌کنند. طراحی این باغ به قدری زیبا و جذاب بوده که بینندگان و مسافران را متحیر می‌سازد‌. 
 تونل‌های گل بسیاری در این باغ وجود دارند که به شکل خاص و زیبایی طراحی شده‌اند که افراد می‌توانند در میانه آن‌ها ایستاده و تصاویر بسیار زیبایی را از خود به ثبت برسانند. همچنین اگر به عکاسی از پروانه‌ها نیز علاقه‌مند باشید این امکان برای شما فراهم بوده که به صورت ماکرو از این حشرات زیبا عکاسی نمایید.

آب و هوای دبی - قبل از سفر به دبی وضعیت آب و هوای آن را بررسی کنید

موزه سلفی دنیای سه بعدی

یکی دیگر از بهترین مکان‌های عکاسی در دبی موزه سلفی دنیای سه بعدی است. این موزه دارای تعداد بسیار زیادی دکورهای خلاقانه و جذاب بوده که شما قادر هستید با هر کدام از این دکور‌ها عکس‌های جالب و خلاقانه بگیرید. در این موزه علاوه بر این که می‌توانید عکاسی نمایید، قادر خواهید بود تا از مشاهده دکور‌های بسیار زیبا و خلاقانه آن نهایت لذت را ببرید.

موزه سلفی دنیای سه بعدی

مجمسه بال های مکزیک (بال فرشته دبی)

به طور کلی هنگامی که در دبی قدم می‌زنید، تندیس‌های بسیار زیبا و خلاقانهای را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با آنها عکس‌های خارق‌العاده‌ای بگیرید. یکی از بهترین تندیس‌های موجود در این شهر مجسمه بال‌های مکزیک نام دارد که بسیاری از افراد علاقه‌مند به عکاسی با آن هستند.  
نکته بسیار جالب و قابل توجه در خصوص عکاسی با این تندیس زیبا این بوده که شما می‌توانید در هنگام عکاسی، برج خلیفه را نیز در عکس خود جای داده و جلوه‌ بسیار زیبایی را به تصویر خود ببخشید. بهترین زمان عکاسی با این تندیس زیبا در هنگام طلوع خورشید است؛ زیرا در این زمان علاوه بر این‌ که پرتوهای نور خورشید بر زیبایی عکس شما می‌افزایند بلکه در این زمان اطراف این مجسمه خلوت و ساکت خواهد بود‌.‌

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

مدینه الجمیرا

مدینه الجمیرا یکی از بزرگترین تفریحگاه‌های ساحلی یا شهرهای ساحلی دبی به حساب می‌آید که بر برج العرب نیز مشرف است. نکته قابل توجه در خصوص این تفریحگاه این است که خانه‌های آن به سبک قدیمی عربی ساخته شدهاند که جلوه‌ای بسیار زیبا و جذابی دارند. بنابراین شما می‌توانید در این مکان‌ به عکاسی بپردازید و معماری جالب این خانه‌های قدیمی را در عکس‌های خود به ثبت برسانید.  
لازم به ذکر است در صورتی که قصد نداشته باشید به تفریحگاه وارد شوید، می‌توانید در بازار‌های این منطقه به گشت و گذار پرداخته یا سوار قایق‌های سنتی این شهر شوید. همچنین شما قادر خواهید بود در حین انجام این تفریحات به عکاسی بپردازید و عکس‌هایی از مناظر زیبا را ثبت کنید. برخی از افراد نیز برای جلوه بیشتر به تصاویر خود علاوه بر گنجاندن خانه‌هایی با معماری قدیمی عربی، سعی می‌کنند برج العرب را نیز در تصاویر خود به نمایش بگذارند.

مدینه الجمیرا

محله قدیمی بستکیه 

گزینه زیبای دیگری که پیش روی افرادی که قصد عکاسی در دبی را دارند وجود داشته، محله قدیمی بستکیه است. شاید جالب باشد بدانید خانه‌هایی که در این منطقه قرار گرفته‌اند، متعلق به تاجران ایرانی قدیمی بوده‌اند که در این شهر به تجارت مروارید و انواع پارچه می‌پرداختند. خانه‌های این منطقه در قرن ۱۹ و به سبک معماری سنتی ساخته شده و به همین سبب از زیبایی خاصی برخوردار هستند که شما می‌توانید با عکاسی در کنار آن‌ها جلوه بسیاری را به تصاویر خود ببخشید. 
در حین گشت و گذار در این محله قدیمی خیابان‌های فرعی باریک و مساجد بسیار زیبای آن نظر شما را جلب خواهند کرد و به احتمال زیاد تمایل خواهید داشت تا در کنار این مناظر نیز عکاسی کنید.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

نهر دبی (خور دبی)

نهر دبی که شاید برخی از افراد آن را با نام خور دبی بشناسند، یکی از زیباترین و بهترین مکان‌هایی است که در دبی وجود دارد. اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به عکاسی در مناظر طبیعی داشته‌اید، پیشنهاد می‌شود که عکاسی از این منطقه را به هیچ عنوان از دست ندهید. روی نهر دبی هر روزه تعداد بسیار زیادی ابرا و قایق‌های سنتی کوچک در حال حرکت هستند تا بتوانند مسافران و گردشگران را به سمت دیره جابه‌جا نمایند. 
شما قادر خواهید بود از این قایق‌های سنتی، ابراها و مسافرانی که با شور و شوق و سوار بر آن‌ها به سمت دیره در حرکت هستند، عکس‌های بسیار زیبایی تهیه نمایید. همچنین می‌توانید خود سوار بر قایق شده و به سمت دیره حرکت کنید‌. یکی از معروف‌ترین مکان‌هایی که در دیره قرار دارد بازار ادویه‌های آن است که به سبب رنگارنگ بودن و تنوعی که در آن وجود داشته، می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی نیز از آن تهیه نمایید.

نهر دبی

راس الخور

یکی از زیباترین تالاب‌هایی که در دبی وجود داشته و بسیار مناسب عکاسی نیز بوده، راس الخور نام دارد. در این تالاب بسیار زیبا، گونه‌های جانوری بسیاری از جمله انواع پرندگان مانند فلامینگو و پرندگان مهاجر زندگی می‌کنند. بهترین زمان عکاسی از این تالاب زیبا در هنگام غروب خورشید خواهد بود؛ زیرا در این زمان علاوه بر این که می‌توانید تصاویر زیبایی از فلامینگوها را به ثبت برسانید، قادر خواهید بود پرنده‌های زیبای مهاجر را نیز در تصاویر خود بگنجانید. به علاوه در هنگام غروب خورشید پرتوهای آفتاب، بسیار زیبا و دیدنی هستند و بر جلوه عکس‌های شما می‌افزایند.

راس الخور

دریاچه های القدرا

القدرا یکی دیگر از مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی در دبی بوده که علاوه بر این که می‌توانید در این منطقه به عکاسی و ثبت تصاویر خاص بپردازید، قادر خواهید بود که با تفریحاتی همچون پیاده‌روی، اردو زدن و همچنین تماشای پرندگان ساعاتی خوشی را سپری نمایید. منطقه القدرا در واقع یک ذخیره‌گاه مصنوعی در یک کویر بزرگ است که هدف از ساختن آن استفاده از آن به عنوان زیستگاه پرندگان مهاجر بود.

واحد پول دبی - درباره واحد پول دبی و ارزش آن در بازار جهانی

 نکته بسیار جالب و زیبایی که در خصوص این منطقه وجود دارد، وجود دو دریاچه در آن است که به شکل قلب طراحی شده‌اند. همچنین درختکاری در این منطقه به طریقی صورت گرفته که اگر از بالا به آن بنگرید، نمایانگر کلمه LOVE در انگلیسی است. این منطقه با شهر دبی تنها ۴۰ دقیقه فاصله داشته و می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید و به ثبت تصاویر بسیار زیبا و جذاب بپردازید.

دریاچه های القدرا

خیابان السرکال

اگر علاقه‌مند به تهیه عکس‌هایی به سبک مینیمالیستی هستید، خیابان السرکال مناسب‌ترین مکان برای شما خواهد بود. این خیابان در واقع یک منطقه صنعتی بوده که امروزه به فضایی فرهنگی و هنری تبدیل شده است. در این خیابان گالری‌ها و کافه‌های بسیار زیبایی وجود دارند که می‌توانید در کنار و درون آنها عکاسی نموده و تصاویر بسیار زیبایی را به ثبت برسانید.

تفریحات آبی دبی - مهیج ترین تفریحات آبی دبی را بشناسید.

سوق های دبی

سوق‌های دبی در واقع بازارهای مارپیچ و زیبای این شهر بودهاند که بسیار جذاب و مناسب عکاسی هستند‌‌. یکی از زیباترین سوق‌های این بازار، سوق نساجی نام دارد که به سبب پارچه‌های بسیار لطیف، زیبا و رنگارنگی که در آن وجود دارند، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است‌. شما می‌توانید با پارچه‌های رنگارنگ، ابریشمی و ساری‌هایی که در آن به چشم می‌خورند به عکاسی پرداخته و تصاویر بسیار زیبایی را ثبت نمایید.

 سوق های دبی

منطقه تاریخی الفهیدی

یکی از مناطق پر‌طرفدار تاریخی دبی که بافت قدیمی این شهر را به تصویر می‌کشد، منطقه تاریخی الفهیدی نام دارد که عکاسان و علاقه‌مندان به تصویربرداری می‌توانند در این منطقه عکس‌های بسیار زیبا و جذابی را ثبت کنند. تضاد بین ساختمان‌های شیشه‌ای و مدرن دان تاون دبی و خانه‌های قدیمی این منطقه جلوه بسیار زیبایی را پدید آورده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را متحیر می‌کنند. سبک معماری قدیمی این خانه‌ها به قدری جذاب است که می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی را از آنها به ثبت برسانید.

منطقه تاریخی الفهیدی

سخن پایانی

ثبت تصاویر زیبا و جذاب در هنگام سفر به یک کشور یا یک شهر زیبا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید پیش از سفر به آن توجه نمایید. دبی یکی از شهرهای بسیار دیدنی و جذاب بوده که جاذبه‌های تفریحی بسیاری را در خود جای داده که برای عکاسی مناسب هستند. اگر قصد سفر به دبی را دارید، لازم است پیش از سفر با بهترین مکان‌های این شهر برای عکاسی آشنا شوید تا بتوانید در سفر خود عکس‌های بسیار زیبایی را از این مکان‌ها تهیه نمایید. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر