تفریحات تفلیس

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 2622
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا دوست دارید که برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت خود به مقصدی سفر کنید که بتوانید تمامی روزهای سفر خود را به گردش و استفاده از امکانات تفریحی سپری کنید؟ به نظر شما مسافرت به یک کشور خارجی بدون نیاز به ویزا تا چه اندازه می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد؟

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آشنایی با تفریحات تفلیس
  2. پارک آبی جینو پارادایس؛ بزرگ ترین پارک آبی گرجستان
  3. حمام گوگردی گولو؛ یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری بازمانده در تفلیس
  4. مجموعه لبوسکی؛ جایی که می توان در آن به طور همزمان از چند تفریح متفاوت استفاده کرد
  5. بالن سواری؛ فرصتی برای تماشای تمامی شهر از بالاترین نقطه
  6. شهربازی متاتسمیندا؛ شهربازی واقع در ارتفاعات
  7. پیست اتومبیل رانی کارتینگ؛ فرصتی مناسب برای بازی های رقابتی
  8. تماشای حیوانات خاص و جذاب مانند فیل هندوستان در باغ وحش تفلیس
  9. پارک رایک؛ مکان مورد علاقه عکاسان
  10. تفریحات آبی در یورو پارک یکی از مهیج ترین مکان ها برای کودکان
  11. انجام بازی گروهی و دوستانه پینت بال در مجموعه هاف لایف
  12. محک زدن رانندگی خود در جاده آبانو به توشتی
  13. حرکت روی باغ گیاه شناسی تفلیس با استفاده از زیپ لاین
  14. تمرین تیراندازی در فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز؛ مکانی مناسب برای علاقه‌ مندان به تیراندازی
  15. تله کابین تفلیس؛ یکی از بهترین تفریحات شبانه پایتخت گرجستان
  16. پاراگلایدر؛ یک سرگرمی جذاب بر فراز کوه های تفلیس
  17. کوه آتشفشان مارتویلی؛ بهترین تفریح برای گردشگران ماجراجو

تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان جزء آن دسته از مقاصدی است که برای سفر به آن نیازی به تهیه ویزا نخواهد بود. همین امر نیز مسافران ایرانی را ترغیب کرده است تا به بازدید از این شهر تاریخی و دیدنی بپردازند. البته ناگفته نماند که ازدیاد اماکن تفریحی در این شهر موجب شده است که گردشگران در انتخاب آن‌ها سردرگم شده و برای بازدید و استفاده از تمامی تفریحات مدت بیشتری در تفلیس بمانند. اگر شما نیز هوای سفر به یک شهر خوش آب و هوا و با امکانات فوق‌العاده برای گردشگران به سرتان زده است، کافیست شهر تفلیس گرجستان را انتخاب کرده و در کنار جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی آن نیز دیدن کنید و خاطرات خوشی را از سفر برای خود رقم بزنید.

تفریحات تفلیس

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

آشنایی با تفریحات تفلیس

از آنجایی که تفلیس یکی از شهرهای بسیار شگفت‌انگیز و دیدنی در کشور گرجستان است، به جرئت می‌توان گفت که سفر به آن مانند ورود به دل قصه‌های شاه پریان بوده و در آن شما می‌توانید بسیاری از تفریحات و امکانات گردشگری کشور گرجستان که در این شهر گرد هم آمده‌اند را تماشا کنید. اگرچه برخی از افراد تصور می‌کنند که شهر تفلیس تنها برای بازدید از اماکن تاریخی مناسب است اما باید گفت که در این شهر اماکن تفریحی و گردشگری دست کمی از اماکن تاریخی آن نداشته و همه آن‌ها در کنار یکدیگر چرخه توریسم یا همان صنعت گردشگری را در تفلیس پر رونق ساخته‌اند. برخی از تفریحات جذاب و متنوع تفلیس عبارتند از:

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

پارک آبی جینو پارادایس؛ بزرگ ترین پارک آبی گرجستان

آن دسته از گردشگرانی که علاقه به ورزش و تفریحات آبی دارند در سفر به تفلیس گرجستان اولین مکان تفریحی که به آن سر می‌زنند پارک آبی جینو پارادایس است. چرا که در این پارک چند بعدی بخش‌های متنوعی وجود دارد که نیاز مراجعه‌کنندگان برای تمامی رده‌های سنی را برطرف می‌کنند. در این پارک که حدود ۵۰۰ تفریح آبی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش طراحی شده است، افراد می‌توانند از قسمت‌های مختلف مانند سرسره‌های مواج، سالن ماساژ، سالن سونا، سالن بدنسازی، فضای بازی، جکوزی، بخش ساحلی، استخرهای متنوع و... استفاده کرده و برای کمی استراحت و ذخیره دوباره انرژی به سراغ کافه، رستوران یا غرفه‌های خوراکی فروشی بروند.

پارک آبی جینو پارادایس

حمام گوگردی گولو؛ یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری بازمانده در تفلیس

وجود چشمه‌های آب گرم معدنی در شهر تفلیس یکی از دلایلی است که بسیاری از گردشگران برای درمان بیماری‌های مفاصل، آرتروز و بیماری‌های پوستی خود به این شهر سفر می‌کنند. اگرچه در گذشته تعداد حمام‌های گوگردی که بخشی از فرهنگ و سنت مردم گرجی است بیشتر از حال بوده‌اند، اما اکنون اگر به تفلیس سفر کنید می‌توانید از حمام گوگردی گولو که یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید، استفاده کرده و تمام خستگی‌های سفر خود را در این حمام آب گرم رفع کنید.

مجموعه لبوسکی؛ جایی که می توان در آن به طور همزمان از چند تفریح متفاوت استفاده کرد

یکی از بهترین تفریحات تفلیس رفتن به مجموعه لبوسکی برای افرادی است که به تفریحات شبانه علاقه دارند. در این مجموعه بازی‌های متفاوتی مانند اسکیت، بولینگ، بیلیارد و... وجود دارد و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با یک تیر چند نشان زده و از اوقات فراغت خود استفاده بهینه نمایند. همچنین در نزدیکی این مجموعه مرکز خرید ایست پوینت و پارک focus Mokus نیز وجود دارد که بدین خاطر می‌توان لذت خرید و تفریح را به یکباره تجربه کرد.

سوغات تفلیس - آشنایی با بهترین سوغات پایتخت گرجستان!

مجموعه لبوسکی تفلیس

بالن سواری؛ فرصتی برای تماشای تمامی شهر از بالاترین نقطه

اگر تاکنون به تفلیس سفر کرده باشید قطعا باید بدانید که یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات این منطقه بالن سواری و گشت‌وگذار در آسمان آبی شهر است. در این بالون‌های رنگارنگ که ظرفیت ۲۴ نفری دارند شما می‌توانید به چشم‌انداز زیبای شهر تفلیس و شیروانی خانه‌های شهری دست یافته و از بالاترین نقطه شهر عکس‌های به یاد ماندنی از خود به ثبت برسانید‌.

بالن سواری در تفلیس

شهربازی متاتسمیندا؛ شهربازی واقع در ارتفاعات

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات برای نوجوانان و جوانان که در سفر به هر نقطه از آن استقبال می‌کنند شهربازی است. در شهر تفلیس نیز شهربازی بر فراز دامنه کوهستان متاتسمیندا واقع شده که وسعت حدود ۱۰۰ هکتار در ارتفاع ۷۷۰ متری تفلیس دارد. در این شهربازی که معادل ۱۰۰ سال قدمت دارد شما می‌توانید انواع بازی‌های متعدد با سبک‌های مختلف که مناسب با روحیه شما است را انتخاب کرده و یک روز گردشگری فوق‌العاده را برای خود بسازید. از جمله امکانات شهربازی متاتسمیندا می‌توان به سینمای چند بعدی، خانه ارواح، چرخ و فلک، ترن هوایی، سرسره آبی، کافه تریا و رستوران‌هایی با غذاهای لذیذ گرجی اشاره کرد.

جاهای دیدنی تفلیس | بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس که باید ببینید!

پیست اتومبیل رانی کارتینگ؛ فرصتی مناسب برای بازی های رقابتی

اگر اهل شرکت در مسابقه و انجام بازی‌های رقابتی هستید برای تفریح در تفلیس می‌توانید به پیست ماشین سواری یا موتور سواری که در پارک آسترا و پارک بین‌المللی روستاولی قرار دارد سری زده و پس از تعلیم دیدن زیر نظر مربی در مسابقات طراحی شده شرکت نمایید. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سینمای ۷ بعدی، سالن پینگ پنگ، کافه تریا، سالن تیراندازی و رستوران اشاره کرد.

پیست اتومبیل رانی کارتینگ تفلیس

تماشای حیوانات خاص و جذاب مانند فیل هندوستان در باغ وحش تفلیس

باغ وحش را می‌توان یکی از تفریحاتی دانست که وجود آن در هر شهر بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. در شهر تفلیس نیز باغ وحشی وجود دارد که از نظر تاریخی دارای قدمتی دیرینه بوده که سال تاسیس آن به ۹۰ سال پیش باز می‌گردد. این باغ وحش که در کنار دره رودخانه قرار دارد، وسعتی حدود ۱۲۰ هکتار داشته و ۳۰۰ گونه حیوانی مختلف را در خود جای داده است. گونه‌های مختلف جانوری، حیوانات پستاندار، آبزیان، پرندگان و... از جمله حیواناتی هستند که شما می‌توانید در این باغ وحش تماشا نمایید.

پارک رایک؛ مکان مورد علاقه عکاسان

از نظر مردم بومی تفلیس یکی از بهترین تفریحات رفتن به پارک رایک که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری قرار دارد است. چرا که قدم زدن در کنار آبنما به همراه پخش موسیقی و عکاسی از سازه‌هایی که از نظر معماری بسیار جذاب و منحصربه‌فرد هستند می‌تواند فرصتی باشد تا برای چند ساعتی از دغدغه‌های زندگی روزمره فاصله گرفت. زمین شطرنج، دیوارهای صخره نوردی مصنوعی، آبنمای موزیکال و مراسماتی مانند تفلیسوبا در ماه اکتبر از جمله جاذبه‌های تفریحی پارک رایک هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

پارک رایک

تفریحات آبی در یورو پارک یکی از مهیج ترین مکان ها برای کودکان

اگر در سفر به تفلیس کودکی همراه خود دارید سعی کنید که یک روز از سفر خود را به گشت‌وگذار در پارک آبی یورو پارک اختصاص دهید؛ چرا که این مجموعه دارای چهار استخر بوده و یکی از آن‌ها مختص کودکان است. استخرهای کودکان، جکوزی، سالن بدنسازی، رودخانه مصنوعی و... از جمله امکانات این پارک آبی هستند که در خیابان نینوا واختانگ قرار دارند.

انجام بازی گروهی و دوستانه پینت بال در مجموعه هاف لایف

پینت‌بال یکی از بازی‌های جذاب و دوست داشتنی جمع‌های دوستانه است. در مجموعه هاف لایف شهر تفلیس افراد می‌توانند با در دست گرفتن سلاح‌های رنگی به یک بازی گروهی و دوستانه بپردازند تا افزایش آدرنالین و ترشح دوپامین در مغز آن‌ها موجب شود روز خود را به شادی سپری کنند.

 پینت بال تفلیس

محک زدن رانندگی خود در جاده آبانو به توشتی

یکی از خطرناک‌ترین و پر پیچ‌وخم‌ترین جاده‌های جهان مختص جاده آبانو به توشتی است که تنها رانندگان حرفه‌ای و کاربلد پا در مسیر این جاده کوهستانی می‌گذارند تا برای لحظاتی آدرنالین خون خود را افزایش داده و اوج لذت و هیجان را تجربه کنند.

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

حرکت روی باغ گیاه شناسی تفلیس با استفاده از زیپ لاین

اگر در اواخر هفته به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز در شهر تفلیس بگردید بدون شک صف‌های طولانی را مشاهده خواهید کرد که در انتظار سوار شدن بر زیپ لاین در باغ گیاه‌شناسی هستند. با استفاده از این زیپ لاین که بلندترین زیپ لاین شهر تفلیس بوده و ۲۷۰ متر طول دارد می‌توان با سرعت و هیجان از سرتاسر باغ گیاه‌شناسی عبور کرد و چشم‌انداز سرسبزی از باغ را زیر پای خود تماشا نمود.

 باغ گیاه شناسی تفلیس

تمرین تیراندازی در فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز؛ مکانی مناسب برای علاقه‌ مندان به تیراندازی

اگر تا به حال اسلحه در دست خود نگرفته‌اید یا بالعکس در ورزش تیراندازی مهارت بالایی دارید اما فرصتی برای حضور در میادین تیراندازی پیدا نمی‌کنید کافیست به فروشگاه اسلحه گلوبال آرمز در شهر تفلیس رفته و با مهارت و تمرکز بالا و انتخاب اسلحه‌های سبک یا سنگین در رقابت‌های تیراندازی شرکت نمایید.

کلیساهای تفلیس | معرفی زیباترین و تاریخی ترین کلیساهای تفلیس

تله کابین تفلیس؛ یکی از بهترین تفریحات شبانه پایتخت گرجستان

یکی از محبوب‌ترین تفریحات در تفلیس تله کابین بوده که با استفاده از آن می‌توان از پایین بوستان خود را به قلعه ناریکالا رساند. از آنجایی که ساعت کاری تله کابین‌ها تا ۲۴ هر روز ادامه می‌یابد بنابراین شما در هر ساعت که سوار بر این وسیله نقلیه شوید منظره جذاب و جالی از شهر را مشاهده کرده که هرگز در ارتفاع پایین آن را تجربه نخواهید کرد.

تله کابین تفلیس

پاراگلایدر؛ یک سرگرمی جذاب بر فراز کوه های تفلیس

از آنجایی که اطراف شهر تفلیس کوه‌های سر به فلک کشیده فراوانی وجود دارد بنابراین موقعیت مناسبی به وجود آمده است تا در این مکان‌ها تفریحات هیجان‌انگیزی چون پاراگلایدر در انتظار گردشگران باشد. از این رو افرادی که به دنبال تفریحی خاص و ماجراجویانه می‌گردند می‌توانند با رفتن به اطراف شهر سوار بر پاراگلایدر شده و همانند عقابی تیز پرواز بر فراز کوه‌ها و شهر اوج گرفته و طبیعت زیبا و سرسبز تفلیس را در ارتفاع نظاره‌گر باشند.

بهترین رستوران های تفلیس - آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت گرجستان مخصوص گردشگران

کوه آتشفشان مارتویلی؛ بهترین تفریح برای گردشگران ماجراجو

آیا تا به حال در دل یک کوه آتشفشانی قدم گذاشته‌اید؟ اگر فکر می‌کنید که این کار یک رویا است کافیست هنگامی که به تفلیس سفر می‌کنید به کوه آتشفشان مارتویلی رفته و در کنار تماشای صخره‌های سرسبز و زیبای این کوه در رودخانه خروشانی که جریان دارد تنی به آب زده و حس طراوت و تازگی را در فضای خوش آب و هوای آنجا تجربه کنید. اگر اهل آبتنی در رودخانه نیستید می‌توانید از قایق‌هایی که برای کرایه وجود دارد یکی را به دلخواه انتخاب کرده و با قایق‌سواری روی رودخانه خروشان از تماشای طبیعت اطراف لذت ببرید.

کوه آتشفشان مارتویلی

کافه های تفلیس | معرفی 4 تا از بهترین کافه های تفلیس 

سخن پایانی

اکنون که تعطیلات عید نوروز در پیش است می‌توانید برای تفریح و چند روزی استراحت، بدون ویزا به تفلیس گرجستان سفر کنید. از آنجایی که این شهر امکانات تفریحی فوق‌العاده‌ای دارد بنابراین شما هیچ روزی را بدون برنامه نخواهید بود. اگر بخواهیم چند نمونه از تفریحات تفلیس را برای شما بیان نماییم می‌توان گفت که بالن سواری، پاراگلایدر، باغ وحش، زیپ لاین، پینت‌بال، تماشای دلفین‌ها، تله کابین، غواصی در زیر آب و... تنها چند مورد از تفریحاتی هستند که شما می‌توانید با انتخاب هر یک از آن‌ها در تور تفلیس تجربه ای خاطره‌انگیز از سفر به شهر تفلیس را برای خود رقم بزنید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. شبنم مقدم شبنم مقدم 1402/04/13
    1 نفر پسندیدند
    من عاشق بالن سواری ام مرسی که معرفی کردین 😍
  2. شبنم مقدم لحظه آخر 1402/04/13
    1 نفر پسندیدند
    سلام شبنم عزیز. خوشحالیم که خوندن این مقاله براتون مفید بوده است. لطفا مجله لحظه آخر رو به دوستان تون هم معرفی کنید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر