جاهای تفریحی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 7159
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مشهد از دیرباز به واسطه ­ی وجود حرم امام هشتم، مورد توجه مسافران و گردشگران زیادی بوده است. در زمان قدیم این شهر صرفا جنبه زیارتی داشت. اما در گذر زمان مکان‌های دیدنی مشهد از نظر فرهنگی، تفریحی و گردشگری پیشرفت زیادی کرده‌اند؛ به‌طوری که امروزه، مشهد یکی از بهترین شهرهای کشور در زمینه گردشگری محسوب می‌شود. هر ساله مسافران زیادی از دیگر شهرهای ایران و کشورهای مختلف جهان، به این شهر بزرگ سفر می‌کنند. گردشگران ضمن بهره‌مندی از ساحت مقدس امام هشتم، از سایر جاذبه‌های این شهر دیدن نموده و از امکانات تفریحی و جاذبه­ های گردشگری آن استفاده می‌نمایند.در ادامه لیست کاملی از جاهای تفریحی مشهد را به صورت کامل آورده ایم تا خاطرات خوبی را در تور مشهد تجربه کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. بهترین پارک­ های آبی مشهد کدام اند؟
    1. سرزمین موج ­های آبی
    2. پارک آبی ایرانیان
    3. پارک ساحلی آفتاب مشهد
    4. سرزمین موج های خروشان نگین گردشگری مشهد
  2. باشگاه ‌های پینت ‌بال مشهد
    1.  باشگاه پینت‌بال مجموعه ورزشی پرشین جام‌جم
    2. پینت ‌بال هتل ثامن
    3. پینت‌بال شوت ایکس
  3. باشگاه های سوارکاری مشهد
    1. باشگاه سوارکاری ارشاد
    2. باشگاه سوارکاری کاشانی در مشهد
    3. باشگاه سوارکاری فردوسی
  4. طرقبه، شهری در مشهد مقدس
    1. رستوران‌های طرقبه
    2. رستوران تشریفات
    3. رستوران سران تجربه ای لوکس
    4. رستوران گنجعلی خان طرقبه
  5. روستاهای اطراف طرقبه
    1. روستای کنگ
    2. روستای نغندر دره ابریشم
    3. روستای کلاته آهن
    4. باغ ملی مشهد
    5. پارک ملت مشهد فلکه پارک
    6. پارک کوه سنگی
    7. پارک وکیل‌ آباد منطقه ییلاقی مشهد
    8. باغ‌ وحش وکیل ‌آباد
    9. باغ پرندگان مشهد
    10. چالی دره مشهد
    11. سد کارده تفرجگاه خانوادگی
    12. آبشار اخلمد
  6. مجموعه های تفریحی مشهد
    1. پیست اسکی شیرباد بام خراسان
    2. کارالند، شهر مشاغل کودکان
    3. هلیوم پارک مشهد
    4. مجموعه فرهنگی ورزشی کلوپ پاندا
    5. مجتمع تفریحی پدیده شاندیز
    6. شهربازی هپی لند مشهد
    7. سرزمین عجایب مرکز خرید الماس شرق
    8. شهر فرنگ؛ اولین نگارخانه سه بعدی ایران

پارک های آبی مشهد

بهترین پارک­ های آبی مشهد کدام اند؟

مشهد با دارا بودن 4 پارک آبی، رکورد اول در خاورمیانه را دارد و شهرهای دبی، تهران، کرج و شارجه در رتبه­های بعدی قرار می‌گیرند. پارک­های آبی مشهد با داشتن بهترین و مدرن­ترین تجهیزات و رعایت استانداردهای جهانی، مکان­های مناسبی برای ورزش، تفریح و پیاده­روی در آب هستند. این پارک‌ها در لیست برنامه­های اغلب گردشگرانی که به این شهر سفر می­کنند برای تجربه لحظات هیجان‌انگیز، قرار می­گیرند.

سرزمین موج ­های آبی

سرزمین موج­های آبی اولین پارک آبی ساخته شده در ایران است. این مجموعه در سال 86 با مساحتی حدود 8400 مترمربع، احداث شد که در ابتدا به صورت یک روز درمیان به آقایان و بانوان اختصاص داشت. اما بعد از ساخت فاز دوم آن، فاز اول به آقایان و فاز دوم به بانوان اختصاص یافت. پس همه افراد خانواده به‌طور هم زمان می­توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند و لذت ببرند.

  • امکانات: سرسره‌های آهسته و رنگارنگ در هم تنیده‌، سرسره‌های سرعتی با طول ۵۰ تا ۱۱۰ متر، سرسره سوپر لوپ، سرسره تورنادو با لذت سرسره سواری گروهی، سرسره تویستر با پیچ‌هایی ۳۶۰ درجه سرسره سقوط آزاد با ارتفاع ۲۰ متر، سرسره پیچشی به طول ۲۵ متر، سرسره جت موج با احساس تعلیق، سرسره تاپسی با عنوان بهترین سرسره آبی در سال ۲۰۱۰، چاله فضایی، استخر موج و رودخانه آرام و خروشان از امکانات این مجموعه هستند. جهت رفع خستگی بعد از ساعت‌ها شنا و تفریح، می‌توانید به کافی شاپ و رستوران مجموعه در طبقه دوم مراجعه کنید. آن‌جا می‌توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه، چای یا صرف یک وعده غذایی گرم و دلپذیر در رستوران، انرژی از دست رفته خود را مجددا تامین کنید.
  • ساعت بازدید: در فصل تابستان در تمام روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب و در دیگر فصول در تمام روزهای هفته از ۹ صبح تا ۲۱، این مجموعه پذیرای گردشگران است.

  • آدرس: سرزمین موج‌های آبی آقایان:  مشهد، بزرگراه امام علی (ع)، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83 

    • سرزمین مو‌ج‌های آبی بانوان:  مشهد، بزرگراه امام علی (ع)، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 79

جهت اطلاع از قیمت بلیط سرزمین موج‌های آبی روی لینک کلیک کنید

موج های آبی مشهد

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان با داشتن وسعتی حدود ۱۴ زمین فوتبال، ساخته یک شرکت معتبر کانادایی به نام  White water park   است؛ این شرکت در کار ساخت پارک‌های آبی سابقه‌ای ۴۰ ساله دارد. بدون شک این پارک با داشتن امکانات گوناگون و مهیج، دارای وجه تمایز زیادی با سایر پارک‌های آبی است. این پارک از مهم­ترین مکان‌های تفریحی مشهد به شمار می‌رود. پارک آبی ایرانیان یک استخر موج با وسعت یک زمین فوتبال را نیز در خود جای داد. با داشتن موج­های خروشان به ارتفاع 3.5 متر، لذت موج سواری و جنگیدن با موج­ها را در هر 4 فصل سال برای مراجعه کنندگان به ارمغان می ­آورد.

  • امکانات: در پارک آبی ایرانیان امکانات و سرگرمی‌های فراوانی وجود دارند. چاله فضایی، سرسره‌های پیچی ۲۵متری، سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های رنگین‌کمان، سرسره کودک، رودخانه خروشان، حمام ترکی، استخر موج، جکوزی، حوضچه آب سرد، سونا خشک، سونا بخار، اسکی روی آب، سالن بدنسازی، سینما ۵ بعدی، اتاق ماساژ، شاتل فضایی، سورتمه وحشت، انواع کافی‌شاپ­ها و رستوران‌ها از جمله امکانات این پارک بزرگ هستند.

  • ساعت بازدید: آقایان روزهای فرد و جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ و بانوان روزهای زوج از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ می‌توانند به این مجموعه مراجعه نمایند.

  • آدرس: مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸

پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب با مساحتی حدود 15 هزار مترمربع جزو جاهای تفریحی مشهد است و در نزدیکی مجتمع تجاری الماس و بازار بین‌المللی سپاد واقع گردید. این مکان با توجه به تعداد طبقات، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی جهان محسوب می‌شود. این پارک که از بی‌نظیرترین مکان‌های دیدنی مشهد بوده، در سال 90 آغاز به کار کرد و دارای ۳ بخش مختلف است. این مجموعه با اوزون گندزدایی شده و به همین دلیل یکی از بهداشتی­ترین مجموعه استخرها به شمار می­آید. تمامی وسایل موجود در این پارک از بالاترین استاندارد­های جهانی برخوردار هستند. بخش بانوان شامل سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های پیچ، استخر، استخر نمک دریایی، سونای بخار و خشک، جكوزی، سونای ماسه، حمام آفتاب، یوگا، سالن بدنسازی، سالن ایروبیک، سالن ماساژ، فضای بازی كودكان، اتاق كودک، فست‌فود و کافی ‌شاپ است. مجموعه پارک آبی آقایان دارای امکانات گوناگون و مهیج شامل استخر استاندارد، استخر موج، سونای بخار، سونای خشک، جكوزی، رودخانه خروشان، چاله فضایی، سرسره پیچ، سرسره آهسته، سرسره سرعت، سرسره‌های مخصوص كودكان، سرسره سقوط آزاد با ارتفاع 20 متر، چشمه جوشان آب، استخر ویژه غواصی با فضایی طبیعی است. در این مجموعه کلاس‌های آموزش نجات غریق، شنای موزون، غواصی و شنا به صورت خصوصی و عمومی در مقاطع سنی متفاوت، ارائه می‌شود.

  • بخش ویژه  (VIP): بخشی جذاب و ویژه شامل استخر استاندارد، حمام سنتی، چایخانه سنتی، سونا و جکوزی، استخر نمک دریایی، غار نمک، سالن بدنسازی، سالن ماساژ، سالن استراحت، کافی ‌شاپ و فست ‌فود است. حضور در این بخش صرفا با دریافت عضویت امکان‌پذیر خواهد بود. حضور یک نفر همراه مانعی نداشته و باید کارت ملی به همراه داشته باشید.

  • آدرس: مشهد، بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق

  • ساعت بازدید: قسمت عادی: این بخش همه روزه از 10 صبح تا 10 شب فعال بوده، چهارشنبه‌ها نیز قسمت بانوان تا ساعت 19:30 فعالیت می‌کند.

  • قسمتVIP : این بخش همه روزه از ساعت 15 تا 23  فعال بوده ودر چهارشنبه‌ها تا 20 و روزهای جمعه از ساعت 10 صبح تا 23 نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مشهد - سفر به شهر مذهبی ایران

سرزمین موج ­های آبی

سرزمین موج های خروشان نگین گردشگری مشهد

سرزمین موج‌های خروشان جدیدترین پارک آبی مشهد، با مساحتی حدود 60 هزار مترمربع بزرگ­ترین پارک آبی جهان است. این پارک در سال ۱۳۹۴ و در کیلومتر 2 جاده شاندیز افتتاح گردید. تمام وسایل تفریحی موجود در این مجموعه از یک برند معتبر جهانی خریداری شد. امکان استفاده از این امکانات برای آقایان و بانوان، به صورت همزمان در دو بخش مجزا وجود دارد. همه اعضای خانواده می‌توانند در یک زمان از امکانات این مجموعه استفاده کنند؛ که از مهم­ترین مزیت‌های این پارک به شمار می‌رود. این پارک با داشتن حدود 63 سرسره با طراحی مدرن لحظات به یاد ماندنی را برای شما و خانواده به ارمغان می­آورد. بخش آقایان با مساحت ۳۰ هزار مترمربع، ظرفیت پذیرش همزمان ۱۱ هزار نفر را دارد. بخش بانوان نیز با مساحت ۲۸ هزار مترمربع، ظرفیت پذیرش همزمان ۷ هزار نفر را دارا است. هر دو بخش دارای سرسره‌های سقوط آزاد و سرعتی متنوع با ارتفاع حدود ۴۰ متر هستند؛ که امکان تجربه هیجان‌انگیز پایین آمدن از این ارتفاع را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

  • امکانات: از امکانات این مجموعه می‌توان به وجود بزرگ‌ترین دریاچه متلاطم خاورمیانه، طولانی‌ترین زیپ‌لاین سرپوشیده جهان، طولانی‌ترین رودخانه مواج کشور، بزرگ‌ترین سالن فیش اسپا خاورمیانه، استخر، سونای بخار و سونای خشک، ترامپولین، لیزرتگ، سالن پیشرفته ماساژ، غار نمک و پارک کودک اشاره کرد. برای رفاه حال مراجعه‌ کنندگان در این مجموعه 2 رستوران با انواع فست فود، 2 کافی شاپ با انواع نوشیدنی­های گرم و سرد قرار داده‌اند. برای راحتی دارندگان خودروی شخصی نیز پارکینگ با ظرفیت 2 هزار خودرو، کارواش با بهترین متد­های شستشوی ماشین تعبیه گردید. در این مجموعه مرکز خرید دو طبقه با حدود 250 واحد تجاری شامل فروشگاه­ لباس، سوپر مارکت و بانک نیز تعبیه شد.

  • ساعت بازدید: این مجموعه همه روزه از ساعت 10 صبح الی 21 آماده خدمت‌رسانی به هر دو گروه آقایان و بانوان است.

  • آدرس: مشهد، بلوار وکیل‌آباد، ابتدای جاده شاندیز

پارک آبی مشهد - معرفی تمام پارک های آبی مشهد همراه با آدرس

سرزمین موج های خروشان نگین گردشگری مشهد

باشگاه ‌های پینت ‌بال مشهد

در بازی‌های گروهی پینت‌بال، بازیکنان به دو گروه تقسیم می‌شوند و با گلوله‌های رنگی یکدیگر را هدف قرار می‌دهند تا در نهایت تعدادی از افراد حذف شوند. تجربه این بازی هیجان‌انگیز یکی از بهترین تفریحات در شهر مشهد است.

 باشگاه پینت‌بال مجموعه ورزشی پرشین جام‌جم

 باشگاه پینت‌بال مجموعه ورزشی پرشین جام‌جم، بزرگترین باشگاه پینت‌بال مشهد است. در این مجموعه در صورت نیاز ابتدا آموزش‌های لازم داده می­شوند. سپس تجهیزات مورد نیاز شامل ماسک، جلیقه، لباس مخصوص، گلوله و اسلحه در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند.

  • امکانات: ورودی رایگان، ارائه آموزش‌های اولیه و تجهیزات لازم، امکان بازی همزمان آقایان و خانم‌ها، کافی ‌شاپ، فضای شاد و مفرح خانوادگی، امکان فیلم‌برداری با هماهنگی قبلی و وجود کارتینگ با ۵ هزار مترمربع فضا از امکانات این مجموعه هستند.

  • آدرس: مشهد ابتدای جاده شاندیز

مترو مشهد - قطار شهری مشهد سالانه میلونها زائر و گردشگر را جابه جا می کند. برای دیدن اطلاعات کامل مترو مشهد کلیک کنید.

پینت بال جام جم

پینت ‌بال هتل ثامن

این پینت‌بال در هتل ثامن قرار دارد که علاوه بر زمین پینت‌بال، دارای امکانات والیبال ساحلی نیز است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این زمین وجود موانعی استاندارد در زمین بازی بوده که بازی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. وجود رختکن، امکان حضور همزمان خانم‌ها و آقایان و موانع استاندارد بازی از امکانات این مجموعه هستند.

  • آدرس: مشهد، انتهای وکیل‌آباد، امام رضا 2، هتل ثامن مشهد

پینت‌بال شوت ایکس

این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های سرپوشیده پینت‌بال در شرق کشور است. در این مکان آموزش رایگان قواعد بازی و نحوه استفاده از اسلحه با جدیدترین متدها ارائه می‌شود.

  • امکانات: از امکانات این مجموعه می‌توان به استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش در صورت لزوم، تعبیه سیستم‌های صوتی با توان ۴۰۰۰ وات جهت افزایش هیجان بازی، استفاده از تجهیزات مدرن، کافی ‌شاپ با منوی گرم و سرد، محل ریکاوری برای استراحت بین دو بازی و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.
  • آدرس: مشهد، قاسم‌آباد، ابتدای بلوار حجاب، روبه‌روی حجاب 1، جنب مجموعه آبی هشتم

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

پینت ‌بال هتل ثامن

باشگاه های سوارکاری مشهد

سوارکاری از جمله ورزش‌های کهن و باستانی است. امروزه سوارکاری علاوه بر این‌که یک رشته ورزشی محسوب می‌شود؛ یکی از بهترین تفریحات برای گذراندن اوقات فراغت نیز خواهد بود. این ورزش علی‌رغم گران بودن، علاقه‌مندان زیادی دارد. مشهد بهترین باشگاه‌های سوارکاری را دارد.

باشگاه سوارکاری ارشاد

در باشگاه‌ سوارکاری ارشاد اصطبل باشگاه‌ برای بازدید افراد باز است که بازدیدکنندگان می‌توانند کنار اسب‌ها عکس بگیرند و به آن‌ها غذا بدهند. زمین اسکیت، زمین والیبال، زمین سوارکاری، پیست کارتینگ و سایر ورزش‌ها و تفریحات از امکانات این مجموعه هستند.

  • آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد، نرسیده به دوراهی طرقبه شاندیز، سمت راست

اسب سواری در مشهد

باشگاه سوارکاری کاشانی در مشهد

سوارکاری یکی از تفریحات پرطرفدار مشهد است و یکی از جاهای تفریحی مشهد، باشگاه سوارکاری کاشانی است. این باشگاه با محیطی جذاب و زیبا در زمینی با مساحت ۸ هکتار در یکی ار روستاهای مشهد قرار دارد. در این باشگاه افراد ابتدا توسط معلمان حرفه‌ای برای یادگیری فنون سوارکاری و پرش آموزش داده می‌شوند. وجود دو اصطبل، مانژ تمرین، مانژ مسابقه، برگزاری گشت‌های تفریحی گروهی با اسب در تمام روزهای سال برای سوارکاری در دشت‌های سرسبز و دشت‌های پوشیده از برف، از امکانات این مجموعه تفریحی محسوب می‌شوند.

  • آدرس: مشهد،۲۰ کیلومتری جاده مشهد، کلات به‌سمت سد کارده روستای معین‌آباد

باشگاه سوارکاری کاشانی مشهد

باشگاه سوارکاری فردوسی

در این باشگاه محیطی خانوادگی و کاملا مناسب برای علاقه‌مندان سوارکاری فراهم شده است. همه افراد با هر سنی از کودک تا بزرگسال می‌توانند در هر سطحی، آموزش‌های لازم را فراگرفته و سوارکاری را در محیطی زیبا تجربه کنند. پونی پارک با داشتن اسب‌های کوچک در این باشگاه قرار دارد که کودکان می‌توانند با اسب‌های کوچک ارتباط برقرار نمایند؛ ضمن غذا دادن به اسب‌ها، با آن‌ها عکس بگیرند و اسب سواری کنند.

  • آدرس: مشهد، سه‌راه فرودوسی، جنب بیمارستان طالقانی

باشگاه سوارکاری فردوسی

طرقبه، شهری در مشهد مقدس

یکی از بهترین و مشهورترین جاذبه­های گردشگری مشهد، شهر طرقبه نام دارد. طرقبه شهری کوهستانی در ۱۶ کیلومتری مشهد و در دامنه کوه‌های بینالود جای گرفت. طرقبه به دلیل داشتن تپه‌های زیبا و شب‌های خنک در تابستان مشهور است. این‌جا با داشتن آب ‌و هوای تمیز و مناظر چشم‌نواز روستاییموجب گشته تا گردشگران توجه ویژه‌ای به آن ‌نمایند. این منطقه در کنار باغ‌های بزرگ و محصولات باغی مختلف مثل سیب، چشمه‌های آب شیرین فراوان و رودخانه زیبایی نیز دارد. غذاهای معروف طرقبه دیزی، فسنجان، شله، شیشلیک، اشکنه و انواع قرمه هستند. مردم این منطقه عموما به پرورش گل و گیاه و کشاورزی می‌پردازند.تفریحات طرقبه

  • امکانات: طرقبه امکانات تفریحی متعددی برای گردشگران دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به چالی‌دره، ویلاشهر در فاصله ۱۰ کیلومتری طرقبه، پیست اسکی، اسب سواری و پیست اتومبیل‌رانی اشاره کرد.
    • پیست اتومبیل‌رانی: طرقبه برای علاقه‌مندانب هه سرعت و رانندگی یک پیست هیجان‌انگیز دارد؛ که فرصت خوبی برای رانندگی با سرعت بالا و تجربه چالش‌های هیجان‌انگیز را برای گردشگران فراهم کرده است. این تفریح همانند اسب سواری، از تفریحات گران‌قیمت محسوب می‌شود.
    • پیست اسکی، لذت یک روز برفی: با مراجعه به پیست اسکی ویلاشهر می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز برفی را تجربه کنید. این پیست از محبوبیت بالایی نزد ساکنان طرقبه و گردشگران برخوردار است.

طرقبه مشهد -  یکی از جاذبه های بسیار زیبا شهر مقدس مشهد محسوب می شود.

طرقبه مشهد

رستوران‌های طرقبه

طرقبه رستوران‌های متنوع زیادی دارد که پس از توریستی شدن این شهر پیشرفت زیادی کرده‌اند. آن‌ها به ارائه غذاهای متنوع، خوش‌طعم، رنگارنگ، با طعم‌های بدیع و دلپذیر و باکیفیت بالا معروف هستند.

رستوران تشریفات

از بهترین و مشهورترین رستوران‌های طرقبه، رستوران تشریفات است. این‌جا با داشتن سبک خاص معماری و طراحی داخلی یکی از جاذبه‌های توریستی معروف در شرق ایران به شمار می‌رود. این رستوران با داشتن ۱۴ آلاچیق و پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰۰ ماشین، از بهترین رستوران‌های طرقبه محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این رستوران می‌توان به فضای صمیمی و گرم، طراحی زیبا، فضای سرسبز، وجود کافی‌ شاپ و سالن‌های متعدد اشاره کرد. تنوع غذایی در این رستوران زیاد بوده اما شیشلیک از معروف‌ترین این غذاها نام دارد. غذاها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند؛ اما قطعا با توجه به کیفیت بالا، ارزش امتحان کردن خواهند داشت.

  • ساعت کاری:  ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: مشهد، طرقبه، ۵۰۰ متر مانده به جاغرق، سمت چپ، مجموعه پذیرایی تشریفات

رستوران تشریفات

رستوران سران تجربه ای لوکس

یکی دیگر از رستوران مشهور طرقبه مجموعه سران بوده که از ۳ طبقه رستوران، تالار و کافی شاپ تشکیل گردید. این رستوران به استفاده از مواد اولیه درجه یک معروف است و به همین دلیل قیمت غذاها مقداری گران هستند. منوی این رستوران را انواع غذاهای ایرانی مانند کباب، برگ و شیشلیک در کنار انواع فست ‌فود شامل می‌شوند.

  • آدرس:  مشهد، ابتدای جاده طرقبه، بین امام رضا 1 و  3

رستوران سران مشهد

رستوران گنجعلی خان طرقبه

این یک رستوران ایرانی با غذاهای سنتی بوده که به دلیل استفاده از مواد اولیه تازه و باکیفیت مشهور است. در این رستوران تخت‌های سنتی قرار داده‌اند که دورتادور فضا را گل‌ها و گیاهان بومی پر کرده‌اند. این رستوران منوی مقرون به‌صرفه‌ای دارد. جوجه کباب بدون استخوان با مخلفات ،ماست موسیر و سیر ترشی از غذاهای مشهور این رستوران نام گرفته‌اند.

  • آدرس: مشهد، طرقبه، نبش پل طرقدر

روستاهای اطراف طرقبه

طرقبه به دلیل موقعیت ییلاقی و کوهستانی دارای روستاهای دنج و خوش آب و هوایی در اطراف خود است. به تعدادی از این روستاهای جذاب و پررفت و آمد اشاره می‌کنیم.

روستای کنگ

این روستا با داشتن معماری پلکانی، شباهت زیادی به ماسوله دارد. قدمت این روستا به پیش از اسلام می‌رسد؛ به همین دلیل جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی را در خود جای داد. رباط شاه عباسی، مزار شیخ عبدالله، رودخانه و آبشار کنگ، قبرستان تاریخی کنگ، قلعه حصار و قلعه تیغ میان از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستا هستند. کنگ در معنای لغوی به معنی پرنده‌ای که در کوهستان خانه داشته یا دژ مستحکم است.

روستای کنگ

روستای نغندر دره ابریشم

نغندر روستایی در ۱۰ کیلومتری طرقبه با مردمانی مهمان‌نواز است. در این روستا درختان توت فراوان بوده و به دلیل پرورش کرم ابریشم در صنعت ابریشم ایران نقش موثری دارد. باغ‌ها و طبیعت بکر، گورستان تاریخی، قلعه قدیمی نغندر و مقبره شیخ جمال‌الدین محمد نغندری طوسی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه کوهستانی هستند.

روستای کلاته آهن

دلیل نامگذاری این روستا، وجود بقایای آهن و ذوب آهن از ۳۰۰ سال پیش است. این روستا در جنوب غربی طرقبه و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن قرار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی اکثر مردم روستا به دامپروری و کشاورزی مشغول هستند. سیب، گیلاس، آلو و گردو از مهم‌ترین محصولات کشاورزی روستای کلاته آهن به شمار می‌روند.

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد با قدمتی دیرینه در مرکز شهر، در مکانی پرتردد و شلوغ، کنار خیابان امام خمینی، روبه‌روی خیابان جنت و بازار جنت قرار گرفت. مسیر عبور آب قنات رکن‌آباد از میان این بوستان می‌گذرد که دلیلی بر قدمت این پارک است. در این باغ فضایی برای بازی کودکان و تندیس مشاهیر علم و فرهنگ وجود دارند. باغ ملی مشهد به صورت ۲۴ ساعته پذیرای گردشگران خواهد بود.

 باغ ملی مشهد

پارک ملت مشهد فلکه پارک

این پارک بسیار بزرگ با داشتن ۳۵ هزار درخت قدیمی، مساحتی حدود ۷۲۰ هزار مترمربع دارد. دسترسی به این پارک از همه نقاط مشهد امکان‌پذیر است؛ زیرا در اضلاع پارک، پایانه‌های اتوبوس رانی آزادی و ایستگاه مترو قرار گرفته‌اند.

  • امکانات: استخر روباز با ۱۲۵۰ مترمربع مساحت، زمین چمن فوتبال، زمین بسکتبال، میز تنیس روی میز، زمین والیبال، دریاچه زیبا، پیست مخصوص دویدن دورتادور پارک، از امکانات این پارک هستند. همچنین یک شهربازی بزرگ در این پارک قرار داشته که وسایل بازی متنوعی از جمله اسکیت‌بورد، کشتی دوقلو، آکروجت فضایی، فایربال، صندلی فضایی، تاپ اسپین، سورتمه، تاب گردان، سالتو و ... نیز دارد. کافی شاپ با انواع غذاهای سرد و گرم نیز در ورودی پارک قرار گرفته است.
  • آدرس: مشهد، فلکه پارک ملت

پارک کوه سنگی

بزرگ‌ترین پارک مشهد بعد از پارک ملت پارک کوهسنگی مشهد است. این پارک با داشتن دو کوه سنگی مشرف به شهر، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری مشهد نام گرفت. کوه‌سنگی رتبه سوم را از نظر تعداد گردشگران بعد از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی به خود اختصاص داد.‌ استخری بزرگ در دامنه این کوه‌ها قرار داده شده که ماهیان رنگارنگ و زیبایی در آن جنب‌وجوش می‌کنند. مسیر کوهنوردی در کنار دریاچه برای صعود به بالای کوه در نظر گرفته شد. از این رو افراد می‌توانند در بالاترین نقطه کوه نمای چشم‌نواز و کامل شهر مشهد را مشاهده نمایند.

  • آدرس: مشهد، انتهای خیابان کوه‌سنگی، پارک کوه‌سنگی

پارک کوه‌سنگی

پارک وکیل‌ آباد منطقه ییلاقی مشهد

پارک وکیل آباد مشهد از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر، در شمال غربی مشهد واقع گردید که در سال ۱۳۹۲ توسط خیری به نام حسین ملک بازسازی شد. این پارک با داشتن نهرهای فراوان، رودخانه فصلی نشات گرفته از قنات وکیل‌آباد و درختان بلند و کهن‌سال کاج و نار همواره مورد توجه توریست­ها و بومیان شهر است. پارک وکیل‌آباد با مساحتی حدود ۲۶۰ هزار مترمربع، فضایی جنگلی، سرسبز، ییلاقی و خوش آب و هوا را خلق کرد. در کنار این پارک باغ وحش وکیل‌آباد بوده و در درون پارک شهربازی جذاب کوهستان پارک را با وسایل متنوع قرار داده‌اند.

  • آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد

باغ‌ وحش وکیل ‌آباد

باغ وحش وکیل‌آباد با مساحت ۴۰ هزار مترمربع در سال ۱۳۵۹ ساخته شده است. این باغ وحش بزرگ‌ترین باغ وحش ایران، تنها باغ وحش مشهد و یک از بهترین جاهای تفریحی مشهد محسوب می‌شود. این باغ وحش در کنار پارک وکیل‌آباد و کوهستان پارک قرار دارد. بیش از ۸۵۰ حیوان از گونه‌های وحشی، اهلی، بومی و غیربومی شامل خرس، گرگ، قوچ، آهو، شیر، کفتار، لاما، خوک، تمساح، پلنگ، گراز، شامپانزه، سیاهگوش و... در این باغ وحش قرار دارند. ۵ گونه از خزندگان، ۱۰ گونه از آبزیان، ۴۹ گونه از پرندگان و ۶۱ گونه از پستانداران در این مکان زندگی می‌کنند. تایگون‌ها از نایاب‌ترین گونه‌ها و موزه‌ای از حیوانات تاکسیدرمی شده نیز در این باغ وحش دیده می‌شوند.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ پرندگان مشهد

تنها باغ پرندگان در شرق ایران باغ پرندگان مشهد است که در سال ۹۵ در کنار مرکز خرید الماس شرق ساخته شد. در این مجموعه گونه‌های نادر پرندگان ایرانی، آسیایی و آفریقایی زیر نظر متخصصان نگهداری می‌شوند. پرندگان آبی مانند اردک، قو، مرغابی در این پارک به چشم می‌خورند. پرندگان شکارچی مانند عقاب، کرکس، شاهین، دلیجه، پرندگان غیرشکاری مانند طاووس، پلیکان، طوطی، فلامینگو نیز در این باغ وجود دارند. در این مجموعه خدماتی مانند رستوران و فودکورت نیز عرضه می‌گردد.

  • آدرس: مشهد، میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق

چالی دره مشهد

دره ارغوان و دره چالیدره در شهر طرقبه از قطب‌های گردشگری مشهد به شمار می‌روند. آب رودخانه جاغرق به چالی‌دره سرازیر می‌شود که وجود دره و رودخانه در کنار هم منظره بی­نظیری را خلق کرده است. در کنار چشم‌انداز زیبا، این مکان آب و هوای دلپذیری دارد که گردشگران را از شلوغی و هیاهوی شهر دور می‌کند.

  • آدرس: مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، چالی‌دره

سد چالیدره - مکانی تفریحی در شهر مشهد مقدس برای تفریح و داشتن اوقات فراغت

چالی دره مشهد

سد کارده تفرجگاه خانوادگی

سد کارده با منظره‌ای کوهستان و رودخانه دائمی و مجموعه تفریحی دنیای آبی یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد به شمار می‌رود. این سد یکی از قدیمی‌ترین سدهای خراسان رضوی است که از رشته کوه‌های هزار تغذیه می‌شود. این سد ضمن دارا بودن آب و هوای دلپذیر و چشم‌اندازهای طبیعی با داشتن مکان استراحت موقتی، فروشگاه و سکو برای استراحت گردشگران مناسب خواهد بود. این سد در انتهای خیابان خواجه ربیع قرار دارد.

آبشار اخلمد

منطقه باستانی اخملد با قدمت چند هزار ساله، در دره‌ای میان کوه‌های بینالود قرار دارد. آبشار اخلمد در ۲ ‌کیلومتری روستای اخملد، ۱۵ کیلومتری شهرستان چناران و ۸۵ کیلومتری شهر مشهد، روبه‌روی کوه‌های بینالود واقع شده است. این آبشار از چند آبشار کنار هم تشکیل شده؛ آبشار اول به ارتفاع ۲۳ متر و آبشار دوم که آبشار اصلی بوده را با ۸۵ متر ارتفاع می‌توان دید. بعد از آن نیز آبشارهای سوم و چهارم در بالای آبشار دوم قرار گرفته‌اند. غار اخملد، بند اخملد، دیوار الله اکبر، چشمه منیژان، چشمه خواهش، دیوار سفید، آبشارهای فصلی و دیواره‌های صخره‌ای از جاذبه‌های گردشگری  این منطقه هستند.

  • آدرس: مشهد، روستای اخلمد، ۲ کیلومتری روستای اخلمد 

آبشار اخلمد

مجموعه های تفریحی مشهد

مجموعه‌های تفریحی مشهد دارای مکان‌هایی جذاب و دوست‌داشتنی با امکانات متنوع هستند. آن‌ها برای ساختن لحظات هیجان‌انگیز و ماندگار در کنار خانواده، که مناسب‌ترین انتخاب برای بالا بردن آدرنالین خون بوده، گزینه‌ای محسوب می‌شوند.

پیست اسکی شیرباد بام خراسان

از هیجان‌انگیزترین مکان‌های دیدنی مشهد با چشم‌اندازی زیبا پیست اسکی شیرآباد است. این پیست در شهرستان گلبهار، در ۱۸ کیلومتری روستای دولت‌آباد و ۳۸ کیلومتری شهر مشهد واقع گردید. شیرآباد با ارتفاع ۳۳۱۰ متر، بلندترین قله رشته کوه بینالود نام دارد که آن‌را بام خراسان نیز گویند. این پیست زیبا روی این قله مرتفع جای گرفته که از اواسط آذر تا اواسط فروردين ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • امکانات: وجود سه مسیر مختلف برای اسکی‌بازان مبتدی، متوسط و پیشرفته و تله اسکی به طول ۹۰۰ متر که افراد را در این پیست ۱۲۰۰ متری، تا ارتفاع زیادی بالا می‌برد از ویژگی‌های این پیست است. تجهیزات مورد نیاز در اختیار همگان قرار داده می‌شوند و کلاس‌های آموزشی در هر سطحی برگزار خواهند شد. رستوران، کافی ‌شاپ، سوئیت‌های اقامتی و تله اسکی از دیگر امکانات این پیست هستند.

  • آدرس: خراسان رضوی، جاده مشهد، چناران، دوربرگردان گلمکان، انتهای دره دولت‌آباد.

اسکی شیرباد

کارالند، شهر مشاغل کودکان

کارالند با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع و در دو طبقه در برج اداری تجاری آرمیتاژ گلشن واقع است. در این شهر ۲۱ عنوان شغلی از جمله آتش نشانی، آکادمی موسیقی، بانکداری، تعلیم رانندگی، پزشکی، دندانپزشکی و سوپرمارکت‌ در قالب سرگرمی و بازی برای کودکان ۳ تا ۱۳ ساله ارائه گردید. هدف از ساخت این مجموعه در کنار تفریح، آشنایی کودکان با مشاغل مختلف بود. این امر موجب کشف استعدادهای کودک، یادگیری مهارت‌های کار تیمی، استقلال شخصیت، تجربه درآمد و هزینه‌ها و برقراری ارتباط اجتماعی خواهد شد.

  • آدرس: مشهد مقدس، بلوار هفت تیر، نبش خیابان گلشن، برج آرمیتاژ گلشن طبقه سوم

شهربازی های مشهد - بهترین شهربازی های مشهد برای داشتن لحظاتی شاد و مهیج

کارالند شهر مشاغل کودکان

هلیوم پارک مشهد

این پارک در دو سالن 1500 متری a و b و در طبقه چهارم و پنجم برج مروارید مشهد قرار گرفته است. یکی از مهیج‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات شهر مشهد محسوب می‌شود. این مجموعه دو طبقه داشته که یکی مخصوص آقایان و دیگری مخصوص بانوان؛ که امکان بازدید از دو سالن در دو روز مختلف وجود دارد. در سالن a با تم اقیانوس، برای بازی‌های کودکان و بزرگسال سرگرمی‌های زیادی از جمله والیبال، صخره نوردی، بسکتبال، فری جامپینگ نینجا کورس و ژیمناستیک قرار داده‌اند. سالن b با تم جنگلی و سبز، بازی‌های متنوعی برای کودکان و بزرگسال وجود دارد. دوج بال، ایربگ، فوتبال، بسکتبال، بیلیارد و کیک بال از جمله این بازی‌ها هستند. در هر دو طبقه بخشی به نام VR با مدرن‌ترین بازی‌های مجازی وجود داشته که برای افراد لذت‌بخش است. در هر دو طبقه برای همه افراد با سنین مختلف، امکانات متنوع برای بازی و سرگرمی و خلق لحظات پرشور و هیجان قرار داده شد.

  • آدرس: مشهد، بلوار جانباز، بین جانباز ۵ و ۷، طبقه ۴ و ۵ برج تجاری مروارید

هلیوم پارک مشهد

مجموعه فرهنگی ورزشی کلوپ پاندا

کلوپ پاندا بزرگترین مجموعه سرپوشیده بازی و ورزش کودکان در شرق کشور است. این مجموعه ۱۷ ایستگاه بازی مجزا دارد که همگی بر اساس نیازهای رشد فکری، فرهنگی و تربیتی کودکان طراحی شده‌اند. بازی‌هایی به همگی به کشف استعدادهای کودکان و پیشرفت مهارت‌های مختلف آن‌ها کمک می‌کنند. از بازی‌های این مجموعه می‌توان به ورزش‌های توپی، صخره‌نوردی، پل‌های معلق، تیروکمان، فوتبال دستی، قایق‌رانی، ترامپولین، اتومبیل‌رانی، دارت و ورزش‌های بومی اشاره کرد. کارگاه‌های بازی‌های فکری، نقاشی و کاردستی از دیگر ایستگاه‌های این مجموعه به شمار می‌روند. اینترنت رایگان، کافی شاپ، بوفه، پارکینگ اختصاصی و غرفه‌های کتاب کودک از سایر خدمات ارائه شده در کلوپ پاندا هستند.

  • آدرس: مشهد، بلوار وکیل‌آباد، بلوار شهید صیاد شیرازی، صیاد شیرازی18، کلوپ پاندا

مجتمع تفریحی پدیده شاندیز

شاندیز یکی از شهرهای ییلاقی و گردشگری مشهد، در دره‌ای زیبا و در میان درختان انبوه در فاصله ۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد. مجتمع تفریحی و گردشگری پدیده شاندیز با مساحتی حدود ۵۰۶ هزار مترمربع در حاشیه جاده اصلی شاندیز ساخته شد. این مکان یکی از لوکس‌ترین و عظیم‌ترین مراکز خرید ایران محسوب می‌شود.‍

  • امکانات: پارک آبی، باغ گل، زمین پاتیناژ روی یخ، مجتمع فرهنگی، هتل پنج ستاره، مرکز خرید، مجتمع اداری، مجتمع تجاری شامل هایپرمارکت هایپرفامیلی، مجتمع آپارتمان‌های مسکونی، شهربازی سرپوشیده، فروشگاه‌‌های پوشاک، رستوران، فست ‌فود، کافی ‌شاپ و صدها امکانات خدماتی و رفاهی دیگر، فضای این مجموعه را برای خلق خاطراتی ماندگار و زیبا در کنار خانواده فراهم کرده‌اند. رستوران معروف پدیده شاندیز در نزدیکی این مجموعه قرار دارد.
  • آدرس : مشهد، شهرستان شاندیز، بلوار پدیده

شاندیز مشهد - یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی مشهد.

مجتمع تفریحی پدیده شاندیز

شهربازی هپی لند مشهد

شهربازی هپی‌لند از نزدیک­ترین مکان‌های تفریحی اطراف حرم به شمار می‌رود. این مجتمع تفریحی و سرپوشیده در مجتمع تجاری آرمیتاژ طبرسی قرار دارد. حدود ۵۰ بازی متنوع و مهیج در این شهربازی قرار داده شد. آن‌ها شامل سینما ۷ بعدی، انگری‌برد، پلی‌استیشن، ماشین کوبنده، کاروس، قطار، سیمیلاتور، دارت، بیلیارد، صخره‌نوردی، کشتی، هلی‌کوپتر فوتبال‌دستی، تیروکمان و ایکس‌باکس، با بروزترین امکانات و تجهیزات در این مجموعه می‌شوند. بزرگ بودن، سرپوشیده بودن، فاصله کم با حرم و وجود بازی‌های مهیج و متنوع برای همه سنین، از امکانات جذاب این مجموعه هستند.

  • آدرس: مشهد، مجتمع تجاری آرمیتاژ، شهربازی هپی‌لند

شهربازی هپی لند مشهد

سرزمین عجایب مرکز خرید الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق یکی از بهترین مراکز خرید مشهد است که مسافران و زائران زیادی به خصوص برای خرید سوغاتی به آن مراجعه می‌کنند. سرزمین عجایب الماس شرق در طبقات سوم و چهارم این مرکز خرید قرار گرفته و می‌تواند امکانات‌ لازم برای يک تفریح لذت‌بخش را برای افراد با سنین مختلف فراهم کند. طراحی و معماری درجه یک، استفاده از وسایل و تجهیزات خارجی با برند معتبر، دارا بودن مجوز و تائیدیه فنی و ایمنی از سازمان خدمات ایمنی شهرداری مشهد، چهار فصل بودن شهربازی، بهداشت مجموعه و تمیز کردن روزانه وسایل، از جمله ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شوند. همین امر موجب گشته که این مجموعه به یکی از امن‌ترین شهربازی‌های ایران تبدیل گردد.

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق، طبقه سوم و چهارم

شهر فرنگ؛ اولین نگارخانه سه بعدی ایران

شهر فرنگ با قدمت 160 ساله، وسیله نمایشی قابل حملی بود. با آمدن تلویزیون­های رنگی 50 سال می‌شود که شهر فرنگ کاربرد زیادی در میان جوامع ندارد. شهر فرهنگ مشهد تلاش کرده تا با ترکیب هنر عکاسی و تکنولوژی روز جهان، عکس­ها را با کیفیت جدید و به شیوه­ای خلاقانه نمایش دهد. یکی از متفاوت‌ترین و جالب‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد نگارخانه سه ‌بعدی این شهر نام داشته که در بوستان کوه‌سنگی در سال ۹۳ تاسیس شد. این نگارخانه با نمایش تصاویر به صورت سه بعدی و باکیفیت بالا علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب نموده و رکوددار تعداد ۱۵۰۰ بازدید در یک روز است. این نگارخانه برای همه افراد و اشخاص با سنین مختلف قابل بازدید خواهد بود. کیفیت بالای تصاویر ارائه شده بسیار بالا بوده به این صورت که فرد احساس می‌کند خود در محل عکاسی حضور دارد.

  • آدرس: مشهد، بوستان کوه‌سنگی، ضلع شرقی استخر مرکزی، نگارخانه شهر فرنگ

شهر فرنگ در مشهد

حرف آخر

مشهد شهر زیبایی‌­های بی­‌پایان، نگین گردشگری شرق ایران است. این شهر با داشتن امکانات متنوع و جاذبه­‌های گردشگری فراوان، سالانه گردشگران زیادی را مجذوب زیبایی­‌های خود می­کند. امکانات تفریحی و خدماتی مشهد از پارک‌­های آبی و شهربازی­‌های مهیج تا مراکز خرید لوکس و طبیعت بکر روستاهای اطراف مشهد، تمام نیازهای یک گردشگر را پوشش می­دهند؛ و تمام خواسته­‌های یک مسافر از سفر را مرتفع می­سازند. شما نیز می­توانید با توجه به سلیقه شخصی و ویژگی­های مذکور، تعدادی از مکان‌­های نام برده شده در این مقاله را انتخاب کنید و در برنامه سفر خود به این شهر زیبا بگنجانید. تا ضمن زیارت حرم مقدس امام هشتم و بهره­‌مندی از فضایل معنوی، از تفریحات مهیج و جاذبه‌­های طبیعی ناب این شهر لذت ببرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر