تفریحات آبی قشم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 13323
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال در سفرهای هیجان‌انگیز خود به قشم، تجربه تفریحات آبی را داشته‌اید؟ وقتی صحبت از دریا، طبیعت بکر و تفریحات آبی می‌شود، به یاد تفریحات دریایی قشم می‌افتیم. آیا به دنبال شهری برای گذراندن تعطیلات آخر هفته یا مسافرت‌های خانوادگی هستید؟ چه مکانی بهتر از قشم وجود دارد؛ مخصوصاً اگر از عاشقان تفریحات دریایی باشید؟ تفریحات دریایی قشم برای هر کسی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد و تجربه‌ای متفاوت را رقم بزند. از مهیج‌ترین تفریحات دریایی می‌توان به پاراسل قشم، قایق سواری، شاتل سواری، غواصی، جت اسکی و... اشاره کرد.

تفریحات آبی قشم

پارک آبی قشم | از بهترین تفریحات آبی قشم

پارک‌های آبی قشم از آن دسته تفریحاتی هستند که بازدید از آن‌ها را نباید هرگز از دست داد. در ساخت این پارک آبی از سرمایه اولیه‌ای در حدود ۲.۵ میلیارد بهره گرفته شد. جالب است بدانید که بهترین و مرغوب‌ترین وسایل آبی در پارک آبی قشم به کار برده شده‌اند. این پارک آبی بخش‌های متنوعی همچون استخر موج، انواع سرسره‌های آبی، حمام، سونا، جکوزی، سالن بیلیارد و رستوران‌هایی عالی را شامل می‌شود. وسعت پارک آبی قشم به دو هزار متر مربع می‌رسد. از این رو دیگر از بابت شلوغی و ازدحام جمعیت هیچ‌گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. سرسره‌های آبی را می‌توان هیجان‌انگیزترین قسمت پارک آبی دانست. یک‌سری قوانین و مقررات نیز در این پارک آبی در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال کودکان کمتر از شش سال، زنان باردار و اشخاص مبتلا به بیماری‌های قلبی و پوستی نمی‌توانند از سرسره‌های آبی استفاده نمایند. در همه قسمت‌های این پارک استعمال دخانیات ممنوع است.

پارک آبی کیش - معرفی پارک آبی کیش یا پارک آبی اوشن، اولین و بزرگترین پارک آبی تم دار ایران

پارک آبی قشم

پاراسل قشم | از تفریحات ساحلی قشم

از هیجان‌انگیزترین  تفریحات آبی قشم می‌توان به پاراسل قشم اشاره کرد. پاراسل در واقع به نوعی چتر گفته می‌شود که به یک قایق موتوری اتصال پیدا دارد. افراد با سوار شدن بر پاراسل قشم می‌توانند هیجان پرواز بر فراز دریا را تجربه نمایند. پاراسل به این صورت عمل می‌کند که فرد سوار پاراسل شده و به محض سوار شدن او، قایق موتوری به حرکت در خواهد آمد و به دنبال آن، شاهد اوج گرفتن حرکت پاراسل خواهیم بود. به این صورت فرد می‌تواند چترسواری بر فراز آب‌های خلیج فارس را آغاز کند. تجربه پاراسل قشم را می‌توان یک تجربه‌ کم‌نظیر دانست؛ چرا که این جزیره در خلیج فارس واقع شده است و فرد به هنگام پرواز بر فراز آسمان با پاراسل قشم در فاصله‌ای ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری از سطح دریا قرار خواهد گرفت. این فاصله را می‌توان معادل یک برج ۵۰ تا ۱۰۰ طبقه دانست. در این شرایط، فرد هیجان را در تک تک سلول‌های خود احساس خواهد کرد. منظره‌ای شگرف از جزیره قشم در انتظار کسانی است که هنوز پاراسل سواری را تجربه نکرده‌اند. خط افق خلیج فارس و دریای بی‌کران نیز در این فاصله از چشم‌اندازی زیبا برخوردار هستند.

تور قشم - محبوب ترین پکیج تور قشم؛ قیمت های باور نکردنی + خدمات عالی و آفر ویژه

پاراسل قشم

قرارگیری این جزیره در خلیج فارس، محیطی را برای تجربه پاراسل برای ما فراهم کرده است. به هنگام به پرواز درآمدن چتر، شما قادر به اوج گرفتن تا نزدیک ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر (معادل یک برج ۵۰ تا ۱۰۰ طبقه‌ای) از سطح آب هستید. در این اطراف می‌توانید شاهد چشم‌اندازی شگرف از جزیره قشم، خط افق خلیج فارس و دریای بیکران باشید. سوار شدن بر پاراسل به صورت تکی، دو یا سه نفره امکان‌پذیر است. در این صورت افراد می‌توانند لذت و هیجان ناشی از پرواز بر فراز خلیج فارس را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. استفاده از پاراسل حتی برای کودکان پنج تا ده ساله نیز امکان‌پذیر خواهد بود. مقررات تعیین شده برای این کودکان شامل پوشیدن جلیقه نجات، برخورداری از ارتفاع حداکثر نود متری و مدت پرواز کمتر از شش دقیقه می‌شود.

مقرراتی نیز در استفاده کودکان از پاراسل نیز وجود دارد. پوشیدن جلیقه نجات، حداکثر ۹۰ متر ارتفاع و مدت پرواز کمتر از ۶ دقیقه نیز نمونه‌هایی از جمله این مقررات هستند. به نکات زیر در این باره توجه فرمایید:

  • ساعت ورود بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد ازظهر
  • هزینه بلیط پارسال در بهار سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان
  • پاراسل برای افراد ۵ تا ۱۰ سال در صورت داشتن موقعیتی مناسب بلا مانع است.
  • مدت زمان پرواز ۶ دقیقه و ارتفاع بین ۷۰ تا ۹۰ متری برای کودکان درنظر گرفته شده است.
  • مدت زمان پرواز برای بزرگسالان ۱۵ دقیقه درنظر گرفته شده است و تا ارتفاع تقریبی ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری امکان بالا رفتن وجود دارد.
  • امکان استفاده دو یا سه نفر از یک چتر (مجموع وزن کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم و با صلاحدید ناخدا)
  • مدت پرواز در بالاترین ارتفاع، حداکثر ۵ تا ۱۵ دقیقه

تفریحات قشم- شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تفریحات جالب و دیدنی جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

قایق سواری و تماشای دلفین ها | تفریحی به یادماندنی در قشم

از سری تفریحات دریایی جزیره قشم می‌توان به قایق سواری اشاره کرد. به واسطه‌ قایق سواری می‌توانید شاهد جنگل‌های حرا و گاهی شنای دلفین‌های در آب‌های خلیج فارس باشید. تجربه قایق‌سواری با قایق‌های تندرو می‌تواند هیجان بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. مخصوصاً هنگامی که به سرعت از روی موج‌های دریا گذر می‌کنید و قایق از سطح آب دور می‌شود. این تفریح را به صورت دسته جمعی با دوستان یا اعضای خانواده می‌توانید تجربه کنید. تلفیق دریاگردی و شوق تماشای دلفین به همراه شوخی و شادی‌های دوستانه خاطرات فراموش نشدنی‌ را برای شما به همراه خواهد داشت.

قایق سواری در قشم

از قدیم الایام قایق سواری در سواحل قشم رواج داشته است و جزو پرطرفدارترین تفریحات آبی به حساب می‌‌آمده است. قایق سواری مناسب کسانی است که تا حدودی از تفریحات هیجان‌انگیز ترس دارند. این تفریح از هیچ محدودیت سنی برخوردار نیست. شما تنها به یک جلیقه نجات نیاز دارید. البته حواستان باشد که در صورت طوفانی بودن دریا یا نامساعد بودن آب و هوا قشم از این تفریح صرف نظر کنید. نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • قایق سواری مناسب ۱ تا ۴ نفر (طبق ظرفیت قایق)
  • بستن جلیقه نجات را فراموش نکنید.
  • قایق‌سواری به مدت ۱۵ دقیقه انجام می‌شود.
  • بلیط قایق سواری قیمت‌های متفاوتی دارد.

شاتل سواری قشم، تجربه‌ای هیجان انگیز در تفریحات آبی

بار دیگر نیز با یک قایق موتوری پر سرعت قرار است که هیجان را تجربه کنید. در این نوع تفریح، یک قایق پلاستیکی توسط سیم‌هایی ضخیم به انتهای یک قایق موتوری اتصال می‌یابد. قایق پلاستیکی به دنبال حرکت قایق موتوری به راه می‌افتد. امواج بالا و پایینی را بر روی این قایق تجربه خواهید کرد. همین نوسان، هیجانی لذت‌بخش آمیخته با ترس را برای شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر پوشیدن جلیقه نجات و گذاشتن کلاه بر سر حواستان باشد که طناب‌های متصل به شاتل را سفت در دست نگه دارید. زیرا امکان دارد که راننده قایق موتوری سرعت را اصلاً پایین نیاورد و در آب بیافتید.

شاتل سواری در جزیره قشم

اصلاً نگرانی به دل خود راه ندهید. زیرا حتی اگر در آب بیافتید و چیزی هم از نحوه شنا کردن ندانید، جلیقه‌ها نجاتی شما را روی آب شناور نگه خواهند داشت. پس با خیالی آسوده نهایت لذت را لحظات شاد شاتل سواری در سواحل قشم ببرید. امکان شاتل سواری به صورت یک یا چند نفره نیز وجود دارد. البته افزایش تعداد نفرات سبب سنگین‌تر شدن شاتل می‌شود و در مقابل هیجان و لذت آن را پایین می‌آورد. مبلغ شاتل به ازای هر نفر برای شاتل سواری در نظر گرفته کی‌شود. مدت زمان این تفریح به ۱۵ دقیقه می‌رسد. شاتل سواری به شکل تک یا چند نفره نیز امکان‌پذیر است. البته هنگامی که تعداد نفرات افزایش می‌یابد، تیوب سنگین می‌شود و در نتیجه فرد لذت و هیجان کمتری را تجربه خواهد کرد. 

غواصی | تفریحات آبی در قشم

در اعماق دریا دنیای متفاوتی وجود دارد که دیدن شگفتی‌های آن می‌تواند هر کسی را به وجد بیاورد. بی‌شک نام غواصی را به عنوان یکی از تفریحات قشم به دفعات شنیده‌اید. غواصی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات جزیره قشم به حساب می‌آید. به هنگام غواصی در آب‌های دریا، می‌توان ماهی‌ها و سایر موجودات را از فاصله نزدیک مشاهده کرد و برای دقایقی به دنیای زیر آب سفر کرد. 

در این سفر چهل دقیقه‌ای به اعماق دریا شما با انواع شقایق، حلزون، اسفنج، عروس دریایی، نرم‌تنان، صدف‌ها، مرجان‌ها و ماهی‌های تزئینی آشنا خواهید شد. موجوداتی را که تا به امروز از پشت دیواره‌های آکواریوم مشاهده کرده‌اید را اکنون وجودشان را می‌توانید از نزدیک احساس کنید.  غواصی یکی از تفریحات آبی جزیره قشم بوده که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. افراد بسیاری هستند که تنها برای غواصی در آب‌های خلیج فارس به سمت این جزیره حرکت می‌کنند. همچنین تماشای آب‌های زلال و شفاف خلیج فارس بی‌شک لذت‌بخش خواهد بود. سایت‌های غواصی بسیاری در این جزیره به چشم می‌خورند. برای تجربه غواصی لزوما نباید از پیش شناگری حرفه‌ای باشید؛ چرا که مربیانی با تجربه در قشم وجود دارند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها با نحوه شنا کردن، استفاده از لباس غواصی و کار با کپسول اکسیژن آشنا شوید. لازم به ذکر است که قشم بزرگ‌ترین مرکز غواصی ایران به حساب می‌آید. از این رو، هرگز به سادگی از کنار این تفریح شگفت‌انگیز عبور نکنید. 

قیمت بلیط غواصی در قشم - برای کسب اطلاعات در رابطه با بلیط غواصی در قشم این مقاله را مطالعه بفرمایید

غواصی قشم

در نظر داشته باشید که قشم دارای بزرگ‌ترین مرکز غواصی ایران است. پس به سادگی از این تفریح هیجان‌انگیز صرف نظر نکنید و نکات زیر توجه داشته باشید:

  • قبل از غواصی، شما تحت آموزشی ۲۰ دقیقه‌ای قرار می‌گیرید.
  • ورود از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • مناسب برای بانوان و آقایان و افراد بالای ۱۰ سال

جت اسکی قشم | محبوب ترین تفریح دریایی

از سری تفریحات جذاب دریایی قشم می‌توان به جت اسکی اشاره کرد. همه‌ی افرد متناسب با روحیاتشون به شکل سرعتی یا آرام می‌توانند جت اسکی را امتحان کنند. جت اسکی،به موتوری آبی، شناور روی آب گفته می‌شود. به صورت تکی یا دو نفر یا سه نفره می‌توانید جت اسکی را امتحان کنید. از جمله مواردی که باید در نظر داشت، گردشگرانی است که دارای وزن زیادی هستند و باید جت اسکی‌ها را به صورت تک نفره سوار شوند. از بهترین و لاکچری‌ترین تفریحات آبی قشم می‌توان به جت اسکی اشاره کرد. محدودیت سنی حداقل ۲۰ سال برای استفاده تک نفره از جت اسکی قائل شده اند. این محدودیت به علت حفظ امنیت و امکان بروز حادثه در سرعت‌های بالا و دور زدن صورت گرفته است. نکاتی که باید به آن توجه فرماید:

  • ساعت مراجعه از ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • قابل استفاده برای آقایان و بانوان
  • مدت زمان جت اسکی سواری با رعایت نکات ایمنی ۱۵ دقیقه
  • بستن جلیقه نجات را فراموش نکنید.

سایت های غواصی قشم - معرفی سایت های غواصی برای علاقمندان به دنیای زیر آب!    

جت اسکی قشم

اسکوتر زیر دریایی در زیر آب های قشم

اگر شما جزو آن دسته افرادی بوده که بسیار مشتاق دیدن دنیای زیر آب‌های دریا و تجربه اعماق دریا و از نزدیک دیدن آبزیان هستند اما بلد نبودن غواصی و شنا مانع از تحقق آرزوی شما شده است، ناراحت نباشید. با کمک تکنولوژی‌هایی همچون اسکوتر زیردریایی، در میان حبابی از اکسیژن می‌توانید به رویای خود جامه عمل بپوشانید. ‌اسکوتر زیر دریایی به وسیله‌ای گفته می‌شود که یک کپسول اکسیژن به آن متصل است. به کمک این کپسول اکسیژن قادر به نفس کشیدن در زیر آب دریا هستید. به این صورت، مدت زمان بیشتری را می‌توانید در طبیعت بکر و زیبای دریا بگذرانید.

اسکوتر زیر دریایی

سفری تک نفره به عمق دریا را با این موتور زیردریایی تجربه کنید. تماشای آبزیان رنگارنگ، مرجان‌ها و دیگر دیدنی‌های اعماق دریا بی‌شک شما را به وجد خواهد آورد. گرفتن سلفی از خودتان و جانوران موجود در دنیای درون آب را فراموش نکنید. احتیاجی به آموزش شنا و غواصی برای اسکوتر سواری ندارید. زیرا یک مربی با تجربه شما را در این مسیر راهنمایی خواهد کرد. نکاتی که باید به آن توجه فرمایید:

  • افراد بالای ۱۲ سال قادر به استفاده از اسکوتر سواری هستند.
  • اسکوترسواری برای اشخاصی که دارای سابقه بیماری‌هایی همچون ناراحتی قلبی، ناراحتی تنفسی، فشار خون بالا و خانم‌های باردار ممنوع اعلام شده است.

پارک ساحلی قشم - آشنایی با پارک‌های ساحلی قشم

اسکی روی آب | تفریحی آبی در قشم

از دیگر تفریحات آبی می‌توان به اسکی روی آب اشاره کرد. تنها با پوشیدن اسکی مخصوص به اسکی و گرفتن طناب متصل به قایق، می‌توانید این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید. حرکت قایق موتوری و کشیده شدن روی آب، به صورتی است که حس می‌کنید بر روی سطح آب سوار هستید و می‌دوید. برای حفظ تعادل روی آب باید طناب متصل به قایق را محکم بگیرید. پس باید از دستانی قدرتمند برخوردار باشید. این بازی صرفاً برای افراد نترس ساخته شده است. در اسکی روی آب چهار وسیله‌ عینک مخصوص، طناب، جلیقه نجات و اسکی به کار شما می‌آید. لازم به ذکر بوده که در طول اسکی روی آب شما باید طناب متصل به قایق را به شیوه‌ای نگه دارید که تعادلتان برهم نخورد. از این رو، اسکی کردن روی آب مستلزم داشتن دستانی پرقدرت خواهد بود.  به نکات زیر توجه فرمایید:

  • اسکی روی آب، ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • امکان انجام این بازی بستگی به وضعیت جوی دارد. در غیر این صورت هزینه را به شما برمی‌گردانند.

اسکی روی آب

فلای بورد | تفریح آبی جسورانه

پرواز بر فراز خلیج فارس را با فلای بورد می‌توانید تجربه کنید. این تفریح لاکچری و منحصربه‌فرد، ویژه‌ افراد جسور و با شهامت است. ‌در فلای بورد شما پایتان روی تخته‌ای قرار می‌دهید. آن تخته به کمک یک لوله قطور آب به یک دستگاه جت اسکی وصل است. وقتی جت اسکی روی آب، حرکت می‌کند، آب با فشار بالا به درون لوله راه می‌یابد. روی تخته‌ای که پاها روی آن قرار گرفته است، خروجی‌هایی وجود دارد که آب با سرعت بالا از آن خارج می‌شود. همین قدرت آب سبب می‌شود که شما در هوا به پرواز در آیید.

مهارت برای کنترل این تخته برای حفظ تعادل از سری نکاتی است که باید به آن توجه شود. به شما آموزش‌های لازم در جهت حفظ تعادل داده خواهد شد. شایان ذکر است که شما برای تجربه فلای بورد قشم، علاوه بر شجاعت، باید بودجه زیادی را نیز در نظر بگیرید؛ چرا که فلای بورد قشم یکی از لوکس‌ترین تفریحات آبی این جزیره به حساب می‌آید. شاید دو فاکتور هزینه بالای فلای بورد و شجاعت لازم برای انجام آن سبب گردند که شما از این تفریح آبی صرف نظر کنید؛ اما بهتر است بدانید که تجربه آن چنان لذتی را به دنبال خواهد داشت که آدرنالین در رگ‌های شما به جریان در خواهد آمد. در آن لحظه بی‌شک به ارزش این تفریح هیجان‌انگیز پی خواهید برد.

فلای بورد

ممکن است که گران بودن فلای بورد و جسارت لازم برای انجام آن، سبب شود که شما از تجربه آن منصرف شوید. اما این را بدانید که ابن تفریح آنچنان از هیجان و لذتی برخوردار است که شما را متوجه حرکت آدرنالین در خونتان خواهد کرد. در آن لحظه بدون شک به ارزش این تفریح لاکچری پی خواهید برد. به نکات زیر توجه فرمایید:

  • زمان مراجعه ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • بستن جلیقه نجات الزامی است
  • مجاز برای افراد بالای ۱۸ سال
  • مدت زمان بازی ۱۵ دقیقه
  • مناسب برای آقایان و بانوان
  • بالا رفتن به کمک فشار آب تا چند متر

هزینه سفر به قشم - برای سفر کردن به جزیره زیبای قشم چقدر باید هزینه کرد؟

بنانا سواری | شاتلی برای تفریح

بنانا سواری شباهت زیادی به شاتل سواری دارد. تنها تفاوت آن در سرعت و به تبع هیجان آن است. اشخاص به صورت تکی یا چند نفره روی یک موز بادی سوار هستند. یک فایق بادی با سرعت بالا سبب حرکت آن‌ها روی آب می‌شوند. از جذابیت‌های بنانا سواری و شاتل سواری می‌توان به لحظه تغییر مسیر اشاره کرد. به هنگام دور زدن ناگهانی برای حفظ تعادل و غلبه بر نیروی گریز از مرکز با چالش روبه‌رو خواهید شد. بخشی از بدن ممکن است درون آب فرود آید یا حتی شخص به درون آب پرت شود.

بنانا سواری

برای افراد مسلط به شنا قطعاً تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. افرادی هم که آموزش شنا ندیده‌اند، نگران نباشند. جلیقه نجات مانع غرق شدن آن‌ها خواهد شد. هیجان بنانا سواری بدون شک صدای جیغ و خنده‌های شما را به دنبال خواهد داشت. بناناسواری از سرعت و هیجان بالاتری نسبت به شاتل سواری برخوردار است. به نکات زیر توجه کنید:

  • مدت زمان بازی ۱۰ دقیقه
  • استفاده از کلاه ضربه گیر و جلیقه نجات الزامی

سواحلی که می ‌توانید تفریحات دریایی قشم را در آن ها تجربه کنید

سواحل و کرانه‌های فراوانی در بزرگ‌ترین جزیره ایران به چشم می‌خورد. از ساحل‌های صخره‌ای، ماسه‌ای و گلی تا سواحل جنگل‌های حرا را می‌توانید در جزیره قشم بیابید. از سری سواحل زیبای قشم می‌توان به ساحل زیتون، نقره‌ای، روستای شیب دراز، سوزا، روستای سلخ، ساحل روستای مسن، سیمین، دوستکو و جزایر ناز اشاره کرد.

سواحل قشم - معرفی 12 تا از زیباترین سواحل جزیره قشم

سواحل قشم

سخن پایانی

چقدر به تفریحات هیجانی علاقه‌مند هستید؟ از زندگی روزمره و کسل کننده خسته شده‌اید و به دنبال هیجان می‌گردید؟ از وسوسه برانگیزترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات می‌توان به تفریحات آبی اشاره کرد. هم‌جواری جزیره قشم با خلیج فارس سبب پدید آمدن محیطی مناسب برای برپایی انواع و اقسام تفریحات آبی شده است. تفریحات دریایی قشم یکی از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگران به این جزیره توریستی به شمار می‌رود. به ویژه در آب و هوای معتدل و دلچسب زمستان، لذت سفر به این جزیره دو چندان خواهد شد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر