تفریحات شبانه کیش

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/05
بازدید: 1062
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

با توسعه و اجرای روشنایی مصنوعی، چراغ‌های خانگی و روشنایی‌ در خیابان‌ها‌ سبک زندگی افراد تغییر کرد. زندگی شبانه یک اصطلاح جمعی برای سرگرمی بوده که از اواخر عصر تا ساعات اولیه صبح را شامل می‌شود. جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد از رویدادهای شبانه بسیاری برخوردار است. برای هیجان‌ بیشتر در سفر به کیش و لذت بردن از تمام امکانات، حتماً تفریحات شبانه کیش را انتخاب کنید. شب‌های کیش هوای خنکی داشته و از زیبایی خاصی برخوردار هستند. از جمله این تفریحات می‌توان به پیاده‌روی زیر نور ماه، بازدید از کشتی‌ها، مراکز خرید، شرکت در جنگ‌های شادی و... اشاره کرد.

تفریحات شبانه کیش

پارک های کیش

جزیزه کیش پارک‌های زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها زیبایی مختص به خود را دارند. زمانی که اسم پارک می‌آید همه به یاد تاب و سرسره می‌افتیم و آن را فقط مخصوص کودکان می‌دانیم. پارک‌های کیش محدودیت سنی نداشته و شامل تمام سنین از کودکان تا بزرگسالان می‌شوند.

تور کیش - امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات تورهای کیش از آژانس های مجری مستقیم در لحظه آخر

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش در قلب  این جزیره قرار گرفته و ۴۵ درصد مساحت آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد. در این فضا چند استراحتگاه مانند آلاچیق، مبلمان شهری زیبا، پارکی کوچک برای کودکان و... وجود دارد. نخستین دریاچه مصنوعی کیش در این پارک بوده و سوار بر قایق‌های این دریاچه می‌توانید ماجراجویی جذابی را تجربه کنید. فضای این پارک به گونه‌ای طراحی شده که امکان دوچرخه‌سواری، دویدن و پیاده‌روی را برای عموم فراهم کرده است.

پارک شهر و پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش

وجود دلفین‌های آموزش دیده در این پارک و برگزاری نمایش‌های هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده‌ترین قسمت پارک دلفین کیش است. اما این پارک با مساحت ۱۰۰ هکتاری فقط به دلفین‌ها محدود نمی‌شود. وجود باغ پرندگان و پستانداران دریایی در پارک دلفین سبب محبوبیت بیشتر آن شد.

کیش - همه چیز درباره جزیره زیبا و مرجانی کیش !

پارک تفریحی میر مهنا

اگر به دنبال مکانی آرام و باصفا هستید، پارک تفریحی میرمهنا مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. این پارک در ساحل شمال و شمال‌غربی کیش قرار گرفته است. نام پارک میرمهنا را بر اساس نام شخصی با همین اسم قرار داده‌اند. میرمهنا نیروهای متجاوز هلندی را با کمک انگلیسی‌ها از خلیج فارس بیرون کرد. این پارک نوعی اسکله محسوب می‌شود که از مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک ادامه دارد. پارک میرمهنا از دو فاز تشکیل شده که فاز اول این پارک برای نشستن، درست کردن کباب و... و سپس فاز دوم آن برای بازی کودکان تعریف شد.

مرد ماهی گیر و پارک تفریحی میر مهنا

پارک ساحلی مرد ماهی گیر کیش

این پارک دارای مجسمه ۱۲ متری از مردی است که تور ماهیگیری در دست دارد. این مجسمه نماد پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر به شمار می‌رود. از زیبایی‌های دیگر این پارک می‌توان به دو آب‌نما در قسمت شرق و غرب این پارک اشاره کرد. این دو آب‌نما با جوی آبی به طول ۱۰۰ متر به هم متصل شده‌اند. نورپردازی‌های محیط پارک در شب، زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت + آدرس

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان در قسمت شرقی کیش قرار دارد. تماشای غروب آفتاب در زیر آلاچیق‌های این پارک بسیار دلنشین است. وجود انواع رستوران‌های بین‌المللی و ایرانی از ویژگی‌های این پارک به شمار می‌رود. یک پیست دوچرخه‌سواری نیز در این پارک قرار گرفته که محیطی مناسب برای سوزاندن کالری بعد از صرف غذا محسوب می‌شود و طرفدار زیادی دارد. علاوه‌بر پیست دوچرخه‌سواری می‌توان به تفریحات آبی مانند غواصی، پاراسل، جت اسکی و... نیز در این پارک اشاره کرد.

پارک ساحلی مرجان

مراکز خرید کیش

جذاب‌ترین و ضروری‌ترین بخش هر سفر برای گردشگران، بازدید از مراکز خرید است. وجود حراج‌های ویژه در زمانی‌که گردشگران زیادی به هر دلیل به آن‌جا سفر نمی‌کنند برای جذب مسافر، از ویژگی‌های کیش محسوب می‌شود. این حراج‌ها از اوایل اردیبهشت ماه تا خرداد و از مهر ماه تا اوایل آذر ادامه دارند. البته مراکز خریدی با قیمت‌های بالا مانند دامون، سارینا، کوروش و... نیز در این جزیره وجود دارند. علاوه ‌بر این مراکز خرید گران ‌قیمت، بازار زیتون، بازار پردیس یک و دو، بازار ونوس و مرکز تجاری کیش از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

زندگی در کیش - از صفر تا 100 زندگی در کیش و فواید و مزایای آن

مراکز خرید کیش

جاذبه‌ های کیش در تفریحات شبانه کیش

شب‌های کیش با نورپردازی فوق‌العاده‌، چشم‌انداز زیبایی را به ارمغان می‌آورد. این جزیره با جاذبه‌های فراوان این امکان را به فراهم آورده تا زمانی‌که در این سفر به‌سر می‌برید برای خود و خانواده خاطره‌‌سازی کنید. مکان‌های دیدنی‌ کیش فقط به پارک، اسکله و جاذبه‌های دریایی محدود نمی‌شوند و شامل اماکن تاریخی با قدمت بالا نیز هستند.

سفر به کیش -  صفر تا صد راهنمای سفر به کیش | هزینه ها+ نکات سفر

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در سال ۱۳۸۵ ساخته شده و طول آن به ۴۳۷ متر می‌رسد. این اسکله به گونه‌ای طراحی شده است که آسیبی به موجوداتی دریایی جزیره نرساند. در این اسکله، سینمای چهار بعدی، قایق‌های پدالی، جت اسکی، فلای برد و... وجود دارند که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. این جاذبه‌ها و شب‌های فوق‌العاده‌ در این منطقه همواره توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

گذر هنرمندان و اسکله تفریحی کیش

گذر هنرمندان کیش

در سال ۱۳۸۷ منطقه گذر هنرمندان در کیش فراهم شده که مجسمه مشاهیر ایران در آن قرار گرفته استگذر هنرمندان کیش شرایطی را برای عموم فراهم ساخته که بتوانند با مشاهیر کشور بیشتر آشنا شوند. علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی مخصوصاً بومیان کشورهای دیگر به این منطقه علاقه زیادی نشان داده‌اند. مجسمه مشاهیری همچون ابوالحسن صبا، غلامحسین بنان، شریف لطفی، علی محمد حیدریان و... در این منطقه قرار دارد.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز در کیش دارای قدمت ۲۵۰۰ سال بوده و ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد. این بنای تاریخی را شخصی به نام مهندس حاجی حسینی با سرمایه خود بازسازی کرده است. وجود این شهر در عمق ۱۶ متری از سطح زمین موجب شده تا آن را شهر زیرزمینی نامند. سقف‌های این کاریز پوشیده از صدف و مرجان هستند. آب شیرین موجود در کاریز در زمان‌های گذشته آب آشامیدنی مردم این منطقه را تأمین می‌کرد. این بنا را برای استحکام بیشتر با گل رسی به نام «گل مارن» ساخته‌اند. از خاک این کاریز برای درمان و آجر‌پزی استفاده می‌کنند.

کشتی یونانی و شهر زیرزمینی کاریز

کشتی یونانی

کشتی یونانی در مرداد سال ۱۳۴۵ کاملا متوقف شده و هنوز هم علت آن مشخص نیست. گفته می‌شود علت نام‌گذاری این کشتی استقرار آن به دست یونانیان است. منظره‌ای که هنگام غروب خورشید در این منطقه به وجود می‌آید، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده و جاذبه‌ای زیبا را به ارمغان می‌آورد.

خانه مردم شناسی

بنای تاریخی خانه مردم‌شناسی، منزل مرحوم حاج عبدالله‌بن شاهین بوده که ۲۰۰ سال قدمت دارد. این خانه بهترین گزینه برای آگاهی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم این جزیره به شمار می‌رود. مساحت خانه مردم ‌شناسی ۱۲۰۰ مترمربع بوده و حدوداً از سال ۱۳۹۳ جاذبه‌ای دیدنی برای گردشگران محسوب می‌شود.

خانه مردم شناسی و باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی

از طولانی‌ترین باغ‌های کشور باغ راه طولانی با مساحت ۳۲ هکتار است. در این باغ ۹ دروازه و آثار تاریخی و ۸ باغ وجود داشته که تا میدان هرمز ادامه دارند. شما در این باغ می‌توانید شاهد دروازه قرآن شیراز، سی‌وسه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد و دروازه شمیران باشید. جاذبه‌های دیگری همچون گالری، دوچرخه‌های نورپردازی شده، ۱۱ آب‌نما و... نیز در این باغ قرار گرفته‌اند.

بولینگ مریم، معروف‌ترین بولینگ کیش

سالن بولینگ مریم، فضایی را به وجود آورده است که می‌توان در آن به ماجراجویی مشغول شد. این سالن از بزرگ‌ترین سالن‌های بولینگ کشور به شمار می‌رود. بولینگ مریم شامل ۱۶ خط دیجیتالی بوده که چهار نفر می‌توانند به بازی بولینگ بپردازند. در این سالن علاوه‌بر این ورزش جکوزی، بیلیارد، رستوران، کافی‌شاپ و جنگ‌های شبانه نیز وجود دارند.

کشتی های تفریحی کیش

کشتی‌های زیادی در اسکله‌های جزیره کیش پهلو گرفته‌اند. بسیاری از مردم دوست دارند در کشتی به گردش و تفریح بپردازند. امروزه کشتی‌هایی طراحی شده‌اند که مانند کشتی‌های مسافربری بوده و شامل امکانات تفریحی زیادی هستند. این کشتی‌ها مدت زمان معینی را روی آب حرکت کرده و سپس به جایگاه خود باز می‌گردند. برخی از کشتی‌ها نیز این امکان را فراهم آورده تا بتوان با استفاده از نورافکن به گردش در شب مشغول شد.

کشتی تفریحی اوستا

کشتی تفریحی اوستا از بزرگ‌ترین کشتی‌های جزیره کیش بوده که حدود دو ساعت به گردش روی آب پرداخته و ساعاتی خاطره‌انگیز را رقم می‌زند. در کشتی تفریحی اوستا، استندآپ کمدی، موسیقی زنده، شام و... نیز برگزار شده که جذابیت این سفر دو ساعته را بیشتر خواهد کرد.

کشتی آکواریوم و کشتی تفریحی اوستا

کشتی آکواریوم سیمرغ

کشتی آکواریوم سیمرغ به این گونه‌ای طراحی شده که کف آن کاملا شیشه‌ای بوده و عبور ماهی‌ها و جانوران در زیر آب کاملا مشخص است. گردش روی عرشه این کشتی بسیار جذاب بوده و ممکن است این گردش تا ساعت ۲ شب به‌طول انجامد. برنامه‌های متعددی همچون نمایش، قرعه‌کشی و اهدای جوایز در این کشتی برگزار می‌شوند.

کشتی آرتمیس کیش

رستوران کشتی آرتمیس کیش از جمله رستوران‌های بزرگی محسوب می‌شود که روی دریا شناور است. کشتی آرتمیس شرایطی را فراهم کرده تا گردشگران بتوانند در کنار صرف شام از تماشای دریا لذت ببرند. این کشتی در سال ۱۳۸۷ ساخته شده و در طول مدت گردش می‌توان از موسیقی و پکیج غذا و نوشیدنی آن استفاده کرد.

کشتی نوید دریا

از مدرن‌ترین طراحی‌ کشتی‌ها می‌توان به کشتی نوید دریا اشاره کرد. این کشتی دارای سه طبقه بوده و در آن از مهمانان با یک وعده غذا «شام» پذیرایی می‌شود. کافی‌شاپ، سالن‌های VIP و پارک بازی کودکان از دیگر امکانات کشتی نوید دریا به شمار می‌آیند.

کشتی آرتمیس و نوید دریا

دیگر تفریحات شبانه کیش

کیش به خاطر تنوع امکانات رفاهی و تفریحی، گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است. جنگ‌های شادی برگزار شده در سالن‌ها، کشتی‌ها، خیابان‌ها و دیگر مناطق، همه گروه‌های سنی را در برمی‌گیرند. این جنگ‌ها از ساعت ۹ شب آغاز می‌شوند و شامل برنامه‌های آکروبات، شعبده‌بازی، تقلید صدا، اجرای موسیقی زنده و... هستند. جنگ‌های شادی از دسته تفریحات شبانه محسوب شده و زمانی‌که مراکز خرید و سایر اماکن در کیش بسته می‌شوند، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سخن پایانی

کیش با جاذبه‌های دیدنی خود مخصوصاً هنگام شب، پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است. سرگرمی‌های شبانه اغلب بیشتر از سرگرمی‌های روز مورد توجه بزرگسالان قرار دارد. تفریحات شبانه کیش مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، غواصی و... در پارک‌ها و باغ‌های کیش همواره توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. در این جزیزه اسکله میرمهنا تنها اسکله‌ای است می‌توان در آب‌های آن ماهی‌گیری کرد. خانه مردم‌شناسی، شهر زیرزمینی کاریز، گذر هنرمندان و... از مکان‌های هنری و تاریخی هستند که نشان‌دهنده فرهنگ و عقاید مردم این منطقه محسوب می‌شوند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر