تفریحات دبی در زمستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 1839
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به‌طور معمول افراد در فصول سرد سال تصمیم می‌گیرند تا به مناطق گرمسیرتر مانند دبی و عمان سفر کنند. در دبی تفریحات زمستانه متعددی وجود دارند. دبی برخلاف اینکه در منطقه گرم و خشک آسیا قرار دارد، از تفریحات مهیج و جذاب زمستانی هم برخوردار است. پیست‌های اسکی، سواحل زیبای دبی در زمستان و ده‌ها نوع دیگر از سرگرمی‌ها جزو تفریحات دبی در زمستان هستند که می‌توانند حال و هوای شما را تغییر دهند و خاطره‌انگیزترین سفر شما را رقم بزنند.

دبی در زمستان

آب و هوای دبی در زمستان

به طور عادی، دبی آب و هوایی گرم دارد و چهار فصل نیست. معمولاً تابستان از اواخر ماه آوریل در دبی آغاز و تا اوایل ماه اکتبر ادامه خواهد داشت. زمستان هم از اواخر اکتبر شروع و تا اوایل آوریل ادامه دارد. هوای شرجی و بسیار گرم دبی در تابستان به هیچ عنوان برای سفر و تفریح مناسب نیست. اما بهترین زمان سفر با تور به این شهر زیبا و مدرن زمستان خواهد بود. در زمستان آب و هوای دبی بسیار مطبوع و دلپذیر خواهد شد و تفریح و گردش در این فصل می‌تواند لذت بخش باشد.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + آفرها و خدمات ویژه در لحظه آخر

پیست اسکی دبی

بدون شک تا چندین سال پیش وجود پارکی برفی و سرپوشیده در یکی از مناطق بسیار گرم دنیا بیشتر شبیه به یک رویا و خیال بود. در سال 2005 دقیقا در قلب دبی، پارکی برفی و کاملاً مجهز با مساحتی 22500 متر مربعی به بهره‌برداری رسید. امکانات رفاهی و تفریحی این پارک برفی سرپوشیده به قدری زیاد و کامل بوده که آرزوی بسیاری از مردم جهان برای تجربه آن شده است. از جمله امکانات بینظیر  پیست اسکی دبی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دوستی با پنگوئن‌ها و غذا دادن به آن‌ها
  • تجربه تماشای فیلم در سینمایی پوشیده از برف و یخ
  • پارک برفی مناسب هر سن و سال
  • تجربه یک زیپلاین سواری بر روی برف‌های زیبا

همه این امکانات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مناسب هر سن و سالی باشند و تمامی افراد امکان استفاده از آن‌ها را داشته باشند و نهایت لذت را ببرند.

پیست اسکی دبی

بازدید از سواحل دبی

با توجه به اینکه در تابستان آب و هوای دبی شرجی است در نتیجه نمی‌توان به سواحل زیبای این شهر سفر کرد. اما در فصل زمستان آب و هوای سواحل دبی معتدل می‌شود و می‌توان برای تجربه لذت‌بخش تفریحات و ورزش‌های آبی به آنجا سفر کرد. در زمستان میانگین سفر به مناطق ساحلی دبی به بالاترین حد ممکن خود می‌رسد و مردم برای رفتن به این منطقه برنامه ریزی می‌کنند. از بین سواحل دبی، ساحل لامر و ساحل الجمیرای پر ترددترین سواحل این شهر هستند.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

ساحل الجمیرای دبی

ساحل الجمیرا نخستین پارک ساحلی در دبی است. این پارک ساحلی در زمستان‌ها زیبایی منحصر به‌فردی دارد. زمین‌های ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی، اسکله، رستوران، کافه و استراحتگاه کاملاً مجهز، از جمله امکانات خوب و بی‌نظیر ساحل الجمیرای هستند. سواحل الجمیرای مناسب‌ترین مکان برای یک پیک نیک خانوادگی بوده و جزیره مصنوعی پالم جمیرا نیز از جمله دیدنی‌های این پارک ساحلی خواهد بود.

ساحل الجمیرای دبی

ساحل لامر دبی

ساحل لامر از آن دسته سواحلی بوده که باب میل تمامی سلیقه‌هاست. در ساحل لامر شما زمان دارید تا قبل از اینکه هوا تاریک شود در آب‌های آن حسابی آب تنی کنید. بعد از تاریکی هوا هم می‌توانید از تفریحات دیگر و رستوران و کافه‌های موجود در این ساحل نهایت لذت را ببرید. لامر، ساحل خوراکی‌های کم نظیر و بسیار خوشمزه است. یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های این ساحل بستنی لامر بوده و در سفر به ساحل لامر بستنی آن را از دست ندهید.

ساحل لامر دبی

گاردن گلوی دبی

سازه‌های دست ساز انسانی بسیار کمی وجود دارند که توانسته باشند مورد توجه عموم واقع شوند و شگفتی آفرینی کنند. پارک گاردن گلوی دبی از آن دسته سازه‌های انسانی است که توانسته با امکانات و زیبایی‌های بینظیر خود توجه بسیاری را به خود جذب کند. بهترین زمان برای بازدید از پارک گاردن گلوی دبی زمستان خواهد بود که این پارک به 8 بخش مجزا و شگفت‌انگیز تقسیم شده است.

  • بخش اول گاردن گلو دبی پارک نور است.
  • در بخش دوم، شما با پارک دایناسورها روبه رو خواهید شد.
  • بخش سوم پارک مربوط به شب‌های جادویی است. در این بخش فانوس‌های بزرگ و زیبا به چشم می‌خورند.
  • بخش چهارم گاردن گلوی به بخش رنگارنگ شهرت دارد. در این بخش سطل‌های رنگی با نورهای زیبا وجود دارند.
  • خیابان شادی بخش بعدی پارک گاردن گلوی دبی است که در آن برنامه‌هایی برای شاد کرد بازدیدکنندگان تعبیه شده‌اند.
  • دبی من
  • دنیای دریا
  • جنگل خوشحال

گاردن گلوی دبی

باغ گل دبی

در زمستان تمام شهرهای ایران پوشیده از برف هستند و در کمتر جایی می‌توان نشانی از سرسبزی دید؛ بنابراین حتماً برایتان جالب است که به شهری سفر کنید که باغی پر از گل‌های رنگارنگ داشته باشد. در باغ گل دبی، گلهای بزرگ و غول پیکر جالب و عجیبی نگه‌داری می‌شوند. آشنایی با انواع گل‌های دنیا در این باغ گل فراهم شده است و برای آن دسته از افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند باغ گل دبی بهترین مکان است.

باغ گل دبی

بازدید از دبی مال

دبی مال از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید سرپوشیده در دنیا است. در دبی مال هر محصول و کالایی را که در ذهن داشته باشید می‌توانید به راحتی پیدا کنید. فروشگاه‌های دبی مال همگی از برندهای محبوب و معروف دنیا هستند. سینمای دبی مال، آکواریوم و پیست اسکی دبی مال از جمله امکانات و تفریحات مهیج در این بازار بزرگ سرپوشیده هستند. آبنماهای داخل دبی مال که همگی موزیکال‌اند و با ریتم موسیقی در حال پخش می‌رقصند از زیبایی‌های منحصر به‌فرد این مجموعه هستند.

دبی مال

آکواریوم دبی

در مجموعه لوکس و زیبای دبی مال، آکواریوم زیبا و بزرگی تعبیه شده است که می‌تواند در لیست برنامه‌های تفریحی شما قرار داشته باشد. در آکواریوم دبی مال هزاران نوع از حیوانات دریایی زیبا خود را به نمایش گذاشته‌اند. بازدید از آکواریوم مجلل دبی برای انواع رنج‌های سنی مناسب و جالب است. کودکان بدون شک با دیدن این همه موجود دریایی زیبا و جذاب به وجد خواهند آمد.

آکواریوم دبی - سفر به اعماق دریای دبی در بازدید از آکواریوم!

آکواریوم دبی

چرخ و فلک دبی

تا قبل از ساخت چرخ و فلک دبی، چرخ و فلک "های رولر" در لاس وگاس بزرگترین چرخ  و فلک جهان بود. اما دبی در سال 2013 شروع به ساخت یک چرخ و فلک بسیار مرتفع کرد تا رکورد چرخ و فلک های رولر را بزند. چرخ و فلک غول پیکر دبی در جزیره بلوواترز قرار دارد. وقتی سوار بر چرخ و فلک دبی می‌شوید گویی بر ابرها و بر فراز آسمان‌ها در حال گذر هستید و تمام دبی زیر پاهای شماست.

چرخ و فلک دبی

کوه های هاتا

یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری مناسب فصل زمستان در دبی بازدید از کوه‌های هاتای دبی است. این کوه‌ها در منطقه حفاظت شده دبی قرار دارند. این منطقه از ابتدا در حال رشد بوده و امروزه تبدیل به یک مسیر کوهنوردی شده است. علاوه‌بر این در منطقه کوه‌های هاتا حیات وحش دبی وجود دارد که به همین دلیل این منطقه را محافظت شده اعلام گردیده‌اند.

کوه های هاتا

شرکت در جشنواره عروس دبی

جشنواره عروس دبی جزو جالب‌ترین برنامه‌های زمستانی در دبی است. کسانی که به مد علاقه دارند شرکت در این جشنواره برای آن‌ها بسیار خوشایند و جذاب خواهد بود. در جشنواره عروس دبی، شرح حال کاملی درباره یک عروسی مناسب و ایده‌آل توضیح داده خواهد شد. با شرکت در این جشنواره و الگو برداری از آن، بسیاری از افراد سبک عروسی‌های خود را به این جشنواره نزدیک کرده‌اند. در جشنواره عروس لوکیشن‌های مناسب یک ماه عسل رویایی هم نشان داده می‌شود.

جشنواره عروس دبی

جشنواره‌های خرید در زمستان

جشنواره‌های خرید زمستانی در دبی در سال، گردشگران بسیاری را به سمت این شهر می‌کشاند. در این جشنواره‌ها می‌توان محصولات برندهای معروف را با قیمت‌هایی مناسب خریداری کرد. اگر می‌خواهید به جشنواره خرید زمستانی دبی برسید بهتر است برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در ماه فوریه در دبی حاضر باشید. جشنواره‌های خرید معمولاً به مدت 5 هفته برگزار می‌شوند. در جشنواره خرید زمستانی با یک تیر چند نشان خواهید زد، هم خریدهای جذابی خواهید داشت و هم از کنسرت‌ها، نمایش‌های زیبا و... بهره‌مند می‌شوید. همچنین در روزهای آخر جشنواره و خرید، در جای جای شهر دبی شاهد جشن‌های مختلف و آتش بازی‌های جذاب خواهید بود.

کلام آخر

در دبی سرگرمی‌های متنوع و بسیاری وجود دارد و همین باعث جذب گردشگران فراوان به این شهر شده است. فصل زمستان در دبی، در واقع فصل گردشگری به‌شمار می‌رود چرا که در این زمان، آب و هوایی مطبوع بر شهر حاکم شده و می‌توان به راحتی و به دور از اذیت شدن در اثر گرما به تفریح و گشت و گذار پرداخت.

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر