جاهای دیدنی دزفول

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/01
بازدید: 4249
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دزفول قلب تپنده جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان است که علاقه‌مندان مناظر بکر و دست‌نیافتنی و دوستداران طبیعت و آرامش به آن سفر می‌کنند. این شهر از لحاظ آب‌وهوایی دارای تابستانی شرجی و مدیترانه‌ای و بسیار گرم و مرطوب است. پس بهتر زمان برای بازدید از جاهای دیدنی دزفول از اواخر زمستان تا پایان بهار به حساب می‌آید. در ادامه با مقاله لحظه آخر همراه باشید تا با برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دزفول آشنا شوید.

جاهای دیدنی دزفول

آبشار شوی

آبشار شوی که نام دیگر آن آبشار تله زنگ است، بزرگ‌ترین آبشار طبیعی خاورمیانه محسوب می‌شود که در میان کوه‌های زاگرس قرار دارد. آب این آبشار مرتفع از دل کوهی به نام چورویک به پایین می‌ریزد و به‌صورت پله‌پله تا کف رودخانه جریان دارد. آب این آبشار بزرگ با عبور از صخره‌ها و مسیرهای پرپیچ‌وخم، سرانجام به رود دز سرازیر می‌شود.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، دهستان شوی
•    دسترسی با قطار مسیر راه‌آهن تهران-اهواز
•    دسترسی با خودرو از ۱۳۰ کیلومتری از شهر دزفول از سمت منطقه سردشت دزفول و پیر چل

خوزستان - هر آنچه باید درباره ی خوزستان بدانیم

آبشار شوی

آسیاب های آبی دزفول

آسیاب‌های آبی دزفول مجموعه‌ای از سازه‌های آبی در بستر رودخانه دز هستند که قدمتشان به دوره‌های صفویه و قاجاریه باز می‌گردد. این آسیاب‌های آبی از ملات ساروج، آجر، قلوه‌سنگ، ملات گچ، خاکستر و... ساخته شده‌اند. بازدید از این سازه‌ها کاملاً رایگان است و بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه فصل بهار پیشنهاد می‌شود.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، جنوب تفریحگاه ساحلی دز
•    دسترسی با خودرو از دزفول به سمت مسیر رودخانه دز

آسیاب آبی

بقعه یعقوب لیث صفاری

بقعه یعقوب لیث صفاری یکی از بناهای تاریخی دزفول به شمار می‌رود که در فاصله کمی از شهر واقع شده است. نمای بیرونی این بقعه در عین سادگی، با گنبدی مخروطی و پلهای، یکی از زیباترین بقعه‌ها در خوزستان به حساب می‌آید. سازه اصلی این بنا از خشت خام است و نقوش برجسته، ملات گچ و خاک دارد.
آدرس و دسترسی
•    10 کیلومتری جاده دزفول به شوشتر، روستای شاه آباد
•    دسترسی با خودرو از مسیر ۱۰ کیلومتری جاده دزفول به شوشتر، روستای شاه ابوالقاسم

بقعه یعقوب

رود دز و تفریحگاه ساحلی کله علی

تفریحگاه ساحلی دز که با نام علی کله نیز شناخته می‌شود، از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری دزفول است. بهترین زمان بازدید از این جاذبه گردشگری ر فصول بهار و زمستان به شمار می‌رود. استقبال بینظیر گردشگران از این مرکز تفریحی موجب شد شهرداری دزفول کمپ‌هایی برای اسکان، رستوران ویژه چغازنبیل و... را احداث کند.
آدرس و دسترسی
•    شمال دزفول، قسمت جنوبی سد دز
•    دسترسی با خودرو از مسیر دزفول به سمت قسمت جنوبی سد دز

رود دز

دره کول خرسان

دره کول خرسان که نام دیگر آن دره ارواح یا تنگه ارواح است، دره‌ای  شگفت‌انگیز و حیرت‌آور در استان خوزستان واقع در ۳۵٫۵ کیلومتری شمال دزفول است. این دره بیش از ۲۰۰ متر عمق دارد و دیواره‌های آن پوشیده از گیاهان مختلف است. در میان این دره ترسناک نهری دائمی نیز در بستر شنی و ماسه‌ای جریان دارد که از چشمه‌های درون دره سرچشمه می‌گیرد.
آدرس و دسترسی
•    استان خوزستان، دزفول، کیلومتر ۲۸ جاده شهیون، مجاور روستای بیشه بزان
•    دسترسی از روستای بیشه بزان در منطقه شهیون و از طریق جاده شهیون دزفول
•    دسترسی از روستای پاقلعه در منطقه شهیون و از طریق جاده شهیون دزفول
•    دسترسی از روستای اسلام آباد در منطقه چغامیش و از بلوار شهدای پلیس دزفول

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

کول خرسان

تپه های باستانی چغامیش

تپه‌های باستانی چغامیش در جنوب شهر دزفول قرار دارند و قدمت آنها به حدود ۵۰ قرن پيش از ميلاد می‌رسد. تپه‌های چغامیش اثرهایی از یک شهر باستانی هستند که از خشت ساخته شده است و در دوران قبل از اختراع خط به وجود آمده‌اند. تپه‌های باستانی چغامیش از جاذبه‌های منحصربه‌فرد دزفول هستند که بازدید از آنها کاملاً رایگان است.
آدرس و دسترسی
•    جنوب شهرستان دزفول
•    دسترسی با خودرو از مسیر 40 کیلومتری جنوبی شرقی دزفول

تپه های باستانی چغامیش

بقعه امامزاده رودبند

بنای زیبای بقعه امامزاده رودبند و نمای مشرف به رودخانه دز، محل چشمنوازی را برای گردشگران به وجود آورده است. این بنای زیبا به شماره 2549 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بقعه امامزاده رودبند در تپه‌ای به ارتفاع ۲۲ متر قرار گرفته ‌است و تاریخ ساخت آن به دوره تیموریان تعلق دارد.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، خیابان ساحلی
•    دسترسی با خودرو از سمت دزفول به خیابان ساحلی، محله رودبند

بقعه امامزاده رودبند

قلعه شاداب

قلعه شاداب یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین قلعه‌های طبیعی ایران در دل کوه است. این بنا در دوره چهارم زمین‌شناسی در اثر ریزش یکپارچه و عمودی دیواره‌های بنا و همچنین فرسایش ناشی از طغیان رودخانه به وجود آمده‌ است. این قلعه ۱۰ کیلومتر طول و ۴ کیلومتر عرض دارد و بهترین زمان بازدید از آن فصل بهار است.
آدرس و دسترسی
دزفول، پارک قلعه شاداب
دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، دزفول، شهیون، روستای پامنار، قلعه شاداب

قلعه شاداب

دریاچه شهیون

دریاچه شیهون که با نام دریاچه سد دز نیز شناخته میشود، ۵۰ سال پیش با احداث سد دز ایجاد شده است. این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های مصنوعی كشور به شمار میرود و مكان مناسبی برای قایق‌سواری و تفریح گردشگران به شمار می‌رود. این دریاچه در شمال غربی دزفول و در ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک و پشت دو کوه شاداب و تنگوان، کنار روستای پامنار قرار دارد.
آدرس و دسترسی
•    23 کیلومتری شمال اندیمشک، مجاور روستای پامنار
•    دسترسی با خودرو از مسیر استان خوزستان، ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک، مجاور روستای پامنار

دریاچه شهیون

خانه تاریخی سوزنگر

خانه سوزنگر از بناهای تاریخی و گردشگری شهر دزفول است. این خانه در دو طبقه ساخته شده که طبقه اول شامل ايوان، اتاق‌های گوشوار و تراس و طبقه دوم قسمت ویژه میهمانان بوده است. این خانه تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و یک دهه پیش کاربری خود را به کارگاه آموزش صنایع‌دستی تغییر داده است.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، محله میاندره
•    دسترسی با خودرو از سمت خوزستان، دزفول، محله مياندره

خانه تاریخی سوزنگر

بازار کهنه یا قدیم دزفول

بازار کهنه یا قدیم دزفول با حدود ۲۰۰ سال قدمت، محل دادوستد و تأمین نیازهای عشایر ییلاقات زاگرس و قشلاق خوزستان بوده است. در این بازار قدیمی انواع صنایع‌دستی، گلیم‌بافی، سجاده بافی، ورشو سازی، طلاسازی و نمدمالی و... پیدا میشود. این بازار در مرتفع‌ترین شیب شهر و با معماری به صورت دالان‌های پیچ‌درپیچ با سقف بلند گنبدی بنا شده ‌است.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، امام خمینی شمالی
•    دسترسی با خودرو از مسیر استان خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی شمالی

آستانه متبرکه سبز قبا

آستانه متبرکه سبزقبا آرامگاه سيد محمد بن موسی كاظم (ع)، برادر امام رضا (ع) است. اصل بنای اين بقعه متعلق به دوره‌ی تيموری و سلجوقی بوده و در دوره‌های اخير به شکل جدیدی تغيير و توسعه يافته است. در واقع بنای این بقعه کاملاً نوسازی شده و هیچ اثری از بنای قدیمی در آن دیده نمیشود.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، امام خمینی شمالی
•    دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی شمالی، بعد از خیابان سی متری

سبز بقا

موزه مردم شناسی دزفول

موزه‌ی مردم‌شناسی شهر دزفول در محله‌ای به نام کرناسیون قرار دارد. قدمت این حمام به اواخر دوره‌ی زندیه و اوایل دوره‌ی قاجار می‌رسد. در ابتدا این بنا یک حمام بوده که امروزه به موزه تغییر کاربری داده شده است. بنای این موزه دارای مساحتی بالغ بر 880 مترمربع است و در آن از معماری بی‌نظیر و آجرکاری‌های بسیار زیبا و ظریف استفاده شده است.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، محله کرناسیون
•    دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، دزفول، جاده ساحلی روبروی قصر روناش

دریاچه میانه

دریاچه میانه دزفول در شمال شهر و در جاده بین سردشت و شهیون و در پشت بند خاکی پالنگان قرار دارد. این دریاچه طبیعی و بکر از بهترین مناظر طبیعی شهر دزفول است که هوای مطبوع آن عقل و هوش را می‌برد. بازدید از این دریاچه کاملاً رایگان است و بهترین زمان سفر به این منطقه از اواخر پاییز تا اواخر فروردین‌ماه پیشنهاد میشود.
آدرس و دسترسی
•    شمال شهر دزفول، جاده میانه
•    دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، 30 کیلومتری شهر دزفول بعد از روستای بیشه بزان شهیون

دریاچه میانه

کت های دزفول

کت‌های دزفول برای فرار از گرمای خوزستان در تابستان در جوار رود دز طراحی شده‌ بودند. این غارهای کوچک و دست‌ساز در حال حاضر نیز هوای خنک و مطبوع را بعد از یک آب‌تنی تابستانی به مسافران هدیه می‌دهند. این سازه‌ها در دل صخره‌های اطراف رودخانه دز ساخته شدهاند که از جنس سنگ کانگرومرا هستند.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، قلعه مختار
•    دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، دزفول، رودخانه دز

روستای لیوس

روستای لیوس یکی از پنج روستای گردشگری از توابع بخش شهیون شهر دزفول است. این روستای تاریخی دارای جاذبه‌های طبیعی از جمله انارستان، رودخانه، کوهستان عظیم، دیوارهای طبیعی و... است. قدمت این روستا به دوره ساسانی برمیگردد و بهترین زمان بازدید از آن فصلهای بهار، پاییز و زمستان است.
آدرس و دسترسی
•    73 کیلومتری شمال دزفول، بخش سردشت
•    دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، دزفول، شهیون، روستای لیوس

روستای لیوس

صوفی احمد

صوفی احمد یکی از مقاصد طبیعی و گردشگری شهر دزفول است. این منطقه در مجاورت رود دز است و مناظر کمیاب و دست‌نخورده‌ای دارد. تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری، کوهنوردی در میان کوه‌های این منطقه، شنا، ماهیگیری و قایق‌سواری و... برای گردشگران در این منطقه وجود دارد.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، منطقه شیهون، روستای صوفی احمد دزفول
•    دسترسی با خودرو از سمت شمال دزفول به سمت جاده فرعی روستای حسن آقا در جاده‌ی اصلی شهیون به سمت منطقه پرچوک در روستای دارک، روستای تتوری در منطقه بوسونک

روستای نورآباد

روستای نورآباد از باغ‌های انار، دشت‌های گل‌های نرگس، چشمه‌سارهای فراوان، بافت تاریخی ارزشمند و آبشاری ۲۰ متری برخوردار است. این روستای جذاب و دیدنی در بخش شهیون دزفول واقع شده است. این روستا در هر فصل از سال جلوه‌های زیبایی از خود را به نمایش می‌گذارد اما بهترین زمان بازدید از آن ز اوایل فصل زمستان تا فروردین ماه است.
آدرس و دسترسی
•    خوزستان، دزفول، شیهون، روبروی روستای صالح آباد
•    دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، دزفول، شیهون، گذر از روستاهای بیشه بزان، بازارگه، باغچه بان، ماشکار، آذنگ، روبروی روستای صالح آباد

روستای نورآباد

آرامگاه حزقیل نبی

آرامگاه حزقیل نبی در شهر دزفول، محدوده محله مسجد و مجاور محله چولیان در خیابان دکتر علی شریعتی قرار دارد. قدمت بقعه حزقیل نبی به دوره بخت‌النصر معاصر با هخامنشیان برمیگردد. این بقعه دارای نایی ساده و آجری شامل حياطی كوچک و ايوانی با طاق ساده نوساز تير ‌آهنی است.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، خیابان شریعتی، کوچه گنجشکی، جنب مسجد سید نورالله
•    دسترسی با وسایل نقلیه از سمت دزفول، خیابان شریعتی، کوچه گنجشکی، جنب مسجد سید نورالله

روستای پامنار

روستای پامنار روستایی آرام و به‌دوراز شلوغی در دزفول است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر دزفول قرار دارد. در روستای پامنار می‌توان از مشاهده حیات‌وحش منطقه دارای پازن و تیهوهای بسیار زیاد است، لذت برد. درختان و پوشش گیاهی این روستا بیشتر کنار، بادام، بلوط، نخل، جاز، انجیر و بنه هستند.
آدرس و دسترسی
•    استان خوزستان، شهر دزفول، بخش سردشت، دهستان شهی، روستای پامنار
•    دسترسی با خودرو از مسیر بلوار شهدای شهر دزفول، جاده شیهون، روستای اسلام آباد، روستای پامنار

روستای پامنار خوزستان - دیدنی ها و تفریحات روستای رویایی پامنار 

روستای پامنار

خانه تاریخی تیزنو

خانه‌ تیزنو بزرگ‌ترین خانه‌ تاریخی دزفول است که قدمت آن ه دوره‌ صفویان برمی‌گردد. این خانه تاریخی همه‌ مشخصه‌های معماری بومی را دارد و نمای آن با قوس‌های رومی و پنج و هفت تزیین شده است. بهترین زمان برای بازدید از این خانه تاریخی فصول خنک سال و ساعات نزدیک به غروب است.
آدرس و دسترسی
•    استان خوزستان، دزفول، ضلع شرقی میدان اصلی محله قلعه، خیابان ساحلی
•    دسترسی با خودرو از سمت میدان امام خمینی، به سمت رودخانه دز، در امتداد خیابان طالقانی، نرسیده به انتهای خیابان طالقانی ورودی خانه تاریخی تیزنو

پارک جنگلی شقایق

پارک جنگلی شقایق دارای طبیعتی بکر و زیبا است که پیشنهاد میکنیم در سفر به دزفول حتماً از آن دیدن کنید. در این پارک زیبا مناظر چشم‌نواز و آبشار شقایق و... وجود دارد. همچنین در نقاط مختلف پارک، چشمه‌های آبی وجود دارند که در این پارک روان هستند. این پارک مکان مناسبی برای تفریح با خانواده به‌دوراز شهر و شلوغی آن است.
آدرس و دسترسی
•    37 کیلومتری شهر دزفول، جاده سردشت
•    دسترسی با خودرو از مسیر دزفول، جاده سردشت بین جاده توت سفلی و امام خمینی

پارک جنگلی شقایق

پل قدیم دزفول

پل تاریخی و قدیمی دزفول که با نام‌های نام پل رومی یا پل ساسانی شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های دیدنی دزفول است. قدمت این پل به دوران ساسانیان و زمان پادشاهی شاپور برمی‌گردد. این پل یکی از قدیمی‌ترین پل‌های جهان به شمار می‌رود که همچنان کاربری خود را حفظ کرده است.
آدرس و دسترسی
•    رودخانه دز، بین بوستان ساحلی رعنا و بوستان ولیعصر
•    دسترسی با خودرو و پیاده‌روی از استان خوزستان، دزفول، پل روی رودخانه دز میان دو بوستان ساحلی رعنا و ولیعصر

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول امروزه با برنامه‌ریزی‌های خاص، در جهت پیشبرد اهداف خاص فرهنگی فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دهد. مهندس طراح این مجتمع فرهنگی فرهاد احمدی بود و ساخت این پروژه حدود 5 سال به طول انجامید. این مجتمع دارای سالن‌های مجزای نمایش فیلم، غرفه‌های جداگانه و کارگاه فیلم‌سازی و... است.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، بلوار بعثت
•    دسترسی با خودرو از مسیر دزفول، بلوار بعثت، جنب پارک بعثت

مجتمع فرهنگی سینمایی

بقعه محمد بن جعفر طیار

بقعه متبرکه محمد بن جعفر طیار با پیشینه‌ای از دوره تیموریان است و یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های دزفول به حساب میآید. این بقعه متبرکه از گنبدی ۱۲ ترک مزین شده به کاشی‌های سبز رنگ ساده و یکرنگ تشکیل شده است. در فصل بهار گردشگران زیادی از اين مكان زيارتی ـ سياحتی بازديد می‌کنند.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، شهرک محمد بن جعفر طیار
•    دسترسی با خودرو از مسیر دزفول، شهرک محمد بن جعفر طیار، خیابان محمد ابن جعفر

مسجد جامع دزفول

مسجد جامع دزفول دومین اثر مهم تاریخی شهر دزفول است. این مسجد از لحاظ معماری و برخورداری از شبستان و ستون‌های سنگی از مساجد اولیه دوره‌ اسلامی است و در قرن سوم هجری ساخته شده است. مسجد جامع دزفول در بافت قدیم شهر واقع شده است و معماری زیبا و چشم‌نوازی هم دارد.
آدرس و دسترسی
•    دزفول، خیابان امام خمینی شمالی
•    دسترسی با خودرو از مسیر دزفول، خیابان امام خمینی شمالی

مسجد جامع دزفول

بقعه شاه رکن الدین

بقعه شاه رکن‌الدین در مركز شهر دزفول و در نزديكی خيابان طالقانی فعلی در دل بافت قدیم این شهر قرار دارد. این بقعه دارای گنبدی آبی است که به کاشی‌کاری مزین شده است. تاریخ ساخت این بقعه به دوره تیموریان در حدود سال‌های 800 هجری قمری می‌رسد. در کنار این بقعه مسجد، مدرسه و حمام قدیمی نیز وجود دارد.
آدرس و دسترسی
•    خوزستان، دزفول، محله صحرا بدر مشرقی، پشت میدان امام، خیابان امام
•    دسترسی با خودرو از مسیر دزفول، محله صحرا بدر مشرقی، پشت میدان امام، خیابان امام

چال کندی

دره چال کندی دزفول محل گذر آبی است که از سد دز خارج می‌شود. این دره در دل گرمای جنوب ایران واقع شده است ولی آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد. در این دره گونه‌های گیاهی متنوع، گونه‌های مختلف ماهی و همین طور خرچنگ‌ها، بزکوهی و انواع پرندگان یافت میشود. بهترین زمان سفر به این دره، از ابتدای خرداد تا اواسط ماه مهر است.
آدرس و دسترسی
•    18 کیلومتری بخش شمالی دزفول
•    دسترسی با خودرو از مسیر 18 کیلومتری بخش شمالی دزفول، جاده‌ی دزفول به شهیون و ۷ کیلومتر بعد از پادگان قدس
•    دسترسی با قایق از مسیر پارک دولت دزفول
•    دسترسی با قایق از مسیر اسکله‌ی قلعه‌ی مختار اندیمشک

چال کندی

دره توبیرون

دره توبیرون در دزفول یکی از مکانهای شگفت‌انگیز و تماشایی در جنوب غرب ایران است. این دره حیرت‌انگیز در ۲۰ کیلومتری شمال دزفول، در بخش سردشت، در نزدیکی منطقه‌ای به نام تنگه سرا قرار دارد. این دره، دره‌ای خوش آب‌وهوا با هوای مطبوع، دیواره‌های بلند و کم‌عرض است. در این دره شما نظاره‌گر انبوه درختان انگور و انجیر وحشی، چشمه‌های آب فراوان، آبشارها و آب‌چکان‌های زیبا و... خواهید بود.
آدرس و دسترسی
•    20 کیلومتری شمال دزفول
•    دسترسی با خودرو از مسیر خوزستان، دزفول، جاده دزفول سردشت در نزدیکی منطقه تنگ سرا

دره توبیرون

سخن آخر

دزفول در استان خوزستان مجموعه از جاذبه‌های دیدنی، گردشگری و تاریخی است. مکان‌های دیدنی بسیار شگفت‌انگیزی در دزفول وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دزفول از آن‌ها دیدن کنید. شما در این شهر هم می‌توانید از مناطق سرسبز، چشمه‌ها و رودخانه‌ها و هم از مکان‌های تاریخی و... بازدید داشته باشید. ما در این نوشتار به معرفی جاهای دیدنی دزفول پرداختیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 103 کاربر