تفریحات ترابزون

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 14707
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ترابزون یکی از شهرهای ترکیه و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان مسافران است. این شهر با داشتن بناهای تاریخی متعدد در کنار سواحل زیبا و طبیعت بکر، برای همه افراد با هر سلیقه و علاقه‌ای، جذاب و زیبا است. کلیساها، مساجد، سواحل دریای سیاه، دریاچه‌ها و روستاهای زیبا، از جمله جاذبه‌های این شهر هستند.

تفریحات ترابزون

منطقه ییلاقی بزتپه ترابزون Boztepe

تپه‌ای در نزدیکی شهر ترابزون، که با نام "Mt. Minthrio" نیز معروف است یکی از جاهای دیدنی ترابزون هم محسوب می‌شود که چشم‌انداز غروب آفتاب از بالای این تپه منظره­ای بی‌نظیر را خلق می‌کند. در بالای این تپه ۴ چشمه قرار دارد که در عقیده مردم محلی، مقدس شمرده می‌شوند. چشمه اول با قله، فاصله چندانی ندارد و دارای یک کلیسا است که در گذر زمان به مسجد تبدیل شده است. چشمه دوم یا چشمه شیر در صومعه Kaymakali قرار دارد. چشمه سوم با نام Skylolimne  چند سالی است که آبی ندارد و نهایتا چشمه چهارم، چشمه اژدها نامیده می‌شود. بنا بر داستانی قدیمی، در محل چشمه اژدها سال‌ها قبل، اژدهایی کشته شده است. این منطقه با داشتن آب و هوای دلپذیر، طبیعت بکر و پاراگلایدر، برای تفریح گزینه مناسبی است. تاکسی یا اتوبوس به راحتی شما را از ترابزون به بز تپه می‌رساند.

منطقه ییلاقی بزتپه ترابزون

آدرس

Trobzon, Turkey

معروف ترین سواحل ترابزون - معروف ترین سواحلی که در سفر به ترابزون میتوانید بروید

پارک ملّی Altindere Vadisi

از زیباترین پارک‌های ترکیه، این پارک است که با داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع، جذابیت‌های فراوانی دارد. کاج، بلوط، صنوبر، بید از جمله گونه‌های گیاهی و آهو، گرگ، گوزن، گراز وحشی، خرس، بز کوهی از گونه‌های جانوری این پارک هستند. از دیگر جاذبه‌های این منطقه، می‌توان به صومعه Sumela و آبشار کاراداغ اشاره کرد.

پارک ملّی Altindere Vadisi

آدرس

Merkez Mahallesi, Atatürk Cd. No:41, 61750 Maçka/Trabzon

صومعه سوملا Sumela

بهترین جاذبه ترابزون صومعه Sumela است. این صومعه روی کوه Mela با ارتفاع 3900 متری از سطح زمین قرار دارد. مهمان‌خانه‌، کتابخانه، چند عبادت­گاه مهم و آشپزخانه درون این صومعه قرار دارند. نقوشی از داستان‌های مختلف کتاب مقدس، روی دیوارهای این صومعه طراحی شده است.

صومعه سوملا Sumela

آدرس

Altındere Mahallesi, Altındere Vadisi, 61750 Maçka/Trabzon, Turkey

حمام Meydan

این حمام مکانی لوکس و زیبا با طراحی مدرن، مناسب برای استراحت است. امکانات سونا و حمام در این مجموعه، کامل و به‌روز است و کارکنانی خوش برخورد و ماهر دارد. خدمات ماساژ نیز به صورت حرفه‌ای در این مکان ارائه می‌شود.

حمام Meydan

آدرس

McDonalds Karsısı, Kahramanmaraş Cad. No:3, 61030 Trabzon, Turkey

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

دریاچه اوزون گول Uzungol

بعد از صومعه Sumela این دریاچه، معروف‌ترین جاذبه دیدنی ترابزون محسوب می‌شود. طبیعت بکر و چشم‌نواز، آرامش بی­همتا و خدمات رفاهی و تفریحی متعدد، از جذابیت‌های این منطقه هستند. منطقه‌ای سرسبز در کنار دریاچه آبی که با مه زیبایی پوشیده شده است؛ تصویر خارق‌العاده‌ای را خلق می‌کند که ساعت‌های طولانی شما را به تماشا وا می‌دارد.

دریاچه اوزون گول Uzungol

آدرس

Uzungöl Bucağı Yolu، ۶۱۹۴۰ Uzungöl/Çaykara/Trabzon، Turkey

حمام Sekiz Direkli

برترین حمام آب گرم در شهر ترابزون، این حمام است. معماری داخلی این مجموعه به سبک ترکی و سنتی طراحی شده که بسیار زیبا است. در این حمام خدمات ماساژ توسط افراد مجرب ارائه می‌شود که به احساس طراوت و شادابی مسافران کمک می‌کند.

حمام Sekiz Direkli

آدرس

Direkli Hamami Sokak 1, Trobzan, Turkey, Trabzon

همه چیز درباره ترکیه - همه آنچه که باید در مورد ترکیه بدانید!

مجتمع Forum Trabzon

از جمله جذابیت‌های هر شهری، مراکز خرید آن است. مهم‌ترین مرکز خرید ترابزون، این مجتمع محسوب می‌شود که اجناس مختلف با رنج قیمتی متنوع در فروشگاه‌های آن عرضه می‌شوند. سینما، چند رستوران و محل بازی کودکان از امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه هستند.

مجتمع Forum Trabzon

آدرس

Degirmendere Mah., Devlet Sahilyolu Cad. No:101, Sanayi/Trabzon

نقشه ترکیه - راهنمای کامل مناطق مختلف ترکیه به همراه تصاویر

طبیعت گردی و دوچرخه سواری

روستاهای سرسبز زیادی با طبیعت بکر و دلنشین در ارتفاعات اطراف ترابزون قرار دارند که مردمی ساده و مهربان دارند. این مناطق برای عکاسی و طبیعت‌گردی گزینه بسیار مناسبی هستند. بسیاری از گردشگران با دوچرخه به گشت‌وگذار در این ارتفاعات می‌پردازند؛ به همین دليل یکی از امکانات ترابزون، کرایه دوچرخه از مکان‌هایی به نام Yaylası است.

طبیعت گردی و دوچرخه سواری

سواحل ترابزون

یکی از مهم‌ترين جاذبه‌های گردشگری در ترابزون سواحل زیبای آن است که عموم گردشگران برای استفاده از سواحل این شهر، به ترابزون سفر می‌کنند. ترابزون تعداد بی‌شماری ساحل جذاب و زیبا دارد که منتظر گردشگران تور ترابزون هستند.

ساحل آرسین ترابزون

یکی از محبوب‌ترین سواحل ترابزون ساحل آرسین است. در مجاورت این ساحل، هتل‌ها و مجتمع‌های مسکونی بسیاری وجود دارند. امکان شنا در این ساحل فراهم است و می‌توانید ساعاتی را در کنار دریای سیاه به تفریح بپردازید.

سواحل ترابزون

ساحل چارشی باشی ترابزون Çarşıbaşı

ساحل چارشی در ترابزون با بافت سنتی و قدیمی خانه‌های اطرافش، مکانی ناب برای لذت بردن از ساحلی آرام در کنار روستاگردی است. ساحل زیبا و صخره‌های سنگی در کنار طبیعت بی‌نظیر، از جذابیت‌های این منطقه  به شمار می‌رود.

مراکز تفریحی ترکیه - معرفی جاهای تفریحی و مکان های هیجان انگیز ترکیه

ساحل یالینجاک ترابزون Yalıncak

ساحل یالینجاک در شرق ترابزون و در فاصله ۱۱ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این منطقه با حدود ۳۲۰۰ نفر جمعیت، انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی است. اگر به دنبال مکانی پر از آرامش و به دور از هیاهو هستید؛ به این ساحل بروید و از غذاهای محلی رستوران‌های آن نیز غافل نشوید.

پارک آبی Dilektasi

سواحل ترابزون امکانات رفاهی و گردشگری زیادی ندارند؛ به همین دلیل پارک آبی Dilektasi با امکانات مناسب و به روز دنیا، گزینه خوبی برای لذت بردن از تفریحات آبی در این شهر و نیز استراحت و تفریح خواهد بود.

پارک آبی Dilektasi

آدرس

Adacık, 61800 Beşikdüzü/Trabzon

مدارک لازم برای سفر به ترکیه - برای سفر به ترکیه به مدارکی نیاز دارید که باید قبل از هر چیزی به فکر آماده کردن آن ها باشید

پارک Zagnos

منطقه‌ای کوچک و زیبا که در ادامه دیوار غربی ترابزون واقع شده است. این پارک، منظره زیبایی از ساختمان‌های تاریخی شهر را به شما هدیه می‌دهد. پل تاریخی Zagnos نیز در همین محل قرار دارد. آمفی‌تئاتر و قناتی به جای مانده از دوران رومیان، از جاذبه‌های این پارک هستند.

پارک Zagnos

آدرس

Gülbaharhatun, Şenol Güneş Cd. No:15, 61040 Trabzon Merkez/Trabzon

مجموعه های تفریحی ترابزون

این شهر مانند دیگر شهرهای توریستی، شهربازی و مجتمع‌های تفریحی سرپوشیده متعددی دارد که برای عاشقان هیجان و آدرنالین انتخاب مناسبی است. در این اماکن کودکان و بزرگسالان می‌توانند به تفریح بپردازند.

سرزمین مشاغل Afacanlar Dünyası Trabzon

آدرس

Çukurçayır, Park Viola Evleri, 61000 Ortahisar

شهربازی های ترابزون

شهربازی Lunapark

آدرس

Yenimahalle, Devlet Sahil Yolu Cd. No:291, 61040 Ortahisar

شهربازی Magic world

آدرس

İnönü Cad. Varlıbaş Atapark Alışveriş Merkezi No: 8 Kat: -2 Daire: 3, Gülbahar Hatun Mah., Merkez, Trabzon

پرچم ترکیه - حقایق جالب در رابطه با پرچم ترکیه

حرف آخر

ترابزون در شمال شرقی ترکیه قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آن با قدمت ۵ هزار ساله است. همان‌طور که مشاهده کردید؛ این شهر با وجود وسعت کم، جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. ترابزون به دلیل فاصله کم با ایران و هزینه‌های نسبتا کم، مقصد پرطرفداری در میان ایرانیان است. شما نیز می‌توانید با سفر به این شهر و انتخاب جاذبه‌های مورد نظر خود، لذت طبیعت‌گردی را در کنار سواحل زیبا و آرام تجربه کنید.

نظرات کاربران

  1. صبا امیدوار صبا امیدوار 1402/09/06
    0 نفر پسندیدند
    بنظرم یکی از بهترین جاهایی که میتونید برید ساحل آرسین ترابزون هستش جایی که خوراکه استراحت و ارامش گرفتنه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 102 کاربر