تفریحات آنکارا

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 2256
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هنگامی که اسم سفر به ترکیه می‌آید در ذهن اغلب افراد شهرهای استانبول و آنتالیا نقش می‌بندد؛ زیرا هر ساله گردشگران زیادی از این مکان‌ها دیدن می‌کنند. اما یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبای این کشور، آنکارا است که از قدیمی‌ترین مناطق ترکیه محسوب می‌شود.  این شهر دارای اهمیت سیاسی زیادی در کشور ترکیه است و به همین دلیل اغلب افراد تاکنون برای تجارت به آن سفر می‌کردند اما ما در این مقاله قصد داریم تفریحات آنکارا را به شما معرفی کرده تا بیشتر با جذابیت‌های این شهر آشنا شده و بتوانید هنگام سفر به آن لحظات بسیار خوبی را سپری کنید.

تفریحات آنکارا

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

کوه آلما آنکارا

یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی آنکارا، کوه آلما است که دارای ارتفاع ۱۸۵۵ متر بوده و در ۲۳ کیلومتری شرق آنکارا واقع شده است. این کوه که به مکانی برای تفریح و سرگرمی تبدیل شده دارای امکاناتی همچون پیست اسکی و تله کابین بوده و توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند. همچنین در کوه آلما، جهت رفاه حال کوهنوردان چند پناهگاه نیز تعبیه شده است که می‌توانند در آن‌ها استراحت کرده و سپس به ادامه مسیر بپردازند. با اولین برف زمستانی در آنکارا این کوه نیز آماده اسکی بازی شده و می‌توان از امکانات آن استفاده نمود.

 

کوه آلما آنکارا

 

شهربازی بزرگ آنکارا

در ۲۰ مارس ۲۰۱۹ رئیس جمهور ترکیه یعنی رجب طیب اردوغان اقدام به افتتاح بزرگ‌ترین شهربازی آنکارا کرد. ساخت این شهربازی پنج سال طول کشید اما امروزه یکی از مجهزترین شهربازی‌های جهان محسوب شده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این مجموعه تفریحی دارای زمینی به مساحت ۱.۳ میلیون متر مربع است و توانسته بیشترین وسایل بازی مهیج را درون خود جای دهد. به صورت کلی این شهربازی بزرگ دارای ۲۶ وسیله بازی اصلی است که ۱۴ مورد آن‌ها ترن هوایی بوده و مابقی دستگاه‌ها برای تمام سنین مناسب است. از دیگر امکانات این مجموعه پارکینگ با ظرفیت ۶۸۰۰ خودرو است که خیال شما را از امنیت وسیله نقلیه خود نیز راحت می‌کند.

 

شهربازی های آنکارا

 

منطقه اینجک در آنکارا

یکی دیگر از مناطق تفریحی در شهر آنکارا، منطقه اینجک است که در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب آن واقع شده است. شما در این منطقه می‌توانید انواع درختان میوه و مناطق سرسبز را مشاهده کنید که در در کنار آب و هوای بسیار عالی لحظات فراموش نکردنی را برای شما فراهم خواهند کرد. به منظور استفاده از این فضا، جایگاه های متعددی نیز برای پیک نیک تعبیه شده تا افراد بتوانند همراه خانواده خود از آن‌ها استفاده کرده و ساعت‌ها به طبیعت‌گردی بپردازند. به دلیل وجود گردشگران زیادی در این منطقه ویلاهای زیادی نیز برای کرایه کردن وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را رزرو و از امکانات ارائه شده استفاده نمایید.

 

منطقه اینجک در آنکارا

 

از دیگر امکانات این منطقه می‌توان به:

  • استخر روباز
  • رستوران‌های مدرن و لاکچری
  • مجموعه‌های تفریحی متعدد برای تمام سنین

اشاره کرد.

چشمه های آب گرم

منطقه‌ای دیدنی برای توریستان شهر آنکارا، چشمه‌های آب گرم آن است که می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی را در سلامت آن‌ها بگذارد. به طور کلی آنکارا دارای شش چشمه آب معدنی بوده که یکی از آن‌ها در شهرستان هایمانا که در جنوب آنکارا واقع شده است می‌باشد. این چشمه‌های آب گرم دارای موادی همچون سدیم، کلسیم، منگنز، بی‌کربنات و کربن دی اکسید است که می‌تواند در درمان انواع بیماری‌ها به شما کمک کند. دمای این چشمه آب گرم ۴۶ درجه بوده و نیازی به ترکیب آب سرد جهت استحمام نخواهد بود پس شما می‌توانید مطمئن باشید که اب این چشمه ارگانیک است و ناخالصی در آن وجود ندارد.

 

چشمه های آب گرم آب معدنی

 

پارک سنسلیک آنکارا

پارک سنسلیک در آنکارا نیز دارای گردشگران و توریستان زیادی بوده که بین ایستگاه قطار و ساختمان اصلی اپرا واقع شده است. از امکانات رفاهی این پارک باید به محصولات نمایشی، چایخانه‌های سنتی، غرفه‌های اغذیه، استخرهای بزرگ و امکان قایق رانی در آن‌ها و ... اشاره کرد که وجود هر کدام از آن‌ها می‌تواند لحظاتی عالی برای شما و خانوادتان فراهم نماید. بهتر است فصل تابستان را برای استفاده از این پارک استفاده کنید تا بتوانید از تمام جذابیت‌های آن دیدن نموده و لذت ببرید.

 

پارک سنسلیک در آنکارا

 

تور آنکارا - لیست قیمت تور های ارزان آنکارا + وقت سفارت

 

منطقه گلباسی آنکارا

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی در آنکارا، منطقه گلباسی است که در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده و به دلیل امکانات رفاهی و تفریحی متنوع به گزینه‌ای عالی برای انتخاب تبدیل شده است. این منطقه که در آزادراه کنیا قرار گرفته دارای رستوران‌های گوناگون مدرن، چایخانه‌های سنتی، کافه، حوضچه‌های کوچک جهت شنا، استخر جهت قایق سواری و ... است و می‌تواند بهترین انتخاب برای فصل تابستان باشد. برای دسترسی بهتر به منطقه گلباسی اتوبوس‌های مسافربری زیادی نیز قرار گرفته شده که شما را به این مقصد می‌رسانند.

 

منطقه گلباسی در آنکارا

 

پارک جنگلی آتاتورک

از دیگر گزینه‌های پیش روی شما در سفر به آنکارا، پارک جنگلی آتاتورک است که در حاشیه شهر واقع شده و دسترسی به آن نیز بسیار راحت خواهد بود. این مجموعه تفریحی دارای درختان سرسبز، باغ وحش، چایخانه و ... است که می‌تواند باعث فراهم شدن لحظاتی خوش برای شما و خانوادتان باشد. اگر به این پارک جنگلی بروید می‌توانید از جایگاه‌های پیک نیک برای نشستن استفاده کرده و استراحت کنید. همچنین دسترسی به پارک جنگلی آتاتورک به دلیل وجود اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های قطار نزدیک بسیار راحت بوده و شما می‌توانید از آن بهره ببرید.

 

پارک جنگلی آتاتورک

 

منطقه چانکایا در آنکارا

محله چانکایا به عنوان مرکز اداری شهر آنکارا محسوب می‌شود و دارای تعداد زیادی سفارت‌خانه بوده که نشان از اهمیت این منطقه است. مناطق تفریحی که در این محله تعبیه شده شامل پارک سگمنلر، دریاچه ایمیر، پارک کوگولو، خیابان تونعلی حلمی، موزه تاریخ طبیعی، پارک پنجاهمین سالگرد و ... می‌شود که هر کدام آن‌ها می‌توانند افراد را در سنین مختلف سرگرم کرده و برای آن‌ها خاطرات خوشی رقم بزنند. به منظور تامین امکانات رفاهی در منطقه چانکایا شما می‌توانید هتل‌های لوکس زیادی را جهت محلی برای استراحت انتخاب کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

 

منطقه چانکایا

 

دریاچه گولباشی آنکارا

دریاچه گولباشی در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر آنکارا واقع شده است و از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. علاوه بر تماشای نمای زیبای دریاچه گولباشی، می‌توان با کرایه قایق ساعاتی را روی آن گذراند و لحظاتی ناب را در کنار خانواده خود تجربه کرد. همچنین امکان گرفتن عکس‌های بسیار زیبا نیز در کنار این دریاچه فراهم است و می‌تواند لوکیشن خوبی برای ثبت سفر خود در خاطرات باشد. رستوران‌ها و کافه‌های مجلل زیادی در اطراف دریاچه وجود دارند که بهتر است برای استراحت و میل کردن یک غذای خوشمزه به یکی از آن‌ها مراجعه کرد.

 

دریاچه گولباشی

 

سد بایندر آنکارا

از جاذبه‌های گردشگری طبیعی انکارا، سد بایندر است که در ۱۲ کیلومتری شهر و کنار بزرگراه سامسون بنا شده است. از امکانات تفریحی که توسط این سد وجود دارد باید به استخرهای بزرگ مخصوص شنا، کمپ‌های طبیعت‌گردی و رستوران‌های اطراف آن اشاره کرد که باعث جذب توریستان زیادی شده است. برای اینکه مسافران بتوانند به راحتی به این مکان بروند اتوبوس‌ها و مینی بوس‌هایی جهت انتقال افراد تعبیه شده است که در فصل تابستان بیشترین رفت و آمد را دارند.

 

سد بایندر

 

آنکارا یکی از شهرهای ترکیه است که دارای جذابیت‌های زیادی بوده و توانسته هر ساله گردشگران برای دیدن این جاذبه‌ها، به آنکارا سفر می‌کنند. این جاذبه‌های تفریحی شامل کوه آلما، چشمه‌های آب گرم، سد بایندر و ... است که هر کدام آن‌ها می‌تواند لحظات بسیار خوبی را برای تمام اعضای خانواده فراهم کند و ساعات طولانی آن‌ها را سرگرم نماید.

 

جاهای دیدنی آنکارا - لیستی کامل از جاذبه‌های گردشگری آنکارا برای تفریح و گردش (آدرس + تصاویر)📷

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر