پیکنیک در اطراف تهران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/16
بازدید: 2733
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در دنیای امروزه تمامی مردم شهرنشین به ویژه افرادی که در پایتخت ایران و یا شهرهای بزرگ و پر جمعیت زندگی می‌کنند گرفتار سبکی از زندگی شده‌اند که در آن کمتر کسی به فکر تفریح و گذراندن وقت در طبیعت است. این موضوع در حالی بوده که گذراندن ساعتی از روز در دامان طبیعت یا پناه بردن به پارک‌های جنگلی موجود در شهر تهران و طبیعت بکر نواحی اطراف آن، به سادگی خستگی یک زندگی شهرنشینی را کاسته و آرامش را به زندگی پر تلاطم افراد و ذهن و روان آن‌ها باز می‌گرداند.

بهترین پارک ها برای پیک نیک در تهران

بهترین پارک ها برای پیک نیک در تهران

می‌توانیم بگوییم که شهر تهران به عنوان پایتخت کشور ایران و یکی از چندین کلان شهر موجود در آن، افزون بر مزیت‌های بیشمار، بیشترین سطح دغدغه‌ فکری، استرس و اضطراب فراوان و عدم تمرکز را برای شهروندان خود به ارمغان آورده ‌است. اغلب افرادی که در شهر تهران سکونت دارند فضای سبز و طبیعت دنج اطراف و داخل آن را نمی‌شناسند، به همین دلیل ما قصد داریم که شما را با تعدادی از این مناطق آشنا نماییم.

شهر تهران جزو آن دسته از شهرهایی است که درون خود پارک‌های بسیاری جهت پیک نیک و گردش یک‌روزه دارد. برخی از این پارک‌ها بسیار قدیمی بوده و درون بافت سنتی تهران جز معروف‌ترین مناطق ییلاقی در زمان‌های قدیم بوده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که طی سال‌های اخیر نیز به دلیل بهره برداری از این مناطق سرسبز و گسترش فضای شهری تعدادی نیز احداث شده‌اند. شناختن پارک‌های جنگلی موجود در شهر تهران و همچنین شناختن پارک‌های مدرن آن، به شما این توانایی را می‌دهد که با استفاده از بهترین امکانات، گردشی فراموش نشدنی را تجربه نمایید. به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از پارک‌های مناسب جهت پیک نیک در تهران می‌پردازیم.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

کن سولقان

دو روستای کن و سولقان قدیمی‌ترین مناطق ییلاقی شهر تهران می‌باشند که در قسمت شمال ‌غربی تهران قرار دارند. همچنین لازم به ذکر است که این دو روستای تاریخی در مسیر جاده امامزاده داوود هستند و درون شهر تهران قرار دارند. شما با انتخاب این محل به عنوان محل پیک نیک خود می‌توانید در مسیر نیز از دره دوچناران، آبشار رندان و امامزاده سنگان نیز دیدن کنید. به‌طور کلی شما می‌توانید برای بازدید از این مناطق از ماشین یا هر وسیله نقلیه سواری دیگری نیز استفاده نمایید؛ اما بازدید از آبشارهای موجود در این دو منطقه  و دره‌های اطراف آن‌ها به کوهنوردی دو ساعته‌ای نیازمند هستید. وجود پر آب‌ترین رودخانه پایتخت و مسیری پوشیده شده از درختان توت از زیبایی‌های روستای کن است.

کن سولقان

پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر یکی از مناطق مناسب پیکنیک است که در گذشته خارج از شهر تهران قرار داشت اما با گذشت زمان و افزایش شهرنشینی این منطقه درون تهران و در قسمت غرب آن واقع است. این پارک با داشتن مساحتی حدود ۹۵۰ هکتار، منطقه بسیار پردرخت بوده و همین موضوع سبب شده‌ است که  امکانات و تجهیزات کامل و مناسبی همانند آلاچیق، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، باشگاه پینت‌بال و ... را نیز داشته باشد. همچنین از دیگر ویژگی‌های این منطقه می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که شما می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و از پیست استفاده نمایید.

پارک چیتگر

پارک پردیسان

پارک پردیسان در منطقه شمال‌غربی شهر تهران و در نزدیکی منطقه دو شهرداری واقع شده است. این پارک از سمت شمال به بزرگراه شهید همت و شهرک غرب، از قسمت شرقی به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از غرب به رودخانه منطقه پونک و از سمت جنوب نیز به بزرگراه حکیم و بلوار مرزداران محدود می‌شود.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

بوستان طالقانی

پارک طالقانی از دیگر مناطق دیدنی شهر تهران است که بر روی تپه‌های عباس‌آباد قرار دارد. این پارک با داشتن امکانات تفریحی متنوع و مهیج یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن مدت زمانی در طبیعت و دور بودن از مشغله‌های فکری است. پیاده‌روی بر روی سنگ‌ریزه‌های موجود در پارک و گوش سپردن به صدای پرندگان پارک، حسی وصف نشدنی بوده و همچنین هنگام پیاده‌روی شما می‌توانید از لابه‌لای درختان پارک نگاهی به پل طبیعت نیز بیندازید.

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

بوستان طالقانی

بهترین جا برای پیک نیک اطراف تهران

قرار داشتن شهر تهران در نزدیکی دامنه جنوبی رشته کوه البرز و وجود جاده‌های زیبا و فوق‌العاده شهرهای شمالی ایران سبب شده‌ است که در اطراف این شهر مکان‌هایی سرسبز و دنج جهت پیکنیک و اقامتی یک ‌روزه برای جدا شدن از خستگی‌های روزمره موجود در یک زندگی شهری، به ‌وفور یافت شود. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی کردن تعدادی از برجسته‌ترین مناطقی که اطراف تهران قرار دارند و برای گذراندن یک روز در دل طبیعت مناسب هستند، ‌بپردازیم.

آبشار شاهاندشت

در ارتفاعاتی که نزدیکی روستای شاهاندشت قرار دارند، آبشار اصلی شاهاندشت با ارتفاعی نزدیک به ۵۱ متر قرار دارد و به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های اطراف تهران تبدیل شده و بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران به شمار می‌رود. به طورکلی آبشار شاهاندشت از هشت آبشار تشکیل‌ شده‌ است که ارتفاع این آبشارها از ده تا بیست و پنج متر نیز متغیر خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که شما در این منطقه می‌توانید زیبایی بی‌نظیر کوه باشکوه دماوند را به ‌وضوح مشاهده کنید.

معرفی آبشارهای ایران - لیست تمام آبشارهای ایران

آبشار شاهاندشت

طالقان

طالقان یکی از شهرستان‌هایی بوده که در استان البرز و در رشته کوه‌های البرز واقع است. منطقه طالقان به دلیل اینکه در یکی از مناطق ییلاقی شهر تهران قرار دارد از آب‌وهوای بسیار خوب و بسیار مطبوعی نیز برخوردار است. همچنین طالقان به دلیل اینکه در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد، برای ساکنان پایتخت رفتن به آن سفری یک روزه محسوب می‌شود که با مراجعه به آن علاوه بر لذت بردن از آب‌وهوای خوش، می‌توانند از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری موجود در آن نیز دیدن کنند.

روستای برغان

در قسمت جنوبی رشته کوه‌های البرز روستایی کوچک و سرسبز با نام برغان وجود دارد که امروزه توانسته ‌است به یکی از مناطقی که مناسب گردش یک ‌روزه و یا پیک‌نیک هستند برای ساکنان شهر تهران و کرج تبدیل شود. در این روستا باغ‌ها، مزارع و مراتع سرسبز، درختان میوه، رودخانه‌های پرآب و بناهای تاریخی بسیار زیادی وجود دارد. همچنین این روستا  به مهد چنارهای هزار ساله و سرزمین آلوچه نیز مشهور و معروف است.

روستای برغان

روستای واریش و وردیج

در منطقه ۲۲ شهر تهران دو روستای واریش و وردیج در نزدیکی یکدیگر قرار دارند که هر دو از آب‌وهوای بسیار مناسبی برخوردار هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو روستا نسبت به سایر روستاها این است که شما به راحتی از داخل شهر تهران می‌توانید به آن طی یک روز سفر نمایید و بازگردید. لازم به ذکر است که شما در مسیر رسیدن به این دو روستای خوش آب‌وهوا تعدادی صخره‌ غیرمعمولی و عجیب را مشاهده می‌کنید، که به علت وجود آن‌ها به این منطقه لقب دامنه ارواح سنگی را داده‌اند.

هر دو این روستاها سرشار از  باغ‌های میوه هستند که دلیل زیبایی این مناطق در فصل بهار و تابستان است. آبشار مت مال، که آبشاری روان بر روی سنگ‌هایی پلکانی بوده، از زیبایی‌های وردیج است و ارتفاعات پهنه حصار و امامزاده بی‌بی زرین قمر از مکان‌های دیدنی‌های اطراف واریش محسوب می‌شوند. این دو روستا از اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان، گزینه مناسبی جهت کمپ یک ‌روزه و پیکنیک هستند.

روستای واریش و وردیج

لار

دشت لار منطقه‌ای است بین دو استان تهران و مازندران و یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین دشت‌های کشور ایران است. همچنین باید بگوییم که این دشت به عنوان پارک ملی لار نیز شناخته می‌شود که یکی از مناطق شکار ممنوع کشور و مناطقی است که تحت حفاظت محیط‌ زیست به شمار می‌رود.

نام دیگر دشت لار، دشت شقایق‌های وحشی است زیرا این منطقه در فصل بهار آکنده از شقایق‌های قرمز و گل‌های متنوعی می‌شود که از دل زمین روییده‌اند. وجود سد لار و دریاچه لار، چشم‌انداز زیبای کوه بی‌نظیر دماوند، آبشارها و رودهای این منطقه، کوه‌ها و ارتفاعات و مناظر دلکش و رویایی، از جمله مکان‌های دیدنی این دشت سرسبز هستند.

دشت لار - تفریحات، پوشش گیاهی و جاذبه های دشت لار + مسیر های دسترسی

آبشار گزو

آبشار گزو منطقه‌ای است بکر و بسیار فوق‌العاده، اما به دلیل کمتر شناخته شده بودن و دسترسی سختی که دارد، یکی از مکان‌هایی است که گردشگران زیادی به آن مراجعه نمی‌کنند. اگر شما از کسانی هستید که به پیاده‌روی در دل جنگل‌های سرسبز‌، کوهنوردی و صخره‌نوردی علاقه دارند، با رفتن به آبشار گزو می‌توانید یک روز استثنایی و بی‌نظیری را تجربه نمایید.

آبشار مرتفع گزو به طور کلی از دو آبشار، که آبشار اول پنج متر ارتفاع و آبشار دومی حدود چهل و سه متر ارتفاع دارد تشکیل شده‌ است. بنابراین طول ارتفاع این آبشار چهل و هشت متر خواهد بود. در قسمت انتهایی این آبشار حوضچه‌ای پر آب وجود دارد که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فرار از روزهای گرم تابستان و آب‌تنی و شنا کردن است.

آبشار گزو

چالوس

چالوس یکی از مناطق مناسب برای گردش یک روزه است که در آن هر آن چه که شما بخواهید و نام ببرید وجود دارد. آب، درخت‌های متنوع، حیوانات مختلف، ماهی، و… همه در منطقه جاده چالوس موجود هستند. با حرکت در این جاده می‌توانید یکی از بهترین روزهای زندگی خود را تجربه نمایید.

لواسان

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات پایتخت است که در پنجاه کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد. پوشش گیاهی و درختان بسیار زیادی که در این منطقه وجود دارند، از قسمت‌های شمالی شهرستان لواسانات شروع شده و تا نزدیکی‌های سد لتیان ادامه می‌یابد. همچنین بد نیست اطلاع داشته باشید که بهترین زمان برای لواسان‌گردی فصول بهار و تابستان‌ است زیرا این منطقه در این وقت‌ها از سال، از آب و هوای بسیار مطبوع و مناسبی برخوردار خواهد بود.

لواسان

اوشان فشم

فشم  یکدیگر از شهرهای خوش آب‌وهوای نزدیک به تهران است که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و این منطقه، منطقه‌ای ییلاقی و سرسبز به شمار می‌رود. همچنین اوشان فشم زیبا و بسیار دیدنی در منطقه شمال شرق تهران قرار دارد و فاصله کم آن تا شهر تهران، سبب شده ‌است که اغلب ساکنان شهر تهران اوشان فشم را برای پیک نیک و یا سفر یک روزه انتخاب نمایند. وجود روستاها و دامنه‌های سرسبزی که پوشیده از درختان کوتاه و بلند هستند باعث شده‌ است که این منطقه گردشگران زیادی را همه روزه به سمت خود جذب کند.

نکاتی برای کمک به انتخاب بهترین جا برای پیک نیک اطراف تهران

تا اینجای مطلب ما سعی داشتیم که به معرفی مناطقی که مناسب گردشگری یک روزه و یا پیکنیک اطراف تهران هستند، بپردازیم ولی اگر شما به دنبال بهترین جا برای پیکنیک اطراف تهران هستید تنها کافی است تعدادی سوال از خود بپرسید و با توجه به پاسخ هایتان به دنبال بهترین محل بگردید. اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که کدام فصل از سال تصمیم دارید پیک نیک کنید؟ دومین سوال این است که شما اهل خطر هستید یا به دنبال آرامش گردش می‌کنید؟

اگر شما به دنبال تفریح و تخلیه انرژی خود هستید، پارک‌ها بهترین انتخاب برای شما می‌باشند زیرا با داشتن امکانات مختلف تمام نیاز شما را برطرف می‌کنند، در غیر این صورت برای یافتن آرامش پیشنهاد ما به شما رفتن به طبیعت اطراف شهر تهران است. سومین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا شما وسیله نقلیه دارید یا خیر؟ طبیعتاً زمانی که شما دارای وسیله نقلیه هستید می‌توانید در گردش یک روزه خود، به مسافت‌های دورتری رفته، در حالی‌که بدون وسیله نقلیه و با وسایل عمومی باید به جاهایی سفر کنید که در مسیر شما هستند و نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف حمل و نقل ندارند.

بهترین جا برای پیک نیک اطراف تهران

بهترین زمان پیک نیک اطراف تهران

با در نظر داشتن موقعیت جغرافیایی شهر تهران و شرایط جوی گرم و خشک حاکم بر آن، بهترین زمان برای گردش و کمپ کردن در مناطق ییلاقی اطراف آن و استفاده کردن از امکانات فضای باز پارک‌ها، در فصل‌ بهار و تابستان و برخی اوقات اوایل فصل پاییز است.

سخن پایانی

انتخاب کردن بهترین جا برای رفتن به گردش یک روزه و پیکنیک کردن در اطراف شهر تهران با توجه به علایق و سلایق هر فردی متفاوت است، به صورتی که برخی از افراد مکان‌های دیدنی و تفریحی را می‌پسندند، درحالی که مکان‌های دنج و دور از سر و صدا و شلوغی شهر مورد علاقه گروهی دیگر است. ما در این مطلب سعی کردیم مناطقی را معرفی نماییم که برای هر دو گروه کار آمد باشد. امیدواریم با مراحعه به آن بتوانید روز خوشی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر